Autor Wątek: Gaznik 1.5 zamiast 1.6  (Przeczytany 6517 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Gaznik 1.5 zamiast 1.6
« Odpowiedź #20 dnia: Kwiecień 06, 2007, 12:27:48 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Cytat: "e_gregor#1917"
Elwood, czyli Ty masz mikser palnikowy

No pewnie ze mam palnikowy :)  Dodatkowo jest troche rozpilowany na srednicy :)

 
Cytat: "e_gregor#1917"
Bo ja założyłem do siebie gaźnik od poldka z mikserem rurkowym i była chu... I ze zwężkami i bez chodził słabo.

Kwestia regulacji, mam nadzieje ze nie podpinałes tego pod orginalny kolektor od 2CV :|  U Ciebie dochodzi tez kwestia całej elektryki- odpiołes gaznik a moduł zglupial pewnie. Nie napisales czy wyjałes gaznik na zywca i podłaczyles poldkowy a przewody zostaly czy wymieniłes zapłon na zwykły na kopulce od forda. Młody miałzapłon klasyczny od taunusa, cewka od DF, gaznik polonezowski. Gaz po wyjeciu 1,6 i wstawieniu 2,0 nawet nie był ruszany  :P
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Gaznik 1.5 zamiast 1.6
« Odpowiedź #21 dnia: Kwiecień 06, 2007, 13:21:24 pm »

rafal182

  • Gość
Załozylem i chodzi ale znów syczy na przepustnicy np. jak zatkam wlot powietrza to głosniej syczy labo nią ruszam. Moze troche musi syczec ??

Gaznik 1.5 zamiast 1.6
« Odpowiedź #22 dnia: Kwiecień 06, 2007, 14:47:24 pm »

Offline davit

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 220
Fiat kolegi MŁODEGO ma 2.0 od sierry i jest zasilany Gaźnikiem od polneza 1.6 z wyjętymi zwężkami na dwóch gardzielach i jakoś nie widze problemu z odpalaniem jak jest zimny. Wątpie że na orginalnym gaźniku od sierry to auto by tak jeździło i zeszło poniżej 10s do 100 a dzwięk otwierającej sie drugiej przepustnicy jest cudny. :D  :D
Fiat 125p DOHC
Audi S4 C4 2.2 turbo

Chciałbym umrzeć tak jak mój dziadek w kapciach przed telewizorem a nie tak jak jego pasażerowie krzycząc.

Gaznik 1.5 zamiast 1.6
« Odpowiedź #23 dnia: Kwiecień 06, 2007, 17:05:13 pm »

klimek83

  • Gość
takie pytanie: czy jak założe mikser palnikowy zamiast rurkowego to czy zauważę
poprawę dynamiki auta? bo wydaje mi się  że na rurkowym to też niezle śmiga

Gaznik 1.5 zamiast 1.6
« Odpowiedź #24 dnia: Kwiecień 06, 2007, 23:43:11 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Cytat: "klimek83"
bo wydaje mi się że na rurkowym to też niezle śmiga

Niezle to pojecie  WZGLEDNE  8)
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Gaznik 1.5 zamiast 1.6
« Odpowiedź #25 dnia: Kwiecień 07, 2007, 08:59:37 am »

Cypekm

  • Gość
Czytam temat i nie wierze Gardziele sa potrzebne Kto wam takich bzdur nagadal ze nie sa Przez gardziele tworzy sie podcisnienie i zasysanie benzyny lub gazu Mozna powiekszyc lub pomniejszyc srednice gardzieli (gardziele webera sa demontowalne i zazwyczaj pasuja z roznych gaznikow) ale profil zwezki musi pozostac Dodatkowo bez gardzieli powstaja zaburzenia przeplywu co wplywa niekorzystnie na tworzenie sie mieszanki i jest powodem zwiekszonego zuzycia paliwa

Po drugie Gazniki 1.6 i 1.5 SA TAKIE SAME jedyna roznica jest dysza paliwa oszczedzacza Jesli chcesz jezdzic na benzynie poszukaj gaznika 34S2C bez dodatkowych 12 i 16 Liczby te oznaczaja "poprawione" gazniki w celu zmniejszenia emisji toksycznych zwiazkow spalin oczywiscie silniki z tymi gaznikami sa zamulone Z tego co poamietam wystarczylo zmienic dysze aby powrocic do poprzedniej wersji gaznika

Jesli jezdzicie na gazie najlepszym rozwiazaniem jest mikser palnikowy umieszczony zaraz nad przepustnica Mozna to zrobic odpowiednio wiercac otwory w gardzieli i przewiercajac korpus gaznika. Otwory palnika powinny byc o zwiekszajacej sie srednicy idac w kierunku od otworu wlotowego do strony przeciwnej tego otworu. Uwazam ze mikser rurkowy jest lepszy od palnikowego wlasnie z powodu umieszczenia jego wylotu zaraz nad przepustnica Porownalem go z palnikowym Silnik przy rurkowym byl zywszy o wiekszej dynamice (znowu wina lezy po stronie podcisnienia na zwezce :) )
W gazniku przy zasilaniu gazowym potrzebny jest tylko przewod glowny z przepustnica.  U mnie zastosowalem gaznik od DF jeszcze z pneumatycznym otwieraniem przepustnicy II gardzieli, mialem dwa zawory glowne po jednym na gardziel i parownik BRC AT 90 E (chyba najlepszy z parownikow) Ciezko sie to reguluje ale wyniki sa calkiem dobre. Przy gazie potrzebna jest mniejsza ilosc powietrza wiec moze ci zamulac przy otwarciu drugiej przepustnicy. Czesto wprowadza sie swiadome zwezenie przewodu doprowadzajacego powietrze. I TU MAM PYTANIE - obecnie mam poloneza Atu + z fabryczna instalacja gazowa Zauwazylem ze wlot powietrza do filtra patrzac od strony filtra papierowego jest czesciowo zasloniety jest tam wstawiona blaszka czy w polonezach produkowanych bez gazu rowniez jest ta zaslona ??? Bo jak jest to niech mi ktos wytlumaczy do czego??

Chyba to wszystko Zdrowych i Wesolych

Gaznik 1.5 zamiast 1.6
« Odpowiedź #26 dnia: Kwiecień 07, 2007, 09:08:42 am »

rafal182

  • Gość
Wlasnie po zalozeniu 1.5  lepiej jakby chodzi na nizszych obrotach a gorzej na wyzszych . Gdzies czytalem za wyprzedzenie zapłonu do 1.6musi byc 10 a do 1.5-5 ??

Gaznik 1.5 zamiast 1.6
« Odpowiedź #27 dnia: Kwiecień 07, 2007, 11:23:07 am »

e_gregor

  • Gość
Cytat: "Cypekm"
zytam temat i nie wierze Gardziele sa potrzebne Kto wam takich bzdur nagadal ze nie sa Przez gardziele tworzy sie podcisnienie i zasysanie benzyny lub gazu Mozna powiekszyc lub pomniejszyc srednice gardzieli


Trochę cieżko ten bełkot zrozumieć. Dalej nie czytałem bo się nie dało, więc ustosunkuję sie do tego fragmentu:

Myślę że przy rurkowym mikserze zwężka jest niezbędna żeby wytworzyć podciśnienie w okolicy końca rurki - wysysanie gazu. Mikser palnikowy działa inaczej. Tam zwężka jest sam mikser i podciśnieie potrzebne do wyssania gazu powstaje z różnicy ciśnień pod samym mikserem, który przecież w przeciwieństwie do rurkowego znajduje się ponad zwężkami. Myślę że kluczem do wykorzystania polonezowskiego gaźnika bez zwężek u mnie jest zastosowanie właśnie miksera palnikowego.

Gaznik 1.5 zamiast 1.6
« Odpowiedź #28 dnia: Kwiecień 07, 2007, 13:41:30 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Cytat: "e_gregor#1917"
Myślę że przy rurkowym mikserze zwężka jest niezbędna żeby wytworzyć podciśnienie w okolicy końca rurki - wysysanie gazu. Mikser palnikowy działa inaczej. Tam zwężka jest sam mikser i podciśnieie potrzebne do wyssania gazu powstaje z różnicy ciśnień pod samym mikserem, który przecież w przeciwieństwie do rurkowego znajduje się ponad zwężkami. Myślę że kluczem do wykorzystania polonezowskiego gaźnika bez zwężek u mnie jest zastosowanie właśnie miksera palnikowego.


Krótko i na temat  :)
Od siebie dodam iz patent ten jak narazie zastosowałem w silnikach ohc ford i dohc fiat i zdaje egzamin spiewajaco  :)  W tych silnikach zawór ssacy ma wielkosc nakretki od frugo , kanały dolotowe sa duze wiec mikser w całym układzie dolotu jest najwezszy i panuje tam najwyzsze podcisnienie -a o to nam własnie chodzi. Gardziel w gazniku przy mikserze palnikowym jest zbedna a co wiecej szkodliwa gdyz stawia zbedny opór silnikowi -jest potrzebna jedynie podczas pracy silnika na benzynie. W przypadku miksera rurkowego musi pozostac gdyz mikser taki wykorzystuje fabryczna zwezke oraz dodatkowo zabiera jakąs polowe przelotu :lol:  Takie rozwiązanie powoduje ze silnik jest elastrycznijszy i lepiej ciagnie z dołu natomiast jezeli chodzi o predkosc maksymalna jest bryndza. W przypadku miksera palnikowego bez zwezek jest odwrotnie - dół obrotów jest słabszy natomiast góra jest mocna  i wzrasta moc gdyz taki układ dolotu ma małe opory przy duzych predkosciach przepływu mieszanki
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Gaznik 1.5 zamiast 1.6
« Odpowiedź #29 dnia: Kwiecień 07, 2007, 16:19:35 pm »

Cypekm

  • Gość
Elwood a ile ci pali gdy nie masz gardzieli bo nie wierze ze mniej niz przy gazniku z gardzielami Wieksza srednica przewodow to rowniez wieksze zuzycie paliwa Pozatym gdy gaz sie skonczy nie ma jak dojechac do najblizszej stacji

Gaznik 1.5 zamiast 1.6
« Odpowiedź #30 dnia: Kwiecień 07, 2007, 18:18:56 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Przy normalnej jezdzie pali mi tyle samo lub mniej niz polonez 1600. Ta przeróbka jest po to aby uzyskac jak najwieksza moc przy otwarciu drugiej przepustnicy(np podczas wyprzedzania) a nie po to zeby jezdzic oszczednie.. Srednica przelotu nie ma nic do rzeczy moze miec nawet 20 cm srednicy- to ile silnik zaciagnie mieszanki zalezy odstopnia uchylenia przepustnicy .Przeróbka ta powoduje jedynie ze przy maksymalnym otwarciu jest w stanie zaciagnac wiecej
Proponuje tez nauczyc sie czytac ze zrozumieniem- sa organizowane specjalne kursy nawet -wyraznie napisałem ze u siebie mam wyjeta tylko gardziel i rozpylacz z 2 przelotu -pierwszy jest bez zmian wiec na benzynie tez działa. Stacje LPG masz teraz co 500 metrów praktycznie wiec zawsze mozna sie jakos dokulac, a jak raz czy drugi zabraknie LPG to po prostu nauczysz sie nie jezdzic na rezerwie :)  kiedy masz wyjete obie. Cos za cos.Zreszta jak sam wyjmiesz zwezki i sie przejedziesz to zobaczysz ze róznica jest naprawde ogromna
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Gaznik 1.5 zamiast 1.6
« Odpowiedź #31 dnia: Kwiecień 07, 2007, 19:51:22 pm »

e_gregor

  • Gość
Elwood#1887, zawsze można wozić kilka litrów benki w baku i zwężki w schowku na awaryjne sytuacje ;)