Autor Wątek: Hałas przy dużej prędkości  (Przeczytany 3263 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Hałas przy dużej prędkości
« dnia: Maj 31, 2007, 13:24:31 pm »

grinch81

  • Gość
WItam,

Z góry zaznaczam, że szukałem podobnego problemu na forum, ale bez rezultatów.

Zaczęło się od metalicznego hałasu (chyba w okolicach mostu) przy puszczaniu gazu na piątym biegu i prędkości około 120 km/h, hałas był tylko przez moment - jak zaczynał hamować silnikiem to przestawał rzęzić. Wnioskuje że coś z wałem bo hałasował jak nie było naprężeń. Z czasem okazało się że przy tej prędkości hałasuje na luzie. Obecnie hałas jest coraz głośniejszy i słychać go na luzie przy prędości powyżej 80 km/h, z tym, że odnoszę wrażenie że dolna granica powoli spada. Na pewno nie jest to wina krzyżaków, a mechanik stwierdził, że most zaczyna hałasować (przebieg 176 tys.). Byłbym skłonny w to uwieżyć, gdybym nie zauważył, że w momencie uruchomienia silnika słychać pod podwoziem dość głośne uderzenie. Gdzieś musi byś luz, ale nie wiem gdzie. Dodam, że most wygrałem na loterii i dotychczas był cichutki nawet przy prędkości 150 km/h. Olej w moście jest. Dzisiaj zauważyłem również, że podobny hałas jest przy bardzo ostrym hamowaniu, ale być może przyczyna jest inna.

Moj poldi:
Atu 1.6 GLI
1997 r.
Lucas
przebieg 176 000

Hałas przy dużej prędkości
« Odpowiedź #1 dnia: Maj 31, 2007, 13:51:59 pm »

Offline Lupo

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1187
  • Płeć: Mężczyzna
    • Był: FSO Polonez Caro 1.6GLI
grinch81, tak czy inaczej do wymiany krzyzaki i przy okazji podpora walu. Jak juz to wymienisz to sie przekonasz czy most tez jest zjechany..

U mnie przy starych krzyzakach tez powyzej 70-80 halasowal i drzal. Po wymianie cisza i spokoj..
<font color="#FFFFFF">- O! Widzę, że kupiłeś sobie Golfa.
- Nie, wygrałem. Była to druga nagroda w loterii.
- A to co w takim razie było pierwszą?
- Worek kartofli.</font>

Hałas przy dużej prędkości
« Odpowiedź #2 dnia: Czerwiec 01, 2007, 07:15:46 am »

grinch81

  • Gość
To znaczy, że nawet jak nie ma nadmiernych luzów (na przednim niema ich wcale) na krzyżakach, to i tak kwalifikują się do wymiany? Podpory nawet nie oglądałem więc nie bedę dyskutował.

Hałas przy dużej prędkości
« Odpowiedź #3 dnia: Czerwiec 01, 2007, 09:05:04 am »

Offline Lupo

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1187
  • Płeć: Mężczyzna
    • Był: FSO Polonez Caro 1.6GLI
grinch81 a jest tylko halas czy tez trzesie Ci buda? Jeszcze moga byc lozyska w kolach.
<font color="#FFFFFF">- O! Widzę, że kupiłeś sobie Golfa.
- Nie, wygrałem. Była to druga nagroda w loterii.
- A to co w takim razie było pierwszą?
- Worek kartofli.</font>

Hałas przy dużej prędkości
« Odpowiedź #4 dnia: Czerwiec 01, 2007, 12:32:35 pm »

grinch81

  • Gość
Buda się nie trzęsie (chciaż sprawia to wszystko wrażenie jakby miała zacząć), ale nie są to na pewno łożyska na kołach. Raczej jakieś łożysko na przeniesieniu napędu. Tak naprawdę to mój pierwszy poldek i pierwsze auto z przeniesieniema napędu przez wał (wcześniej były auta przednio napędowe) i tak naprawdę nie do końca wiem gdzie co jest (np łożyska, słyszałem też o jakimś sprzęgiełku na wale) Jedyne co obejrzałem w związku z t ą usterką to krzyżaki. We wtorek będę zmieniał pompe paliwa, więc bliżej się temu przyjżę.

Hałas przy dużej prędkości
« Odpowiedź #5 dnia: Czerwiec 04, 2007, 14:51:44 pm »

vox+241

  • Gość
Podjedź do kogoś kto się zna na poldkach to pewnie jak się przejedzie to będzie wiedział. Te stuknięcie przy odpalaniu to mi się kojarzy z poduszką pod silnikiem, ale ogólne objawy nie pasują do tego. Podporę też można podejrzewać.

Hałas przy dużej prędkości
« Odpowiedź #6 dnia: Czerwiec 04, 2007, 16:04:32 pm »

FSO maniak

  • Gość
Ja bym radził, żebyś sprawdzil czy sprzęgielko przy skrzyni nie jest popękane. To taka gumowa poduszeczka, na której widac 6 śrub, bodajże 17. Jak jest cała to ok...

Hałas przy dużej prędkości
« Odpowiedź #7 dnia: Czerwiec 11, 2007, 23:48:06 pm »

txxxx

  • Gość
jak trzesie samochodem i czesto przy tych samych predkosciach sie to pojawia i znika, przsewaznie na luzie slychac chuczenie i drgania, co do luzow krzyzakow sprawdz na kanale (zlap wal przed i za krzyzakiem i krec w przeciwne strony, stuk luz wiekszy od minimalnego kwalifikuje je do wymiany) podpora walu jesli nie chuczy lozysko nie jest suche i nie wyrobione jest ok, sprawdz stan oleju w tylnym moscie, lub go wymien. sprawdz polaczenie walu z tylnym mostem, i polaczenie walu ze skrzynia na wieloklinie (tam najczesciej sa bicia przy wyeksploatowanych walach), na drgania tez wplywa przegub elastyczny pomiedzy walem a skrzynia, ale jego zuzycie do zadkosc. sprawdz mocowanie skrzyni do podluznic. mozesz tez uniesc tyl smaochodu (podstaw cos stabilnego pod most) i wlacz na bieg 3, 4 bez gazu i ogladaj zachowanie walu, pozniej z dodaniem gazu, najlepiej zrobic to w dwie osoby jedna musi widziec wal druga niech dodaje gaz zmienia biegi. wtedy zobaczysz bicia walu, brak wspolosiowosci, itp