Autor Wątek: Rover - Grzeje sie po wymianie płynów chłodniczych  (Przeczytany 5791 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Rover - Grzeje sie po wymianie płynów chłodniczych
« dnia: Czerwiec 17, 2007, 10:53:25 am »

gackowski

  • Gość
Witam.

Jestem nowym użytkownikiem forum poloneza. Chciałem sie zrucić do Formowiczów z moim problemem chyba jest dość nietypowy lecz jest tu wiele osób bardzo rozpatrzonych i doświadczonych niż ja.

No więc jest problem ponieważ mój Poldek grzeje sie podczas jazdy.
Silnik ROVERA 1.4 oczywiście na wtrysku (wielopunkt), nie mam zamontowanego gazu jeżdżę na benzynie. Zaczęło sie to dziać odkąd wymieniłem chłodnice na nową i termostat (oczywiście bez obudowy  :D  ). Wlałem płyn następnie na niskich obrotach działał żeby płyn dostał się do reszty odwodów. Jednakoż podczas jazdy wciąż temperatura rośnie w węzu górnym czuć że jest powietrze. NO WIEC chciałbym SIE dowiedzieć JAK ODPOWIETRZA SIE okład chłodniczy.

Czekam i dziękuje

Rover - Grzeje sie po wymianie płynów chłodniczych
« Odpowiedź #1 dnia: Czerwiec 17, 2007, 12:51:49 pm »

elektrokiler

  • Gość

Rover - Grzeje sie po wymianie płynów chłodniczych
« Odpowiedź #2 dnia: Czerwiec 17, 2007, 15:14:09 pm »

Kriss

  • Gość
Dołącze się do tematu, mój problem jest następujący: podczas jazdy z nawiewów leci ciepłe powietrze mimo tego, że ogrzewanie jest zamknięte. Wyminiełem zaworek od regulacji ogrzewania na nowy i dalej to samo. Jak było zimno to nie zwarcałem na uwagi ponieważ to mi nie przeszkadzało. POMOCY bo przy tych temperaturach muszę na maxa opuszczać przednie szyby aby jakoś wysiedzieć w środku :mrgreen:

Rover - Grzeje sie po wymianie płynów chłodniczych
« Odpowiedź #3 dnia: Czerwiec 18, 2007, 22:25:07 pm »

elektrokiler

  • Gość
Kriss, to albo masz dalej uszkodzony zaworek albo sie nie zamyka przez złe podłączenie linki. Nie wiem czy tam da sie coś źle złożyć ale sprawdź to.

Rover - Grzeje sie po wymianie płynów chłodniczych
« Odpowiedź #4 dnia: Czerwiec 19, 2007, 08:13:57 am »

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1713
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v
Co do roverka to postaw auto odkręć  korek i odpal. powinien się z otwartym zbiorniczkiem sam odpowietrzyć. kilka razy temp podskoczy i spokój :)
co do grzania to zdecydowanie żle podpięta linka i zaworek sięnie domyka, albo poldek stoi na słoneczku i jest cały rozgrzany, wtedy nie ma bata by zimno leciało :P

Rover - Grzeje sie po wymianie płynów chłodniczych
« Odpowiedź #5 dnia: Czerwiec 19, 2007, 08:41:22 am »

Kriss

  • Gość
Cytat: "elektrokiler"
Kriss, to albo masz dalej uszkodzony zaworek albo sie nie zamyka przez złe podłączenie linki. Nie wiem czy tam da sie coś źle złożyć ale sprawdź to.


Zaworek jest na 100% dobry, linka wydaje mi się, że jest dobrze zamontowana (bo niby jak inaczej ją mozna zamontować :D ), co prawda po zamknięciu zaworka we wnętrzy furki to pod maską mogłem jeszcze troche ręką domknąć ramie w zaworku ale nic to nie daje poniewą zdalej jest tak samo :roll:

Rover - Grzeje sie po wymianie płynów chłodniczych
« Odpowiedź #6 dnia: Czerwiec 19, 2007, 09:04:10 am »

Offline Lupo

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1187
  • Płeć: Mężczyzna
    • Był: FSO Polonez Caro 1.6GLI
Kriss, mam to samo. Zawor wymienilem na nowy, linke naciagnalem tak ze zamyka sie maksymalnie i nadal grzeje :) Wg mnie to te zaworki sa takiej "jakosci"..
<font color="#FFFFFF">- O! Widzę, że kupiłeś sobie Golfa.
- Nie, wygrałem. Była to druga nagroda w loterii.
- A to co w takim razie było pierwszą?
- Worek kartofli.</font>

Rover - Grzeje sie po wymianie płynów chłodniczych
« Odpowiedź #7 dnia: Czerwiec 19, 2007, 09:19:44 am »

Kriss

  • Gość
Ale po wyjęciu starego zobaczyłem, że jest sprawny ale dla pewności wolałem wymienić na nowy. Mam zamiar zagłębić w to i znaleść problem. Który z nasz odkruje przyczynę niech pisze na na forum   :D

Rover - Grzeje sie po wymianie płynów chłodniczych
« Odpowiedź #8 dnia: Czerwiec 19, 2007, 09:53:24 am »

Offline Lupo

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1187
  • Płeć: Mężczyzna
    • Był: FSO Polonez Caro 1.6GLI
Ja planuje zdemontowac ten zawor, zamontowac hydrauliczny (na galke) i jak wtedy bedzie zimno to  przynajmniej bedzie pewnosc ze to ten zawor..
<font color="#FFFFFF">- O! Widzę, że kupiłeś sobie Golfa.
- Nie, wygrałem. Była to druga nagroda w loterii.
- A to co w takim razie było pierwszą?
- Worek kartofli.</font>

Rover - Grzeje sie po wymianie płynów chłodniczych
« Odpowiedź #9 dnia: Czerwiec 19, 2007, 11:29:45 am »

santi86

  • Gość
klapki w nagrzewnicy musicie ustawic

Rover - Grzeje sie po wymianie płynów chłodniczych
« Odpowiedź #10 dnia: Czerwiec 19, 2007, 15:48:43 pm »

Offline OLO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1216
Cytat: "Van#1860"
Co do roverka to postaw auto odkręć  korek i odpal. powinien się z otwartym zbiorniczkiem sam odpowietrzyć. kilka razy temp podskoczy i spokój :)

Nie sądze. Jak podskoczy powyżej 100 st to płyn zaczyna wrzeć i wypluwa go zbiorniczkiem.
Rób to na zakręconym korku.
Sprawdź czy masz drożny króciec odpowietrzajacy z głowicy - w głowicy jest zaworek. Króciec jest w kolektorze ssącym - przy obudowie rozrządu.
Żeby było szybciej to po zalaniu płynem i odpaleniu (jeszcze zimny) robie odpowietrzenie przewodami - górny cienki z chłodnicy, podgrzewanie przepustnicy i ten z głowicy. Potem dolanie płynu, zakręcenei korka i jazda z obserwacją .temperatury. Jak sie nagrzeje powinien juz wszystkie bąble z siebei wyrzucić do wyrównawczego.
Ukł. chłodzenia w roverzynie zaprzecza teorii naczyń połaczonych.
Były:
PNC 1.6 GLE 95
PNC 1.6 DOHC 91
PNC 1.5 GLE 93 EVO 1
PNC 1.5 GLE 94 EVO 2
PNC 1.6 GLI 95 EVO 3
PNC 1.5 GLE 94 EVO 4
PNC 1.4 GLI 96 EVO 5
PNC 1.9 D 96 EVO 6
PNC 1.6 GSI 99 EVO 7

Karetka 1.6 GLI 97 EVO 8
PN 1.5 SLE 90 EVO 9

Rover - Grzeje sie po wymianie płynów chłodniczych
« Odpowiedź #11 dnia: Czerwiec 19, 2007, 17:17:32 pm »

Kriss

  • Gość
Cytat: "santi86"
klapki w nagrzewnicy musicie ustawic

Można prosić o jakieś szczegóły??!

Rover - Grzeje sie po wymianie płynów chłodniczych
« Odpowiedź #12 dnia: Czerwiec 19, 2007, 18:12:02 pm »

elektrokiler

  • Gość
Cytuj (zaznaczone)
klapki w nagrzewnicy musicie ustawic


To w GLE w nagrzewnicy są klapki ??

Rover - Grzeje sie po wymianie płynów chłodniczych
« Odpowiedź #13 dnia: Czerwiec 19, 2007, 18:15:22 pm »

bruns

  • Gość
Cytat: "santi86"
klapki w nagrzewnicy musicie ustawic
No nastepny mądry !No to ustaw sandi klapki tak aby się silnik nie  przegżewał

Rover - Grzeje sie po wymianie płynów chłodniczych
« Odpowiedź #14 dnia: Czerwiec 19, 2007, 18:27:51 pm »

Offline mareks#1181

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1188
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu+ GSI
Sprawdż korek w zbiorniczku, może jest walnięty i nie trzyma cisnienia.Tak miałem w swoim roverku.Jak byl walnięty albo słabo dokrecony to temperatura rosła w oczach.A doł chłodnicy  zimny.

Rover - Grzeje sie po wymianie płynów chłodniczych
« Odpowiedź #15 dnia: Czerwiec 20, 2007, 08:01:59 am »

santi86

  • Gość
Cytat: "Kriss"
Cytat: "santi86"
klapki w nagrzewnicy musicie ustawic

Można prosić o jakieś szczegóły??!


Najlepiej to jest tu pokazane na koncu tematu: klik

A czemu w GLE nie miałoby być klapek w nagrzewnicy?? Klapki są napewno w starych nagrzewnicach.


Bruns a co maja klapki w nagrzewnicy do przegrzewania sie silnika??

Rover - Grzeje sie po wymianie płynów chłodniczych
« Odpowiedź #16 dnia: Czerwiec 21, 2007, 23:12:02 pm »

bruns

  • Gość
No właśnie klapki co do przegrzewania się silnika nie mają nic . A co najwyżej mają wpływ na ogrzewanie więc  santi się dziwię dla czego kilka pięter wyżej radziłeś aby je ustawić ?

Rover - Grzeje sie po wymianie płynów chłodniczych
« Odpowiedź #17 dnia: Czerwiec 22, 2007, 11:10:48 am »

santi86

  • Gość
Jakbys czytał uważnie cały wątek, to bys wiedział, że Kriss zadał pytanie, Lupo też ma z tym problem dlatego napisałem "musicie". I właśnie na nie odpowiedziałem.



Cytat: "Kriss"
Dołącze się do tematu, mój problem jest następujący: podczas jazdy z nawiewów leci ciepłe powietrze mimo tego, że ogrzewanie jest zamknięte. Wyminiełem zaworek od regulacji ogrzewania na nowy i dalej to samo. Jak było zimno to nie zwarcałem na uwagi ponieważ to mi nie przeszkadzało. POMOCY bo przy tych temperaturach muszę na maxa opuszczać przednie szyby aby jakoś wysiedzieć w środku :mrgreen:

Rover - Grzeje sie po wymianie płynów chłodniczych
« Odpowiedź #18 dnia: Czerwiec 25, 2007, 01:00:37 am »

Offline jimo#1921

  • Administrator
  • Wiadomości: 3415
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6 16V
to i ja wrzuce tu moj problem
1.6 gli cienka chlodnica z 2 wiatrakami
auto grzalo sie bardzo szybko i wiatrak czesto sie wlaczal na dlugi okres czasu wiec pomyslalem zeby wywlic termostat - jak pomyslalem tak i zrobilem. Silnk zaczal sie grzac jeszcze bardziej a wiatrak nie powodowal spadku temperatury...  :cry:
postanowilem przeplukac uklad. spuscilem syf (plyyn juz byl czarny - ale bez oleju) przepluklalem szlauchem chlodnice i zalalem woda destylowana, pojezdzilem tak tydzien, wiatrak nadal wlaczal sie podczas jazdy :/.. wczoraj na dzialeczce dobralem sie znowu do chlodziwa, wyjalem chlodnce i dosyc dokladnie przeplukalem pod cisnienien potem to samo zrobilem z nagrzewnica i rurka wzdluz bloku. zalany silnik woda i odkamieniaczem, pozniej przeplukalem wszystko jeszcze raz i zalalem docelowo borygiem zielonym. uklad zostawilem z otwartyk korkiem w zbiorniczku wyrownawczym do wlaczenia wiatraka zeby sie odpowietrzyl. silnik chodzil caly czas na wolnych obrotach, wiatrak wlaczyl sie pierwszy raz na 1:40 min. pozniej po wylaczeniu nastepny raz wlaczyl sie po przeszlo 5 minutach pracy motoru i znow chodzil ~1:50min. Ucieszony ze wszystko jest jołki-pouki poszedlem spac bo juz bylo pozno. Dzisj jak wracalem w trasie jednak nie bylo juz tak kolorowo - mianowicie - silnik wzglednie dluzej sie nagrzewal do 90st. natomiast jak juz zlapal temperature >90st. i wlaczyl sie wentylator to ochlodizl sie tylko 1 raz do takiego stopnia zeby wylaczyl sie wentylator w czasie jazdy :/... tak tak - podczas jazdy w trasie ze stala predkoscia powiedzmy 90km/h pracowal wentylator. jezdze bez termostatu.
z obserwacji moich wynika ze przy wyzdzych obrotach silnik nagrzewa sie zauwazalnie szybciej - tj. jak jade powyzej 110km/h - ~3,5krpm to wskazowka idzie do gory powyzej 90st.C.
Czujnik wentylatora w chlodnicy nowy, czujnik temp na deske rozdzielcza nocy..
Plastik bezpiecznika 30A juz mi sie wytopil od tej ciaglej pracy wentylatora podczas jazdy :/

doradzcie co robic - olać to i dac sobie z tym juz spokoj?
dodam ze jade w niedziele nad morze i mam nadzieje ze nie wyjdzie jakis kwiatek po drodze z tego powodu.
  • Prowadzę dystrybucję wysyłkową gadżetów FSO-PTK! Podkładki pod tablice rejestracyjne (1-/2-rzędowe), latarki LED/otwieracze/breloki, naklejki... Zapraszam do kontaktu na PW.
Pozdrawiam Michał aka jimo
"A"It's a hundred and six miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses."
Były: A+ 1,6ohv; C 2.0dohc;V 745; A 1,8 K4F; YP250; C+ 18K4F; N126N
Są: C 16K4F; FZ6 SAHG; "pierdziawka", 3.6V6;

Rover - Grzeje sie po wymianie płynów chłodniczych
« Odpowiedź #19 dnia: Czerwiec 25, 2007, 01:27:52 am »

Neverhood

  • Gość
a zapłon, rozrząd masz ustawiony dobrze ? olej kiedy wymieniany
Moze pampa wody ma za małą wydajność. Chłodnica równomiernie się nagrzewa ?  Jaki jest stan chłodnicy z zewnątrz - chyba wyczytałem, że nowa ?

Idę spać