Autor Wątek: komputer w poldzie 1.4  (Przeczytany 3902 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

komputer w poldzie 1.4
« dnia: Lipiec 08, 2007, 11:38:00 am »

Offline -Marcin-

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1561
    • PN 3.0 24v, PN Truck 1.6E
No wiec tak. Problem u mnie polegal na tym, iz na wolnych obrotach jak dodawalo sie gwaltownie gaz do dechy, to bylo  takie "uuuuuu" i dopiero wchodzil na obroty. czyli obroty podonosily sie z opoznieniem. czasem nawet bylo tak ze obroty razem z "uuuuu" malaly obroty i dopiero podnosily sie. dodatkowo przy okolo 4100obr czuc bylo szarpniecie (jakby odlaczal paliwo) przez chwilke.
Nie wspomne o tym, ze jak bylem w warsztacie i tak sobie gazowalem to mozna bylo sie udusic, bo tak smierdziala z rury wydechowej niespalone paliwo.
Dodatkowo na trasie palil okolo 9-10l beny :mrgreen: (ale to nie wiem czy przez moj styl jazdy czy przez uszkodzony komp hehe)
Lubil tez sobie zawisnac na 1500obr na wolnych oborotach ("nowa", wyczyszona przepustnica itp)
To wszystko mialem odkad kupilem polda (czyli ze 4 lata :mrgreen).
No i dzis w koncu postanowilem cos z tym zrobic, i pojechalem na gielde w celu kupna "nowego" komputera. Kupilem o tym samym symbolu (zdaje sie 103610). Dalem za niego 50zl. (padl prawdopodobnie map sensor w kompie)
Podlaczylem, odpalilem silnik i ...... problem z dodawanie gazu znikl. huuuuuuurrrrrrrrrrraaaaaa.
Zniklo tez szarpniecie przy 4000obr  8)  8) .
W ogole teraz polonez idzie jak szatan (chociaz wczesniej zle tez nie chodzil).
Obroty jak by mniej sie bujaja i trzyma ladnie 900.
Czy bedzie spalal mniej to zobacze dopiero w przyszly weekend. I napisze tu.
Ale zauwazylem maly problem, ze przy okolo 2500-3500, czuje ze gorzej sie zbiera :/ . A wczesniej tego nie bylo :/
jestem happy, ze chociaz jednego problemu (ktory zreszta mnie wkurzal od dawna) w polonezie sie pozbylem.  :mrgreen:   :mrgreen:

(nie wiem czy dobrze zrobilem, ze utworzylem nowy temat, ale nie znalalem tematu o samym komputerze, wiec utworzylem nowy)
to ja, byly Marcin#839

komputer w poldzie 1.4
« Odpowiedź #1 dnia: Lipiec 08, 2007, 12:55:08 pm »

Simon_Tuner

  • Gość
a jak przekroczy te 2500-3500 obr/min to już zapewne leci fest  :mrgreen:

komputer w poldzie 1.4
« Odpowiedź #2 dnia: Lipiec 08, 2007, 20:16:37 pm »

Offline AndrewS#100

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 973
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 125p 1.4 16V MPI
    • http://www.roverki.pl
gdzies na elektrodzie czytalem ze tam pada opornik SMD na wejsciu sygnalow z czujnika polozenia przepustnicy, albo od silnika krokowego
Pozdrawiam Andrzej
FSO 125p 1.4 16V MPI
Rover 800 2.0 16V MPI
Jawa TS 350

komputer w poldzie 1.4
« Odpowiedź #3 dnia: Lipiec 08, 2007, 20:55:17 pm »

Offline -Marcin-

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1561
    • PN 3.0 24v, PN Truck 1.6E
no wlasnie to tez moglo pasc (lub tylko to), bo dzis zaczal w koncu dzialac tryb serwisowy przepsutnicy czy jak to sie tam nazywa (5 razy max wychylenie). pamietam, ze kiedys dzial ten tryb, ale dlawienie tez bylo, wiec przyczyna sadze, ze byl takze map sensor.
bujanie jednak nie ustalo. ale i tak jest lepiej, bo buja delikatnie, a wtedy schodzil do dosyc niskich obrotow i silnik troche halasowal wtedy jak spadaly obroty.
to ja, byly Marcin#839

komputer w poldzie 1.4
« Odpowiedź #4 dnia: Lipiec 11, 2007, 08:23:35 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
A odstąpisz tego starego to może w ramach eksperymetu spróbuję to naprawić  :wink: .

Kto wie może udaoby się pozyskać nową wiedzę...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

komputer w poldzie 1.4
« Odpowiedź #5 dnia: Lipiec 11, 2007, 10:09:35 am »

Offline -Marcin-

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1561
    • PN 3.0 24v, PN Truck 1.6E
pomyslimy.  :wink:  :mrgreen:
Najpierw musze pojezdzic troche na nowym i zobaczyc czy cos nie pier.olnie. A potem chce zobaczyc jak ten komp wyglada w srodku  :mrgreen:
to ja, byly Marcin#839

komputer w poldzie 1.4
« Odpowiedź #6 dnia: Lipiec 11, 2007, 11:23:32 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Cytat: "-Marcin-"
A potem chce zobaczyc jak ten komp wyglada w srodku

Tylko nie zepsuj bardziej  :lol:  :lol:  :lol: .
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

komputer w poldzie 1.4
« Odpowiedź #7 dnia: Lipiec 15, 2007, 22:17:41 pm »

Offline -Marcin-

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1561
    • PN 3.0 24v, PN Truck 1.6E
No i moge cos wiecej powiedziec co dokladnie sie zmienilo lub nie po zmianie kompa po przejechaniu 500km trasy. Wiec wydaje mi sie, ze samochod jest mniej dynamiczny przy nizszych obrotach i mniej elastyczny  i w ogole :roll: Moze mi sie to tylko wydaje, a moze nie.
Spalanie tak samo duze jak z zepsutym kompem. Przejechalem 300km i wskaznik pokazuje 1/4 baku (wiem, ze te wskazniki nie sa zbyt dokladne, ale...).
Szarpniecie przy 4100 jednak jest nadal.
Na zimnym obroty bujaja sie dosyc mocno. Na cieplym praktycznie wcale.
A tak w ogole to zaczal mi uciekac olej z tylnego uszczelniacza i ogolnie samochod zaczyna sie sypac :/
to ja, byly Marcin#839

komputer w poldzie 1.4
« Odpowiedź #8 dnia: Lipiec 15, 2007, 23:23:04 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Kiedys była dyskusja o tym ze MEMS jest awarjny to wszyscy mnie zapewniali ze nie to nie MEMS bo on to jest bezawaryjny i w ogóle to dziesiaty cud swiata wiec to na pewno zespól przepustnicy, sonda czy cos. To jest elektronika i to dosyc skomplikowana  i nikt mi nie powie ze w kilku/kilkunasto letniej elektronice narazonej na czyniki zewnetrzne i wtrząsy wszystko zachowuje swoje parametry .Wystarczy ze cos sie uszkodzi, cos innego przestawi minimalnie i efekty juz sa bo komp swiruje niewiedząc jak ma zinterpretowac wartosaci z poszczególnych czujników. Ostatnio czytałem o takim wypadku(nie rover) ze lekko przestawiony rozrząd plus komputer spowodowały zatarcie sie silnika. I zeby było smieszniej to w przypadku gdyby ten silnik miał gaznik to taka awaria by sie nie zdarzyła  :shock: Diagnostyke to mysleza nalezałoby zacząc od wymiany poszczególnych czesci na pewne -tzn na nowe lub na takie z silnika w którym ten objaw niewystepuje. Wtedy mozna dojsc czy to wina elektroniki czy osprzetu mechanicznego
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

komputer w poldzie 1.4
« Odpowiedź #9 dnia: Lipiec 16, 2007, 02:38:49 am »

Offline AndrewS#100

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 973
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 125p 1.4 16V MPI
    • http://www.roverki.pl
Cytat: "Elwood#1887"
To jest elektronika i to dosyc skomplikowana i nikt mi nie powie ze w kilku/kilkunasto letniej elektronice narazonej na czyniki zewnetrzne i wtrząsy wszystko zachowuje swoje parametry


zgadam sie, czesto jeszcze dochodzi jakas kolizja=mikropekniecie, druga strona medalu jest taka ze dzieki "takiej" elektronice moj silnik srednio pali 8/100, a kilka razy jechalem 140km/h, a praktycznie non stop 100/110 prosze wziasc pod uwage wspolczynik oporow powietrza jaki ma 125p
dzieki tej elektronice silnik zaskakuje po dwoch obrotach walu, a nie po kilkunastu i to w kazdych warunkach  :mrgreen:

w gazniku zdarzyc sie moze kilka innych awarii np. przytkanie ktorejs dyszy
o spalaniu juz wspomnialem
Pozdrawiam Andrzej
FSO 125p 1.4 16V MPI
Rover 800 2.0 16V MPI
Jawa TS 350

komputer w poldzie 1.4
« Odpowiedź #10 dnia: Lipiec 16, 2007, 21:11:19 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Sa ludzie którzy wola małe silniki obłozone elektronika i miec spalanie mniejsze o litr na setke oraz nie martwic sie zbyt czesto o regulacje a sa tez tacy co wola aby ich auto paliło troche wiecej, ale z całej elektroniki pod maska maja moduł zapłonowy iw przypadku awarii potrafia w wiekszosci przypadków usunac ja sami korzystajac z podrecznej skrzynki- kto co lubi. Co do krecenia  rusznikiem to rzeczywiscie mocny argument  :wink:
Chodzi mi tylko o zwrócenie uwagi ze taka elektronika wcale nie jest dobra- jak działa jest ok ale czesto pojawiaja sie problemy(jak np opisane w tym temacie) które sa denerwujacy i jakos nikt nie potrafi ich usunac co w przypadku prostego silnika bez elektroniki jest tylko i wyłacznie kwestia regulacji. Miałem PN na wtrysku wiec wiem jak sie sprawy maja -owszem kultura pracy wieksza, spalanie mniejsze ale równiez denerwujace awarie które co prawda zdarzaja sie rzadko ale sa dobijajace. W moim gazniku nie ma sie co zapchac  :P  słuzy tylko i wyłacznie jako przepustnica dla LPG  :mrgreen:
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

komputer w poldzie 1.4
« Odpowiedź #11 dnia: Lipiec 16, 2007, 21:13:29 pm »

Offline -Marcin-

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1561
    • PN 3.0 24v, PN Truck 1.6E
sadze, ze gdyby map sensor by byl oddzielny to w tym kompie nie mialo by sie w zasadzie co psuc.
to ja, byly Marcin#839

komputer w poldzie 1.4
« Odpowiedź #12 dnia: Lipiec 17, 2007, 07:49:10 am »

Offline Senn#1869

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1388
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1500C Rover 820Si MG ZS180
Z tego co widze to u Marcina jednak problemy nie ustapily wiec na jakiej podstawie winicie MEMSa. Moim zdaniem podmiana nic nie pomogla wiec problem tkwi gdzie indziej.
Elwood co do gaznikow to nie mow ze jest tak rozowo. Wyregulowac dobrze gaznik to tez sztuka i trzeba to robic dosc czesto. W elektronice nie robisz nic. Po prostu nic. Niektorzy wola miec wieksze silniki na elektronice :)
Były: C+1.4 K16 DOHC C1.6 K16 DOHC C+1.8 K16 DOHC Jest Polonez 1500C
Rover 820Si LPG
MG ZS180 PB
Renault Espace IV Pb

komputer w poldzie 1.4
« Odpowiedź #13 dnia: Lipiec 17, 2007, 08:44:17 am »

Offline -Marcin-

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1561
    • PN 3.0 24v, PN Truck 1.6E
Senn podmiana kompa pomogla, ale w sumie chyba tylko na dlawienie sie po gwaltownym dodaniu gazu na wolnych obrotach. Co jak juz pisalem bylo spowodowane prawdopodobnie padnietym czujnikiem cisnienia (map sensor). Dobre i to, bo wkurzalo mnie to  :mrgreen:  :mrgreen:
to ja, byly Marcin#839

komputer w poldzie 1.4
« Odpowiedź #14 dnia: Lipiec 17, 2007, 13:26:00 pm »

glus

  • Gość
Już zgłupiałem... Jak to w końcu jest - 5 x wychylenie resetuje całego kompa, czy tylko przepustnica przechodzi w tryb serwisowy. Czy po tym 5 x wychylenie trzeba (można) programować kompa od zera, tak jak po dłuższym odpięciu akumulatora (tzn chodzi sobie silniczek na benzynie, na luzie, bez gazowania, do włączenia się wentylatora chłodnicy) czy nie ???

komputer w poldzie 1.4
« Odpowiedź #15 dnia: Lipiec 17, 2007, 13:37:36 pm »

Offline Senn#1869

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1388
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1500C Rover 820Si MG ZS180
5x wychylenie resetuje czy tez ustawia prawidlowo przepustnice. Cala procedura polega na:

1. 5x wychylenie na zalaczonym zaplonie
2. Bez cofania kluczyka odpalasz i czekasz do zalaczenia sie wentylatora
3. Bez wylaczania silnika ruszasz i przejedz z 20km
4. Gasisz silnik i wsio

To nie jest reset komputera tylko przepustnicy. Z komputerem mozesz powalczyc tylko za pomoca TestBooka w serwisie
Były: C+1.4 K16 DOHC C1.6 K16 DOHC C+1.8 K16 DOHC Jest Polonez 1500C
Rover 820Si LPG
MG ZS180 PB
Renault Espace IV Pb

komputer w poldzie 1.4
« Odpowiedź #16 dnia: Lipiec 17, 2007, 22:27:32 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Cytat: "Senn#1869"
Elwood co do gaznikow to nie mow ze jest tak rozowo. Wyregulowac dobrze gaznik to tez sztuka i trzeba to robic dosc czesto. W elektronice nie robisz nic.

Wiem ze gaznik od czasu do czasu trzeba podregulowac- cos za cos. Jak juz pisałem u mnie słuzy to tylko jako przepustnica dla LPG wiec jedyne co moge w tym regulowac to połozenie przepustnicy za pomoca jednego wkreta  :lol:  Do tego gaz na dwie srubki  :P i rodzdzielacz zapłonu  :) Zadnej zbednej elektroniki pod macha. Nie bardzo tez widze co sie moze w takim"gazniku" czy instalacji gazowej popsuc(central;ke tez mam zapasowa- duzo miejsca nie zajmuje). Pasc moze jedynie rozdzielacz zapłonu ale kopulke i palec mam na zapas a jak i to nie da rady to mój motor posiada dwa niezalezne rozdzielacze na wypadek padu jednego z nich  :) . Powiedzmy ze w roverze taka kopułka/palec padnie- juz widze ta szybka i bezproblemowa wymiane i odpalenie na trasie  :roll: Czego nie ma to sie nie popsuje.
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

komputer w poldzie 1.4
« Odpowiedź #17 dnia: Lipiec 18, 2007, 20:56:32 pm »

Offline AndrewS#100

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 973
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 125p 1.4 16V MPI
    • http://www.roverki.pl
Cytat: "Elwood#1887"
central;ke tez mam zapasowa- duzo miejsca nie zajmuje


a patrz ja mam w bagazniku mam calego drugiego kompa  :D ,tez miejsca za duzo nie zajmuje, kopulka i palec tez by sie znalazly, w koncu jest 4 silniki w rodzinie w tym jeden luzem, na upartego tez go mozna zabrac na zmiane

[ Dodano: 2007-08-07, 22:59 ]
przez swoja glupote i pospiech, plus slabe oswietlenie, mialem ostatnio okazje przetestowac czy komp rovera 214 Si jest awaryjny
zapytacie pewnie jak ??

zrobilem zwarcie plusowej klemy aku do obudowy komputera  :twisted:  
nic mu sie nie stalo  :mrgreen:
bylem pewny ze juz po nim,
iskra byla spora

a podobno te kompy to takie delikatne sa i awaryjne  :mrgreen:
Pozdrawiam Andrzej
FSO 125p 1.4 16V MPI
Rover 800 2.0 16V MPI
Jawa TS 350

procesora i czujnika map w kompie poldrover
« Odpowiedź #18 dnia: Sierpień 12, 2007, 00:36:58 am »

rekinos

  • Gość
[ Dodano: 2007-08-12, 00:42 ]
Witam  :) dołączę się do tematu Mam pytanie czy izolacja jaką jest zalany procesor oraz cala płytka komputera do 1.4  powinna być pomarszczona na tym że procesorze? Pytam się ponieważ mógł on oberwać i może się grzać i dlatego źle mi autko pracuje (mół, dziura w obrotach). Odnośnie Map sensora na zimnym silniku zdjąłem przewód idący do Map w kompie i silnik pracował nierówno do kiedy przez wężyk dostawał lewe powietrze, gdy go zatkałem to pracował tak samo jakby był czujnik podłączony. Mam pytanie czy w taki sposób da się sprawdzić  to paskudztwo, a jeśli nie to jak. Wiem że można sprawdzić go miernikiem mierząc napięcie  na wolnych obrotach i wyższych, ale nie wiem gdzie się wpiąć do pomiaru. Kolejne  pytanko czy chwilowe zakręcenie rozrusznika i jednoczesne chwilowe rozłączenie klemy,a w konsekwencji  rozwalony immobilizera i wszystko działające od kluczyka (światła, radio, zegarek, awaryjne)  świadczy o tym że komp też oberwał. Ostatnie pytanie - na które piny w kompie idzie 12V. Proszę też o sugestie odnośnie sprawdzenia elementów kompa . Za wszelką pomoc z góry dzięki.  :)