Autor Wątek: jak ustawic-włożyć poprawnie aprat zapłonowy.  (Przeczytany 1861 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

jak ustawic-włożyć poprawnie aprat zapłonowy.
« dnia: Lipiec 26, 2007, 20:09:27 pm »

tur-GSI

  • Gość
jak idealnie włożyć-ustawić aparat zapłonowy do gle,aparat bezstykowy z modułem.
Prosze o opis krok po kroku abym później nie musiał ustawiać zapłonu na słuch tylko aby sie znaki zgadzały jak podłącze lampę stroboskopową.

jak ustawic-włożyć poprawnie aprat zapłonowy.
« Odpowiedź #1 dnia: Sierpień 05, 2007, 07:44:01 am »

txxxx

  • Gość
na wyjętym aparacie ustaw samochod tak (pchajac go np na 4 lub 5 biegu) aby w 1 cylindrze (ten od przodu samochodu) konczy sie suw spręzania - zamkniete zawory. zauwazysz przez korek wlewu oleju do silnika. co prada nie wiem do konca jak maja byc ulozone lopatki klawiatury, ale zamkniecie zworow objawia sie oporem przy pchaniu samochodu. znak (wybity na krawedzi kola w postaci uwypuklonej kreski) na kole pasowym (kolo najnizej polozone) ma byc ustawiony na wprost srodkowego znaku (5 stopni) wybitego na pokrywie paska rozrzadu. (sa tam trzy kreski, kolejno oznaczaja 10/5/0 stopnia zaplonu). wloz teraz aparat zaplonowy (bez kopulki)  tak aby palec rozdzielacza (widac go podczas zdjetej kopulki) byl skierowany naprzeciw styku 1 cylindra w kopulce (numery cylinrow sa oznaczone na kopulce) zaznacz sobie polozenie jakims mazakiem na aparacie zeby zalozyc poprawnie kopulke. (przerywacz w aparacie zaplonowym ma miec 0,4 mm). gdy juz masz wlozony aparat w powyzszej pozycji,przykrec go dobrze i zapal jak odpali po krotkim czasie jest ok, jesli nie to odwroc kolejnosc przewodow wysokiego napiecia. czyli 1 cylinder t, bedzie 4 styk na kopulce, 2 - 3, itd. zwiazane jest to z zamknieciem zaworow i polozeniem lopatek na klawiaturze. teraz silnik zapali, po odpaleniu tylko trzeba wyregulowac

jak ustawic-włożyć poprawnie aprat zapłonowy.
« Odpowiedź #2 dnia: Sierpień 05, 2007, 17:49:46 pm »

Offline Daro

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 354
txxxx, niby wszystko oki ale nie do końca.....

dokładniej opisane tuuuu
szczegónie od punktu 3

ps. w punkcie 1) chodzi o pierwszy cylinder
były:
>plus '97
>125p '78/'82
>caro 96
jest: Power of Dreams

jak ustawic-włożyć poprawnie aprat zapłonowy.
« Odpowiedź #3 dnia: Sierpień 12, 2007, 02:46:07 am »

Logan

  • Gość
Mam problem troszkę podobny. Po zmianie silnika z 1.6 GLE na 1.5 GLE prawdopodobnie mam aparat zapłonowy od 1.6 GLE (nie pamiętam już co mi chłopaki wsadzali), a podobno to tak chodzić nigdy nie będzie.

Czy ktoś mógłby mi podać oznaczenie aparatu zapłonowego od 1.5 GLE? I jak wstępnie sprawdzić czy jest dobry (na co zwrócić uwagę) bo na szrocie mam takie po 20zł sprawne (ponoć) a nowy ok.200zł....

jak ustawic-włożyć poprawnie aprat zapłonowy.
« Odpowiedź #4 dnia: Sierpień 12, 2007, 11:43:16 am »

elektrokiler

  • Gość
Zdaje sie, że na wałku rozdzielacza jest wybity statyczny kąt wyprzedzenia (5 dla 1.5 albo 10 dla 1.6).