Autor Wątek: Kupujemy (nowy) silnik  (Przeczytany 6422 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Kupujemy (nowy) silnik
« dnia: Lipiec 22, 2007, 20:18:50 pm »

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1713
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v
Jak w temacie Panowie na co zwrócić uwagę przy kupnie silnika. Ma być czysty, brudny. Wiem ze najlepiej mieć możliwość osłuchania i odpalenia jednak nie zawsze jest to możliwe. ogólnie wszelkie sugestie mile widziane.
Jak wszyscy wiedzą planuje przesiadkę na większy :)
Przykładowe silniki z allegro
http://www.allegro.pl/item217466943_silnik_rover_seria_200_400_416_216_1_6_16v_okazjaa.html

http://www.allegro.pl/item217164920_silnik_rover_414_1_4_1_6_16v_gwarancja_.html

http://www.allegro.pl/item218265217_silnik_rover_1_6_16v_okazja_maly_przebieg.html
co można o nich powiedzieć z wyglądu

Kupujemy (nowy) silnik
« Odpowiedź #1 dnia: Lipiec 23, 2007, 01:44:24 am »

maras

  • Gość
Ogólnie panująca zasada, w przypadku kupowania samochodów, jest taka,że najlepiej, gdy silnik jest okurzony, nie przesadnie wymyty. W aukcjach, które podałeś, widoczne są w zasadzie tylko pokrywy zaworów, a to raczej niczemu nie dowodzi

Kupujemy (nowy) silnik
« Odpowiedź #2 dnia: Lipiec 23, 2007, 07:13:03 am »

Eddek

  • Gość
Nie lepiej poszukac poldka, z ktorego ktos zrobil coupe? Mialbys chociaz opcje odpalenia silnika.

Kupujemy (nowy) silnik
« Odpowiedź #3 dnia: Lipiec 23, 2007, 08:07:23 am »

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1713
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v
silnik nie będzie z poldka :P
z racji tego ze chce większy ;p 1,4 to już mam
a dwa ze w poldkach te silniki w 80% sa zarypane

Kupujemy (nowy) silnik
« Odpowiedź #4 dnia: Lipiec 23, 2007, 09:22:56 am »

Offline jimo#1921

  • Administrator
  • Wiadomości: 3415
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6 16V
to tak jak z autami sciagnietymi z zaczodu...
1996 rok i 77tys. km  :wink:   :?:
  • Prowadzę dystrybucję wysyłkową gadżetów FSO-PTK! Podkładki pod tablice rejestracyjne (1-/2-rzędowe), latarki LED/otwieracze/breloki, naklejki... Zapraszam do kontaktu na PW.
Pozdrawiam Michał aka jimo
"A"It's a hundred and six miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses."
Były: A+ 1,6ohv; C 2.0dohc;V 745; A 1,8 K4F; YP250; C+ 18K4F; N126N
Są: C 16K4F; FZ6 SAHG; "pierdziawka", 3.6V6;

Kupujemy (nowy) silnik
« Odpowiedź #5 dnia: Lipiec 23, 2007, 09:52:30 am »

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1713
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v
http://moto.allegro.pl/item215054137_rover_silnik_1_6_16v.html ten ma 112 tyś :) i 97 :P
a tak serio to ciekawy tylko z deka daleko

Kupujemy (nowy) silnik
« Odpowiedź #6 dnia: Lipiec 23, 2007, 12:28:13 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Na oko to wiecie -chłop w szpitalu umarł. Na pewno (moim zdaniem)lepiej jest kupic silnik od osoby prywatnej niz od jakiegos goscia który zwozi i rozbiera wraki z niemiec czy anglii. Byłem w kilku takich miejscach i na pewno nie chiałbym miec pod maska silnika który stoi pod wiata bez osprzetu nie wiadomo ile czasu i w dodatku leje sie na niego woda :|  Pomijam kwestie typu poukrecane sruby, brak tego czy tamtego(mimo ze na zdjeciu sprzed ilus tam jest  :P  ). Najlepiej jechac i zobaczyc samemu i osobiscie wolałbym dopłacic wiecej majac mozliwosc przejechania sie samochodem z tym silnikiem. Po wnętrzu auta tez widac mniej wiecej jak było uzywane i ile ma przejechane- bo wyjac silnik który jest suchy i napisac ze to okazja bo przejechał 5 tys mil to moze zrobic kazdy. Na alegro wiekszosc silników sprzedawcy sprzedaja BEZ OSPPRZETU -wiec najpierw proponuje sie dowiedziec co tak naprawde wchodzi w ta cene która jest na aukcji bo mozna sie niemiło zdziwic. W ciemno to nie ma co kupowac bo 1,5 koła to piechota nie chodzi. Gdybym miał kupowac to tego z ostatniego linku który podałes Van- jest(chyba) na kopulce i ma rurowca  :)
Najbardziej odpowiadałoby mi jednak to  :twisted:

http://moto.allegro.pl/item215677055_fiat_lancia_silnik_2_0_16v_turbo_stan_bardzo_dobry.html
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Kupujemy (nowy) silnik
« Odpowiedź #7 dnia: Lipiec 23, 2007, 14:17:18 pm »

Offline G.T.

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 900
wg mnie przejazdzka najwazniejsza. ja mojego mam z 94 roku i 93 tys dokumentowanego przebiegu. autkiem sie przejechalem ,zobaczylismy co i jak i dopiero wtedy wyciagalismy silnik. Wg mnie bez odpalenia to nie ma co ryzykowac, chyba ze na dzien dobry chcesz robic remont

Kupujemy (nowy) silnik
« Odpowiedź #8 dnia: Lipiec 23, 2007, 15:54:56 pm »

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1713
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v
to juz wiadomo że najlepiej się przejechać, ten ostatni link właśnie mnie kusi by się tam przejechać. Zadzwonię i spytam sie co się łapie w tą opcję "bez osprzętu"
Elwood#1887, ja az tyle to nie mam :P

Kupujemy (nowy) silnik
« Odpowiedź #9 dnia: Lipiec 23, 2007, 23:08:04 pm »

maras

  • Gość
Cytat: "Van#1860"
http://moto.allegro.pl/item215054137_rover_silnik_1_6_16v.html ten ma 112 tyś :) i 97 :P
a tak serio to ciekawy tylko z deka daleko

Daleko?? No co Ty, jakieś 25km :P

[ Dodano: 2007-07-23, 23:10 ]
Tak na serio, też się nim zainteresowałem, jakiś czas temu, ale póki co nie mam na to funduszy. A tak w ogóle, jest wyraźna(odczuwalna) różnica w 1,6 w porównaniu do 1.4?? Kilka takich poldów było

Kupujemy (nowy) silnik
« Odpowiedź #10 dnia: Lipiec 24, 2007, 08:10:42 am »

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1713
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v
145Nm przy 3tys a 127 przy 5tys to na pewno czuć różnice :]

Kupujemy (nowy) silnik
« Odpowiedź #11 dnia: Lipiec 24, 2007, 16:38:44 pm »

Offline Łukasz!842!

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 609
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO POLONEZ 2000/TC/MPI
    • http://www.fso.ptk.prv.pl
Van jak się bawić to się bawić pakuj 1,8 będzie widać słychać i czuć :mrgreen:

Kupujemy (nowy) silnik
« Odpowiedź #12 dnia: Lipiec 24, 2007, 17:15:37 pm »

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1713
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v
Zwłaszcza w portfelu
1.6 jest kompromisem osiągi - cena

Kupujemy (nowy) silnik
« Odpowiedź #13 dnia: Lipiec 24, 2007, 18:19:56 pm »

Offline mastah22

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1450
mnie sie juz zdarzyło kupic silnik od handlarza zajmujacego sie rozbiórka aut(dosc preznej firmy swoja droga z duzym wyborem) w skład bez osprzetu wchodził  silnik bez kolektora wydechowego ale z ssacym.Silnik miał dokumentacje,mierzona kompresje itd,co sie okazało przy jego montarzu był przeskoczony o 2 zeby na pasku i kompresja przemierzona wg dokumentacji była bzdura,bo w rzeczywistosci była lepsza :D
  • Jef
  • Czaku

Kupujemy (nowy) silnik
« Odpowiedź #14 dnia: Lipiec 24, 2007, 20:52:58 pm »

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1713
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v

Kupujemy (nowy) silnik
« Odpowiedź #15 dnia: Lipiec 29, 2007, 11:42:49 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Jak blisko to bierz przyrząd do kompresji, klucz do świec i jedź.

Na miejscu jeśli tylko się da go odpalić to:
- po pierwsze poproś żeby silnik był zimny jak dojedziesz
- po drugie zakręć rozrusznikiem tak aby zgasła kontrolka oleju i jak tylko zgaśnie to wyłącz zapłon włącz ponownie i licz po jakim czasie zapali się kontrolka oleju. na dobrym silniku nawet czas dochodzi do 10s
- po trzecie odpal i obadaj dym z rury
- jak się nagrzeje zmierz komprechę bez/z olejem
- jak się da to przejedź się autem.

Tak zawsze sprawdaliśmy silniki z sennem ale to inna inszość ;).

Powodzenai w poszukiwaniu.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Kupujemy (nowy) silnik
« Odpowiedź #16 dnia: Lipiec 29, 2007, 13:42:23 pm »

maras

  • Gość
Z czasem trzymania ciśnienia to jest tak, że mocno zależy on od temperatury. Przykładowo w moim roverze latem (po wyłączeniu silnika po kilku, kilkunastu sekundach) trzyma ok.6s, a zimą 15-20s. Również zależy od lepkości, jeśli jest zalany mineralem,  to też co innego niż syntetykiem. Ale mimo wszystko metoda pozwalająca dość skutecznie ocenić stan ukł. smarowania i panewek

Kupujemy (nowy) silnik
« Odpowiedź #17 dnia: Lipiec 29, 2007, 20:44:39 pm »

Offline Senn#1869

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1388
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1500C Rover 820Si MG ZS180
Van#1860, ostatnio widzialem 1.6 w Kurowie do sprzedania. Lezy caly z kolektorami i wspoma. Wtedy jeszcze nie mialem smsa od Ciebie wiec nie pytalem o cene.
Co do sprawdzenia to tak jak pisal Bocian, choc tego co kupilem nie sprawdzilem niczym :) Cena byla kuszaca wiec wsiadlem i po prostu pojechalem do kolesia pod Poznan. Poki co jezdzi, ale dyma troche puszcza jak dostaje po grzbiecie na sprintach :) Faktem jest ze 1.8 to sie z latarka szuka, a w 1.6 mozna przebierac i wybrzydzac wiec nie spiesz sie i sprawdz dokladnie. Jak bedziesz w Wawie to mozesz skoczyc do CZ Rover Parts w Zielone lub wczesniej do nich zadzwonic bo towaru maja od pyty.
Były: C+1.4 K16 DOHC C1.6 K16 DOHC C+1.8 K16 DOHC Jest Polonez 1500C
Rover 820Si LPG
MG ZS180 PB
Renault Espace IV Pb

Kupujemy (nowy) silnik
« Odpowiedź #18 dnia: Lipiec 29, 2007, 21:25:29 pm »

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1713
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v
CZ Rover Parts to jakoś mi umknęło. Ceny mają jakoś przystępne czy raczej zaporowe ?? jakoś nie uśmiecha mi się stracić więcej jak 1,5 koła na ten cel

Kupujemy (nowy) silnik
« Odpowiedź #19 dnia: Lipiec 30, 2007, 00:31:15 am »

Offline Senn#1869

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1388
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1500C Rover 820Si MG ZS180
Tego nie wiem do konca. Kiedys za 1.8 spiewali mi 3kpln, ale to zamierzchle czasy :) Musisz sie zorientowac.
Były: C+1.4 K16 DOHC C1.6 K16 DOHC C+1.8 K16 DOHC Jest Polonez 1500C
Rover 820Si LPG
MG ZS180 PB
Renault Espace IV Pb