Autor Wątek: wymiana paska ... banalna sprawa?  (Przeczytany 9974 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

wymiana paska ... banalna sprawa?
« dnia: Sierpień 02, 2007, 22:30:04 pm »

paulbo

  • Gość
Dzisiaj próbowałem zmienić pasek klinowy ale żeby to zrobić najpierw należy zdjąć pasek wspomagania. Pomimo poluzowania naciągu pompy wsp. nie udało mi sie go zdjąć - macie na to jakiś patent?
No i sam dostęp do pompy wsp. aby poluzować naciąg - od dołu, czyli zdjąć tą gównianą osłonę, położyć się pod samochodem (nie mam kanału) i kupa ...pasek nie schodzi. Jak stary nie schodzi, to nowy już w ogóle nie do założenia.
Jak tu w drodze zmienić napęd alternatora i chłodzenia?? Pozostaje przeciąć pasek wspomagania i jechać bez.
A propos - da sie jechać Plusem bez wspomagania?

Jakie paski polecacie i jak je sprawnie wymienić?

wymiana paska ... banalna sprawa?
« Odpowiedź #1 dnia: Sierpień 02, 2007, 22:58:31 pm »

Offline Piotrek#1923

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 831
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 1.4_1.6_1.8
paulbo, mam nadzieje, że jeszcze tego paska od wspomagania nie przeciałeś ??

Jak w moim poldku mechnik wymieniał pasek to wziął i odkrecił coś od czegoś, żeby sie poluzowało, zdjął pasek klinowy a właściwie to nic nie zdjął bo już go nie było tam i samochód jeździł bez paska....

Należy wtedy założyć pasek klinowy tak, żeby zaczepić go o jedno koło i odpowiednio posuwając samochód w przód i tył jakoś go tam założyć...

Dasz sobie rade  :wink:

wymiana paska ... banalna sprawa?
« Odpowiedź #2 dnia: Sierpień 02, 2007, 23:24:52 pm »

Offline jimo#1921

  • Administrator
  • Wiadomości: 3415
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6 16V
Ja mam tereaz gatesa i jest ok, wczesniej byl continental i tez bylo spoko. pasek od wspomy po prostu musisz na chama sciagnac troche go wykrzywiajac z kółka pompy wspom. jesli wczesniej poulowales jej naciag to nie powinno byc problemu - jakie masz ugiecie paska?
  • Prowadzę dystrybucję wysyłkową gadżetów FSO-PTK! Podkładki pod tablice rejestracyjne (1-/2-rzędowe), latarki LED/otwieracze/breloki, naklejki... Zapraszam do kontaktu na PW.
Pozdrawiam Michał aka jimo
"A"It's a hundred and six miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses."
Były: A+ 1,6ohv; C 2.0dohc;V 745; A 1,8 K4F; YP250; C+ 18K4F; N126N
Są: C 16K4F; FZ6 SAHG; "pierdziawka", 3.6V6;

wymiana paska ... banalna sprawa?
« Odpowiedź #3 dnia: Sierpień 02, 2007, 23:52:21 pm »

paulbo

  • Gość
Ok. Zdjąć na chama ... a jak później założyć?

Cytat: "jimo#1921"
Ja mam tereaz gatesa i jest ok, wczesniej byl continental i tez bylo spoko. pasek od wspomy po prostu musisz na chama sciagnac troche go wykrzywiajac z kółka pompy wspom. jesli wczesniej poulowales jej naciag to nie powinno byc problemu - jakie masz ugiecie paska?

wymiana paska ... banalna sprawa?
« Odpowiedź #4 dnia: Sierpień 03, 2007, 00:37:59 am »

Offline utek

  • utek#1915
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3691
  • Płeć: Mężczyzna
  • kujawiak
Trzeba poluzować pompę wspomagania. Następnie nacisnąć na pasek. Dociągnie on pompe, sama nie przesunie się. Pasek sam spadnie.

wymiana paska ... banalna sprawa?
« Odpowiedź #5 dnia: Sierpień 03, 2007, 07:36:10 am »

paulbo

  • Gość
Cytat: "utek"
Trzeba poluzować pompę wspomagania. Następnie nacisnąć na pasek. Dociągnie on pompe, sama nie przesunie się. Pasek sam spadnie.


Sęk w tym że pompę udało mi się pluzować i przesunąć, ale to nie wystarczyło żeby pasek dało sie zdjąć, a tym bardziej sam spadł.

W każdym razie dzisiaj muszę jakoś go zdjąć. Pasek klinowy mam mocno popękany i boję się że mi strzeli gdzieś po drodze ... a z soboty na niefdzielę wybieram się nad morze.

P.

wymiana paska ... banalna sprawa?
« Odpowiedź #6 dnia: Sierpień 03, 2007, 12:24:37 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6139
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Ale wy kombinujecie !

Druga osoba niech wsiadzie do autka.
Ty lekko srubokretem zssun pasek tak zeby wszedl chociaz czesciowo na brzeg kola od pompy. A kolega niech lekko i krotko zakreci rozrusznikiem, sam zejdzie. Identycznie z zakladaniem. Tak samo sie robi z kazdym paskiem TYLKO NIE PALUCHAMI TYLKO SRUBOKRETEM PRZYTRZYMAC PASEK BO WAM PALCE POUCINA !

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

wymiana paska ... banalna sprawa?
« Odpowiedź #7 dnia: Sierpień 03, 2007, 12:41:44 pm »

paulbo

  • Gość
To jest jakiś pomysł, tyle że obawiałbym się nawet tym śrubokrętem tam majstrować przy obrocie koła... można nim w czoło oberwać. Słyszałem o patencie częściowego zakładania paska na koło napędzające i zakreceniu rozrusznikiem - ale bez trzymanki...


Cytat: "Stingerek"
Ale wy kombinujecie !

Druga osoba niech wsiadzie do autka.
Ty lekko srubokretem zssun pasek tak zeby wszedl chociaz czesciowo na brzeg kola od pompy. A kolega niech lekko i krotko zakreci rozrusznikiem, sam zejdzie. Identycznie z zakladaniem. Tak samo sie robi z kazdym paskiem TYLKO NIE PALUCHAMI TYLKO SRUBOKRETEM PRZYTRZYMAC PASEK BO WAM PALCE POUCINA !

wymiana paska ... banalna sprawa?
« Odpowiedź #8 dnia: Sierpień 03, 2007, 14:22:19 pm »

e_gregor

  • Gość
Ja to robie inaczej jesli jest taki problem. Auto na luz i jednaręką kręce wałem silnika przy pomocy klucza (najlepiej grzechotka) a druga ciągnę pasek w bok. Zejdzie. Z rozrusznikiem bym uważał bo mozan sobie krzywdę zrobić.

wymiana paska ... banalna sprawa?
« Odpowiedź #9 dnia: Sierpień 03, 2007, 14:24:41 pm »

Offline G.T.

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 900
to nie lepiej zapiac 5 i po lekku podciagac auto do siebie??

wymiana paska ... banalna sprawa?
« Odpowiedź #10 dnia: Sierpień 03, 2007, 16:41:00 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Cytat: "G.T."
to nie lepiej zapiac 5 i po lekku podciagac auto do siebie??


albo czwórke :wink:
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

wymiana paska ... banalna sprawa?
« Odpowiedź #11 dnia: Sierpień 03, 2007, 22:43:36 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6139
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Metod jak widac jest kilka, jedne mniej lub bardziej wygodne ale wszystkie skuteczne.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

wymiana paska ... banalna sprawa?
« Odpowiedź #12 dnia: Sierpień 03, 2007, 22:48:17 pm »

paulbo

  • Gość
No i udało się. Oba paski zdjąłem jakoś ręcznie - chociaż nie było łatwo, szczególnie ze wspomaganiem - mojej pompy po prostu nie dało się tak zluzować żeby pasek zszedł bez użycia siły i kombinowania. Z alternatora jakoś sam zszedł ale śrubę z prowadnicy naciągu musiałem wyciągnąć żeby alternator maksymalnie zluzować. Natomiast przy zakładaniu zrobiłem to w ten sposób że na koło pasowe wału naciągnąłem pasek jak tylko się dało i zakręciłem rozrusznikiem - w obu przypadkach sukces za pierwszym razem.

wymiana paska ... banalna sprawa?
« Odpowiedź #13 dnia: Sierpień 04, 2007, 09:45:09 am »

e_gregor

  • Gość
Cytat: "paulbo"
nie dało się tak zluzować żeby pasek zszedł bez użycia siły i kombinowania


Masz łeb i ch... to kombinuj ;) W polonezie bardzo przydatne :D Pozdrawiam i gratuluję sukcesu.

wymiana paska ... banalna sprawa?
« Odpowiedź #14 dnia: Sierpień 04, 2007, 11:25:02 am »

Offline Pio555

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 274
  • Płeć: Mężczyzna
  • RENAULT SCENIC 1,6 dci
Cytuj (zaznaczone)

Masz łeb i ch... to kombinuj ;) W polonezie bardzo przydatne :D Pozdrawiam i gratuluję sukcesu.

trafna uwaga :D
ja pasek w A+ ze wspomą zmieniałem przy -15 po ciemku (przy latarni ulicznej i latarce) jakieś 20 minut a miałem tylko wkrętak i drugą osobę do pomocy
Jak ktoś chce to da radę

wymiana paska ... banalna sprawa?
« Odpowiedź #15 dnia: Sierpień 04, 2007, 13:10:35 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6139
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Ja przy takiej temp w nocy zmieniałem sprężyne w zamku w drzwiach kierowcy :D Bo mi pękła jak sie zatrzymałem w szczerym polu żeby sie odlać :D

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...