W sumie to silnik krokowy ma mały wpływ na dynamikę silnika (o ile wogóle na nią wpływa) W sumie to ustrojstwo odpowiada za otwieranie i przymykanie kanału obejściowego przepustnnicy i służy do utrzymania biegu jałowego silnika. Fakt faktem nie zbadane są wszystkie możliwe dolegliwości i czasami rózne dziwne rzeczy się dzieją.
Myślę że na początek możesz spróbować wyciągnąć i przeczyścić silnik krokowy . Jak go wymontujesz z korpusu przepustnicy, wymyj ,,grzybek' i resztę jakimś zmywaczem (dobre są te do układów hamulcowych - czyszczą i odtłuszczają zarazem) . Spróbuj wcisnąć ,,grzybek' do środka silnika. Jeśli uda się to przy w miarę małym wysiłku to silnik nie powinien być zatarty, natomiast jeśli nie dasz rady albo będzie szło z dużym oporem to lepiej odrazu wymień na nowy. Nie obawiaj się że jak wciśniesz to później nie zapalisz silnika czy coś w tym stylu, układ sam nastawi wstępne położenie przy pierwszym właczeniu zapłonu. Przy okazji czyszczenia/wymiany krokowego warto by było przeczyścić całą przepustnicę (oraz jej korpus). Apropo zakupu - obawiam się ze krokowy z układu Abimex nie podejdzie do Twojego GLi na Boschu. Poszukaj na allegro takiego z systemu Bosch bądź całej przepustnicy i wymień całosć.
Powodzenia.
Apropo mocy - zainwestuj w kolektor wydechowy z wersji GSI ( rurowy) i wymień to żeliwne badziewie z orginału. Zobaczysz że silnik odżyje.