Autor Wątek: Rover - silnik serii K w Syrenie 105  (Przeczytany 10316 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Rover - silnik serii K w Syrenie 105
« dnia: Sierpień 06, 2007, 16:56:14 pm »

Danek__105

  • Gość
Witam jestem tu nowy szukam i rozglądam się w poszukiwaniu auta na swap prawdopodobnie będzie to polonez 1.4 oczywiście będzie dawcą :) mam pytanie tyni most jaki ma rozstaw osi, potrzebuje wymiary silnika długośc, wysokość, szerokość, google przewalałem nie raz i nic nie znalazłem do artykułów na stonie nie wiem czemu nie mam dojścia :( wiec prosze o pomoc
myślałem też nad jednostką z forda V6
ale po piersze jest za wielki, za ciężki i więcej pali,
polonez by był idealnym dawcą
proszę też o wyrozumiałość i nie pisac "dlaczego chcesz to zrobić biednemu poldkowi"
pzdr.

Re: swap, ale troche inny...
« Odpowiedź #1 dnia: Sierpień 06, 2007, 20:14:59 pm »

alex1916

  • Gość
Cytat: "Danek__105"
mam pytanie tyni most jaki ma rozstaw osi,

Tylny most ma rozstaw osi? ;) Zresztą słabo szukałeś. Rozstaw kół z tyłu to 1352mm w Polonezach po 93 roku. Znalazłem to w googlach w 10 sekund ;)
Cytat: "Danek__105"
potrzebuje wymiary silnika długośc, wysokość, szerokość, google przewalałem nie raz i nic nie znalazłem do artykułów na stonie nie wiem czemu nie mam dojścia :(

Słabo szukałeś. Wymiary silnika masz w broszurze producenta tutaj.
Cytat: "Danek__105"
wiec prosze o pomoc
myślałem też nad jednostką z forda V6
ale po piersze jest za wielki, za ciężki i więcej pali,
polonez by był idealnym dawcą
proszę też o wyrozumiałość i nie pisac "dlaczego chcesz to zrobić biednemu poldkowi"
pzdr.

Tak z ciekawości - czy moje skojarzenie z nickiem jest prawidłowe i chcesz to władować do Skody 105? ;)

Rover - silnik serii K w Syrenie 105
« Odpowiedź #2 dnia: Sierpień 06, 2007, 23:05:48 pm »

Danek__105

  • Gość
Wielkie dzięki nie wiem gdzie to znalazłeś, zostane chyba przy tym osprzęcie jest lekki oraz zajmuje mało miejsca :)
rożnica z rozstawach to 10cm a że koła sa nieco "wtopione" w nadwozie to wyjdzie ok po 4cm z każdej strony za rat, ale to się lekko przerobi :)
te silniki dużo mają w sobie elektyki mają coś takiego jak immobilaiser ;) aby po swapie nie okazało się że nie chodzi bo ma gdzieś blokade :)
auto to nie skoda, tylko http://polskajazda.pl/Samochody/FSM/Syrena,105/7090
wszystko będzie robione tak aby można było łatwo wrócić do oryginału
czy do realizacji tego planu dojdzie to nie wiem na dzień dzisiejszy robie pomiary itp.
możecie mi podać jaka jest odległość od tylniego mostu do przodu silnika bo nie wiem czy mam się nastawić na skracanie wału napędowego, ale mysle że tak

Rover - silnik serii K w Syrenie 105
« Odpowiedź #3 dnia: Sierpień 07, 2007, 07:03:34 am »

alex1916

  • Gość
Cytat: "Danek__105"
rożnica z rozstawach to 10cm a że koła sa nieco "wtopione" w nadwozie to wyjdzie ok po 4cm z każdej strony za rat, ale to się lekko przerobi :)

Taką różnicę spokonie możesz wyrównać felgami ;)
Cytat: "Danek__105"
te silniki dużo mają w sobie elektyki mają coś takiego jak immobilaiser ;) aby po swapie nie okazało się że nie chodzi bo ma gdzieś blokade :)
To niech się jakiś roverkowiec wypowie, ZTCP jakiś wynalazek tam był.
Cytat: "Danek__105"
auto to nie skoda, tylko http://polskajazda.pl/Samochody/FSM/Syrena,105/7090
wszystko będzie robione tak aby można było łatwo wrócić do oryginału

Z FWD na RWD tak by dało się łatwo wrócić? Powodzenia ;)
Cytat: "Danek__105"
czy do realizacji tego planu dojdzie to nie wiem na dzień dzisiejszy robie pomiary itp.
możecie mi podać jaka jest odległość od tylniego mostu do przodu silnika bo nie wiem czy mam się nastawić na skracanie wału napędowego, ale mysle że tak

Raczej się nastawiaj na kombinacje z wałem. Zobacz np. różnicę w rozstawie osi.

Rover - silnik serii K w Syrenie 105
« Odpowiedź #4 dnia: Sierpień 07, 2007, 07:22:00 am »

Offline Senn#1869

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1388
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1500C Rover 820Si MG ZS180
Jezeli dawca elektroniki bedzie poldorover a nie rover to nie masz co sie martwic o immo. Bede sledzil ten watek i mam nadzieje ze szybko nie umrze :)
Były: C+1.4 K16 DOHC C1.6 K16 DOHC C+1.8 K16 DOHC Jest Polonez 1500C
Rover 820Si LPG
MG ZS180 PB
Renault Espace IV Pb

Rover - silnik serii K w Syrenie 105
« Odpowiedź #5 dnia: Sierpień 07, 2007, 08:07:12 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Jeśli mogę coś sugerować to proponuję zrobić FWD na bazie skrzyni rovera. Można zastosować silnik i elektrykę z poldrovera to nie będzie problemu z immo. Jedyne co zostanie to pomyśleć nad spięciem póosiek ze zwrotnicami i auto będzie luxus nie maszyna.
Powodzenia i ciekaw jestem jak to się będzie miaŁo do poldorovera. Pewnie będzie dobrze odlatywać ;).

A i przy takim swapie raczej zapomnij o powrocie do oryginaŁu...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Rover - silnik serii K w Syrenie 105
« Odpowiedź #6 dnia: Sierpień 07, 2007, 09:17:30 am »

Danek__105

  • Gość
Wiadomo nie będzie łatwo wrócić do oryginału tym bardziej, że przednie zawieszenie też bym musiał przerabiać ponieważ jest tam resor umieszczony poprzecznie :/
Napęd tylko na tył, musi być na tył :)
Łatwiej jest zrobić na tył niż przód nie ma zabawy z półośkami, wodzikami od skrzyni itp.
Wiem że w aucie bym musiał robić miejsce na wał to się wiąże z cięciem auta prawie na pół :/ skrzynia też jest sporawa, ale bym dał rade :)
Bym chciał zostać przy felgach takich jakie są teraz inne raczej nie wchodzą w grę, przy innym moście będzie inny rozstaw, Poldek ma rozstaw chyba 4x100 syrena 5x139,7 jakiś dystans „adapter” powinien pozwolić nam na takie coś.
Mechanika nie jest aż taka tragiczna buda trzyma się na 5 śrubach ją ściągnę i mam gołą ramę z którą się bawię, gorzej jest z elektroniką szkoda że nie ma jej takiej jak kiedyś czyli aparat zapłonowy cewka przerywacz i wszystko pięknie chodzi.
Autem będę się mógł poruszać na co dzień nie będę myślał za każdym radem dojadę czy nie :)
Waga auta to 830kg różnica wagi w napędzie ok.+150kg może nawet nie dajmy że będzie ważyło tonę, przód będzie tak jak teraz niżej niż tyłek więc tyłek jest lekki już widzę jak to auto będzie zamiatało :)
Największy silnik w syrenie z jakim się spotkałem to z BMW 2.5L 170KM  auto do setki rozpędzało się w niecałe 7sek.
Ile waży polonez??
Zmierzy mi ktoś odległości od przodu silnika do tylniego mostu

Rover - silnik serii K w Syrenie 105
« Odpowiedź #7 dnia: Sierpień 07, 2007, 09:24:28 am »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Cytat: "Danek__105"
Łatwiej jest zrobić na tył niż przód nie ma zabawy z półośkami, wodzikami od skrzyni itp.


http://www.polosie.pl/www/index.html

półoski dorobia jakie tylko bedziesz chiał  :)  A co do mierzenia dlugosci poloneza to bez sensu -wał tez mozna skrócic o tyle ile trzeba. Predzej przyda sie długosc zespolu napędowego tj silnika ze skrzynia :)

Cytat: "Danek__105"
gorzej jest z elektroniką szkoda że nie ma jej takiej jak kiedyś czyli aparat zapłonowy cewka przerywacz i wszystko pięknie chodzi.


Sa takie silniki -rodzina silników fiat dohc które takze instalowano w polonezie
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Rover - silnik serii K w Syrenie 105
« Odpowiedź #8 dnia: Sierpień 07, 2007, 10:00:12 am »

Offline Senn#1869

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1388
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1500C Rover 820Si MG ZS180
Danek__105, tez mysle ze naped na tyl bedzie lepszym rozwiazaniem. RWD to RWD i niema to tamto :) Co do elektroniki to niech Cie ona nie przeraza bo jezeli bedziesz mial cala wiazke od poldorovera to juz nie musisz sie o nic martwic. Ja jezeli moglbym Ci cos zaproponowac to jezeli juz wsadzasz rovera to kup silnik 1.6 lub 1.8 k-series i Twoja Srojda bedzie fruwac az milo :) Waga bedzie porownywalna z MGF hehe - ladnie :)
Były: C+1.4 K16 DOHC C1.6 K16 DOHC C+1.8 K16 DOHC Jest Polonez 1500C
Rover 820Si LPG
MG ZS180 PB
Renault Espace IV Pb

Rover - silnik serii K w Syrenie 105
« Odpowiedź #9 dnia: Sierpień 07, 2007, 12:20:43 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Cytat: "Senn#1869"
Waga bedzie porownywalna z MGF hehe - ladnie  


Waga owszem ale opory areodynamiczne duzo wieksze wiec coby tym dobrze przyspieszyc przy duzej predkosci to trzeba duzo momentu  :)
Ja osobiscie jestem zwolennikiem tuningu "z epoki" wiec auta z lat 60 i 70 to tylko twinwebery :twisted: Ale z drugiej strony lubie tez oglądac stare samochody z nowoczesnym zespolem napędowym z tym ze dla mnie auto traci wtedy ducha- kiedys pewne rzeczy rozwiazywalo sie inaczej.
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Rover - silnik serii K w Syrenie 105
« Odpowiedź #10 dnia: Sierpień 07, 2007, 12:32:24 pm »

Offline Senn#1869

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1388
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1500C Rover 820Si MG ZS180
Elwood#1887, co by kolega nie wsadzil do tej srojdy czy Fiata, czy Rovera to bede mu gratulowal bo to nie lada wyzwanie. Frajda z jazdy bedzie jeszcze wieksza. Co do Rovera 1.8 to momentu mu wystarczy :) Sama mysl ze taka skarpeta bedzie sie zbierala lepiej niz moj poldek powoduje u mnie usmiech na mordzie :)
Były: C+1.4 K16 DOHC C1.6 K16 DOHC C+1.8 K16 DOHC Jest Polonez 1500C
Rover 820Si LPG
MG ZS180 PB
Renault Espace IV Pb

Rover - silnik serii K w Syrenie 105
« Odpowiedź #11 dnia: Sierpień 07, 2007, 12:39:07 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Cytat: "Senn#1869"
Co do Rovera 1.8 to momentu mu wystarczy  

Akurat pisząc o momencie mialem na mysli nie jednostki fiata czy rovera ale jakąs szesciogarówke :]
Kiedys znalazłem w necie strone jak gosciu przerabiał chyba nissana suny na tyl naped- w garazu na wylewce betonowej wyspawał rame z szyn stalowych idealnie wypoziomowana i pomierzona aby katy byly idealne a nastepnie do tej ramy... przyspawał nadwozie i od niej odmierzał wszystkie wymiary i połozenie elementów podczas konwersji na RWD  :) Moze uda mi sie znalesc gdzies linka to zarzuce wieczorem. Pracy przy takims czyms jest od cholery ale jaka frajda. PS w necie krąza tez zdjecia zoltej syrki z silnikiem od opla  :)
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Rover - silnik serii K w Syrenie 105
« Odpowiedź #12 dnia: Sierpień 07, 2007, 12:47:15 pm »

Offline Senn#1869

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1388
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1500C Rover 820Si MG ZS180
Bylo tez gdzies jak koles wsadzil jakas V6stke czy V8semke do Skody 105 :)
Były: C+1.4 K16 DOHC C1.6 K16 DOHC C+1.8 K16 DOHC Jest Polonez 1500C
Rover 820Si LPG
MG ZS180 PB
Renault Espace IV Pb

Rover - silnik serii K w Syrenie 105
« Odpowiedź #13 dnia: Sierpień 07, 2007, 12:49:17 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Ano było- akurat sam wrzucalem ten link :mrgreen: Chiałbym to zobaczyc w akcji na drodze  :twisted:
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Rover - silnik serii K w Syrenie 105
« Odpowiedź #14 dnia: Sierpień 07, 2007, 13:12:25 pm »

Offline utek

  • utek#1915
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3691
  • Płeć: Mężczyzna
  • kujawiak
Cytat: "Danek__105"
Ile waży polonez??


Z OHV na pokładzie 1115 kg. Z roverem troche mniej.

Rover - silnik serii K w Syrenie 105
« Odpowiedź #15 dnia: Sierpień 07, 2007, 13:37:16 pm »

Danek__105

  • Gość
Tzn. elektronika aż tak tragiczna nie jest, poradzę sobie z nią na bank z zawodu jestem elektronikiem, ale wiadomo ile tego tam będzie, czujników w takim silniku pewnie będzie masa każdy idzie inną stroną i to ona pochłonie najwięcej czasu :/ nie wolno niczego ominąć aby komputer nie zaczął wariować.
Jak kupować to najlepiej całość bym się nie bawił w dokupywanie mocniejszego motoru bo wiadomo to są już dodatkowe koszta i czas, a tak mam już całe auto na dawce i się bawię
Silniki V6 są już drogie, ciężkie, fakt mocne :) ale inne podzespoły nie wytrzymają takiej mocy, auto zacznie pękać i jeszcze bardziej się sypać, większa moc za bardzo kusi, w silniku 1.4 na bank będę się bawił dolotem i wylotem, obrobię głowice, do tego polerka kanałów więc może przy dobrym wietrze uda mi się wycisnąć 115-120KM albo w przyszłości jakieś turbo ;) z pewnością wystarczy abym mógł tym autem poruszać się na co dzień, syrenę mam już 5 lat czas najwyższy coś zmienić :)
Macie może jakieś zdjęcia podwozia, komory silnika, szkice auta wszystko bardzo mi się teraz przyda do pomiarów i wglądu, chociaż już widzie te pomiary, zobaczę bez mierzenia i powiem, że musi ładnie wejść bo nie ma innej opcji :) ale zdjęcia bardzo mi się przydadzą

Rover - silnik serii K w Syrenie 105
« Odpowiedź #16 dnia: Sierpień 07, 2007, 14:05:56 pm »

Offline Senn#1869

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1388
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1500C Rover 820Si MG ZS180
Danek__105, postaram sie Ci pomoc. Dzisiaj zrobie fotacze, wezme miarke i pomierze najwazniejsze podzespoly.

Co do elektroniki w silniku Rovera to nie ma wcale tego duzo. Majac cala wiazke przed soba poradzisz sobie bez problemu. Najlepiej jak bys kupil jakiegos zarznietego poldorovera za <1000zl co bedzie materialem na belke zawieszenia, skrzynie, wal, most, bak z pompa, wiazke i czujniki, a silnik kupil prawie nowke sztuke za powiedzmy 2000zl. Wtedy bedziesz mial praktycznie nowy zespol napedowy ktory bedzie miotal skarpeta az milo :). Silniki 1.6 tez sa tanie. Gorzej z 1.8. Te juz sa malo dostepne i przy tym stosunkowo do 1.4 drogie.
Były: C+1.4 K16 DOHC C1.6 K16 DOHC C+1.8 K16 DOHC Jest Polonez 1500C
Rover 820Si LPG
MG ZS180 PB
Renault Espace IV Pb

Rover - silnik serii K w Syrenie 105
« Odpowiedź #17 dnia: Sierpień 07, 2007, 15:03:52 pm »

Danek__105

  • Gość
Oglądam też zdjęcia na allegro, skrzynia wiem gdzie ma mocowanie gorzej już z silnikiem bo nie widać wydaje mi się że na dole, ale nie jestem pewien, w syrenie jest minus w tym, że silnik jest bardzo wysoko i nie jestem pewien czy miska olejowa wejdzie mi między ramę, ale tu się przytnie tam przyspawa i będzie dobrze :) jeśli nie wejdzie, a nie będę chciał ruszać ramy to lekko będzie wystawał czyli maskę się lekko wytnie lub ładnie przeprofiluje, ale lepiej niech to będzie cichociemny demonik :)
Miejsca na większy silnik jest sporo sama komora silnika ma wymiary szer.75cm a długość prawie 85cm :)  
Polonezy są o dziwo bardzo tanie można je spokojnie kupić za 1.5-2.0tyś. najlepiej jeszcze lekko rozbitego :)
Komputer jest w komorze silnika po lewej stronie, chyba to komputer bo tak wygląda, więc nie powinno być kłopotu w nowszych są już w kabinie (inne marki).
Ślijcie zdjęcia wszystkie takie jakie macie wszystko mi się przyda :)
By mi się przydała odległość…ach może narysuje

Więc jak ktoś kiedyś będzie pod autem to niech o mnie pamięta :)
Narysowałem tylni most talentu nie mam ale wiadomo o co chodzi :)

[ Dodano: 07 Sie 2007 15:15 ]
taki też by się przydał bo jak ktoś wspomniał wał można ciąć :)

a silnika raczej nie, chociaż dla cekawostki dodam że kiedyś jakiś człowiek do 3cylindrowego silnika dospawał 4ty wszystko zrobił profesjonalnie auto było przystosowane do rajdu :)
oby nie okazało się że gałkę zmany biegów będe miał pod tynim fotelem :)

Rover - silnik serii K w Syrenie 105
« Odpowiedź #18 dnia: Sierpień 07, 2007, 15:24:48 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
W sumie w poldoroverze to elektryka między wiązka silnika oplatającą go a restą instalacji elektrycznej auta to raptem kilka przewodów więc naet nie trzeba przekadać caŁej wiążki a jedynie zidentyfikować który przewód za co odpowiada.

na pewno będzie to:
- masa
- zasilanie staŁe
- zasilanie po kluczyku
- impulsy sterujące do cewki zapŁonowej
- zasilanie pompy paliwa
- obwód Ładowania-rozruchu czyli kabelek z rozrusznika do akumulatora
- sterowanie rozrusznikiem z pod stacyjki
czy coś jeszcze potrzeba to nie pamiętam ale zasadniczo to chyba nie.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Rover - silnik serii K w Syrenie 105
« Odpowiedź #19 dnia: Sierpień 07, 2007, 22:16:30 pm »

Offline G.T.

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 900
silnik roverka laczy sie z buda na 5 kabelkach oraz kabelek od wskaznika temp i to wszystko