No więc, jak powiedziałem tak zrobiłem. Wyniki pomiarów są ... zastanawiające. Wykresy wrzucę jak tylko dorwę jakiś skaner. Najpierw trochę suchych liczb, potem komentarz:
Obiekt testowy
PN Caro 1.6 Abimex rok prod. 1997, głowica obniżona o 0.3mm, kolektor GSI, pierwszy tłumik GLE, wydech cały nowy, zawory zestrojone tydzień temu.
Pb 98
Moc 74KM@5560rpm (1)
Moment 105@4375rpm (4)
LPG
Moc 69KM@5415rpm (2)
Moment 100@2910rpm (3)
Ad. 1
Wynik całkowicie w normie, uwzględniając 120kkm przebiegu i zwężkę w dolocie.
Ad. 2
Wynik mógłby być lepszy gdyby nie (najprawdopodobniej) wydajność reduktora. Cóż, od nowości nie wymieniłem ani jednej części instalacji LPG, po urlopie trzeba będzie wymienić filtry i membranę.
Ad. 3
Wynik przerażająco słaby, za to przy prawidłowych obrotach.
Ad. 4
Wynik całkowicie załamujący.
Co mogę powiedzieć. Silnik nie ma w ogóle dołu. Mimo że codziennie jeździ się bardzo dobrze, fabryczna charakterystyka pojawia się dopiero w okolicach 4000 obrotów. Fabryczna duża zwyżka momentu w okolicach 2600-3400 obrotów zniknęła.
W związku z tym że w Abimexie nie za bardzo jest co regulować mam pytanie - jak przełożyć do tego silnika rozdzielacz zapłonu z GLE? Nie muszę chyba pisać po co mi to
Ewentualnie rozważam jeszcze korektę wałka rozrządu (1 ząbek) co jednak pociągnie za sobą pogorszenie górnego zakresu obrotów. Tak źle i tak niedobrze
[ Dodano: 2007-08-17, 19:49 ]Zdjęcia wykresów z aparatu - niewiele widać, ale jest wyraźny obraz przebiegu momentu:
Benzyna:
LPG z benzyną w tle (bledsze wykresy)