Autor Wątek: Swapa na 2.0 OHC Ford  (Przeczytany 55337 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Swapa na 2.0 OHC Ford
« Odpowiedź #120 dnia: Listopad 17, 2007, 14:33:24 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Cytat: "Fistasz"
sprezarka te zajmuje troche miejsca, a do tego trzeba wyspawywac kolektor wydechowy


niekoniecznie, można robić rzeźbę z kolektorem fabrycznym-uwierz da się.
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Swapa na 2.0 OHC Ford
« Odpowiedź #121 dnia: Listopad 17, 2007, 14:55:44 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo


Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Swapa na 2.0 OHC Ford
« Odpowiedź #122 dnia: Listopad 17, 2007, 15:07:47 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13965
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
jak grubosc scianek rury ?
gdzie mozna kupic kolanka i trojniki z rury cienkosciennej fi35 ?
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Swapa na 2.0 OHC Ford
« Odpowiedź #123 dnia: Listopad 17, 2007, 17:14:23 pm »

e_gregor

  • Gość
Mam pytanko odnośnie turbo Draw-thru. Jeśli zrobimi soft turbo (powiedzmy 0,5 bara) w takim pinto, zasialnie gaźnikiem z LPG lub BLOS to jak wygląda kwestia blow offa? Pzecież on bedzie pluł mieszanką? Czy może do takiego doładowanie blow-off nie potrzebny?

Swapa na 2.0 OHC Ford
« Odpowiedź #124 dnia: Listopad 17, 2007, 20:40:01 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Cytat: "KGB"
jak grubosc scianek rury ?
gdzie mozna kupic kolanka i trojniki z rury cienkosciennej fi35 ?


Kolanka hamburskie -srednica zewnetrzna 42 wewnetrzna 38 - są chyba ze 3 rodzaje grubosci scianki-to sa te najciensze. Ja kupowałem w Centrostalu Lodz. Jedno kolanko to cos koło 4 zl i do tego 1,5 metra rury o tych samych parametrach i juz masz material na kolektor  :) . Tam akurat mieli tylko kolanka 90 stopni, trójnikow nie ma - nie sa chyba nawet takie produkowane
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Swapa na 2.0 OHC Ford
« Odpowiedź #125 dnia: Listopad 17, 2007, 20:53:43 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13965
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Elwood#1887,
na kolankach tez bym sobie poradzil ,ewentualnie trojnik zrobiloby sie z kawalka prostej rury
w Lodzi mam rodzine ,wiec jakbym nie znalazl u siebie to bede musial sprowadzac z Lodzi  :mrgreen:

e_gregor#1917,
0.5 bara to nie jest soft-turbo ,tylko calkiem konkretna wartosc  :P
w daihatsu jest chyba cos w okolicy 0.4-0.5 bara i blow-off tam siedzi
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Swapa na 2.0 OHC Ford
« Odpowiedź #126 dnia: Listopad 17, 2007, 20:54:13 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Cytat: "e_gregor#1917"
Mam pytanko odnośnie turbo Draw-thru. Jeśli zrobimi soft turbo (powiedzmy 0,5 bara) w takim pinto, zasialnie gaźnikiem z LPG lub BLOS to jak wygląda kwestia blow offa? Pzecież on bedzie pluł mieszanką? Czy może do takiego doładowanie blow-off nie potrzebny?

W systemie draw thru nie stosuje sie blow offa gdyz upuszcza wówczas  mieszanke a czym moze sie skonczyc upuszczanie mieszanki do atmosfery pod maska nie musze tlumaczyc  :)  Z  tych samych względów nie stosuje sie chlodnicy gdyz raz ze pojemnosc dolotu musi byc jak najmniejsza a dwa ze podczas przepływu przez chlodnice sklapla sie benzyna, trzy jezeli ogien z komory cofnie sie do kolektora dolotowego to taka chlodnica wypelniona mieszanka po prostu wybucha  :twisted:
 Sterowanie doladowaniem w draw thru jest za pomoca westgate i  zaworu CBV. Ponadto taka turbina ma zwezke na dolocie(gaznik /mikser) wiec tez uciagnie mniej niz taka sama turbina "normalnie" System ten jest w miare prosty w montazu, działa i podnosi głównie moment obrotowy i nie wiele moc maksymalna. Turbosprezarka zastosowana w tym systemie MUSI posiadacspecjalne uszczelnienia lozysk aby nie puszczała oleju smarujacego do mieszanki gdyz zmniejsza to oktan. Turbiny do diesli takich nie maja wiec musi to byc turbo od benzyny(które jest drozsze). Chodzi o to ze podczas zamykania przepustnicy powstaje duze podcisnienie które wysysa olej z łozysk. Moje turbo posiada akurat zawór CBV(sterowany osobno)- który reaguje na podcisnienie tym ze laczy obie czesci turbo ze soba dzieki czemu zmniejsza ten niekorzystny efekt. Kolejna sprawa to taka ze zima przepustnica moze zamarznac podczas jazdy- niska temp i szybki przeplyw moga spowodowac oblodzenie przepustnicy i gardzieli w gazniku. Nastepna sprawa ze turbo dosc mocno podgrzewa  mieszanke która jest wówczas bardziej podatna na spalanie stukowe -nalezy bardzo dobrze ustawic zaplon, plus jest taki ze mieszanka po przejsciu przez turbo jest dokładnie zmiksowana i jednorodna. Ostatnia sprawa to to ze zle ustawiony zapłon moze spowodowac tzw backfire czyli cofniencie sie ognia w turbosprezarke która niewiadomo czy przezyje

[ Dodano: 2007-11-17, 21:03 ]
W kwesti adaptacji do pinto to nalezy wyspawac albo kolektor albo redukcje do kolektora -im wieksza pojemnosc kolektora wydechowego przed turbo lepszy doł a gorsza góra(przy kolektorze skrzynkowym) Wylot za pomoca gumowych rur i rur łaczysz z kolektorem pod gaznik, zasklepiasz otwor od odmy i serwa hamulcowego. Olej do turbo bierzesz z spod czujnika cisnienia za pomoca trojnika od łady. Splyw oleju za pomoca odpowiedniego gumowego weza -w bloku jest przewidziane na to miejsce w okolicach korka spustowego płynu wiec wystarczy tylko wkrecic tam kawalek rurki pod weza z turbo. Dolot budujesz z rur, najlepiej miec w tym celu gaznik bocznossacy ale opadowy tez moze byc. Pomiedzy gaznik a turbo musisz wstawic podlaczenie wezy od serwa(polonez rover) i odme ale ta akurat mozna tez dac przed gaznik- mniejsze podcisnienie. Do tego trzeba dorobic odpowiednio dluzsze linki gazu i ewentualnie ssania( od lady 2107 pasi idealnie)Na gaznik dajesz mikser lub blosa i musi hulac. Zostaje jeszcze kwestia zaplonu który nalezy opoznic przy doładowaniu ale tego jeszcze nie rozkminilem do konca narazie  :)

Bez natrysku oleju na tloki mozna ładowac góra 0,5 bara
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Swapa na 2.0 OHC Ford
« Odpowiedź #127 dnia: Listopad 17, 2007, 21:57:08 pm »

vox+241

  • Gość
Żuczek(może niektorzy kojarzą z motonewsa) miał blow off w draw thru i skończyło się to pożarem jakimś...

Swapa na 2.0 OHC Ford
« Odpowiedź #128 dnia: Listopad 17, 2007, 23:44:50 pm »

e_gregor

  • Gość
A co to jest ten zawór CBV? Jak on działa i do czego służy?

Swapa na 2.0 OHC Ford
« Odpowiedź #129 dnia: Listopad 17, 2007, 23:58:05 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
CBV czyli Compressor bypass valve  -jest to po prostu zawór obejsciowy który laczy obie strony czesci zimnej w turbosprezarce i zmniejsza podcisnienie za sprezarka w okreslonych warunkach. Mozna spróbowac wykorzystac to do naszych potrzeb . Szperajac na kompie w swoim archiwum znalazlem równiez jedna przydatna rzecz  :mrgreen:  Mianowicie wymiary i rysunek flanszy pod glowice od strony wydechowej  :D  Wymiary okna dotycza głowicy obrobionej na równo z uszczelkami.
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Swapa na 2.0 OHC Ford
« Odpowiedź #130 dnia: Listopad 18, 2007, 02:03:46 am »

Gilmor

  • Gość
z obróbką trzeba ostrożnie szczególnie tam głębiej...ja przy drugiej głowicy już w kanale tyle nie zbieram co porzedni początek kanały wylotowego dopasuję do uszczelki oraz wypusti od prowadnic zaworowych usunę;]

co do doładowania to pamiętać trzeba o odpręzęniu głowicy...i chłodnicy oleju...bo np pinto 1,6 w taunie z turbo na żywca wrzucone bez jakich kolwiek modyfikacji silnika ..wytrzymało 8tys km na początku bączki kumpel na dwójce zaczynał kręcić...na koniec żeby odpalić to trzeba było go pociągnąć bo silnik stracił wszystkie swoje parametry praktycznie...

co do rozrusznika to ostatnio zupełnie przypadkiem znalazłem planetarkę od forda u Siebie chyba podejdzie do n9 musze się przyjżeć ...a za planetarką przemawia wyższa prędkość rozruchu i to,że wszystkie cześci zamienne do zrobienia totalnego remontu to koszt 130pln...i jest smuklejszy niż zwykły rozrusznik :wink:  jeśli podpasi to w ramach testu Elwood dostanie go w prezencie  :lol:

Swapa na 2.0 OHC Ford
« Odpowiedź #131 dnia: Listopad 18, 2007, 09:55:36 am »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Cytat: "Elwood#1887"
Bez natrysku oleju na tloki mozna ładowac góra 0,5 bara

Najprostszy natrysk oleju na denka tłoka, to po prostu zrobienie w odpowiednich miejscach w korbowodach (i panewkach) otworów o odpowiedniej średnicy (pomysł kolegów z sierrafan).
Osobiście chodzi mi po głowie opcja znalezienia gaźnika od Renault 5 TURBO. Jest to gaźnik w pełni gotowy do turbo i rozwiązania blow-through, bez zabawy z mieszanką :?
Rozważam też zrobienie silnika 2.1 wolnossącego lub po dorwaniu dobrego bloku (bez progów lub z małymi), po prostu trochę poprawionej fabryki.
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Swapa na 2.0 OHC Ford
« Odpowiedź #132 dnia: Listopad 18, 2007, 12:13:27 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13965
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
dajcie spokoj z tymi gaznikami
mam w daihatsu gaznik i to nie jest najszczesliwsze rowiazanie pod sprezarke
teoretycznie to wystarcza kompenscja w komorze plywakowej ,ale w praktyce jest tam tyle rureczek ,ze sie polapac nie mozna ,nie mowiac juz o jakiejs regulacji
niby przez 20 lat sie to turlalo bez regulacji ,ale dobrze ze juz gazior siedzi ,bo zle sie czuje jak nie moge sobie podregulowac mieszanki  :mrgreen:
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Swapa na 2.0 OHC Ford
« Odpowiedź #133 dnia: Listopad 18, 2007, 12:45:31 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Cytat: "BARTEK"
Osobiście chodzi mi po głowie opcja znalezienia gaźnika od Renault 5 TURBO. Jest to gaźnik w pełni gotowy do turbo i rozwiązania blow-through, bez zabawy z mieszanką
Bartek daj spokój z tym gaznikiem- pomijam juz to ze gaznik ciezki do zdobycia i najczesciej w stanie agonalnym. Za cholere nie wykarmi to zmodyfikowanego 2,0 ohc. Znalezienie kogos kto ustawi ten gaznik tez graniczy z cudem, akurtat u mnie jest taki szpenio który to zrobi  w Warszwie za gruba kase tez sie ktos znajdzie ale czy u Siebie na Pomorzu znajdziesz kogos takiego ? No chyba ze ustawisz sam to co innego. Osobny temat to czesci -sa praktycznie wszystkie ale wiekszosc trzeba sprowadzac zza granicy co nie tyle co kosztuje ale tez trwa a ja swoje auto chce miec do jazdy a nie zeby stalo bo czekam na czesci albo szukam kogos kto podejmie sie regulacji i silnik wytrzyma wiecej niz wspomniane wczesniej 6 tys  :) Dlatego jezeli ma to słuzyc do normalnej jazdy to moim zdaniem nalezy uzyc podzespolów w miare dostepnych. Oczywiscie zrobisz jak bedziesz chciał  :)
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Swapa na 2.0 OHC Ford
« Odpowiedź #134 dnia: Listopad 18, 2007, 17:20:29 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Cytat: "Elwood#1887"
Oczywiscie zrobisz jak bedziesz chciał  


Wiesz, pewnie skończy się na opcjach wolnossących na normalnym gaźniku jak znam życie :roll:
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Swapa na 2.0 OHC Ford
« Odpowiedź #135 dnia: Listopad 19, 2007, 21:14:12 pm »

Fistasz

  • Gość
,Przy budowie kolektora doginasz rury na kształt prostokąta czy stosujesz okragle o odpowiedniej srednicy? wg. rysunku to okolo 47mm

Swapa na 2.0 OHC Ford
« Odpowiedź #136 dnia: Listopad 19, 2007, 21:20:38 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Cytat: "Fistasz"
Przy budowie kolektora doginasz rury na kształt prostokąta czy stosujesz okragle o odpowiedniej srednicy?
 Rozbijasz na goraca na kwadratowym trzpieniu albo stosujesz okragle nadlewasz spawarka i robisz łagodne przejscie z prostokąta w kolo. Tak wyglada fabryczny rurowiec od capri, do polda niestety nie wejdzie  :?


Cytat: "Fistasz"
Elwood, troszke chyba przewymiarowales ryunek

To nie ja wymiarowałem - znalazłem juz gotowca - zmierzylem kilka wymiarów i sie zgadzaly  :P

Mozna tez spróbowac przespawac kolektor od innego auta np taki

http://allegro.pl/item266688481_opel_calibra_c20xe_kolektor_wydechowy_rurowy.html
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Swapa na 2.0 OHC Ford
« Odpowiedź #137 dnia: Listopad 19, 2007, 22:20:16 pm »

Fistasz

  • Gość
no te prostokątne otwory to za duzo nie pomagają przy tym kolektorze. mówisz ze ten od capri nie wejdzie do poldka. A jakby go troszke ukształtowac po swojemu na cieplo, tak zeby wpasowal sie w poldkowa komore?

usunolem to o przewymiarowaniu bo mi sie glupio zrobilo ze kogos poprawiam  :oops:

Swapa na 2.0 OHC Ford
« Odpowiedź #138 dnia: Listopad 19, 2007, 22:33:51 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Wymiary byly pod turbo raczej bo na tej stronie skad pochodzi to innych ohc nie ma :)  Oczywiscie jak podzialasz palnikiem to moze jakos go upchniesz. .Niestety ten kolektor nie jest równoodleglosciowy -widac to na oko zreszta chlopaki na Capri.pl mierzyli i róznica dochodzila bodajze do 10 cm  :|
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Swapa na 2.0 OHC Ford
« Odpowiedź #139 dnia: Listopad 19, 2007, 22:45:45 pm »

Fistasz

  • Gość
równoległosciowy?  czyli taki który ma wszystkie kanały równej dlugosci?
Wiesz ze taki kolektor jest troszke ciezej wyspawac.