Autor Wątek: DIS - Jak sprawdzić  (Przeczytany 914 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

DIS - Jak sprawdzić
« dnia: Październik 25, 2007, 07:45:35 am »

kedar33

  • Gość
Się produkuję :)

ale nowy wątek ułatwi szukanie następnym.

Abimex - jak sprawdzić moduł DIS. Czy ktoś ma pomierzone napięcia na poszczególnych pinach (przy włączonym zapłonie oczywiście), rezystancję pomiędzy pinami, pinami a masą). Z tego co widziałem to złączka 2 pin - zasilanie, 3 pin - sygnał z czujnika położenia tłoka, 6 pin - sygnałówka. Jakąś specyfikację tej złączki... . Czy mozna sprawdzić ten moduł bez oscyloskopu ?

DIS - Jak sprawdzić
« Odpowiedź #1 dnia: Październik 25, 2007, 08:16:21 am »

Offline Mariusz#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2283
  • Płeć: Mężczyzna
    • POLONEZ Atu+ 1.6 GSI
sprawdzić można takim badziewiem do pomiaru wystęowania iskry ale one są wielkie G warte, najlepiej jest to zrobić oscyloskopem, z 2 strony nie warto sie męczyć bo nowy kosztuje 50 zł.
Pan inżynier widzę, że lubi jeździć tym polonezem

DIS - Jak sprawdzić
« Odpowiedź #2 dnia: Październik 25, 2007, 08:29:08 am »

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1161
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
A ja powiem inaczej - da się i to bez oscyloskopu w warunkach domowych ale trzeba się nie dość że znać na elektornice to jeszcze na programowaniu.
Ja robiąć kompa do EFI bazowałem na kole pasowym z abimexa więc po pierwsze napisałem sobie emulator tqkiego koła który generuje sinusoidki na wyjsciu karty dzwiekowej tak jakby się kręciło koło. Po drugie jako oscyloskopu używam wejścia karty dźwiękowej i tak oglądam przebiegi.
A jeśli chodzi o sam moduł to najłatwiej go przetestować na aucie wieczorkiem - ściagasz cewki i w ich miejsce wpinasz małe żaróweczki - 2-5w - potrzebujesz jeszcze ochotnika lub kabla do rozrusznika zebys mogl nim zakrecic spod maski. Podczas krecenia żaróweczki powinny sie delikatnie naprzemiennie rozswietlać lub żażyć - jeśli tak jest moduł na 99% jest sprawny. Jeśli jedna nie swieci a druga błyska to na 100% będzie uwalony tranzystor mocy.Ważne żebyś podczas takiej próby nie zwarł wyjścia cewki razem bo wyślesz końcówkę mocy modułu w kosmos...
"jest ryzyko , jest zabawa"