Autor Wątek: Kilka pytań odnośnie przekładki  (Przeczytany 2718 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Kilka pytań odnośnie przekładki
« dnia: Maj 29, 2009, 15:20:41 pm »

Offline Gandziorz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 401
Witam,
Chciałbym uzbierać trochę sianka i wmontować do poldka silnik 2.0.
Związku z tym mam kilka pytań.

1) Jaki silnik wybrać Fiat 2.0 (132, tipo; 136km), Fiat 2.0 (marea 150km), Ford 2.0 (Scorpio 136km).
2) Czy podejdzie to pod skrzynię polonezowską?
3) Co poza kupnem silnika z osprzętem należy jeszcze "dokupić".
4) Jak z wytrzymałością skrzyni polonezowskiej i mostem.
5) Jeżeli skrzynia nie jest dobra, to jaka by podeszła tak aby rączka zmiany biegów pozostała w swoim miejscu.

A nawet spytam jak to wygląda aby wstawić wraz ze skrzynią silnik od 2.0 ohc na wielopunkcie z opla omegi A. Tam jest 115km no i wielopunkt.

Kilka pytań odnośnie przekładki
« Odpowiedź #1 dnia: Maj 29, 2009, 20:55:52 pm »

Offline OZi1845

  • MG
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1171
  • Płeć: Mężczyzna
    • Volvo S80 2.4 20V :P
Poczytaj forum
Był: Polonez Caro Plus 1.4GTi [109KM]
Było: BMW 318TDS Touring
Jest: Volvo i DL650

Kilka pytań odnośnie przekładki
« Odpowiedź #2 dnia: Maj 29, 2009, 21:21:09 pm »

Offline Gandziorz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 401
No czytałem i wiem tyle że ohc łatwiej dopasować niż dohc.
Pod skrzynię można zrobić flanszę.

Kilka pytań odnośnie przekładki
« Odpowiedź #3 dnia: Maj 30, 2009, 01:03:48 am »

Offline Cyneq

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 503
  • Płeć: Mężczyzna
    • Fiat 125p '79
Cytat: "Gandziorz"
No czytałem i wiem tyle że ohc łatwiej dopasować niż dohc.


Czytałeś bardzo pobieżnie.
Proponuję zrobić najprostszą rzecz pod słońcem włożyć coś na gaźniku ze 132, a nie marzyć o niewiadomo jakich dziwadłach, za cholere nie podobnych (chłopie, jakie Tipo i 136 koni?? )

Jeśli przeżyjesz taką operację i to co z tego wyjdzie będzie jezdziło, to dopiero zacznij wtedy cuda wymyślać.
Operacja ta wcale nie jet taka prosta, a jedna stopien komplikacji pozostałych pomysłów przekracza ją jakieś sto do miliona razy.
I pamiętaj że w plusie nie zalegalizujesz silnika który nie będzie miał zasilania sterowanego elektronicznie i nie spełniał norm z jakimi plus wyjechał z fabryki.

Kilka pytań odnośnie przekładki
« Odpowiedź #4 dnia: Maj 30, 2009, 10:53:34 am »

Offline radosław91

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 551
  • Płeć: Mężczyzna
  • Aktualnie posiadany: PN caro+ '99 1.6 GLi
plis przejzyj sobie forum, jest wszystko;D od silników jakie mozesz włozyc do wytrzymałosci mostu i skrzyni, przeczytaj najlepiej całe forum poszukaj przemysl i wtedy pytaj jak czegos nie będziesz wiedział, powiem Ci tyle ze ze swapem to sporo zachodu, do silnika z samochodu FWD musisz dopasowac skrzynie, seryjna od poldka bedzie zasłaba jesli planujesz jakies 2.0, najlepszy i najprostrzy byłby swap na 2.0 dohc z argentyny razem ze skrzynia ale zdobyc ten silnik to cud. I jesli nie znasz sie za bardzo na mechanice to sobie odpusc tego swapa. POZDRAWIAM
Powered by Lpg.

Kilka pytań odnośnie przekładki
« Odpowiedź #5 dnia: Maj 30, 2009, 11:54:56 am »

marcij

  • Gość
Cytat: "Cyneq"
....
Proponuję zrobić najprostszą rzecz pod słońcem włożyć coś na gaźniku ze 132, a nie marzyć o niewiadomo jakich dziwadłach, za cholere nie podobnych (chłopie, jakie Tipo i 136 koni?? ......


Byly takie Tipo , to jest ten sam silniki , czyli klasyczne 2.0 DOHC, tylko wtryskiem i nie wiem czym jeszcze podkrecone do takiej mocy. Ale dorwac taki silnik w sensownym stanie i sensownych pieniadzach , praktycznie niemozliwe.

A 2.0 z marei , to juz zupelnie inna bajka, to ma 5 cylindrow.

Kilka pytań odnośnie przekładki
« Odpowiedź #6 dnia: Maj 30, 2009, 21:48:20 pm »

bodzik

  • Gość
Te 136 koni to już 16v było Panowie.
Jak lubisz kombinować, masz zacięcie rzeźbiarza, zestaw narzędzi i "trochę" wolnej kasy na wydanie możesz bawić się w swapy. Fajna zabawa, która czasem doprowadza do szalu :wink:

przydatne rady:
1. zanim rozbierzesz samochód przemyśl wszystko co trzeba powymieniać i skompletuj wszystkie potrzebne części.
2. Popraw hamulce, polecam 284x22. Bardzo dobre a i seryjna pompa lucasa obsługuje je bezbłędnie.

Kilka pytań odnośnie przekładki
« Odpowiedź #7 dnia: Maj 30, 2009, 21:53:55 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3764
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Cytat: "bodzik"

2. Popraw hamulce, polecam 284x22. Bardzo dobre a i seryjna pompa lucasa obsługuje je bezbłędnie.


Masz u mnie zamówienie!  :mrgreen:
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Kilka pytań odnośnie przekładki
« Odpowiedź #8 dnia: Maj 30, 2009, 22:48:12 pm »

bodzik

  • Gość
Myślę, że nie tylko na to będzie zamówienie :wink:  Hamulce zrobimy jak znajdziemy puzzle w rozsądnej cenie :)

Kilka pytań odnośnie przekładki
« Odpowiedź #9 dnia: Maj 30, 2009, 23:19:57 pm »

beton

  • Gość
kolego moge ci już sprzedać kolektor pod wtryski do 132 i wtryski i kilka gratów ( przepustnice, kominek do mechanicznego wtrysku)

Kilka pytań odnośnie przekładki
« Odpowiedź #10 dnia: Maj 31, 2009, 00:00:34 am »

Offline Gandziorz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 401
Rozmawiałem z moim kuzynem który zna się na autach sam dość dużo nasprowadzał i ponaprawiał więc na to jego pomoc mogę liczyć.
Rozmowy stanęły na tym że chyba najbardziej opłacalne będzie kupić całego opla omega A 2.0i na pełnym wtrysku 115km gdyż takie omegi całe tylko że np. walnięte chodzą po mniej więcej 1000zł.
Prawdopodobnie skrzynia opla podejdzie w miejscu FSO i nie będzie trzeba prawdopodobnie poszerzać tunelu.
Stwierdził że prawdopodobnie w polonezie będę musiał znaleźć nowe miejsce na gałkę biegów gdyż w oplu wsteczny jest podnoszony i jakby nie dalo rady zrobić jakieś adaptacji w miejscu fso to zostaje tylko wycinka i wstawienie gałki.
Jakby coś nie pasowały np. uchwyty itp. to jest w stanie migomatem poprzespawać.
Musiałbym sprawdzić przełożenie dyfra w omedze i porównać do przełożeń mostu w poldku.

Takie coś jest w stanie podjąć się zimą gdyż wtedy jest mniej roboty :)

Kilka pytań odnośnie przekładki
« Odpowiedź #11 dnia: Maj 31, 2009, 00:51:12 am »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
opel jest raczej prostą sprawą, wogóle omega jest bardzo podobna do poloneza, jesli chodzi o mocowania, silnik wejdzie bez problemów napewno. problemem moze byc jedynie wysokośc tulelu na skrzynie biegow- w oplu jet dos wysoki dzwon skrzyni być może będzie wadzić, ale to jak sie nie wsadzi, to sie nie zobaczy.
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Kilka pytań odnośnie przekładki
« Odpowiedź #12 dnia: Maj 31, 2009, 14:32:51 pm »

Offline Gandziorz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 401
Widzę że tak samo to widzisz jak ja i mój kuzyn.
No właśnie silnik na pewno wejdzie elegancko.
Skrzynia może nie wejść w oryginalny tunel poloneza i byłoby trzeba wtedy ciąć i poszerzać.
To da się zrobić kątówką i migomatem :)

Zastanawiam się jak wyciszyć komorę silnika?
Między kabiną a silnikiem pokleiłbym matami bitumicznymi co wy na to?

Wychodzi że jeżeli kupiłbym całą omegę za 1000zł.
To z drobnymi przeszkodami byłbym w stanie w 1500zł zmieścić się w swapie.
Aczkolwiek wolałbym mieć 2000zł w kieszeni żeby później nie okazało się że na coś nie starczyło.

Zastanawiam się co z hamulcami.
Można by pobawić się w wstawienie na przód tarczówek od omegi, ale za to rozstaw śrub to jest bodajże 5x98. Kolega mówił o tarczach 284x22 to są tarcze bodajże od alfy/mietka?
I co z zaciskami itp. Przecież polonez ma chyba 227 a tu 284 czyli różnica dość znacząca.

Ps. nie wiecie jakie przełożenie dyfra ma omega 2.0 (115km) ?

Kilka pytań odnośnie przekładki
« Odpowiedź #13 dnia: Maj 31, 2009, 16:28:06 pm »

Offline Gandziorz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 401
Cytat: "BARTEK#1925"
Polecam temat o hamulcach, są tam gotowe przepisy na hamulce wentylowane różnego typu, w tym masa zdjęć.

Dobra dzięki koledzy. Zaraz coś wyszperam.

Chyba nie mogę:
Cytuj (zaznaczone)
Tylko użytkownicy z uprawnieniami dostępu mogą czytać tematy na tym forum.

A gdzie mam szukać tych przełożeń jakie występują w omegach?

[ Dodano: 02 Cze 2009 01:42 ]
Zrobiłem takie porównanie co lepsze 2.0 8V czy 2.0 16V.

2.0 8V
*Moc: 115km
*Moment: 170Nm
*Silnik tańszy
*Mniej elektroniki
*Pełny wtrysk (sekwencja)
*Skrzynia jest ciupkę mniejsza
*Dużo tańsze części nowe i tuningowe np. sportowy wałek świątka (gt) kosztuje 760zł a do 16v już 1390zł

2.0 16V
*Moc: 136km
*Moment: 196Nm
*Silnik bardziej elastyczniejszy
*Droższy silnik, ale podobno w stosunku do 8V mniej pali
*Więcej elektroniki nim steruje
*Pełny wtrysk (sekwencja)
*Skrzynia wg. zdjęć jest większa
*Droższe części
*Większa głowica

Na moje do poldasa lepiej montować ohv, niby mniej koni ale jak by to zgrać z mostem o mniejszych przełożeniach aby mieć lepszego kopa to różnica mogłaby okazać się niewielka.
Do tego dać most od volvo ze szperą i jest już kawał autka.