Autor Wątek: Kłopoty z wycieraczka  (Przeczytany 3131 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Kłopoty z wycieraczka
« dnia: Czerwiec 03, 2009, 17:08:47 pm »

FOX

  • Gość
Witam, mam taki problemik z tylna wycieraczka szyby, tzn dziela praca ciagla włacza i wyłacza ale gdy wlacze czasowke to nie moge jej wylaczyc dopiero jak wylacze zaplon kluczykiem wtedy po ponownym uruchomieniu samochodu jest czasowka wylaczona. Mechanizm wycieraczki jest nowy. Moze ktos mi pomoze????

Kłopoty z wycieraczka
« Odpowiedź #1 dnia: Czerwiec 03, 2009, 17:26:38 pm »

Offline matucha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2701
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96
    • http://www.osp.piaski-wlkp.pl
A z ciekawości - jak się włącza czasówkę? Nawet nie wiedziałem, że coś takiego mam  :mrgreen:
Ktoś, kto zaprojektował Poloneza, wiedział, że się kiedyś urodzimy...

Polonez Caro 1,6 GLI LPG, Polonez KOMBI 1,6 MPI LPG & Dacia Sandero Stepway 1,6MPI LPG
Lublin 3 KOMBI 2,4TD & Renault KANGOO Fairway 1,5 DCI Privilege ;)

Kłopoty z wycieraczka
« Odpowiedź #2 dnia: Czerwiec 03, 2009, 17:29:03 pm »

Offline xprot

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 328
    • borocaro+ gsi
a w jaki sposob probujesz ja WYŁĄCZAĆ?

slownik nie boli, piszesz bez polskich znakow to chociaz pisz w miare  zgodnie z orografia.

Matucha, w dol przelacznikiem przez <=0,6 sek.

Kłopoty z wycieraczka
« Odpowiedź #3 dnia: Czerwiec 03, 2009, 17:29:58 pm »

FOX

  • Gość
Cytat: "matucha#1931"
A z ciekawości - jak się włącza czasówkę? Nawet nie wiedziałem, że coś takiego mam  :mrgreen:

Ja mam w klawiszu 3 stopniowym dogory praca ciagla posrodku wylaczona nadol praca czasowa :)

Kłopoty z wycieraczka
« Odpowiedź #4 dnia: Czerwiec 03, 2009, 20:08:43 pm »

Offline MichalSW

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 857
  • Płeć: Mężczyzna
Nie wiem jak w Kombi,ale pewnie podobnie jak w Caro Plus. Żeby wyłączyć czasówkę musisz raz wcisnąć w dół przycisk wycieraczki tylnej szyby, krócej niż 1 sekundę i puścić go (żeby wrócił do środkowego położenia). Usłyszysz przez chwilę silnik spryskiwacza tylnej szyby i czasówka się wyłączy.
Pomóżmy Jackowi!

Kłopoty z wycieraczka
« Odpowiedź #5 dnia: Czerwiec 03, 2009, 20:40:16 pm »

FOX

  • Gość
Cytat: "MichalSW"
Nie wiem jak w Kombi,ale pewnie podobnie jak w Caro Plus. Żeby wyłączyć czasówkę musisz raz wcisnąć w dół przycisk wycieraczki tylnej szyby, krócej niż 1 sekundę i puścić go (żeby wrócił do środkowego położenia). Usłyszysz przez chwilę silnik spryskiwacza tylnej szyby i czasówka się wyłączy.

Własnie po tych czynnościach czasówka się nie wyłącza dopiero po wylączeniu stacyjki

Kłopoty z wycieraczka
« Odpowiedź #6 dnia: Czerwiec 03, 2009, 21:08:06 pm »

Offline adamek9026

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 109
    • Passat b5 FL 05'
wiem ze to głupie, ale chyba czasówki się nie da inaczej wyłączyć, próbowałem nieraz na rożne sposoby, a tu lipa :roll:

Kłopoty z wycieraczka
« Odpowiedź #7 dnia: Czerwiec 03, 2009, 22:03:47 pm »

MR90

  • Gość
Masz instrukcję? Jeśli nie masz (a powinieneś mieć instrukcję do Caro+ wraz z dodatkiem Kombi) to zacznijmy od tego czy wiesz jak dokładnie steruje się tylną wycieraczką (praca ciągła, praca z przerwami co 15 sekund, praca przez 5 sekund i wyłączenie, spryskiwacz i jak to wszystko zrobić jednym przyciskiem)?

Kłopoty z wycieraczka
« Odpowiedź #8 dnia: Czerwiec 03, 2009, 22:36:44 pm »

MR90

  • Gość
Jeżeli wycieraczka zachowuje się inaczej niż przewiduje instrukcja (sam ją przed chwila czytałem) to pewnie jest coś nie tak z urządzeniem mikroprocesorowym (UM). O ile się nie mylę to ono odpowiada za prace czasową wycieraczek przednich, a pewnie i tylnej (chyba że to zadanie spełnia jej włącznik).  Idź do sklepu i zapytaj czy sprzedawca nie pozwoli ci przymierzyć nowego UM (gdzie je znaleźć w samochodzie przeczytasz w instrukcji) Być może że twoje UM będzie inne niż moje (w moim Kombi nie ma czasowej pracy tylnej wycieraczki, może to kwestia UM a może tylko różnych włączników - nie wiem) lub takie samo tylko włącznik masz zepsuty (jeśli to on steruje pracą czasową). UM chyba nie należy do najtańszych części, co prawda są chyba jeszcze zamienniki fabrycznego UM, ale na twoim miejscu nie wymieniałbym go z powodu takiej małej usterki. Stawiam na problem w UM, ewentualnie włącznik.

Kłopoty z wycieraczka
« Odpowiedź #9 dnia: Czerwiec 04, 2009, 07:06:18 am »

Offline MichalSW

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 857
  • Płeć: Mężczyzna
Sprzedawca nie pozwoli przymierzyć nowego UM z dwóch powodów: po pierwsze może podejrzewać, że masz zwarcie w instalacji i zepsujesz mu nową część, po drugie na konektorach urządzenia będzie widać ślady montażu. Ja bym po prostu wymienił UM (bo cóż mogło paść w przełączniku). Jak kiedyś wycieraczki przedniej szyby mi się same włączały na czasówkę to winne temu było właśnie UM. Inna rzecz, że to wcale nie taka mała usterka, tylna szyba się dość mocno brudzi w Kombi i wycieraczka idąc na sucho w końcu ją nieźle porysuje.
Pomóżmy Jackowi!

Kłopoty z wycieraczka
« Odpowiedź #10 dnia: Czerwiec 04, 2009, 21:43:10 pm »

MR90

  • Gość
Cytat: "MichalSW"
Inna rzecz, że to wcale nie taka mała usterka, tylna szyba się dość mocno brudzi w Kombi i wycieraczka idąc na sucho w końcu ją nieźle porysuje.


Jak to na sucho? To nie jest duża usterka, tej chwili FOX ma tak jak posiadacze Kombi bez opcji czasowej wycieraczki, czyli może spryskiwać i włączać/wyłączać pracę ciągłą. Włącza wycieraczkę, jeśli szyba jest brudna to spryskuje po czym wyłącza i to wszystko. Chyba, że wciśnięcie przycisku w dół na >0,6 sek. zamiast pracy spryskiwacza i (po zwolnieniu przycisku) wycieraczki przez 5 sek., włącza się czasowa praca wycieraczki, to wtedy zgadzam się z tobą.

Ciekawi mnie czy żebym miał u siebie czasową pracę wycieraczek muszę wymienić UM, czy wystarczy sam przycisk.  FOX, może porównamy ze sobą oznaczenia nadrukowanie na UM? Będzie wiadomo czy jest do wymiany UM czy włącznik, a może jeszcze coś innego.

Kłopoty z wycieraczka
« Odpowiedź #11 dnia: Czerwiec 04, 2009, 22:33:45 pm »

Offline matucha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2701
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96
    • http://www.osp.piaski-wlkp.pl
To ja sprawdzę oznaczenie na swoim i sprawdzę czy wogóle mam tą czasówkę.
Ktoś, kto zaprojektował Poloneza, wiedział, że się kiedyś urodzimy...

Polonez Caro 1,6 GLI LPG, Polonez KOMBI 1,6 MPI LPG & Dacia Sandero Stepway 1,6MPI LPG
Lublin 3 KOMBI 2,4TD & Renault KANGOO Fairway 1,5 DCI Privilege ;)

Kłopoty z wycieraczka
« Odpowiedź #12 dnia: Czerwiec 04, 2009, 23:24:01 pm »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
w caro też była czasówka tyłu? :shock:
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Kłopoty z wycieraczka
« Odpowiedź #13 dnia: Czerwiec 04, 2009, 23:44:59 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
No ja mam....

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Kłopoty z wycieraczka
« Odpowiedź #14 dnia: Czerwiec 05, 2009, 13:18:33 pm »

MR90

  • Gość
Cytat: "matucha#1931"
To ja sprawdzę oznaczenie na swoim i sprawdzę czy wogóle mam tą czasówkę.


W takim razie ja tez to zrobię i tu wpiszę. O ile dobrze pamiętam, to są oznaczenia w postaci wytłoczenia w plastikowej obudowie (np. model UM - APE17 czy coś w tym stylu) oraz w postaci komputerowego nadruku z boku UM (znaki złożone z kropek).

Kłopoty z wycieraczka
« Odpowiedź #15 dnia: Czerwiec 06, 2009, 19:27:57 pm »

Offline matucha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2701
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96
    • http://www.osp.piaski-wlkp.pl
Oznaczenie:
7M 14-205 ATU
Czasówki brak - włącznik:
wyłączone - włączone - spryskiwacz
Ktoś, kto zaprojektował Poloneza, wiedział, że się kiedyś urodzimy...

Polonez Caro 1,6 GLI LPG, Polonez KOMBI 1,6 MPI LPG & Dacia Sandero Stepway 1,6MPI LPG
Lublin 3 KOMBI 2,4TD & Renault KANGOO Fairway 1,5 DCI Privilege ;)

Kłopoty z wycieraczka
« Odpowiedź #16 dnia: Czerwiec 08, 2009, 08:36:12 am »

MR90

  • Gość
Oznaczenie wytłoczone na górnej powierzchni UM:

URZĄDZENIE MIKROPROCESOROWE
typ: APE 17      3+2
12V
076939
PA6 + 30%GF

Oznaczenie nadrukowane z boku:

9G 01 055 ATU

Czasówki brak,
włącznik: wyłączone - włączone - spryskiwacz.

[ Dodano: 04 Lip 2009 21:35 ]
Jak tam FOX, poradziłeś sobie z tą wycieraczką?


Cytat: "Zoltanno#1930"
w caro też była czasówka tyłu? :shock:


Tak, od 1993 roku jako wyposażenie dodatkowe.


Po kilku wizytach na szrocie i krótkim grzebaniu w necie rozszyfrowałem tę czasówkę.

To jest tak że praca czasowa zależy od włącznika.

Włącznik jest f-my Auto Power Electronic (jak wiele innych części, np UM, przekaźniki).

W pierwszych Polonezach model włącznika był oznaczany APE 11.
Po wypuszczeniu serii plusów dotychczasowe APE11 oznacza się APE 11B:

http://www.ape.com.pl/index.php?id=22&produkt=151

dla odróżnienia od modelu APE 11Z:

http://www.ape.com.pl/index.php?id=22&produkt=136

Różnica między tymi przełącznikami to jedynie różny kolor podświetlenia
APE 11 i APE11B = bursztynowe, APE 11Z = zielone, łatwo można sobie zrobić 11C, 11N, 11P itd. wymieniając diodę podświetlenia.

Żeby mieć tą czasówkę wystarczy podmienić stary na którykolwiek z tych które wymieniłem.

Ja nabyłem na szrocie za piwo włącznik APE 11 i działa. Poloneza mam od niedawna i tego mi właśnie brakowało podczas jazdy po raz pierwszy w lekkim deszczu.

Biorąc pod uwagę to że czasówka może się zepsuć, zwykły przycisk wożę ze sobą na zapas.

Szkoda tylko że nie można programować tylnej wycieraczki tak samo jak przedniej (nie widzę przeszkód natury technicznej aby APE zrobiło takie coś skoro zrobiło dla przednich wycieraczek), mimo to praca czasowa co 15 sekund to i tak przydatna rzecz.

A więc FOX, musiał ci paść ten włącznik.