Autor Wątek: Jakie warunki prawidłowego pomiaru sprężania w cylindrach?  (Przeczytany 11805 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Jakie warunki prawidłowego pomiaru sprężania w cylindrach?
« Odpowiedź #40 dnia: Czerwiec 09, 2009, 18:21:55 pm »

Offline graczol1

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 563
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borek 1.4 & Caro 1.6
ma krótką końcówkę, na dodatek zagiętą i nie wiem czy byłby w stanie dosięgnąć gniazda świecy zapłonowej w głowicy z 16 zaworkami.
nic się tak wzajemnie nie uzupełnia jak szlifierka kątowa i migomat...
...i sto koni w Borku goni...
FSO POLONEZ Your best discovery

Jakie warunki prawidłowego pomiaru sprężania w cylindrach?
« Odpowiedź #41 dnia: Czerwiec 09, 2009, 21:38:27 pm »

Tomek_

  • Gość
chyba tym bardziej nie dał byś rady przykrecić śruby w miejsce świecy ;)

zakupiłem manometr, ten dociskany
teraz tak
1. ładuje aku
2. wypalam gaz (musze odpiać elektrozawór bo cos wypalanie nie działa :shock: moze sie zapchało :shock: )
3. wykręcam swiece
4 wciskam manometr i trzymam
5. odpinam kabel od cewki aby auto nie wybuchło
6. kręce kolami zamachowymi czy rozrusznikiem ?
ile obrotów ?

Jakie warunki prawidłowego pomiaru sprężania w cylindrach?
« Odpowiedź #42 dnia: Czerwiec 09, 2009, 21:56:13 pm »

Offline graczol1

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 563
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borek 1.4 & Caro 1.6
Cytuj (zaznaczone)
chyba tym bardziej nie dał byś rady przykrecić śruby w miejsce świecy

dałem jakoś rade, bo pisałem że wystarczy go palcami wkręcić.
pomiaru dokonujesz na rozgrzanym silniku.
masz tylko jedno koło zamachowe, kręcisz rozrusznikiem (mozesz miec wtedy podpięty prostownik pod aku) i gaz wciśnięty do dechy. kręcisz aż wskazówka od manometru przestanie rosnąć.
nic się tak wzajemnie nie uzupełnia jak szlifierka kątowa i migomat...
...i sto koni w Borku goni...
FSO POLONEZ Your best discovery

Jakie warunki prawidłowego pomiaru sprężania w cylindrach?
« Odpowiedź #43 dnia: Czerwiec 09, 2009, 22:23:10 pm »

Tomek_

  • Gość
dzieki za info
niestety moj prostownik jest za słaby, raz probowalem i poszedł bezpiecznik - na szczescie :)
znalazlem ciekawy link
http://www.ceramizer.pl/content/view/37/74/
idac za radami z linku zrobie sobie próbe olejową  8)

polecam zobaczyc zamieszczone filmy, niby stare ale wydaja sie byc nadal aktualne

Jakie warunki prawidłowego pomiaru sprężania w cylindrach?
« Odpowiedź #44 dnia: Czerwiec 09, 2009, 22:41:17 pm »

Offline Excalibur#1937

  • Administrator
  • Wiadomości: 1909
  • Płeć: Mężczyzna
    • Kilka ich było ;)
    • http://www.intermediaservice.pl

Jakie warunki prawidłowego pomiaru sprężania w cylindrach?
« Odpowiedź #45 dnia: Czerwiec 10, 2009, 14:40:56 pm »

Tomek_

  • Gość
ale ja sie nie pytam o ceramizer ;)
owszem zainteresowałem sie ale nie pytałem ;)
czy kliknoles na link chociaz ?   :twisted:

Jakie warunki prawidłowego pomiaru sprężania w cylindrach?
« Odpowiedź #46 dnia: Czerwiec 10, 2009, 21:23:14 pm »

Offline Excalibur#1937

  • Administrator
  • Wiadomości: 1909
  • Płeć: Mężczyzna
    • Kilka ich było ;)
    • http://www.intermediaservice.pl
Nie  :P Ale zara to zrobię  :mrgreen:

Jakie warunki prawidłowego pomiaru sprężania w cylindrach?
« Odpowiedź #47 dnia: Czerwiec 11, 2009, 21:29:42 pm »

Tomek_

  • Gość
no to kliknij ;) ciekawe info szczególnie w filmiku ;)
oraz info jak interpretować wyniki pomiarów cisnienia na cylindrach, na sucho i z olejem

sprawdziłem ciśnienie
0,65
0,85
0,6-0,6,5
0,8

próby olejowej nie zrobilem bo sie mama niecierpliwiła i nie wiedziała co jest grane
ale zrobie niedługo
aku był prawie całkiem naladowany - sprawdzałem prostownikiem
na włączonym silniku odłączyłem elektrozawór kolo filtra gazu, az zgasł
odpiołem rure od powietrza aby nie przeszkadzała
kilka obrotow rozrusznika aby sie upewnic że nic mnie nie zabije  :roll:
silnik był gorący oczywiscie ;)

poczekamy do próby olejowej, ona pokaże czy uszczelniacze sa szczelne czy też nie ;)

Jakie warunki prawidłowego pomiaru sprężania w cylindrach?
« Odpowiedź #48 dnia: Czerwiec 11, 2009, 21:37:14 pm »

Offline Excalibur#1937

  • Administrator
  • Wiadomości: 1909
  • Płeć: Mężczyzna
    • Kilka ich było ;)
    • http://www.intermediaservice.pl
Pooglądałem. Fajnie się w czasie cofnąć. A w temacie - wyniki masz tragicznie niskie ale w miarę równomierne (u mnie było ok. 11/6/11/10) - różnice miedzy cylindrami w okolicy 15%. Niemniej szukaj usterki bo te wyniki świadczą, ze silnik chyba prosi o remont...

Jakie warunki prawidłowego pomiaru sprężania w cylindrach?
« Odpowiedź #49 dnia: Czerwiec 12, 2009, 08:42:50 am »

Tomek_

  • Gość
kupie szczelinomierz i wyreguluje zawory, zobaczymy czy to cos da :)
no i probo olejowa jeszcze ;)

i co było powodem tak niskiego cisnienia ? na 2 ?