Autor Wątek: Szlifowanie zaworow i ich docieranie  (Przeczytany 4495 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Szlifowanie zaworow i ich docieranie
« dnia: Marzec 11, 2008, 11:26:08 am »

JAGOS

  • Gość
Witam.... problem opisalem w temacie pt. REMONCIK ROVERA K16

http://www.fsoptk.pl/forum2/viewtopic.php?t=16004&start=270

, ale niestety nikt mi nie odpisal. A Potrzebuje pomocy... otorz... chce podocierac zawory lecz mam dziwne slady na przylgniach u ba plaszczyznie zaworow {zdjecia}

http://www.fsoptk.pl/forum2/album_page.php?pic_id=1700
http://www.fsoptk.pl/forum2/album_page.php?pic_id=1701

jutro chce podocierac zawory, ale nie chce robic tego na darmo. Czy musze tak mocno wyszlifowac te przylgnie zeby nie bylo na nich widac tych "nadpalen"?? i dopiero docierac??

temat moze byc przeniesiony do tematu remoncik rovera k16. Tylko prosze o pomoc.

Szlifowanie zaworow i ich docieranie
« Odpowiedź #1 dnia: Marzec 11, 2008, 11:51:11 am »

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1713
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v
wszystkie wydechowe masz takie??
wypadało by je przeszlifować a najlepiej wymienić. docieraniem pastą to Cię lato zastanie zanim to się zetrze

Szlifowanie zaworow i ich docieranie
« Odpowiedź #2 dnia: Marzec 11, 2008, 12:16:20 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
EEE tam odrazu lato. Wszystko kwestią cierpliwości i pary w rękach :D Ja bym docierał tylko zaopatrz się w kilka rodzajów pasty.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Szlifowanie zaworow i ich docieranie
« Odpowiedź #3 dnia: Marzec 11, 2008, 12:44:06 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13950
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
zalezy jak glebokie sa te wzery - mozesz probowac pasta ,ale najlepiej to wrzucic na szlifierke
tylko teraz trzeba przeliczyc koszty - jeden zawor do ohv czy do szkarady kosztuje 20pln ,jezei do k16 kosztowalyby tyle samo to warto sie szarpnac i wymienic ,bo za szlifowanie to mniej niz 100pln pewnie nikt nie wezmie

i sprawdz czy na gniazdach nie masz wzerow ,bo jak cos to szlify gniazd sie szykuja

P.S.
w OHVce zawory sie nie wypalaja ,zedzne te wasze k16 :P
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Szlifowanie zaworow i ich docieranie
« Odpowiedź #4 dnia: Marzec 11, 2008, 15:00:38 pm »

JAGOS

  • Gość
Van#1860,  raczej wszystkie. jedne mniej druie wiecej, ale raczej wszystkie... chcialem zetrzec papierem.. da sie bo jeden wyszel calkiem niezle.... gniazda wygladaja dobrze wiec mysle ze tylko czeka mnie docieranie. Mam zawory z poprzedniej glowicy wiec zobacze moze tamte beda w lepszej kondycji.... na razie sprubuje zeszlifowac ten badziew i podocierac zawory...
KGB, jeden zawor dok16 kosztuje 120pln ... nic tylko plakac :(:(:(

Szlifowanie zaworow i ich docieranie
« Odpowiedź #5 dnia: Marzec 11, 2008, 15:35:43 pm »

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1713
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v
wydechowy ok 36zł nie wiem gdzieś szukał

http://www.tomateam.pl/sklep/index.php?m_model=4&m_silnik=14&m_dzial=silnik&c=377

 a tu masz cały sklep
szkoda roboty w szlifowanie
http://www.tomateam.pl/sklep/index.php

Szlifowanie zaworow i ich docieranie
« Odpowiedź #6 dnia: Marzec 11, 2008, 16:52:12 pm »

JAGOS

  • Gość
Van#1860,  powiedzial mi jeden mechanior, ale nie wiem czy mu nie chodzilo opare wdech u wydech....  :?:  znow tak mysle... tamten silnik mial przejechane 300tys.km i czy zawory nie beda w gorszej kondycji:(

i jeszcze cos... mam tez hydropopychacze z tamtej glowicy... jak sprawdzic ktre dore ktore ze... bo ten silnik jak chodzil to stukal...

Szlifowanie zaworow i ich docieranie
« Odpowiedź #7 dnia: Marzec 11, 2008, 22:10:44 pm »

piaty

  • Gość
co do zaworów to kup lepiej nowe.

hydraulikę możesz sprawdzić. naciskając popychacze (na początek ściśnij w imadle bo będą pełne oleju) jak olej wypłynie, powinny się dać w rękach ściskać i rozprężać. jak nie to zawsze możesz w nafcie pomoczyć i/lub rozebrać na czynniki pierwsze wyczyścić i po złożeniu powinny być jak nowe.

Szlifowanie zaworow i ich docieranie
« Odpowiedź #8 dnia: Marzec 12, 2008, 09:25:15 am »

JAGOS

  • Gość
PIATY.... czyli... z tego co piszesz wynika ze cykanie popychaczy podczas pracy silnika to nic innego jak ich zabrudzenie?? a ich przeczyszczenie rozwiarze problem z cykaniem?? cykaja bo juz sa "chyba" slabe sprezyny tak??...

[ Dodano: 2008-03-12, 09:37 ]
Mam jeszcze taki problem....... blok....
http://www.fsoptk.pl/forum2/album_page.php?pic_id=1702

co mam zaobic z tym kamieniem??..... przyznaje sie bez bicia, ze jezdzilem na "kranówie" a warszawska woda ma tyle kamienia ze szok....;/;/ chce ten syf przed montarzem uszczelki usunac, ale nie wiem jak... moze ktos ma jakis pomysl???

Szlifowanie zaworow i ich docieranie
« Odpowiedź #9 dnia: Kwiecień 11, 2008, 12:59:35 pm »

Eater#851

  • Gość
Zmontuj uszczelkę, zalej silnik wodą destylowaną, dolej litr octu. Pojeździj tak tydzień, kamień się rozpuści.

Szlifowanie zaworow i ich docieranie
« Odpowiedź #10 dnia: Kwiecień 11, 2008, 13:12:18 pm »

JAGOS

  • Gość
Eater#851, dzieki ale fura juz zlozona..... :mrgreen:

Szlifowanie zaworow i ich docieranie
« Odpowiedź #11 dnia: Kwiecień 11, 2008, 18:17:36 pm »

karol-1987

  • Gość
Eater#851, kurde tzreba bylo napisac rowno za rok moze by byla znow rozlozona :mrgreen:  :P

Szlifowanie zaworow i ich docieranie
« Odpowiedź #12 dnia: Kwiecień 11, 2008, 18:57:45 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Skoro ktoś to wykopał to kolego JAGOS, pochwal się jak sobie poradziłeś. i jak się spisuje auto teraz.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Szlifowanie zaworow i ich docieranie
« Odpowiedź #13 dnia: Kwiecień 16, 2008, 07:38:40 am »

JAGOS

  • Gość
Bocian_s#313,  jak pisalem w ktoryms poscie... autko jezdzi lepiej lecz teraz potrzebne sa mocniejsze wtryski... Gaz musze wyregulowac-nie jezdze na gazie bo poprostu sie nie da z racji tego ze jest za mala mieszanka i sie dlawi.... Na benie auto zasowa piknie:D  :mrgreen:  :twisted:  wczoraj objechalem polo 1.6(100KM) i Golfa 1.8GTi.... polo odstawilem o kilkanascie dlugosci poldka a golf dzielnie trzymal sie 3 dlygosci za mna, ale defakto objechalem ich jak chcialem... na 3 biegu auto zamiata.....  Wrzuce filmik jak to jezdzi to zobaczycie sobie....  :mrgreen:  Mysle ze wysilek i cierpliwosc wlozona zostala mi w pelni odwzajemniona.... :mrgreen:  Mam plany nad E-Turbo i wymianą ukl. paliwowego, ale dopiero po wakacjach bo musze odlozyc kase na urlop.... :cry:  Ale hamownie VTG i tak odwiedze i przedstawie wykres.... :D:D :mrgreen:

Mysle ze gra warta swieczki pod warunkiem ze sie to zrobi solidnie i starannie.  A z kamieniem na bloku poradzilem sobie tak.... kupilem odkamieniacz w proszku-rozpuscilem go w wodzie i nasaczylem szmatke. polozyllem na blok na ok 20min a pozniej wyczyscilem papierem 800.

Szlifowanie zaworow i ich docieranie
« Odpowiedź #14 dnia: Maj 14, 2008, 11:11:20 am »

Grzesiek

  • Gość
Skorzystam nie założę nowego tematu jak dociera się zawory do z ohv jakimi pastami a moze lepiej zanieść fachowcom i od zaworka biorą 10zł

Szlifowanie zaworow i ich docieranie
« Odpowiedź #15 dnia: Maj 14, 2008, 12:12:18 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13950
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
pastami ogolnie dostepnymi ,takimi jak do wszystkich zaworow
maja rozne mialkosc i teoretycznie trzeba isc od grubszej do cienszej ,ale ...

pytanie tylko ,czy jest potrzeba docierac
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Szlifowanie zaworow i ich docieranie
« Odpowiedź #16 dnia: Maj 17, 2008, 22:35:04 pm »

Grzesiek

  • Gość
Owszem mam nowe i chciałbym założyć je do starej głowicy z wypalonymi zaworkami w sumie 2 ale walne cały komplet i porobię tą głowice