Autor Wątek: Cieżko pali na gazie i na benzynie gdy zimny  (Przeczytany 8847 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Cieżko pali na gazie i na benzynie gdy zimny
« dnia: Marzec 22, 2008, 20:31:40 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6139
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Caro 1.6GLi Abimex 1995r.
Pamietam czasy kiedy palił na dyg, dzisiaj rano musiałem go hohlowac przez około minute.
Na gazie nie było szans żeby odpalił a na benzynie krecil i krecil potem zlapal raz na 10 obrotow, potem 2 razy na dziesiec obrotow , 4 razy na 10 obrotow 6 razy na dziesiec obrotow
I bylo slychac krecenie silnika normalne i tak jakby dostawal coraz wiecej paliwa az w koncu zaskoczyl. Jak jest ciepły to pali na dotknięcie.

Kable nówki, filtr powietrza nowy, filtr gazu nowy, pompa paliwa nowa.
Pozostają swiece... czy one mogą powodować takie jazdy ?
Maja już troche przejechane.... tak.. 30 tysiaków ale to japońce NGK i ponoć wytrzymują koło 40K :D

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Re: Cieżko pali na gazie i na benzynie gdy zimny
« Odpowiedź #1 dnia: Marzec 22, 2008, 20:36:39 pm »

Offline jimo#1921

  • Administrator
  • Wiadomości: 3415
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6 16V
Cytat: "Stingerek"
Maja już troche przejechane.... tak.. 30 tysiaków ale to japońce NGK i ponoć wytrzymują koło 40K :D

Świece wymienia się co 20kkm.
Kiedy ostatnio do nich zaglądałeś?
  • Prowadzę dystrybucję wysyłkową gadżetów FSO-PTK! Podkładki pod tablice rejestracyjne (1-/2-rzędowe), latarki LED/otwieracze/breloki, naklejki... Zapraszam do kontaktu na PW.
Pozdrawiam Michał aka jimo
"A"It's a hundred and six miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses."
Były: A+ 1,6ohv; C 2.0dohc;V 745; A 1,8 K4F; YP250; C+ 18K4F; N126N
Są: C 16K4F; FZ6 SAHG; "pierdziawka", 3.6V6;

Cieżko pali na gazie i na benzynie gdy zimny
« Odpowiedź #2 dnia: Marzec 22, 2008, 22:57:30 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6139
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Szczerze mówiac to wymieniłem jak kupiłem auto... 36Kkm temu...

Moze to da jakies wskazowki:
Samochod odpalony na benzynie rano (wogole jak ostygnie ) pracuje dosc dziwnie , nierowno nawet szarpie silnikiem przez pierwsze kilkanascie sekund i nie trzyma obrotów tylko gasnie. Tak jakby na poczatku chodzil na 2-3 garach a potem powoli sie to stabilizuje i po okolo 30 sekundach trzyma obroty rowno jak skala w okolicach 900RPM.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Cieżko pali na gazie i na benzynie gdy zimny
« Odpowiedź #3 dnia: Marzec 22, 2008, 23:29:12 pm »

Offline wrb#1974

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 2645
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1993. FIAT DOHC 1,6 "kwadrat". poległ w mojej obronie, w walce z przeważającymi siłami wroga.
a któż tobie naopowiadał, że NGK wytrzymują 30 tyś km. ja jeżdżę na briskach i wymieniam bez względu na ich wygląd po 15 tyś. po zakupie nowych świec sprawdzam zawsze rozwartość elaktrod, czasem jest różna od opisanej przez producenta. wypróbowałem wiele świec, według mnie najlepsze to brisk- czeskie, iskra- wiadomo i equem- francuskie. te NGK które mi się trafiły nie wytrzymały 3 tyś, często je musiałem czyścić a i tak silnik z nimi pracował nierówno i nie miał mocy, po 3 tyś poszły w śmietnik. mam briski po 12zł sztuka, equem miałem po 17zł. wymień świece i kłopoty się skończą.
Świat dla wszystkich, Polska dla Polaków. to nie rasizm, to prawo do bycia Panem we własnym Domu.

Cieżko pali na gazie i na benzynie gdy zimny
« Odpowiedź #4 dnia: Marzec 23, 2008, 02:23:46 am »

ToM

  • Gość
identycznie bedzie gdy iska na swiecach bedzie juz za slaba. Proponował bym zmienic swieczki i pojechac sprawdzic iskre lampą. Bo to może nie być swieca tylko coś innego ale to juz jak podlacza lampe to sprawdza i Ci powiedza ;)

Cieżko pali na gazie i na benzynie gdy zimny
« Odpowiedź #5 dnia: Marzec 23, 2008, 14:27:39 pm »

igrek_raciaz

  • Gość
witam podpinam sie pod temat. swiece mam nowe polskie iskry chyba;p ale u mnie to jest tak. wleje mu benzyny w gaznik czasami lapie od razu i przerzucam na gaz i jest git a czasami moge krecic krecic i krecic az padnie akumulator i nie zalapie co to moze byc?? na cieplym pali na dotyk. bylem u mechanika regulowal zaplon z przyrzadami iskra jest super. kiedyspalil na dotyk na mrozie -20st a teraz nie wiem co mu dolega pomocy

Cieżko pali na gazie i na benzynie gdy zimny
« Odpowiedź #6 dnia: Marzec 23, 2008, 17:27:05 pm »

igrek_raciaz

  • Gość
SoR, u mnie byly zalane 3 wyczyscilem je. z benzyna nie ma czegos takiego ze wskakuje na takie wysokie obroty i nie gasnie. aaa i jak akumulator kjest dobrze naladowany mi ma dobre uderzenie to lapie. i kiedys odpalal ormalnie z gazu a teraz nic. silnik jest gluchy jak pien

Cieżko pali na gazie i na benzynie gdy zimny
« Odpowiedź #7 dnia: Marzec 23, 2008, 20:00:48 pm »

SoR

  • Gość
Może jutro go spróbuje zakręcić, świece wyczyściłem i nic. Aku był założony świeżo po całonocnym ładowaniu :/

Cieżko pali na gazie i na benzynie gdy zimny
« Odpowiedź #8 dnia: Marzec 23, 2008, 20:00:52 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Cytat: "wrb"
te NGK które mi się trafiły nie wytrzymały 3 tyś, często je musiałem czyścić a i tak silnik z nimi pracował nierówno i nie miał mocy, po 3 tyś poszły w śmietnik.


w przypadku mojego pinto, producent zaleca dwóch producentów: MOTORCRAFT i NGK.
Ja korzystam z tych drugich od 3 lat. Zmieniam co 10-12 ys. km, czyli raz w roku i jestem bardzo zadowolony. wrb musiały Ci się jakieś syfiaste trafić.

Aha, NIGDY NIE KUPUJCIE ŚWIEC BOSCHA :!:  Najgorszy syf i nigdy nie wiesz czy to oryginał, czy produkcja spod Warszawy :evil:
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Cieżko pali na gazie i na benzynie gdy zimny
« Odpowiedź #9 dnia: Marzec 23, 2008, 20:59:58 pm »

Meyron

  • Gość
Myślę,że jakośc świeczek ma tutaj duże znaczenie.Ubieglego lata pewien mechanik polecil mi francuskie EYQUEM na początku myślałem,ze tak tylko chce mnie naciągnąc bo obok jakiś jego kumpel miał sklep motoryzacyjny,ale zaryzykowalem mimo dosyć wysokiej ceny i nie załuję auto od tamtej pory odpala bez zająkniecia w każdej sytuacji.

Cieżko pali na gazie i na benzynie gdy zimny
« Odpowiedź #10 dnia: Marzec 23, 2008, 22:40:05 pm »

Offline wrb#1974

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 2645
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1993. FIAT DOHC 1,6 "kwadrat". poległ w mojej obronie, w walce z przeważającymi siłami wroga.
trudności uruchamiania na benie wynikają z wadliwego działania układu rozruchowego- zdjąć pokrywe gaźnika, sprawdzić ustawienie pływaka, wykręcić rurkę emulsyjną z dyszami  rozruchowymi- sprawdzić czy nie zapchane. odkręcić pokrywką urządzenia rozruchowego, sprawdzić czy wąs podnoszący tłoczek się nie urwał. w pokrywie nad tuleją tłoczka znajduje się tłoczek zaworka zubożającego mieszankę rozruchową- sprawdzić czy porusza się swobodnie, czy sprężynka znajdująca się pod nim nie pękła. po założeniu pokrywy na gaźnik uruchomić silnik i zaobserwować czy przy zwiększaniu obrotów tłoczek obsuwa się na dół i powraca do góry po zmniejszeniu.
Świat dla wszystkich, Polska dla Polaków. to nie rasizm, to prawo do bycia Panem we własnym Domu.

Cieżko pali na gazie i na benzynie gdy zimny
« Odpowiedź #11 dnia: Marzec 23, 2008, 22:49:40 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
wrb, przeczytaj to:

Cytat: "Stingerek"
Caro 1.6GLi Abimex 1995r.


z gaźnikiem niewiele wspólnego.

Nawiasem mówiąc, o u mojego Taty w BX-ie jest podobny objaw na zimno i to jest sygnał do wymiany świec, bo już mają ze dwa lata.
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Cieżko pali na gazie i na benzynie gdy zimny
« Odpowiedź #12 dnia: Marzec 24, 2008, 07:59:34 am »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6139
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
No wiec wyglada na to ze czeka mnie zakup świec.
NGK dostałem za darmoche , a teraz kupie Iskry, przedtem poldkiem jeździłem na Iskrach i zrobił ten polonez na nich 500 tysięcy :) ((oczywiscie z wymianami).
Tylko... gdzie ja dzisiaj kupie świece ?:D
Jutor już na pewno wymienie i dam znać co i jak.
Aha , zauważyłem że dość mocno zaciąga mi lewe powietrze... chyba dlatego że mam pęknięte jedno ucho od tej podstawki miedzy obudową filtra powietrza a obudową wtrysku.


czy między kolektor + wtrysk + podstawka + obudowa filtra < -- idą jakieś uszczelki ? Bo u mnie jest tylko między kolektorem a wtryskiem.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Cieżko pali na gazie i na benzynie gdy zimny
« Odpowiedź #13 dnia: Marzec 24, 2008, 08:02:18 am »

Offline matucha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2701
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96
    • http://www.osp.piaski-wlkp.pl
Dużo stacji benzynowych jest czynnych. Wczoraj każdy Shell był czynny nawet.
Ktoś, kto zaprojektował Poloneza, wiedział, że się kiedyś urodzimy...

Polonez Caro 1,6 GLI LPG, Polonez KOMBI 1,6 MPI LPG & Dacia Sandero Stepway 1,6MPI LPG
Lublin 3 KOMBI 2,4TD & Renault KANGOO Fairway 1,5 DCI Privilege ;)

Cieżko pali na gazie i na benzynie gdy zimny
« Odpowiedź #14 dnia: Marzec 24, 2008, 10:56:04 am »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6139
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Ta... byłem na BP i Statoil (inszych u mnie nie ma) W jednych maj Bosch, NGK, jakies inne wynalazki od 20zł do góry... za sztuke. Podziekował.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Cieżko pali na gazie i na benzynie gdy zimny
« Odpowiedź #15 dnia: Marzec 24, 2008, 11:53:39 am »

Offline jimo#1921

  • Administrator
  • Wiadomości: 3415
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6 16V
Cytat: "Stingerek"
Ta... byłem na BP i Statoil (inszych u mnie nie ma) W jednych maj Bosch, NGK, jakies inne wynalazki od 20zł do góry... za sztuke. Podziekował.

Ja kupuję zawsze NGK przez allegro. ~4zł sztuka + 5/6 za przesyłkę.
np.: http://allegro.pl/item328645573_swiece_ngk_polonez_volvo_vl_04_v_line_04_bp6e.html
  • Prowadzę dystrybucję wysyłkową gadżetów FSO-PTK! Podkładki pod tablice rejestracyjne (1-/2-rzędowe), latarki LED/otwieracze/breloki, naklejki... Zapraszam do kontaktu na PW.
Pozdrawiam Michał aka jimo
"A"It's a hundred and six miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses."
Były: A+ 1,6ohv; C 2.0dohc;V 745; A 1,8 K4F; YP250; C+ 18K4F; N126N
Są: C 16K4F; FZ6 SAHG; "pierdziawka", 3.6V6;

Cieżko pali na gazie i na benzynie gdy zimny
« Odpowiedź #16 dnia: Marzec 24, 2008, 12:02:07 pm »

bodzio82

  • Gość
a ja powiem tak na poczatku mnialem swiece ISKRA 3 ELEKTRODOWE to poldek naprawde pieknie sie zbieral i mnial moc ,pozniej wymienilem na NGK bo akurat takich nie mieli i powiem ze duzo gorzej auto zaczelo jezdzic,palic pali dobrze ale co do mocy to napewno jest gorzej i chyba poszukam takich co mnialem na poczatku tzn 3 elektrodowe ISKRY

[ Dodano: 24 Mar 2008 12:15 ]
Cytat: "SoR"
Odkręciłem świece, jedna była zalana olejem (3 od przodu). Sprawdziłem poziom oleju, był min więc dolałem

pierscienie pewnie walnely skoro swieca zaolejona ,nie ma kompresji dobrej i dlatego nie chce auto zapalac jak zimny-silnik pewnie szrot juz i ogolne ma zurzycia podzespolow

[ Dodano: 24 Mar 2008 12:20 ]
SOR a moze pasek rozrzadu strzelil i dlatego autko nie pali?

Cieżko pali na gazie i na benzynie gdy zimny
« Odpowiedź #17 dnia: Marzec 24, 2008, 13:42:34 pm »

SoR

  • Gość
Cytat: "bodzio82"
SOR a moze pasek rozrzadu strzelil i dlatego autko nie pali?

Wygląda na to, że pasek jest ok. Co do kompresji nie zauważyłem spadku mocy gdy jeździł, ale jak się go uda odpalić to pojadę sprawdzić, choć tą 3 świecę zalewa już drugi raz. Co do zużycia to poldek ma dopiero niecałe 150tys, na gazie jeździ może od ok. 30 tys.

Cieżko pali na gazie i na benzynie gdy zimny
« Odpowiedź #18 dnia: Marzec 24, 2008, 18:52:49 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6139
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Cytuj (zaznaczone)

pierscienie pewnie walnely skoro swieca zaolejona ,nie ma kompresji dobrej i dlatego nie chce auto zapalac jak zimny-silnik pewnie szrot juz i ogolne ma zurzycia podzespolow



bez zrobienia próby olejowej nie odważyłbym się na wysnuwanie tak daleko idących wniosków.


Bo może się okzać że kompresje ma na cacy i silnik dmucha na 10-11 barów, a olej żre... jaki wniosek ? uszczelniacze zaworów.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Cieżko pali na gazie i na benzynie gdy zimny
« Odpowiedź #19 dnia: Marzec 24, 2008, 19:29:12 pm »

bruns

  • Gość
Cytat: "Stingerek"
Bo może się okzać że kompresje ma na cacy i silnik dmucha na 10-11 barów, a olej żre... jaki wniosek ?
Pęknięty pierścień zgarniający czyli olejowy . Sprężanie będzie ok. bo pierścienie uszczelniające są całe ale będzie pompować olej do cylindra z powodu pękniętego lub zakleszczonego pierścienia olejowego .