Autor Wątek: Check Engine- zapala się  (Przeczytany 6917 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Check Engine- zapala się
« dnia: Marzec 27, 2008, 22:13:40 pm »

Duch_Dziadka

  • Gość
Witam. Problem pojawił się wczoraj. Generalnie sprawa wygląda tak: jak jadę na 5 biegu spokojnie, 80km/h co chwilkę zapala się check. Pali się jakieś 20sek i gaśnie. Zapala się znów po 10min jazdy i tak w kółko. Silnik pracuje normalnie, bez żadnych objawów awarii. Dodam tylko że do paliwa dolałem specyfik Prestone do czyszczenia wtryskiwaczy. Wyjeździłem z nim 50l paliwa teraz zatankowałem znów 40l i nadal to samo. Nie wiem może to zbieg okoliczności nie ma ma nic do rzeczy ten środek a może nie. Czy ktoś jest w stanie powiedzieć co jest grane?

Check Engine- zapala się
« Odpowiedź #1 dnia: Marzec 27, 2008, 22:22:14 pm »

Offline jimo#1921

  • Administrator
  • Wiadomości: 3415
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6 16V
najproście zdiagnozujesz ocb podpinając się pod komputer albo zwierając odpowiednie styki we wtyczce. jak masz wtyczkę to trzeba zewrzeć wsówki A i B, kluczyk w pozycję GO i check engine zaczniej mrygać. kody błędów są sygnalozowane dwoma grupami błysku około 0,4s błysk i 0,4s przerwa. Grupy błysku są oddzielone przerwą około 1,2s. Kolejne kody są przedzielone przerwą około 3s i są powtarzane trzykrotnie.
tyle podaje morawski
  • Prowadzę dystrybucję wysyłkową gadżetów FSO-PTK! Podkładki pod tablice rejestracyjne (1-/2-rzędowe), latarki LED/otwieracze/breloki, naklejki... Zapraszam do kontaktu na PW.
Pozdrawiam Michał aka jimo
"A"It's a hundred and six miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses."
Były: A+ 1,6ohv; C 2.0dohc;V 745; A 1,8 K4F; YP250; C+ 18K4F; N126N
Są: C 16K4F; FZ6 SAHG; "pierdziawka", 3.6V6;

Check Engine- zapala się
« Odpowiedź #2 dnia: Marzec 28, 2008, 08:00:25 am »

Duch_Dziadka

  • Gość
Gdzie dokładnie znajduje się ta wtyczka?

Check Engine- zapala się
« Odpowiedź #3 dnia: Marzec 28, 2008, 08:11:44 am »

Buton

  • Gość
Przed pasażerem, pod schowkiem, za wykładziną, przy drzwiach.

Check Engine- zapala się
« Odpowiedź #4 dnia: Marzec 29, 2008, 21:26:51 pm »

Offline Mariusz#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2291
  • Płeć: Mężczyzna
    • POLONEZ Atu+ 1.6 GSI
ale ładnie ktoś w tym artykule przepisał morawskiego, powinno to zostać dodane w podpisie bo potem mogą być cyrki tak jak z mapą na AK na 50 lecie FSO. ale do rzeczy moim zdaniem sonda mówi heya. miernik w dłoń i zmierzyć zakres napięć w jakim pracuje  jak  chodzi od 0,2V do 0,8V można ją wykluczyć, jedna wtyka miernika na masę aku druga w sondę, przy pracującym silniku
Pan inżynier widzę, że lubi jeździć tym polonezem

Check Engine- zapala się
« Odpowiedź #5 dnia: Marzec 31, 2008, 20:04:46 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6139
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
To jak wytlumaczysz fakt, ze u mnie CALKOWICIE BEZ SONDY komp nie wywalil bledu sondy lambda od ... pol roku ?

Sonda jest do tarcia chrzanu.. do niczego nie potrzebna.
Zamiast ryć się sondą załóż portki z GLE i miej spokój.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Check Engine- zapala się
« Odpowiedź #6 dnia: Kwiecień 01, 2008, 21:05:14 pm »

Offline Mariusz#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2291
  • Płeć: Mężczyzna
    • POLONEZ Atu+ 1.6 GSI
przeszedł sobie w stan awaryjny
Pan inżynier widzę, że lubi jeździć tym polonezem

Check Engine- zapala się
« Odpowiedź #7 dnia: Kwiecień 02, 2008, 18:09:10 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6139
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Uszkodzenie sondy nie powoduje przejscia kommputera w tryb awaryjny a jedynie przejscie na prace w trybie pętli otwartej gdzie sklad mieszanki jest regulowany w calym zakresie temperatury plynu chlodniczego na podstawie odczytow z czujnika temp w kol. dolotowym.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Check Engine- zapala się
« Odpowiedź #8 dnia: Sierpień 31, 2008, 06:27:50 am »

Grzechu025

  • Gość
Witam po wymianie modułu jadąc w trasie strzelił mi w wtrysk poldzio i zapaliła sie kontrolka check engine  nigdy wcześniej sie nie paliła jadąc od czasu do czasu sie włącza i obroty na luzie wynoszą 2000 obr. nie wiem przez co o może być może ktoś mi pomoże ??

Check Engine- zapala się
« Odpowiedź #9 dnia: Sierpień 31, 2008, 13:59:16 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2946
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Cytat: "Stingerek"
Sonda jest do tarcia chrzanu.. do niczego nie potrzebna.
 
to jak wytlumaczysz fakt ze jak mi poszla sonda to moglem jechac max 90km/h?? :roll:  :shock:  i kontrolka check engine palila sie non stop. a spalanie spadlo o dobre 4 litry. po wymianie sondy wszystko wrocilo do normy.
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Check Engine- zapala się
« Odpowiedź #10 dnia: Sierpień 31, 2008, 16:38:00 pm »

Offline matucha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2701
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96
    • http://www.osp.piaski-wlkp.pl
Grzechu025, Bosch czy Abimex?
Ktoś, kto zaprojektował Poloneza, wiedział, że się kiedyś urodzimy...

Polonez Caro 1,6 GLI LPG, Polonez KOMBI 1,6 MPI LPG & Dacia Sandero Stepway 1,6MPI LPG
Lublin 3 KOMBI 2,4TD & Renault KANGOO Fairway 1,5 DCI Privilege ;)

Check Engine- zapala się
« Odpowiedź #11 dnia: Sierpień 31, 2008, 17:47:36 pm »

Grzechu025

  • Gość
abimex zwarłem wejście a i b wyszło na początku błąd 12 czyi czujnik położenia wału korbowego i błąd numer 14 nie wiem o co tu z tym błędem chodzi ??

Check Engine- zapala się
« Odpowiedź #12 dnia: Sierpień 31, 2008, 19:26:12 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2946
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
14 to uszkodzony czujnik temp. plynu  chlodzacego  lub przebicie do masy. czyli czujnik ktory siedzi w kolektorze ssacym z tylu.
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Check Engine- zapala się
« Odpowiedź #13 dnia: Wrzesień 01, 2008, 05:20:17 am »

Grzechu025

  • Gość
mlodyolek,  może jakieś foto lub opis jak dokładnie  wygląda

Check Engine- zapala się
« Odpowiedź #14 dnia: Wrzesień 01, 2008, 08:02:51 am »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6139
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Cytuj (zaznaczone)

to jak wytlumaczysz fakt ze jak mi poszla sonda to moglem jechac max 90km/h?? :roll: :shock: i kontrolka check engine palila sie non stop. a spalanie spadlo o dobre 4 litry. po wymianie sondy wszystko wrocilo do normy.


Moze to nie wina sondy była ?

Akurat Abimexy były w dóch wersjach, z katem i bez. Różniły się tylko tym że w wersji bez kata nie było kata i sondy.
Zapraszam do mnie na jazdę próbną. U mnie lampka check engine zapala sie dopiero jak dłuższą chwilę jade z prędkością powyżej 130km/h jak zwolnie to gaśnie. Nie mam sondy, nie mam kata, nawet portki mam z GLE.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Check Engine- zapala się
« Odpowiedź #15 dnia: Wrzesień 01, 2008, 12:48:24 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2946
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Stingerek  wiesz dziwne bo jak zalozylem nowa sonde to problem zniknal. spalanie wrocilo do normy. moj jest z 95 roku ktora wersja to niewiem.
 Grzechu025,  jak spojrzysz za kolektor ssacy miedzy sciana grodziowa czy jak to tam sie zwie a kolektorem ssacym to powinienes widziec wtyczke na 2 piny ktora podpieta jest pod ten wlasnie czujnik. tylko jak go wykrecisz to uwazaj bo poleci woda
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Check Engine- zapala się
« Odpowiedź #16 dnia: Wrzesień 01, 2008, 14:33:45 pm »

Grzechu025

  • Gość
a czy przez ten czujnik moze poldek być zamulony kontrolka zgasla juz od wczoraj sie nie świeci ale straszny zamół :(

Check Engine- zapala się
« Odpowiedź #17 dnia: Wrzesień 02, 2008, 16:35:54 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2946
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
jak mi sie czujnik odpial to silnik  mi zgasl i nie chcial zapalic. ale jezeli u ciebie wtyczka siedzi i kontrolka sie nie pali to moze byc mulowaty na rozgrzanym silniku. bo wtedy czujnik ten podaje inna wartosc do komputera i przestawia sie zaplon i mieszanka czyli komputer podaje paliwo i ustawia zaplon tak jakby silnik byl nadal zimny i przez to moze go przylewac i bedzie mul.
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Check Engine- zapala się
« Odpowiedź #18 dnia: Wrzesień 02, 2008, 19:53:41 pm »

Grzechu025

  • Gość
ile może kosztować ten czujnik nowy ??

Check Engine- zapala się
« Odpowiedź #19 dnia: Wrzesień 02, 2008, 22:33:36 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2946
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
ja chyba zaplacilem 47zl. juz nie pamietam. ale roznicy po tym nie mialem zbyt wielkiej. jezdzisz only gaz czy Pb??
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)