Autor Wątek: Przegrzewanie się auta, zapchana chłodnica - płukanie  (Przeczytany 13530 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Przegrzewanie się auta, zapchana chłodnica - płukanie
« Odpowiedź #20 dnia: Maj 13, 2008, 01:01:30 am »

Offline jimo#1921

  • Administrator
  • Wiadomości: 3415
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6 16V
Cytat: "matucha"
[Chociażby taki, jak na jednym ze zdjęć z moim autem :P 2 pompy o wydajności do blisko 300 litrów na minutę zasilane prawie 4 litrowym Dieslem :P

nie no, nie popadajmy w skrajność, rozsadzić chcesz ją?
hehe... o ile masz płynną regulację wydajności to na pół gwizdka można płukać, zresztą strażak jesteś sam ocenisz na chłopski rozum jak będzie dobrze.

Proponuję napisać kolejnego posta jak już wypłuczesz chłodnicę, na razie zbijamy pianę i kolejne posty w liczydle.
  • Prowadzę dystrybucję wysyłkową gadżetów FSO-PTK! Podkładki pod tablice rejestracyjne (1-/2-rzędowe), latarki LED/otwieracze/breloki, naklejki... Zapraszam do kontaktu na PW.
Pozdrawiam Michał aka jimo
"A"It's a hundred and six miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses."
Były: A+ 1,6ohv; C 2.0dohc;V 745; A 1,8 K4F; YP250; C+ 18K4F; N126N
Są: C 16K4F; FZ6 SAHG; "pierdziawka", 3.6V6;

Przegrzewanie się auta, zapchana chłodnica - płukanie
« Odpowiedź #21 dnia: Maj 14, 2008, 10:50:14 am »

Offline matucha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2701
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96
    • http://www.osp.piaski-wlkp.pl
Sprawdziłem auto dzisiaj rano.

Odpaliłem, zanim się nagrzało trochę minęło. Chłodnica zaczęła się nagrzewać od góry, jak była ciepła, ale jeszcze szło dotknąć ręką, to dół jeszcze lodowaty. Po kilku minutach całą gorąca tak, że się nie da dotknąć.

Jak na postoju się już załączył wentylator (po ponad 20 minutach na postoju w słońcu) To zbicie temperatury zajęło mu 35 sekund, a ponowne nagrzanie z lekkim gazowaniem to kilka minut. Na wolnych obrotach czekałem 5 i się nie załączył.

Ale co ciekawe:

Przy wolnych obrotach w wężu w zbiorniczku wyrównawczym woda wcale nie leciała. Przy wyższych raz po raz. Dodałem na trochę gazu do prawie max obrotów ( przy otwartym korku ) na dłuższy czas i nagle poszedł płyn koloru Coca-Coli  :shock: Kilka sekund i cały zbiorniczek wyrównawczy czarny jak smoła.

Zastanawia mnie czy się nie przepłukał układ jak założyłem parownik szeregowo i czy z niego mi się syf nie wypłukał i nie poszedł w chłodnicę  :?

Nadal przy wolnych obrotach wąż momentami wali pęcherzyki powietrza, ale na wysokich leje dość ładnie.

Skoro już się coś "przepchało" to w piątek zobaczę jak będzie jak te halogeny zostawię. Najwyżej zdejmę w trasie, to 5 minut roboty i będę miał większy pogląd. Widzę że czyszczenie układu jednak nieuniknione. Podłączę ją sobie w obwód i będę płukał płynem do usuwania osadów z opryskiwaczy. Zobaczymy jaki będzie tego skutek.
Ktoś, kto zaprojektował Poloneza, wiedział, że się kiedyś urodzimy...

Polonez Caro 1,6 GLI LPG, Polonez KOMBI 1,6 MPI LPG & Dacia Sandero Stepway 1,6MPI LPG
Lublin 3 KOMBI 2,4TD & Renault KANGOO Fairway 1,5 DCI Privilege ;)

Przegrzewanie się auta, zapchana chłodnica - płukanie
« Odpowiedź #22 dnia: Maj 14, 2008, 14:58:43 pm »

Offline jimo#1921

  • Administrator
  • Wiadomości: 3415
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6 16V
Cytat: "matucha"
Sprawdziłem auto dzisiaj rano.

Odpaliłem, zanim się nagrzało trochę minęło. Chłodnica zaczęła się nagrzewać od góry, jak była ciepła, ale jeszcze szło dotknąć ręką, to dół jeszcze lodowaty. Po kilku minutach całą gorąca tak, że się nie da dotknąć.

Jak na postoju się już załączył wentylator (po ponad 20 minutach na postoju w słońcu) To zbicie temperatury zajęło mu 35 sekund, a ponowne nagrzanie z lekkim gazowaniem to kilka minut. Na wolnych obrotach czekałem 5 i się nie załączył.

Ale co ciekawe:

Przy wolnych obrotach w wężu w zbiorniczku wyrównawczym woda wcale nie leciała. Przy wyższych raz po raz. Dodałem na trochę gazu do prawie max obrotów ( przy otwartym korku ) na dłuższy czas i nagle poszedł płyn koloru Coca-Coli  :shock: Kilka sekund i cały zbiorniczek wyrównawczy czarny jak smoła.

Zastanawia mnie czy się nie przepłukał układ jak założyłem parownik szeregowo i czy z niego mi się syf nie wypłukał i nie poszedł w chłodnicę  :?

Nadal przy wolnych obrotach wąż momentami wali pęcherzyki powietrza, ale na wysokich leje dość ładnie.

Skoro już się coś "przepchało" to w piątek zobaczę jak będzie jak te halogeny zostawię. Najwyżej zdejmę w trasie, to 5 minut roboty i będę miał większy pogląd. Widzę że czyszczenie układu jednak nieuniknione. Podłączę ją sobie w obwód i będę płukał płynem do usuwania osadów z opryskiwaczy. Zobaczymy jaki będzie tego skutek.


Płyn koniecznie wymień, spuszczając też wodę z boku (spust pod kolektorem ssącym bardzo blisko skrzyni biegów na wysokości hmmm... (jedna jest taka śruba) tylko nie wiem jak będzie z dostępem w gsi :|.
Myślę, że płukanie chłodnicy/bloku/nagrzewnicy powinno wystarczyć.
  • Prowadzę dystrybucję wysyłkową gadżetów FSO-PTK! Podkładki pod tablice rejestracyjne (1-/2-rzędowe), latarki LED/otwieracze/breloki, naklejki... Zapraszam do kontaktu na PW.
Pozdrawiam Michał aka jimo
"A"It's a hundred and six miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses."
Były: A+ 1,6ohv; C 2.0dohc;V 745; A 1,8 K4F; YP250; C+ 18K4F; N126N
Są: C 16K4F; FZ6 SAHG; "pierdziawka", 3.6V6;

Przegrzewanie się auta, zapchana chłodnica - płukanie
« Odpowiedź #23 dnia: Maj 14, 2008, 15:04:59 pm »

Offline matucha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2701
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96
    • http://www.osp.piaski-wlkp.pl
jimo#1921, czytałem o tym glikolu i on się bardzo dobrze miesza z wodą. O ile przepłukam cały układ ( zdejmę węże z parownika i będę lał wodę tak długo aż z drugiej strony czysta nie poleci ), to mogę zrezygnować ze spuszczania wody z bloku, czy to jest jakoś tak zbudowane, że mi się wszystko nie przepłuka. Bo wtedy po prostu tego glikolu dałbym więcej i powinien się wymieszać z tą wodą która zostanie.

No i pytanie czy tak przepłukam cały silnik lejąc wodę w przewody do nagrzewnicy ?
Ktoś, kto zaprojektował Poloneza, wiedział, że się kiedyś urodzimy...

Polonez Caro 1,6 GLI LPG, Polonez KOMBI 1,6 MPI LPG & Dacia Sandero Stepway 1,6MPI LPG
Lublin 3 KOMBI 2,4TD & Renault KANGOO Fairway 1,5 DCI Privilege ;)

Przegrzewanie się auta, zapchana chłodnica - płukanie
« Odpowiedź #24 dnia: Maj 14, 2008, 15:19:50 pm »

Offline utek

  • utek#1915
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3691
  • Płeć: Mężczyzna
  • kujawiak
Gdzieś przeczytałem, że firma płaci Ci już pensje, mimo że jeszcze studiujesz i dla niej nie pracujesz. Szefostwo Twojej firmy powinno  przeczytać te posty. Sorry, ale nie mogłem się powstrzymać inżynierze.

Przegrzewanie się auta, zapchana chłodnica - płukanie
« Odpowiedź #25 dnia: Maj 14, 2008, 15:23:27 pm »

Offline jimo#1921

  • Administrator
  • Wiadomości: 3415
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6 16V
Cytat: "matucha"
jimo#1921, czytałem o tym glikolu i on się bardzo dobrze miesza z wodą. O ile przepłukam cały układ ( zdejmę węże z parownika i będę lał wodę tak długo aż z drugiej strony czysta nie poleci ), to mogę zrezygnować ze spuszczania wody z bloku, czy to jest jakoś tak zbudowane, że mi się wszystko nie przepłuka. Bo wtedy po prostu tego glikolu dałbym więcej i powinien się wymieszać z tą wodą która zostanie.

No i pytanie czy tak przepłukam cały silnik lejąc wodę w przewody do nagrzewnicy ?

Jak już robić to wiele nie stracisz płucząc oddzielnie blok i nagrzewnicę a efekt zawsze będzie pewniejszy. Z doświadczenia wiem, że lepiej jest wypłukać układ porozłączany, tj. każdy element osobno.
  • Prowadzę dystrybucję wysyłkową gadżetów FSO-PTK! Podkładki pod tablice rejestracyjne (1-/2-rzędowe), latarki LED/otwieracze/breloki, naklejki... Zapraszam do kontaktu na PW.
Pozdrawiam Michał aka jimo
"A"It's a hundred and six miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses."
Były: A+ 1,6ohv; C 2.0dohc;V 745; A 1,8 K4F; YP250; C+ 18K4F; N126N
Są: C 16K4F; FZ6 SAHG; "pierdziawka", 3.6V6;

Przegrzewanie się auta, zapchana chłodnica - płukanie
« Odpowiedź #26 dnia: Maj 14, 2008, 17:17:05 pm »

Offline matucha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2701
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96
    • http://www.osp.piaski-wlkp.pl
utek, tyle że ja się nie zajmuję samochodami więc nie wiem w czym problem  :roll:
Polonez to dla mnie hobby po prostu.

Jakbym wszystko wiedział, to bym się nie pytał, więc zejdź ze mnie.

[ Dodano: 14 Maj 2008 18:16 ]
utek, przejrzałem temat kilka razy i zastanawia mnie który z tych postów byś podesłał do kierownictwa, bo ja jakoś żadnego pytania bezsensownego tutaj nie widzę  :?

[ Dodano: 14 Maj 2008 23:44 ]
P.S. Zmieniłem temat, bo szukajka po temacie działa w miarę dobrze i jakby ktoś później szukał wiadomości na ten temat, to będzie łatwiej znaleźć, a myślę, że jimo#1921, wszystko dokładnie opisał co i jak, więc mamy małą instrukcję do tego typu przypadków.

dodałem do tematu słowo /płukanie/ jimo#1921
Ktoś, kto zaprojektował Poloneza, wiedział, że się kiedyś urodzimy...

Polonez Caro 1,6 GLI LPG, Polonez KOMBI 1,6 MPI LPG & Dacia Sandero Stepway 1,6MPI LPG
Lublin 3 KOMBI 2,4TD & Renault KANGOO Fairway 1,5 DCI Privilege ;)

Przegrzewanie się auta, zapchana chłodnica - płukanie
« Odpowiedź #27 dnia: Maj 15, 2008, 09:28:13 am »

tracer

  • Gość
Jak będziesz płukał, nie nie dawaj maksymalnego ciśnienia, bo możesz sobie chłodnice i nagrzewnice rozsadzić.

Przegrzewanie się auta, zapchana chłodnica - płukanie
« Odpowiedź #28 dnia: Maj 16, 2008, 21:39:09 pm »

Offline matucha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2701
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96
    • http://www.osp.piaski-wlkp.pl
Senn#1869, jednak musiałem po drodze zdjąć atrapę, co nie zmienia faktu, że jutro i tak mam zamiar przepłukać wszystko. Przez 4 godziny w trasie wentylator włączył się raz w korku na światłach. Muszę coś z nimi wymyślić innego.

[ Dodano: 17 Maj 2008 15:31 ]
No i chłodnica wypłukana, płyn zmieniony, ale przyszło mi coś innego do głowy.

Pomagał mi ojciec i po otwarciu mówi:
"A czemu tu nie jest taka szeroka chłodnica jak w Caro mieliśmy?"
No i szczerze to nie wiem jaka ona jest. Jaka jest różnica w wymiarach między szeroką a wąską chłodnicą?
Ktoś, kto zaprojektował Poloneza, wiedział, że się kiedyś urodzimy...

Polonez Caro 1,6 GLI LPG, Polonez KOMBI 1,6 MPI LPG & Dacia Sandero Stepway 1,6MPI LPG
Lublin 3 KOMBI 2,4TD & Renault KANGOO Fairway 1,5 DCI Privilege ;)

Przegrzewanie się auta, zapchana chłodnica - płukanie
« Odpowiedź #29 dnia: Maj 17, 2008, 16:42:48 pm »

Offline jimo#1921

  • Administrator
  • Wiadomości: 3415
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6 16V
Cytat: "matucha"

No i chłodnica wypłukana, płyn zmieniony, ale przyszło mi coś innego do głowy.

Pomagał mi ojciec i po otwarciu mówi:
"A czemu tu nie jest taka szeroka chłodnica jak w Caro mieliśmy?"
No i szczerze to nie wiem jaka ona jest. Jaka jest różnica w wymiarach między szeroką a wąską chłodnicą?


Hm... nie rozumiem, to masz chłodnicę miedzianą jak w borku z korkiem na górze?
To jest właśnie wąska chłodnica, szeroka chłodnica to jest to co Ty masz (albo powinieneś mieć seryjnie w PN+).

Może w caro mieliście chłodnicę z diesla (ona jest szersza od tej z plusa). Na pewno nie była (tzn. nie powinna być, ale wiadomo jak to w FSO ;) ) seryjnie zamontowana przy silniku gle, gli. No chyba, że to Caro jakie mieliście to był klekot.

Jak po płukanku, nie przegrzewa się już z tą atrapą?
  • Prowadzę dystrybucję wysyłkową gadżetów FSO-PTK! Podkładki pod tablice rejestracyjne (1-/2-rzędowe), latarki LED/otwieracze/breloki, naklejki... Zapraszam do kontaktu na PW.
Pozdrawiam Michał aka jimo
"A"It's a hundred and six miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses."
Były: A+ 1,6ohv; C 2.0dohc;V 745; A 1,8 K4F; YP250; C+ 18K4F; N126N
Są: C 16K4F; FZ6 SAHG; "pierdziawka", 3.6V6;

Przegrzewanie się auta, zapchana chłodnica - płukanie
« Odpowiedź #30 dnia: Maj 17, 2008, 16:49:10 pm »

Offline matucha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2701
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96
    • http://www.osp.piaski-wlkp.pl
Chłodnica jest bez korka, ale wymiarami mniejsza  niż mieliśmy w Caro wg ojca na 100%. Byłem sprawdzić fakturę i jest dopłata za szeroką chłodnicę  :roll:  Ale jak to w FSO bywało to ja wiem :P A po płukaniu prawie tak samo. Niby się troszkę wolniej nagrzewa, ale i tak się wentyl czasami załącza chociaż nie chodzi cały czas, ale jak już się załączy to mu to jakoś podejrzanie długo zajmuje. Chyba trzeba było posłuchać tego co mówił Piotrek i te halogeny po prostu na zderzak wyrzucić ;) Teraz mam halogeny z atrapą na sprzedaż  :cry:  Ale instalacja leży i czeka na lepsze czasy  :twisted: Ewentualnie będę ją zakładał na zimę zamiast zatykania wlotów :P Gdyby zderzaki były minusowe to może by się te lampy jakoś dało pod tablicę dało wkomponować, ale w Plusie nie ma gdzie  :?
Ktoś, kto zaprojektował Poloneza, wiedział, że się kiedyś urodzimy...

Polonez Caro 1,6 GLI LPG, Polonez KOMBI 1,6 MPI LPG & Dacia Sandero Stepway 1,6MPI LPG
Lublin 3 KOMBI 2,4TD & Renault KANGOO Fairway 1,5 DCI Privilege ;)

Przegrzewanie się auta, zapchana chłodnica - płukanie
« Odpowiedź #31 dnia: Wrzesień 02, 2010, 22:00:37 pm »

Offline Bomber

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 350
  • Płeć: Mężczyzna
    • 2.0C '84, Omega Bfl '03
Czy ktoś próbował płukania układu fosforanem jedno i dwu sodowym?: http://forum.fsoptk.pl/viewtopic.php?t=218


Czy podczas płukania nic nie stanie się parownikowi czy lepiej go wypiąć?

Przegrzewanie się auta, zapchana chłodnica - płukanie
« Odpowiedź #32 dnia: Wrzesień 02, 2010, 22:13:06 pm »

Offline jimo#1921

  • Administrator
  • Wiadomości: 3415
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6 16V
Bomber, parownikowi ni się nie stanie. Możesz spokojnie wlewać i płukać.
  • Prowadzę dystrybucję wysyłkową gadżetów FSO-PTK! Podkładki pod tablice rejestracyjne (1-/2-rzędowe), latarki LED/otwieracze/breloki, naklejki... Zapraszam do kontaktu na PW.
Pozdrawiam Michał aka jimo
"A"It's a hundred and six miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses."
Były: A+ 1,6ohv; C 2.0dohc;V 745; A 1,8 K4F; YP250; C+ 18K4F; N126N
Są: C 16K4F; FZ6 SAHG; "pierdziawka", 3.6V6;