Autor Wątek: Diesel i wibracje  (Przeczytany 2356 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Diesel i wibracje
« dnia: Maj 23, 2008, 21:52:17 pm »

Anubis

  • Gość
Witam
Posiadam Poloneza z silnikiem diesla, na biegu jalowym silnikiem troche trzesie i czuc wibracje, po dodaniu gazu problem ustepuje. Obroty okolo 900. Widzialem w innym Polonezie z tym silniekiem, jak na biegu jalowym nie wykazywal praktycznie zadnych wibracji. Czy moze to byc kwestia zle wyregulowanego silnika, jest sie czym martwic?

Diesel i wibracje
« Odpowiedź #1 dnia: Maj 23, 2008, 21:54:17 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4230
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
może pora wymienić poduszki pod silnikiem. Ile lat ma Twój Polonez ?

z czasem poduszki pękają i rozwarstwiają się. Warto im się przyjrzeć :wink:
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Diesel i wibracje
« Odpowiedź #2 dnia: Maj 23, 2008, 21:55:34 pm »

Anubis

  • Gość
Polonez jest z 96r., niedawno go kupilem. A czy takie objawy nie swiadcza tez o zle wyregulowanym silniku? Bo tego sie najbardziej boje i czy moga mu jakos zaszkodzic?

Diesel i wibracje
« Odpowiedź #3 dnia: Maj 23, 2008, 21:58:22 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4230
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
wibracje na luzie mogą świadczyć o złym stanie poduszek pod silnikiem/skrzynią biegów, zbyt niskimi obrotami na biegu jałowym. Na razie bym się nie przejmował tylko obejrzałte poduszki.
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Diesel i wibracje
« Odpowiedź #4 dnia: Maj 24, 2008, 12:17:08 pm »

marcij

  • Gość
Wolnossacy silnik diesla to nie instalacja gazowa, zeby go regulowac. Mozesz sprobowac troszke podniesc obroty jalowe i to jest praktycznie jedyna mozliwosc prostej regulacji w tym silniku. W moim starym dieslu pod koniec zywota tez silnik telepal sie mocniej niz na poczatku, ale auto mialo prawie 20 lat. Niestety znajac nasze realia mozliwe jest ze koncza sie poduszki, wiec tak jak radzili przedmowcy , przyjzyj sie im , mozesz sie psychicznie nastawic na ich wymiane , a pozatym to sie nie przejmowac.

Diesel i wibracje
« Odpowiedź #5 dnia: Maj 24, 2008, 13:49:33 pm »

Anubis

  • Gość
Dzieki za informacje. Mam jeszcze pytanie odnosnie kopcenia na czarno, przy lekkim dodawaniu gazu na biegu jalowym auto nie kopci, ale jak depne gwaltownie do dechy i puszcze to z rury lecy chmura czarnego dymu, az sie przerazilem bo bylo go sporo. Tak powinno byc? Obejrzalem filt powietrza i jest caly zasyfiony, czy to moze byc przyczyna dymienia i czy jego wymiana wplynie na prace silnika i zapalanie?

Diesel i wibracje
« Odpowiedź #6 dnia: Maj 24, 2008, 18:55:47 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4230
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
stare diesle dymią z różnych powodów:
1. zużyte uszczelniacze zaworowe - apetyt na olej z tego tytułu wtedy występuje,
2. Źle ustawiona pompa wtryskowa,
3. Złej jakości paliwo.
4. Niektóre po prostu tak mają.
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Diesel i wibracje
« Odpowiedź #7 dnia: Maj 24, 2008, 21:13:48 pm »

tomallus1

  • Gość
Jak kopci na czarno to się nie przejmuj. Zacznij od wymiany filtra powietrza - powinno być lepiej. Jeśli nie pomoże, to najprawdopodobniej końcówki wtrysków wymagają wymiany. Można tak jeździć, jedynie może więcej palić. Co do wibracji to wydaję mi się, że tak może, a nawet powinno być - o ile nie są zbyt duże. Nowe poduchy mogą powodować jeszcze większe wibracje, ze względu na swoją sztywność.
Cytat: "marcij"
Mozesz sprobowac troszke podniesc obroty jalowe i to jest praktycznie jedyna mozliwosc prostej regulacji w tym silniku
A kąta wtrysku, dawki paliwa, obroty maks, minimalne to się nie reguluje?

Diesel i wibracje
« Odpowiedź #8 dnia: Maj 24, 2008, 21:48:51 pm »

Offline matucha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2701
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96
    • http://www.osp.piaski-wlkp.pl
Anubis, zacznijmy od tego na czym jeździsz ? ;)
Ktoś, kto zaprojektował Poloneza, wiedział, że się kiedyś urodzimy...

Polonez Caro 1,6 GLI LPG, Polonez KOMBI 1,6 MPI LPG & Dacia Sandero Stepway 1,6MPI LPG
Lublin 3 KOMBI 2,4TD & Renault KANGOO Fairway 1,5 DCI Privilege ;)

Diesel i wibracje
« Odpowiedź #9 dnia: Maj 24, 2008, 22:26:28 pm »

Anubis

  • Gość
Jezdze na ON, zatankowalem na BP. Zapytam jeszcze o cos co mnie nurtuje przy rozruchu na cieplym silniku, mianowicie jesli zapalam bez grzania swiec to nie odpala a jesli je zagrzeje to zapala bez problemu. Nie wiem czy tak jest standardowo w dieslach ale gdzies doczytalem ze w tych dieslach montowanych w polonezach na cieplym powinien zaskoczyc od razu bez grzania. Doczytalem tez ze ponoc trzeba wyregulowac zawory (a z tym juz jest troche roboty), chyba ze dostaje zbyt malo powietrza przez ten zabrudzony filterek?

Diesel i wibracje
« Odpowiedź #10 dnia: Maj 24, 2008, 23:09:26 pm »

marcij

  • Gość
Cytat: "tomallus1"
A kąta wtrysku, dawki paliwa, obroty maks, minimalne to się nie reguluje?


Moim zdaniem do prostych regulaci zalicza sie tylko ustawienia obrotow.