Autor Wątek: Maly czysto teoretyczny projekt:GSI + OHV na lancuszku  (Przeczytany 11034 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Maly czysto teoretyczny projekt:GSI + OHV na lancuszku
« dnia: Czerwiec 19, 2008, 16:24:08 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2968
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Witam wszystkich bardzo serdecznie. Ostatnio zacząłem rozkminiac nad połączeniem bloku od dużego fiata (na łańcuszku  rozrzadu) z głowica od GSI i założeniem kompletnego osprzetu od wielopunktu. Czy chodziloby to jakos w miare rozsadnie czy moga byc komplikacje przy składaniu?? Jak myslicie?? czekam na wasze opinie na ten temat. pozdrawiam
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Maly czysto teoretyczny projekt:GSI + OHV na lancuszku
« Odpowiedź #1 dnia: Czerwiec 19, 2008, 16:40:57 pm »

Fistasz

  • Gość
nie wiem jak bedzie z hydraulicznymi popychaczami, moze byc probem. Lepiej chyba do Gsi zalozyc obudowe rozrzadu od Fiaciora.

Maly czysto teoretyczny projekt:GSI + OHV na lancuszku
« Odpowiedź #2 dnia: Czerwiec 19, 2008, 16:44:13 pm »

Offline utek

  • utek#1915
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3691
  • Płeć: Mężczyzna
  • kujawiak
1. A po co to robić?

2. Do takiej głowicy chyba potrzeby byłby silnik 1.6. A takich na łańcuszku nie było.

3. Osprzęt MPI można założyć do silnika bez konieczności montażu głowicy GSI.

4. Cały sekret GSI polega głównie na "wykończonej" głowicy. Jeżeli zwykłą głowice wykonasz wg schematu zamieszczonego an forum, auto też będzie ładnie śmigało. Większość głowic w OHV nie jest w ogóle spasowana i dokładnie wykonana.

Maly czysto teoretyczny projekt:GSI + OHV na lancuszku
« Odpowiedź #3 dnia: Czerwiec 19, 2008, 17:08:32 pm »

Fistasz

  • Gość
Cytat: "utek"
2. Do takiej głowicy chyba potrzeby byłby silnik 1.6. A takich na łańcuszku nie było.

Nie bylo ale przeciez przy 1.5 i 1.6 pasek rozrzad jest taki sam.

mlodyolek, lancuszek nie da ci nic wiecej jak troszke wiekszy hałas, ale rzadsze jego wymiany.
Dla mnei szkoda zabawy w łancuszek

Maly czysto teoretyczny projekt:GSI + OHV na lancuszku
« Odpowiedź #4 dnia: Czerwiec 19, 2008, 17:14:20 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2968
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Cytat: "Fistasz"
nie wiem jak bedzie z hydraulicznymi popychaczami,
przeciez popychacze sa w bloku a  mi po glowie chodza zwykle zawory. klawiatura przeciez jest ta sama (tak mi sie wydaje).
Cytat: "utek"
Do takiej głowicy chyba potrzeby byłby silnik 1.6
z tego co wiem to glowica od kanciora do poloneza pasuje wiec dziala to tez w druga strone. w kancie nie bylo tylko tulejek ustalajacych (chodzi mi o te przy dziurach do srub do mocowania głowicy).  wiem bo juz to przerabialem.
Cytat: "utek"
Osprzęt MPI można założyć do silnika bez konieczności montażu głowicy GSI.
hmm... jaka masz propozycje?? uspawanie wlasnego kolektora ssacego??

[ Dodano: 19 Cze 2008 17:16 ]
Cytat: "Fistasz"
lancuszek nie da ci nic wiecej jak troszke wiekszy hałas, ale rzadsze jego wymiany.
z tego co slyszalem na temat tych pierwszych silnikow FSO wlasnie tych na lancuszku to one podobniez byly nie zawodne. moglo w nich stukac pukac chropotac a one i tak chodzily.
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Maly czysto teoretyczny projekt:GSI + OHV na lancuszku
« Odpowiedź #5 dnia: Czerwiec 19, 2008, 17:20:05 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Nie zalozysz do bloku fiatowskiego kola GSI. Oczywscie mozna to przerobic.
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Maly czysto teoretyczny projekt:GSI + OHV na lancuszku
« Odpowiedź #6 dnia: Czerwiec 19, 2008, 17:23:01 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13965
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
oj ludzie ,kombinujecie jak kon pod gore
poprostu zaklada sie kola rozrzadu z lancuchem i po sprawie
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Maly czysto teoretyczny projekt:GSI + OHV na lancuszku
« Odpowiedź #7 dnia: Czerwiec 19, 2008, 18:07:20 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2968
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Cytat: "KGB"
poprostu zaklada sie kola rozrzadu z lancuchem i po sprawie
a smarowanie lancucha?? przeciez on na sucho raczej nie pochodzi dlugo. znalazlem dzis własnie zielony blok 1.5 z łancuszkiem. wszystko jest poza glowica.
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Maly czysto teoretyczny projekt:GSI + OHV na lancuszku
« Odpowiedź #8 dnia: Czerwiec 19, 2008, 18:25:55 pm »

Fistasz

  • Gość
czepiam sie zaworów bo nei wiem czy bedziesz zdejmował co iles tam kkm kolektor po to by wyregulowac zawory?

Maly czysto teoretyczny projekt:GSI + OHV na lancuszku
« Odpowiedź #9 dnia: Czerwiec 19, 2008, 22:30:22 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2968
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Fistasz,  prawde mowiac myslalem o kolektorze wlasnej produkcji. po napisaniu tego tematu wpadlo mi do glowy zpasowac glowice od zwyklego wtrysku z kolektorem GSI albo uspawac wlasny.a jak uspawam wlasny to napewno nie bedzie taki jak oryginalny GSI :mrgreen:
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Maly czysto teoretyczny projekt:GSI + OHV na lancuszku
« Odpowiedź #10 dnia: Czerwiec 19, 2008, 23:18:19 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13965
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
jakie smarowanie lancuszka ?  na schemacie nie ma kanalow do smarowania lancuszka
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Maly czysto teoretyczny projekt:GSI + OHV na lancuszku
« Odpowiedź #11 dnia: Czerwiec 20, 2008, 00:17:15 am »

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1713
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v
KGB, ale smarowanie łańcuszka jest :)

Maly czysto teoretyczny projekt:GSI + OHV na lancuszku
« Odpowiedź #12 dnia: Czerwiec 20, 2008, 08:53:13 am »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
do smarowania łańcuszka wystarczy zmienić obudowe paska/łancucha rozrządu na taką szczelną i z dziur doprowadzających olej wyciągnąc zaślepki. widziałem silnik ktory z lancuch byl przerobiony na pasek-otwory doprowadzające olej ( nie ciśnieniowe, lancuch jest smarowany rozrzutowo) zostaly zatkane i juz
na odwrot nie ma chyba wiekszego problemu oprocz dostania szczelnej obudowy
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Maly czysto teoretyczny projekt:GSI + OHV na lancuszku
« Odpowiedź #13 dnia: Czerwiec 20, 2008, 10:07:03 am »

lotoja

  • Gość
mlodyolek, Silnik zakładam jest 1.5 z lat 80 , to wydaje mi się że głowica powinna tyć zmontwana z silnika z wtryskiem (twardość zaworów i gniazd) sto% pasuje możesz lekko zplanować, rozrząd z tego co widzę wolisz na łańcuch, aleFistasz, ma rację będziesz regulował zawory często aż staniesz się perfekcjonistą :mrgreen: ,
co do klawiatury to na oko nie widać różnic, ale chyba jakieś są więc lepiej montować do tej głowy klawiaturę od zwykłych szklanek nie chydraulików.
wracając do rozrządu to pod koniec lat 80 były w sprzedaży kompletne zestawy do zmiany rozrządu z łańcuszka na pasek. Pracowałem wtedy w polmozbycie i ze szwagrem robiliśmy w tygodniu dwie takie przekładki na"fuchę" pasowało to nawet do orginał silnika 1.3 fiata... Włosi tego nie umieli :mrgreen:  :mrgreen: a Polacy tak!
przy tej zabawie zostaną Ci do zrobienia takie popierdółki jak wyjęcie zębatki napędu aparatu zapl. zaślepienie miejsca po pompie paliwowj, wymiana obudowy termostatu,
montaż czujnika poł. wału i inne tkie....
popieram twórczość! :mrgreen:

[ Dodano: 20 Cze 2008 10:07 ]
mlodyolek, Silnik zakładam jest 1.5 z lat 80 , to wydaje mi się że głowica powinna tyć zmontwana z silnika z wtryskiem (twardość zaworów i gniazd) sto% pasuje możesz lekko zplanować, rozrząd z tego co widzę wolisz na łańcuch, aleFistasz, ma rację będziesz regulował zawory często aż staniesz się perfekcjonistą :mrgreen: ,
co do klawiatury to na oko nie widać różnic, ale chyba jakieś są więc lepiej montować do tej głowy klawiaturę od zwykłych szklanek nie chydraulików.
wracając do rozrządu to pod koniec lat 80 były w sprzedaży kompletne zestawy do zmiany rozrządu z łańcuszka na pasek. Pracowałem wtedy w polmozbycie i ze szwagrem robiliśmy w tygodniu dwie takie przekładki na"fuchę" pasowało to nawet do orginał silnika 1.3 fiata... Włosi tego nie umieli :mrgreen:  :mrgreen: a Polacy tak!
przy tej zabawie zostaną Ci do zrobienia takie popierdółki jak wyjęcie zębatki napędu aparatu zapl. zaślepienie miejsca po pompie paliwowj, wymiana obudowy termostatu,
montaż czujnika poł. wału i inne tkie....
popieram twórczość! :mrgreen:

[ Dodano: 20 Cze 2008 10:08 ]
Cholera komp mi zaje... opóźnia :evil:

Maly czysto teoretyczny projekt:GSI + OHV na lancuszku
« Odpowiedź #14 dnia: Czerwiec 20, 2008, 11:57:55 am »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2968
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Cytat: "lotoja"
przy tej zabawie zostaną Ci do zrobienia takie popierdółki jak wyjęcie zębatki napędu aparatu zapl.
chcialem zrobic zaplon z gaznikowca. a cewke od GSI polozyc na boku podpiac pod wiazke a otwory na przewodny WN  zaslepic. tak mam w abimexie zrobione i smiga nawet lepiej niz na abimex-owskim zaplonie.
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Maly czysto teoretyczny projekt:GSI + OHV na lancuszku
« Odpowiedź #15 dnia: Czerwiec 20, 2008, 14:21:55 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13965
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
MultecXM chyban ie potrzebuje cewki do pracy kompa - abimex potrzebuje ,ale to ewenement
tylko pyta ,czy jest sens rzezbic w zaplonie przy GSI - sam silnik slaby nie jest ,wiec mape zaplonu moze miec nieglupia

smarowanie rozbryzgowe lancuszka mozna miec zakaladajac stary zuzyty simering na wal  :mrgreen:
a tak na serio to tego lancuszka nie trzeba non stop smarowac - jakos jest kilka silnikow na lancuch z walkami w glowicy i smarowany to ten lancuch nie jest
tutaj wystarczy nasmarowac smarem na pocztku i ewentualnie wpuscic pare kropel co jakis czas przez szparke (na gorze obudowy jest szparka)
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Maly czysto teoretyczny projekt:GSI + OHV na lancuszku
« Odpowiedź #16 dnia: Czerwiec 20, 2008, 16:01:46 pm »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
Cytat: "KGB"
smarowanie rozbryzgowe lancuszka mozna miec zakaladajac stary zuzyty simering na wal :mrgreen:
a tak na serio to tego lancuszka nie trzeba non stop smarowac - jakos jest kilka silnikow na lancuch z walkami w glowicy i smarowany to ten lancuch nie jest
tutaj wystarczy nasmarowac smarem na pocztku i ewentualnie wpuscic pare kropel co jakis czas przez szparke (na gorze obudowy jest szparka)


ten typ łancucha musi być smarowany. dochodzi zupelnie inna obudowa- taka jak np. w maluchu-aluminiowa, nie blaszana i szczelna, ta co jest do paska wogóle sie nadaje. smar tym bardziej jest bez sensu-poprzykleja sie na bokach i tyle po nim.

Cytat: "lotoja"
rozrząd z tego co widzę wolisz na łańcuch, aleFistasz, ma rację będziesz regulował zawory często aż staniesz się perfekcjonistą :mrgreen: ,


chyba czegos nie rozumiem- co ma łancuch rozrządu do regulacji luzu zaworowego?
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Maly czysto teoretyczny projekt:GSI + OHV na lancuszku
« Odpowiedź #17 dnia: Czerwiec 20, 2008, 16:22:02 pm »

lotoja

  • Gość
Cytat: "Zoltanno#1930"
chyba czegos nie rozumiem- co ma łancuch rozrządu do regulacji luzu zaworowego?
Zoltanno#1930, może i masz rację , ale łańcuszek trochę się wyciąga co pociąga za sobą opóźnienie wałka rozrządu i faz otwarcia zaworów (czysto teoretycznie) Pamiętam z pracy w polmozbycie że użytkownicy DF nagminnie wymieniali łańcuch na pasek (eliminacja wycieków i głośniejszej pracy) ale też nażekali na częstotliwość regulacji zaworów...
Ja pracowałem głownie na przekładkach ,ale to i tak było na tej samej hali co naprawy bieżące. Ponadto mam za sobą około 20 napraw głównych silnika df i poloneza ale prawie 20 lat temu a i pamięć już nie ta... :mrgreen:
zwykle gadam to co wiem i nie staram się wymądrzać ale podziwiam pracę twórczą  klegi młodyolek
pozdrawiam

Maly czysto teoretyczny projekt:GSI + OHV na lancuszku
« Odpowiedź #18 dnia: Czerwiec 20, 2008, 16:25:37 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2968
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Cytat: "lotoja"
mlodyolek, Silnik zakładam jest 1.5 z lat 80
jak najbardziej. chce zlozyc to wszystko na ZIELONYM bloku.
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Maly czysto teoretyczny projekt:GSI + OHV na lancuszku
« Odpowiedź #19 dnia: Czerwiec 20, 2008, 16:38:51 pm »

Fistasz

  • Gość
Cytat: "Zoltanno#1930"
chyba czegos nie rozumiem- co ma łancuch rozrządu do regulacji luzu zaworowego?


nie chodzilo o lancuch tylko o wtrysk od GSi, kolktor lezy na pokrywie zaworów wiec za kazda reguacja terzebaby go demontowac.