Autor Wątek: pompa oleju  (Przeczytany 14567 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

pompa oleju
« dnia: Czerwiec 22, 2008, 13:29:26 pm »

Offline graczol1

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 563
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borek 1.4 & Caro 1.6
czy ktoś zwrócił uwagę czym różni się pompa oleju fiata od pompy poloneza?? oprócz tego że fiat ma mniejsze koła zębate... otóż ja podczas regeneracji pompy w polonezie (miałem założyć fiatowską, ale mniejsze zębatki i pewnie mniejsza wydajność) zauważyłem że polonez ma otwory w tafli blachy, która przykrywa koła zębate, ciekawe po co jak ułożyskowanie w tej tafli prawie żadne... tafła od fiata nie ma takich otworów... postanowiłem uciąć wypust na kole zębatym napędzającym i skrócić sworzeń od drugiego koła wysający z korpusu pompy. dzięki temu mogłem zplanować korpus pompy uzyskując porządany luz montarzowy kół zębatych. założyłem oczywiście tafle (pokrywę kół ząbatych) od fiata. według mnie przez te otwory w pewnym stopniu "uciekało" ciśnienie oleju, a przy wypracowanej pompie napewno powodowały trudności z zassaniem się pompy. po zamontowniu efekt był zadowalający!! kontrolka ciśnienia gaśnie jeszcze podczas kręcenia rozrusznikiem, a na rozgrzanym silniku na wolnych obrotach ciśnienie wynosi ok 2 atm. już przy 1800 obr wskakuje pełne ciśnienie, nawet w upalne dni... olej to LOTOS półsyntetyk 10w40, niedawno z przyczyn ekonomicznych zmieniłem na LOTOS GAS. od remontu zrobiłem przwie 100tys i nadal jest miodzio!! według mnie tego inżyniera co taką innowację wprowadził też powinno się wykastrować!!

[ Dodano: 25 Cze 2008 23:17 ]
i co nikt się nie wypowie, że o-ale fajny pomysł, albo że głupi jestem bo mi koła zębate bokiem wyjdą... albo powiedzcie po jakim czasie od zapalenia gaśnie Wam kontrolka od smarowania...
nic się tak wzajemnie nie uzupełnia jak szlifierka kątowa i migomat...
...i sto koni w Borku goni...
FSO POLONEZ Your best discovery

pompa oleju
« Odpowiedź #1 dnia: Lipiec 11, 2008, 15:19:17 pm »

asdx21

  • Gość
Witam
 
Jakiego należy dolać oleju aby osiągnąć prawidłowe ciśnienie 0,4 MPa przy 3500obr./min (wskazania eksploatacyjne) gdy mam zastosowany Orlen 15W40 mineralny. Wymiana pompy nie wchodzi w grę gdyż jest dobra do tego stopnia że na tym oleju gaśnie kontrolka niskiego ciśnienia oleju i przy jeździe na ok. 3000obr./min cieśninie wynosi ok. 0,1 MPa - a może tak powinno zostać? silnik ma 130tys km , LPG. Chyba że wskaźnik ciśnienia jest uszkodzony - po czym to poznać?

pompa oleju
« Odpowiedź #2 dnia: Lipiec 12, 2008, 10:59:42 am »

asdx21

  • Gość
moje wolne obroty to ok. 1500 (tak mam lpg ustawione) nic się nie świeci, wczoraj sprawdzałem - silnik rozgrzany do 80 stp C , 3500 obr./min a ciśnienie - trzeb przyznać  - poniżej 0,1 MPa (chyba tak odczytuję się z tego miernika w samochodzie) , ale kontrola się nie świeci - nie wiem o co chodzi???

[ Dodano: 12 Lip 2008 11:01 ]
a propo tłuczenia korbowodów - po czym to poznać (w tym temacie jestem zupełny świeżak).

pompa oleju
« Odpowiedź #3 dnia: Lipiec 12, 2008, 23:51:34 pm »

Fistasz

  • Gość
korbowody stukają tak jakby ktos młotkiem uderzal w blok. Zawory wydaja delikatny dzwiek, takie metaliczne cykanie.

pompa oleju
« Odpowiedź #4 dnia: Lipiec 13, 2008, 18:05:19 pm »

asdx21

  • Gość
stukanie korbowodów odpada, ale za to mocno cykają zawory - czyli mam walnięty czyjnik? aha , a ten czujnik ciśnienia oleju jet tylko jeden?

pompa oleju
« Odpowiedź #5 dnia: Lipiec 13, 2008, 21:36:24 pm »

asdx21

  • Gość
mój jest z 92 - czyli szykuje  się wymiana czujnika - nie wie ktoś może ile nowy jest taki wart?

[ Dodano: 13 Lip 2008 21:39 ]
hmm takie cos wystarczy : http://www.allegro.pl/item396210280_czujnik_oleju_fiat_125_polonez.html  

czy takie coś :

http://www.allegro.pl/item394103500_czujnik_cisnienia_oleju_polonez_nowy_najtaniej_.html

jak widać różnica cen jest dość duża - co ma wybrać? czy w ogóle o to chodzi?

pompa oleju
« Odpowiedź #6 dnia: Lipiec 13, 2008, 22:07:34 pm »

Fistasz

  • Gość
ta gruszka jest dosyc droga ale ona jest odpowiedzialna za wskazania licznika. ten maly jest od kontrolki.

pompa oleju
« Odpowiedź #7 dnia: Lipiec 13, 2008, 22:47:18 pm »

Logan

  • Gość
ja mam cisnienie 0.4 czesto nawet 0.5 na luzie 0.2

pompa oleju
« Odpowiedź #8 dnia: Lipiec 14, 2008, 12:32:02 pm »

Offline Daro

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 354
LUDZIE!
czytając ten temat wymiotować się chce!

1 podstawowa rzecz: sprawdzić ciśnienie zwykłym mechanicznym manometrem a potem debatować!!!
były:
>plus '97
>125p '78/'82
>caro 96
jest: Power of Dreams

pompa oleju
« Odpowiedź #9 dnia: Lipiec 14, 2008, 22:57:58 pm »

Offline graczol1

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 563
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borek 1.4 & Caro 1.6
jak już się sprawdzi manometrem to nad czym tu jeszcze debatować???
nic się tak wzajemnie nie uzupełnia jak szlifierka kątowa i migomat...
...i sto koni w Borku goni...
FSO POLONEZ Your best discovery

pompa oleju
« Odpowiedź #10 dnia: Lipiec 15, 2008, 09:02:23 am »

Offline Daro

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 354
Cytat: "graczol1"
jak już się sprawdzi manometrem to nad czym tu jeszcze debatować???

nad przyczynami niskiego ciśnienia..
przecież moze być ich wiele.....
były:
>plus '97
>125p '78/'82
>caro 96
jest: Power of Dreams

pompa oleju
« Odpowiedź #11 dnia: Lipiec 15, 2008, 09:18:47 am »

Offline DF

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1029
  • Darek F
    • Fordy Transit MkV x 2 - 2.3 LPG i 2.0 LPG
Przyczyną zbyt niskiego ciśnienia może być zawór regulujący w pompie. Tego jeszcze nie wiem z własnych doświadczeń bo nie grzebałem się w tym jeszcze osobiście. Powtarzam jedynie za mechanikiem, który wielokrotnie rozwiązywał ten problem jak zwykle po swojemu. Za ciśnienie odpowiada sprężyna, która dociska kulkę - w fiatach lub tłoczek - w polonezach. Sprężynka ta z racji wieku sprzętu w którym służy i pewnie jakości materiału zwyczajnie pęka i nie dociska jak należy. Wypadałoby wymienić tą sprężynę, która podobno jest trudna do zdobycia. Może od czegoś innego pasuje ? Znajomy mechanik radzi sobie z tym dodając wiele podkładek na tą pękniętą sprężynę. Jak dotąd sprawdza się wyśmienicie. Według jego opinii i doświadczenia podwyższone ciśnienie niczym nie grozi a wręcz pomaga. Podobno najsłabszym elementem układu smarowania silnika jest filtr oleju. Jednak nie zdarzyło się jeszcze ani razu nic negatywnego po takim zabiegu. Jak dotąd...
"Dla triumfu zła trzeba tylko, żeby dobrzy ludzie nic nie robili"  Ale dobrych już jest tak niewiele, że nic nie mogą...
Nie dajcie się zwieść - nie ma epidemii...  
Niestety wszyscy jesteśmy niewolnikami systemu. Jednak ja jestem nieposłuszny i gardzę tymi oraz szczerze nienawidzę tych dobrowolnych ścierw, które są niczym i krzywdzą innych.

pompa oleju
« Odpowiedź #12 dnia: Lipiec 15, 2008, 16:49:06 pm »

Offline utek

  • utek#1915
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3691
  • Płeć: Mężczyzna
  • kujawiak
A u mnie pojawił się problem teoretycznie z ciśnieniem oleju. W piątek wymieniłem czujnik ciśnienia (od kontrolki) na nowy bo w poprzednim rozwaliłem tą wsuwkę na którą wciska się kabelek.

I problem jest następujący taki, że na obrotach poniżej 1000 zapala się kontrolka smarowania. Wystarczy musnąć pedał gazu i gaśnie, ewentualnie gdy auto się toczy gwałtownie nacisnąć hamulec. W silniku nic nie stuka, olej w normie. Wcześniej było wszystko ok.

Jakie jest prawdopodobieństwo że kupiłem walnięty czujnik? A jakie że w ciągu nocy silnik stracił ciśnienie, mimo że nigdzie nie pojechał, chyba że sam.

pompa oleju
« Odpowiedź #13 dnia: Lipiec 15, 2008, 22:42:55 pm »

Offline graczol1

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 563
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borek 1.4 & Caro 1.6
utek, czujniki minimalnego ciśnienia są ustawione w zakresie 0,8-1,2 bar. Więc może trafiłeś na ten ustawiony na większe ciśnienie, pompa oleju w polonezie jest tak skonstruowana, że na wolnych obrotach "gubi" ciśnienie zwłaszcza w wypracowanych silnikach.
nic się tak wzajemnie nie uzupełnia jak szlifierka kątowa i migomat...
...i sto koni w Borku goni...
FSO POLONEZ Your best discovery

pompa oleju
« Odpowiedź #14 dnia: Lipiec 16, 2008, 17:33:31 pm »

asdx21

  • Gość
Istotna sprawa - trzeba spuścić olej żeby wymienić czujnik? Czy da to się się zrobić bez większych koplikacji - o tym nawet w seriwsówce nie wspomnieli.

pompa oleju
« Odpowiedź #15 dnia: Lipiec 16, 2008, 17:55:42 pm »

Offline DF

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1029
  • Darek F
    • Fordy Transit MkV x 2 - 2.3 LPG i 2.0 LPG
Zwyczajnie odkręcasz czujnik mając w pogotowiu ten nowy/drugi i oczywiście zacznie wyciekać olej ale wtedy szybko wsadzisz następny i już. Wycieknie może mały kieliszek oleju i tyle...
"Dla triumfu zła trzeba tylko, żeby dobrzy ludzie nic nie robili"  Ale dobrych już jest tak niewiele, że nic nie mogą...
Nie dajcie się zwieść - nie ma epidemii...  
Niestety wszyscy jesteśmy niewolnikami systemu. Jednak ja jestem nieposłuszny i gardzę tymi oraz szczerze nienawidzę tych dobrowolnych ścierw, które są niczym i krzywdzą innych.

pompa oleju
« Odpowiedź #16 dnia: Lipiec 16, 2008, 18:27:27 pm »

Offline Daro

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 354
utek, być może gdzieś kabelek masuje...
Cytat: "asdx21"
trzeba spuścić olej żeby wymienić czujnik?
w żadnym wypadku. Spuszczenie oleju nic nie daje.  bo olej który wycieknie to olej w niewielkiej ilości z magistrali olejowej przetłoczony przez pompę. Tak jak pisze DF, im szybiej to zrobisz tym mniej oleju wycieknie. :)

[ Dodano: 16 Lip 2008 18:41 ]
Cytat: "graczol1"
czujniki minimalnego ciśnienia są ustawione w zakresie 0,8-1,2 bar.

chciałbś....
dane teoretyczne jakie powinne byc........    tylko nie w Polonezie :)
wg Morawskiego str 89 ......... 20...60kPa czyli >>>> 0,02..0,06MPa
dla DFa wg ksiązki "fso 125p naprawa  samochodów" E. Kamin to  0,02-0,04 MPa

Zakładając że min cisnienie powinno być ok 0,1 MPa, lampka jest g... warta i sygnalizuje z załozenia tylko awarie z nagłym calkowitym spadkiem ciśnienia i ni jak ma się od rzeczywistości.Gdy zpapala sie  na biegu jałowym to z silnika nie wiele już zostało....
były:
>plus '97
>125p '78/'82
>caro 96
jest: Power of Dreams

pompa oleju
« Odpowiedź #17 dnia: Lipiec 16, 2008, 18:47:10 pm »

Offline utek

  • utek#1915
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3691
  • Płeć: Mężczyzna
  • kujawiak
Cytat: "Daro"
Gdy zpapala sie  na biegu jałowym to z silnika nie wiele już zostało....


Tak nagle?

pompa oleju
« Odpowiedź #18 dnia: Lipiec 16, 2008, 18:55:27 pm »

Offline Daro

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 354
Źle sie wyraziłem,
nie chodzi nagłe zapalenie i ciagłe swiecenie
A  powolne coraz czestrze żarzenie  a potem świeenie na biegu jałowym. Wszystko w czasie rozciagniete :)

Lampka wg teori budowy silnika powina sie zaczynać żarzyć tak przy 0,07..0,08 MPa  a w rzeczywistości w najlepszym przypadku zaświeca sie przy 0,06 a w najgorszym  zaledwie przy 0,02MPa

0.08>>>0.02 i wszystko zgodnie ze specyfikacją :)
były:
>plus '97
>125p '78/'82
>caro 96
jest: Power of Dreams

pompa oleju
« Odpowiedź #19 dnia: Lipiec 16, 2008, 18:57:05 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2964
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
a czy pompa oleju od hydraulicznych zaworow jest lepsza niz ta od zwyklych?? chodzi mi o cisnienie
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)