Autor Wątek: głowica 1.5 a 1.6 no i popychacze  (Przeczytany 7254 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

głowica 1.5 a 1.6 no i popychacze
« dnia: Czerwiec 27, 2008, 12:36:23 pm »

Offline bisz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 342
    • http://marekd.chrobry.pl
Panowie takie pytanko, czy silniki AB i CB posiadają identyczną co do rozmiaru głowicę, niezaleznie od pojemności silnika ? Jezeli np nie to czy mniejsza glowica na wiekszy silnik np podniesie kompresję ? (slyszalem o takich patentach). I pytanie nastepne o hydrauliczne popychacze ktore ponoc w poldkach plusach już są. Czy gdzies kolwiek jest jakies zdjęcie aby to sobie jakos wyobrazic i zrozumiec istotę braku potrzebu regulowania recznego zaworow ? Ani zdjecia na allegro ani ksiazka nie wyjasnia tego tematu a bardzo mnie on ciekawi.

głowica 1.5 a 1.6 no i popychacze
« Odpowiedź #1 dnia: Czerwiec 27, 2008, 17:06:37 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2872
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
różnica miedzy głowicą z 1.5 a 1.6 jest mala. komora spalania w 1.5 jest o 2 albo 3 mm mniejsca (średnica) niz w 1.6. Ja mam glowke z 1.5 w swoim 1.6 znacznej roznicy niema. o hydraulicznych popychaczach za duzo nie wiem
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

głowica 1.5 a 1.6 no i popychacze
« Odpowiedź #2 dnia: Czerwiec 27, 2008, 19:46:09 pm »

banan_125p

  • Gość
teoretycznie powinno być lepiej, 1.6 ma garbate tłoki ( nie wiem jak to jest w 1.5) i stopień sprężania powinien byc lepszy, a z popychaczami podobno jest inna bajka, chyba blok jest inny

głowica 1.5 a 1.6 no i popychacze
« Odpowiedź #3 dnia: Czerwiec 27, 2008, 20:40:47 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2872
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
ale tylko teoretycznie. 1.5 i 1.6 maja wypukle tloki. ja mam glowice od 1.5 roznicy za bardzo nie odczuwam.
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

głowica 1.5 a 1.6 no i popychacze
« Odpowiedź #4 dnia: Czerwiec 27, 2008, 23:23:52 pm »

Meggido

  • Gość
Do hydrauliki jest inny blok.
Wyobraź sobie strzykawkę wypełnioną olejem. Kiedy szklanka hydrauliczna jest oparta o walcową część krzywki, to strzykawka jest zasilana olejem z układu smarowania. Czyli ma skasowany luz na popychaczu. A jak szklanka jest unoszona przez krzywkę, to strzykawka ma zakryty dopływ oleju i jest unoszona jako jeden sztywny element. Czy jest to dość jasne?

głowica 1.5 a 1.6 no i popychacze
« Odpowiedź #5 dnia: Czerwiec 28, 2008, 13:30:49 pm »

Offline bisz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 342
    • http://marekd.chrobry.pl
... nie :D

głowica 1.5 a 1.6 no i popychacze
« Odpowiedź #6 dnia: Czerwiec 28, 2008, 21:19:58 pm »

strażak

  • Gość
zgadzam sie do hydrauliki jest inny blok ale głowina jest identyczna jak a gazniku i gli w mpi jest raczej inna ale niewim co i jak

głowica 1.5 a 1.6 no i popychacze
« Odpowiedź #7 dnia: Lipiec 01, 2008, 17:38:33 pm »

Offline gerfur

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 183
  • Płeć: Mężczyzna
  • Psuj
    • BMW E46
a czy ma ktoś może taką możliwość albo posiada taką wiedzę czy silniki od minusa miały jakieś inne oznakowanie albo coś w tym rodzaju??

[ Dodano: 01 Lip 2008 18:15 ]
oczywiście te z hydraulicznymi popychaczami
Był Caro `95 abimex L-122
Był Caro `97 abimex L-146
Był Atu+ `98 boschowtrysk L-74E --> 1.4 GTI Rover ltd

Jest BMW E46`98 2.5 Pb/LPG Cosmoshwarz

głowica 1.5 a 1.6 no i popychacze
« Odpowiedź #8 dnia: Lipiec 04, 2008, 19:49:19 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2872
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
w minusie nie bylo hydrauliki. tylko w GSI byla hydraulika. ( z tego co wiem oczywiscie. moge sie mylic)
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

głowica 1.5 a 1.6 no i popychacze
« Odpowiedź #9 dnia: Lipiec 04, 2008, 20:33:43 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3767
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Chyba żartujesz... W każdym Plusie, czy to GLi (Bosch) czy GSi. Była także w minusach w serii próbnej. Mój kolega posiada Caro 1.6 GLi 1996 z hydrauliką. W Roverkach też jest hydraulika...  :P

W GSi głowica ma odlewane komory spalania (gładkie), inne otwory na śruby od kolektora ssącego, a także kanały dolotowe na początku których (miejsce przylegania do kolektora) jest specjalny otwór na wtryskiwacz.
Z tego co pamiętam Plusy mają także inne zawory i gniazda zaworowe, zaraz lookne do książki.

///EDIT 20:49  :P

Zajrzałem do książki Trzeciaka i znalazłem takie coś :
"Wprowadzono bimetaliczne zawory wydechowe firmy Eaton. Trzonek i grzybek zaworu są obrabiane oddzielnie (Trzonek ma hartowane miejsce współpracy z dźwignią zaworu), a następnie zgrzewane ze sobą. Zastosowano także nowe gniazda zaworów wydechowych, pochodzące teraz  z firmy Brico"
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

głowica 1.5 a 1.6 no i popychacze
« Odpowiedź #10 dnia: Lipiec 04, 2008, 22:37:25 pm »

FSO maniak

  • Gość
W minusach pod koniec produkcji wychodzil chyba Ambiex z hydrauliką no i rovery...
Wszystkie Caro+ mialy juz hydraulike zarowno GSI jak i GLI

głowica 1.5 a 1.6 no i popychacze
« Odpowiedź #11 dnia: Lipiec 05, 2008, 01:31:29 am »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3767
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Tyle, że ja już powyżej to napisałem... :twisted:
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

głowica 1.5 a 1.6 no i popychacze
« Odpowiedź #12 dnia: Maj 03, 2009, 12:33:23 pm »

lopcio

  • Gość
Odgrzewam kotleta - postów powyżej wnioskuje, że spokojnie mogę pożenić dół z abimeksa z głowicą z 1500 AA.

głowica 1.5 a 1.6 no i popychacze
« Odpowiedź #13 dnia: Maj 03, 2009, 12:45:10 pm »

Offline ARTUROO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 187
  • Płeć: Mężczyzna
    • audi 80 b4 2,3 , seat alhambra 1,8 20vt , honda cbr 600f
a moze slyszeliscie ze blok czerwony jest niby wzmocniony bo mi ktos cos takiego powiedzial

głowica 1.5 a 1.6 no i popychacze
« Odpowiedź #14 dnia: Czerwiec 08, 2009, 21:56:18 pm »

Offline utek

  • utek#1915
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3692
  • Płeć: Mężczyzna
  • kujawiak
Co jest konkretnie potrzebne żeby przerobić "hydraulikę" na "stary typ" ?


A pytam, bo potrzebuje mieć napęd do mechanicznej pompki paliwa.

głowica 1.5 a 1.6 no i popychacze
« Odpowiedź #15 dnia: Październik 31, 2009, 20:11:43 pm »

Tailgunner

  • Gość
Cytat: "mlodyolek#1934"
różnica miedzy głowicą z 1.5 a 1.6 jest mala. komora spalania w 1.5 jest o 2 albo 3 mm mniejsca (średnica) niz w 1.6. Ja mam glowke z 1.5 w swoim 1.6 znacznej roznicy niema. o hydraulicznych popychaczach za duzo nie wiem


A jaką uszczelkę  założyłeś pod tą głowicę ? Wersję pod 1.5 czy 1.6 ?
Planowałeś może tą głowice ? Nie było żadnych problemów z montażem, ładnie pasuje na blok z 1.6 ?

Pytam bo szykuję się do zmiany silnika w moim fiacie (polonezowski 1.5 -> 1.6) i wpadłem wlaśnie na ten pomysł z zamianą głowic i nie wiem w którą inwestować :)

głowica 1.5 a 1.6 no i popychacze
« Odpowiedź #16 dnia: Październik 31, 2009, 20:28:24 pm »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4130
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
A ja właśnie testuję jak sprawdza się silnik 1500 z głowicą od 1600. :D (Jakoś tak wyszło...).
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

głowica 1.5 a 1.6 no i popychacze
« Odpowiedź #17 dnia: Listopad 01, 2009, 02:52:45 am »

Offline DF

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1030
  • Darek F
    • Fordy Transit MkV x 2 - 2.3 LPG i 2.0 LPG
A ja będę się upierał, że głowica w 1,5 i 1,6 to ta sama jedna głowica bo zmiana pojemności wynika tylko ze średnicy cylindrów - nic więcej...
"Dla triumfu zła trzeba tylko, żeby dobrzy ludzie nic nie robili"  Ale dobrych już jest tak niewiele, że nic nie mogą...
Nie dajcie się zwieść - nie ma epidemii...  
Niestety wszyscy jesteśmy niewolnikami systemu. Jednak ja jestem nieposłuszny i gardzę tymi oraz szczerze nienawidzę tych dobrowolnych ścierw, które są niczym i krzywdzą innych.

głowica 1.5 a 1.6 no i popychacze
« Odpowiedź #18 dnia: Listopad 01, 2009, 11:40:04 am »

knrdlvn

  • Gość
Tyle że przy zwiększeniu pojemności cylindra aby utrzymać stopień sprężania na nie zmienionym poziomie należy o tyle samo % powiększyć komorę spalania ( tak było z ze 126p kiedy z 600ccm robili 650).   Co jednak ciekawego wyczytałem przed chwilą w Morawskim: stopień sprężania silnika 1500 - 9,2;   stopień sprężania silnika 1600 - 9,5.  Czyli może jednak głowice są takie same?

głowica 1.5 a 1.6 no i popychacze
« Odpowiedź #19 dnia: Listopad 01, 2009, 12:27:27 pm »

Offline graczol1

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 563
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borek 1.4 & Caro 1.6
Cytat: "knrdlvn"
Czyli może jednak głowice są takie same?
Też mi się tak wydaje, że stopień sprężania był korygowany wielkością garbka na tłokach właśnie po to by głowice mogły być takie same...
nic się tak wzajemnie nie uzupełnia jak szlifierka kątowa i migomat...
...i sto koni w Borku goni...
FSO POLONEZ Your best discovery