Autor Wątek: Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8  (Przeczytany 203360 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #260 dnia: Wrzesień 05, 2010, 08:56:46 am »

Offline damian9838

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 179
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1.4
A tak z ciekawości spytam Czy to nie jest przypadkiem łożysko od alternatora od OHV?

Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #261 dnia: Wrzesień 05, 2010, 11:07:33 am »

Offline Seba OBR

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 501
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro (L-205) 1.8 16V
    • OBR Garages
to nie jest łożysko od alternatora z OHV. do tego łożyska nie wchodzi łożysko igiełkowe  :shock:

wymiar: 61900 00625 JP Łożysko firmy FAG

Bocian, śmiga, ale wciąż na wtryskach z 1.4. Co ciekawe, kupiłem 1.8 z osprzętem i były tam wtryski z 1.4.  Na tym co jest ładnie się kręci do 3-3,5tyś rpm/min potem nic się nie dzieje. W tej chwili v/max tego samochodu to 130km/h

Teraz troche zaoszczędziłem, więc szykuje się do zakupu ecumastera III. wtryski i regulator ciśnienia paliwa już mam :)

Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #262 dnia: Wrzesień 05, 2010, 16:09:30 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Cytat: "Seba OBR"
kupiłem 1.8 z osprzętem i były tam wtryski z 1.4
Wiem. Są dwie wersje. Jedna ma takie wtryski jak 1,4, druga ma wtryski 2180ccm i takowe wtryski posiadam u siebie. Jak zapodasz ecumastera to wydajność wtrysków będzie sprawą drugorzędną.  

A wymiary łożyska. Generalnie otwór w wale korbowym ma 22mm głębokości coś koło 20mm. średnica wałka sprzęgłowego 10mm.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #263 dnia: Wrzesień 06, 2010, 00:14:01 am »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Dobra a jezdzi ktos na zestawie 1,8 + wtryski  0 280 150 749(218,1cm3 z rovera 1,6) plus komp z poldrovera 1.4 wersja bardziej ekologiczna z poznijszych rocznikow(nie pamietam numeru) ?

Cytuj (zaznaczone)
to nie jest łożysko od alternatora z OHV. do tego łożyska nie wchodzi łożysko igiełkowe :shock:

wymiar: 61900 00625 JP Łożysko firmy FAG

Czyli rozumiem ze wbijam to lozysko w wal i po problemie ? Wczoraj bylem po % i  otwor w lozsyku wydawal mi sie duzo wiekszy niz 10mm  :P
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #264 dnia: Wrzesień 06, 2010, 10:32:23 am »

Offline myszaradom

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1971
  • Płeć: Mężczyzna
    • Poldorover 1,8
Ja u siebie mam kompa od 1,4, wtryski od Calibry 2,0 wersja 136KM, plus stożek i wydech przelot i do 4 tys obrotów jest ok powyżej za bogato i to bardzo ;/

Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #265 dnia: Wrzesień 06, 2010, 10:35:42 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Cytat: "Elwood#1887"
wersja bardziej ekologiczna z poznijszych rocznikow
MKC103610

Nie chce mi się kombinować ale mam takie wtryski i gdzieś wala się taki komputer (powinien być sprawny). obecnie autem śmiga żona a ja nie mam czasu na wyszarpywanie schowka aby dobrać się do ECU. Poza tym moja dupohamownia jest bardzo nieprecyzyjna więc nie jestem miarodajny.

Generalnie jeździć to będzie i nawet wyciągać okołofabryczne ustawienia. Ja śmigałem na wtryskach z omy 2,0 16V(230-250ccm) na ecu z 1,4 i hamownia pokazała praktycznie fabrykę nawet na mikserze 32mm.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #266 dnia: Październik 27, 2010, 22:11:08 pm »

Offline maciek89

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 108
  • Płeć: Mężczyzna
Mam pytanie czy ten silnik http://moto.allegro.pl/rover-25-45-silnik-1-4-16v-gwarancja-rok-1999-05-i1273073367.html pasuje do poldrovera bez przeróbek ? tzn czy wszystkie mocowania (kopułka, kolektory, łapy, skrzynia) są takie same jak w seryjnie montowanych 1.4 ?

Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #267 dnia: Październik 27, 2010, 22:27:47 pm »

Offline maciek89

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 108
  • Płeć: Mężczyzna
tak tak są bez kopułki na pewno bo się bawiłem takim silnikiem tylko 1.8 we freelanderze, ale widziałem że jest przygotowany do montażu kopułki tylko pytanie czy podchodzi kopułka od poloneza. Jak pasują bez problemu to trzeba by się w te silniki pakowac bo sa młodsze i mają mniejsze przebiegi.

Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #268 dnia: Październik 27, 2010, 22:31:54 pm »

e1mo

  • Gość
fajnie by było pójść po bandzie, i pozbyć się kopułki w poldoroverze :)

bo tak to albo przekładać wałek rorządu, albo nabić palec rozdzielacza na wałek (chyba Bocian tak robił :?:)

Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #269 dnia: Październik 27, 2010, 23:02:51 pm »

Offline maciek89

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 108
  • Płeć: Mężczyzna
z wymianą wałka byłby mały problem bo trzeba by dać z koleji od 1.8 K16 czyli tego starszego (1.4 podobno nieco inne wałki mają), ale pewno by się dąło jakoś ten palec zamocować.

Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #270 dnia: Październik 28, 2010, 07:41:02 am »

Online OLO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1245
BTW Czy ktos zauważył różnicę pomiedzy kompami 103610 a 101610?
Były:
PNC 1.6 GLE 95
PNC 1.6 DOHC 91
PNC 1.5 GLE 93 EVO 1
PNC 1.5 GLE 94 EVO 2
PNC 1.6 GLI 95 EVO 3
PNC 1.5 GLE 94 EVO 4
PNC 1.4 GLI 96 EVO 5
PNC 1.9 D 96 EVO 6
PNC 1.6 GSI 99 EVO 7

Karetka 1.6 GLI 97 EVO 8
PN 1.5 SLE 90 EVO 9

Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #271 dnia: Październik 28, 2010, 08:38:58 am »

Offline oprawca_1978

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 575
Cytat: "maciek89"
z wymianą wałka byłby mały problem bo trzeba by dać z koleji od 1.8 K16 czyli tego starszego (1.4 podobno nieco inne wałki mają), ale pewno by się dąło jakoś ten palec zamocować.


Wałki nie różnią się niczym, jeśli chodzi o rozmiary, wymiary, wznios, charakterystyka i szerokość krzywek, itd.. Tylko wałki bez kopułek nie mają wprasowanego na drugim końcu wałka trzpienia, do którego przykręca się poprzeczną śrubą palec rozdzielacza, a wałki z zapłonem na mechanicznym rozdzielaczu, taki trzpień wprasowany mają. I to cała ich różnica. Wałki wydechowe w obu nie różnią się niczym.
Wypadałoby sprawdzić na wykresach kołowych charakterystykę rozrządu tych silników, by się w 100% upewnić, ale chyba są takie same. Nie piszę tu o VVC, który ma wałek ssący dzielony, tylna połówka napędzana jest od wałka wydechowego. To takie zminne fazy rozrządu dla ubogich.
Jak Kuba Bogu - tak Bóg Kubańczykom!

Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #272 dnia: Październik 28, 2010, 09:42:44 am »

Offline jimo#1921

  • Administrator
  • Wiadomości: 3417
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6 16V
Cytat: "OLO"
BTW Czy ktos zauważył różnicę pomiedzy kompami 103610 a 101610?


http://forum.fsoptk.pl/viewtopic.php?t=21206&highlight=komputer
  • Prowadzę dystrybucję wysyłkową gadżetów FSO-PTK! Podkładki pod tablice rejestracyjne (1-/2-rzędowe), latarki LED/otwieracze/breloki, naklejki... Zapraszam do kontaktu na PW.
Pozdrawiam Michał aka jimo
"A"It's a hundred and six miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses."
Były: A+ 1,6ohv; C 2.0dohc;V 745; A 1,8 K4F; YP250; C+ 18K4F; N126N
Są: C 16K4F; FZ6 SAHG; "pierdziawka", 3.6V6;

Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #273 dnia: Październik 28, 2010, 12:53:41 pm »

Offline maciek89

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 108
  • Płeć: Mężczyzna
Sęk w tym, że palec rozdzielacza zamontowany jest na wałku ssącym więc już nie wiem czy wszystkie te silniki mają te same wałki ale gdzieś czytałem, że chyba nie więc muszę poszukać lepiej.

Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #274 dnia: Październik 28, 2010, 14:25:42 pm »

Offline Seba OBR

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 501
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro (L-205) 1.8 16V
    • OBR Garages
jeżeli wałki są te same, to teoretycznie można przerzucić głowicę z 1.4. Barnii jednak mówił, że porównał swoje 1.6 na głowicy z 1.4 i 1.6 i na tej z 1.6 auto było mocniejsze, równiej chodziło i w ogóle lepiej się zachowywało

Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #275 dnia: Październik 28, 2010, 15:10:48 pm »

Offline oprawca_1978

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 575
Generalnie, jeśli chodzi o głowne cechy, głowice silników rovera od 1.4 poprzez 1.6 do 1.8 - są takie same i można je zamieniać miedzy sobą.
Różnią się tylko kolektorami ssącym i wydechowym oraz deklami. Wałki, zawory, popychacze, sprężyny, itd.. - jest to samo.
Jak Kuba Bogu - tak Bóg Kubańczykom!

Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #276 dnia: Październik 28, 2010, 15:23:07 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Wg Senna i Dave-a Andrewsa wałki w 1,4 nie są w cale takie same jak w 1,6 i 1,8. Przez pewien czas Senn śmigał nawałku ssącym od 1,4 po czym nabił jednak palec rozdzielacza na oryginalny wałek z 1,8 i zmiana była na plus. Oczwiście różnica jest kosmetyczna ale jednak...

Nabicie palca to nie problem i nei tylko ja zy Senn przeprowadzali ten zabieg. Wystarczy stary wałek z którego pozyskujemy co trzeba i zamrażarka lub sprężone CO2 do schłoedzenia. Całość potem nabijamy z maksymalną dozą precyzji ( u mnie się nei udało i jest przesunięty o prawie 180st.) na wałek ssący nowego silnika. Jak silnik jest na wierzchu to da się to zrobić bez demontowanai wałka...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #277 dnia: Październik 31, 2010, 13:40:25 pm »

Offline menzuramenzura

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 22
    • 125p
Cytuj (zaznaczone)
Generalnie, jeśli chodzi o głowne cechy, głowice silników rovera od 1.4 poprzez 1.6 do 1.8 - są takie same i można je zamieniać miedzy sobą.
Różnią się tylko kolektorami ssącym i wydechowym oraz deklami. Wałki, zawory, popychacze, sprężyny, itd.. - jest to samo.


Bzdura. Oczywiście, fizycznie można założyć głowicę od starszego 1.4 na blok np 1.8, bo otwory na śruby, itd, pasują ale to kiszka.


Casting number Port size          Head type

LDF 10091         31mm             1.4 K low port

LDF 10233         34mm             1.6/1.8K high port

LDF 10239         34mm             1.6/1.8K high port

LDF 106350          34mm             1.6/1.8K high port

LDF 105460         36mm           VVC

LDF 106970         36mm           VVC

LDF 10290             36mm            VHPD
np. informacje z tej strony.

Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #278 dnia: Listopad 01, 2010, 21:46:56 pm »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5327
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.6 GSI '01
Najlepiej wrzucić takie coś   :mrgreen:     http://www.dpr-motorsport.com/images/caterham/caterham_engine.jpg  to by wymiatało   :P  :wink:

Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #279 dnia: Listopad 01, 2010, 22:31:30 pm »

Offline AndrewS#100

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 973
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 125p 1.4 16V MPI
    • http://www.roverki.pl
Cytat: "menzuramenzura"
Oczywiście, fizycznie można założyć głowicę od starszego 1.4 na blok


u nas w fabrycznym poldku 1.4 z 96 roku byla juz glowica high port
Pozdrawiam Andrzej
FSO 125p 1.4 16V MPI
Rover 800 2.0 16V MPI
Jawa TS 350