GŁÓWNE KATEGORIE FORUM > Mechanika

ZAWORY - Regulacja

(1/3) > >>

Grzesiek:
Witam postanowiłem że napisze ten poradnik, można dać jako przyklejony,ponieważ nie chce aby ktoś zakładał nie potrzebnych postów typu jak to dokładnie zrobić aby wyregulować zaworki właśnie dlatego go napisałem!

1.Wstęp
-Regulacja zaworów odbywa się gdy silnik chodzi nam:
 -Głośno (tz.cykają zaworki)
 -Nierówno chodzi
-Lub po prostu okresowo chcemy je wyregulować.

2.Narzędzia i materiały
-Uszczelka pod pokrywę zaworów
(sklep motoryzacyjny około 5zł)
-Szczelinomierz
(sklep motoryzacyjny około 10zł)
-Klucz 10
(sklep motoryzacyjny około 5zł)
-Klucz 13
(sklep motoryzacyjny koło 7zł)
-Klucz francuski z rozstawem do 38 w zwyż
(sklep hydrauliczny koło 20zł)
-Kombinerki
(sklep z narzędziami koło 10zł)
-Klucz 8
(sklep motoryzacyjny 3zł)
-Zamiast kombinerek i 13 klucz do regulacji zaworów
koszt nieznany :oops:
-Chęci
(bezcenne  :mrgreen: )

3.Przygotowanie autka
-Regulujemy na zimnym silniku
-Odkręcamy pokrywę puszki filtra powietrza
-Odkręcamy puszkę
-Zapychamy lub zaślepiamy gardziele gaźnika/wtrysk aby nic nie wpadło :P
-Odkręcamy wlot powietrza
-ściągamy kopułkę odłączając kable z świec dla tych co nie znają się lepiej to ponumerować kable aby nie było płaczu
-Odłączamy przewód podciśnienia od gaźnika do aparatu zapłonowego
-Odłączamy przewód od elektor dyszy
-Wykręcamy pokrywę zaworów
-Wykręcamy świece zawsze coś lżej

4.Pomocne wskazówki
-Kolejność regulacji i zapłonu 1342
-Cylinder posiada zawór ssący i wydechowy

-Kolejność cylindrów


5.Regulacja
-Mając silnik bez biegu(tz.na luzie) kręcimy śrubą wału

aż  na 4 cylindrze zawór wydechowy będzie się podnosił a ssący zacznie opadać.
-Wtedy regulujemy OBYDWA zawory na 1 cylindrze.

-Robimy to w następujący sposób :
 -Luzujemy 13 śrubę
 -Łapiemy ten grzybek z góry kombinerkami wkręcając(zmniejszamy luz na zaworze) lub wykręcając śrubę(zwiększając luz na zaworze) regulacji książkowo daje się szczelinomierz 0,20 na ssący i 0,25 na wydechowy ,ja osobiście daję 0,15 i 0,20.

-Gdy już wyregulujemy trzymamy nieruchomo grzybek (nie wiem jak to się fachowo nazywa) i dokręcamy mocno nakrętkę.
-Później patrzymy na znak na kole wału (tz.pasowym) na znak gdzie jest i kręcąc wałem przesuwamy go o 180stopni
 
gdy już je okręciliśmy o 180 stopni regulujemy zawory 3 cylindra.

-Później znów kręcąc o 180 stopni regulujemy zawory 4 cylindra.

-I znów kręcimy o 180stopni i regulujemy na 2 cylindrze.

-Później powtarzamy całą czynność od nowa i w razie czego sprawdzamy każdy zawór czy został wyregulowany poprawnie.

6.Koniec i Efekty
To koniec miłej lektury a oto jak powinien odpalać i chodzić dobrze wyregulowany samochód dziś go regulowałem!
Pobierz_Filmy

e_gregor:
Proszę kogoś doświadczonego o opinię bo ja nigdy w OHV tego nie robiłem. Na razie temat przykleję. Potem się najwyżej przeniesie gdzie trzeba.

Dzięki Grzesiek

jimo#1921:
Dobrze napisane, wszystko co potrzeba jest - raczej nic do dodatnia. Ewentualnie można by zrobić bardziej czytelne zdjęcia - bo czarny kolor słabo widać.

Grzesiek:
Starałem się chciałem pomóc tym większej ilości osobą i forum  :wink:

[ Dodano: 26 Lip 2008 21:43 ]
Jak znajdę troszkę czasu to zrobię lepsze fotki i czytelniejsze napisy

Daro:
Taka mała dygresja:
albo nie doczytałem albo nie ma, że silnik powinien być zimny poza tym oki

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

Idź do wersji pełnej