Autor Wątek: Regulacja ssania w GLI Abimex  (Przeczytany 5860 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Regulacja ssania w GLI Abimex
« dnia: Wrzesień 24, 2008, 08:24:09 am »

Milek#1944

  • Gość
Opisze problem... Odpalam auto na benie, wciskam mu do 2k obrotow i cyk chodzi na gazie. I jest wszystko ok, ma tam wyzsze obroty przez chwile itd. Powiedzmy dojezdzam do skrzyzowania (jeszcze na zimnym silniku) i obroty zaczynaja mocno falowac (miedzy 1000-2000 obr) jak stane to powoli obroty sie uspakajaja jakby, potrzeba okolo 15-30 sekund aby spadly do odpowiednich na srednio rozgrzanym silniku. Co zauwazylem: jesli odpale na zimnym i rusze w trase to nawet po nagrzaniu silnika do nominalnej temp i zatrzymaniu po wielu kilometrach silnik dalej bedzie falowal przez chwile...Musze postac aby sie uspokoil.Jak pracuje pod obciazeniem to nie wylacza ssania jakby...
Co to moze byc? Da sie to jakos wyregulowac?

Regulacja ssania w GLI Abimex
« Odpowiedź #1 dnia: Wrzesień 24, 2008, 11:25:02 am »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
jest kilka możliwości, ale mozna by zacząć od silniczka krokowego, który prawdopodobnie się zacina, bądz wariuje. tylko dopisz czy te problemy są na gazie czy tylko na benzynie, bo to ograniczy pole poszukiwań, a tak btw, jak Twój SWAP?
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Regulacja ssania w GLI Abimex
« Odpowiedź #2 dnia: Wrzesień 24, 2008, 16:12:07 pm »

pablo_fso

  • Gość
Może to być czujnik prędkości drogi - ten przy skrzyni biegów. Spróbuj go odłączyć i zobacz czy będzie się podobnie zachowywał ..

Regulacja ssania w GLI Abimex
« Odpowiedź #3 dnia: Wrzesień 24, 2008, 16:14:38 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Pany, może to być też kwestia wyczyszczenia przepustnicy.
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

RE: SWAP
« Odpowiedź #4 dnia: Wrzesień 24, 2008, 23:33:56 pm »

Milek#1944

  • Gość
Ano ze swapem jest tak: ;) zbieram czesci na razie, i czekam na wymiary lap pod silnik. Musze jeszcze zdobyc instalacje elektryczna i powoli bede sie zabieral :) poki co jezdze tym co mam :P

[ Dodano: 27 Lis 2008 13:29 ]
Powróćmy do tematu. Tak samo zachowuje sie na benzynie a konkretniej chodzi mi o cos innego. Odpalam go rano, mieszkam na gorce wiec z niej zjezdzam bez gazu, w tym momencie silnik sobie ladnie chodzi.Potem mam dluuuga dosc stroma gorke, okolo 2-3 km.I jak pod nia wjade i stane na swiatlach to silnik zgasnie,jakby nie trzymal obrotow. Potem troche musze go pokrecic zanim odpali. Gdybym podjezdzal pod ta gorke na cieplym juz silniku problemu by nie bylo.Podejrzewalem ze parownik bedzie do regenaracji ale dzis dojezdzajac do swiatel przelaczylem na benke i rowniez zgasl. Czy to moze byc wina czujnika temp?Czy poprostu mam sie zastosowac do zasady i nie obciazac za bardzo zimnego silnika?W zeszlym roku takich problemow nie mialem takze podejrzewam ze cos bedzie do wymiany.Wogole gdzie w 1,6 GLI jest czujnik temp?Oczywiscie ten idacy do kompa, tak wnioskuje ze taki powinien byc...chyba ze sie myle

[ Dodano: 27 Lis 2008 13:32 ]
A gorka jest dosc stroma,na 4 biegu ledwo przyspiesza a na 5tym ledwo utrzymuje predkosc

Regulacja ssania w GLI Abimex
« Odpowiedź #5 dnia: Listopad 28, 2008, 13:30:55 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13965
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
przyspieszasz pod stroma gorke na 4 biegu przy zimnym silniku ?
nauka eksploatacji sie klania

przejedz sie na benzynie cala ta trase i zobacz czy silnik zgasnie - to zawezi obszar poszukiwan
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Regulacja ssania w GLI Abimex
« Odpowiedź #6 dnia: Listopad 28, 2008, 13:54:40 pm »

Milek#1944

  • Gość
KGB, oj wiem wiem.Tylko przedtem tego nie bylo...Nie mowie ze popierdalam pod ta gorke (tylko czasem jak jestem spozniony do pracy ;) ) tylko powiedz mi gdzie jest czujnik temp w 1,6 abimex ;)

[ Dodano: 28 Lis 2008 13:55 ]
Pozatym pod ta gorke wszycy jada okolo 70-90 km/h to zeby nie przeciazac silnika jade na 4 :P

[ Dodano: 30 Lis 2008 19:07 ]
No i przejechalem na benzynce...Nie zgasł,czyli pewnie reduktor do regeneracji?

Regulacja ssania w GLI Abimex
« Odpowiedź #7 dnia: Grudzień 01, 2008, 20:32:18 pm »

Przemko

  • Gość
Witajcie. Mam bardzo podobne objawy i na benzynie i na LPG. Jade do pracy 10 km. Przed pierwszym skrzyżowaniem po 8 kilometrach mam silnik nagrzany do 80 stopni i przy wciśnięciu sprzęgła gaśnie. Zauważyłem że po ponownym zapaleniu silnika (bywa ciężko) problem często ustepuje. 50% przypadków. Pojawił mi się też kod błędu 42. Według opisu kodu wnioskuje że może to być problem z cewką wysokiego napięcia ściślej z mikro układem w niej. Dopuszczam też możliwość, że gdzieś kabelki nie stykają albo masy dobrej nie trzyma. Jak sprawdzenie tego nie przyniesie efektu kolej będzie na silnik krokowy wolnych obrotów, czujnik temperatury w kolektorze. a jak to nie pomoże to już niemam pomysłu. O postępach będe donosił. Może skończe to robić zanim minie zima. Na ciepłym silniku raczej nie występuje ten problem.

Regulacja ssania w GLI Abimex
« Odpowiedź #8 dnia: Grudzień 02, 2008, 19:22:18 pm »

Milek#1944

  • Gość
Mój dziś też na benzynce nie dal rady. Czyli to nie reduktor, mial juz ktos taki problem?

Regulacja ssania w GLI Abimex
« Odpowiedź #9 dnia: Grudzień 02, 2008, 21:26:02 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Najpierw po prostu zresetujcie kompa  i wymiencie przewód idacy od czujnika polozenia walu do modulu z cewkami- kilka lat pracy i temperatura robi swoje...  :) Potem jak nie pomoze to sprawcie czujnik podcisnienia MAF i weze do niego w pierwszej kolejnosci (mozna go odpiac do testow) .Odepnijcie tez czujnik predkosci pojadu od skrzyni(3 pinowe zlacze w okolicach sondy labda ,pod wyjsciem nagrzewnicy) często on powoduje takie cyrki, a komp dziala chyba lepiej bez niego  :)  Jezeli dalej jest to samo to skolujcie inny komp na podmiane -jezeli problem ustapil to rozkrecic trzeba swoj i sprawdzic czy nic sie nie odlutowalo w srodku oraz sprawdzic wiazke czy ma przejscie do kompa na wszystkich pinach

[ Dodano: 2008-12-02, 21:34 ]
Cytat: "TakiMilek"
Wogole gdzie w 1,6 GLI jest czujnik temp?Oczywiscie ten idacy do kompa
W kolektorze ssacym z boku, od strony sciany grodziowej nad kurkiem spustowym plynu z bloku, moze byc ciezko go zauwazyc
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Regulacja ssania w GLI Abimex
« Odpowiedź #10 dnia: Grudzień 03, 2008, 23:26:03 pm »

Milek#1944

  • Gość
Hmm, zauwazylem że skubany nawet na cieplym silniku zaczyna zarywac na benzynie (na gazie nie), podejrzewam pompe paliwa. Od dawna wiedzialem ze cos jest nie tak, otoz pompa po wlaczeniu zaplonu pracowala caly czas, bez przerwy (a z tego co wiem to powinna napompowac i sie wylaczyc) poprawcie jesli sie myle. Po przekreceniu kluczyka pompa pracuje caly czas, nie wiem jak po odpaleniu bo inne odglosy zagluszaja :P To juz chyba nie jest normalne zachowanie prawda?jesli powinna sie rozlaczac to co ja rozlacza? Bo jesli nie pompa to podejrzewam wtryskiwacz - innego wyjscia nie ma (chyba) - prosze o sugestie

Regulacja ssania w GLI Abimex
« Odpowiedź #11 dnia: Grudzień 03, 2008, 23:42:09 pm »

Offline matucha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2701
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96
    • http://www.osp.piaski-wlkp.pl
To że się nie wyłącza to może być chociażby przekaźnik pompy.
Ktoś, kto zaprojektował Poloneza, wiedział, że się kiedyś urodzimy...

Polonez Caro 1,6 GLI LPG, Polonez KOMBI 1,6 MPI LPG & Dacia Sandero Stepway 1,6MPI LPG
Lublin 3 KOMBI 2,4TD & Renault KANGOO Fairway 1,5 DCI Privilege ;)

Regulacja ssania w GLI Abimex
« Odpowiedź #12 dnia: Grudzień 03, 2008, 23:58:49 pm »

Milek#1944

  • Gość
Jak to sie ma do wydajnosci pompy? Pewnie sie przepracowala juz? ;) nie mam schematu wiec jesli moglbys to napisz gdzie ten przekaznik sie znajduje prosze :) pozdrawiam :)

[ Dodano: 04 Gru 2008 00:01 ]
matucha#1931,  a tak poza tematem Ty sypiasz czasami czy tak jak ja? (w wolnych chwilach :P )

Regulacja ssania w GLI Abimex
« Odpowiedź #13 dnia: Grudzień 04, 2008, 07:03:42 am »

Offline matucha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2701
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96
    • http://www.osp.piaski-wlkp.pl
Cytat: "TakiMilek"
matucha#1931,  a tak poza tematem Ty sypiasz czasami czy tak jak ja? (w wolnych chwilach :P )


Sypiam :P Teraz nie śpię bo byłem tak głodny,że musiałem wstać, żeby sobie śniadanie zrobić ;)

Przekaźnik od pompy masz w puszce z bezpiecznikami.
Żeby sprawdzić jej wydajność wystarczy odkręcić wężyk zasilający listwę wtryskową ( w MPI ), a w Abimexie nie wiem skąd się go da zdjąć. Zwierasz przekaźnik od pompy, wąż wkładasz do słoika i o ile pompa ma prawidłową wydajność, to w 30 sekund powinno być 0,75 dm^3 ( dane też dla GSI ).
Zacznij od sprawdzenia / wymiany przekaźnika. Jak ma styki poprzypalane to pompka nie będzie miała takiej wydajności jak powinna mieć.

[ Dodano: 04 Gru 2008 07:05 ]
Cytat: "TakiMilek"
Jak to sie ma do wydajnosci pompy?

Poprzypalane styki  :arrow:  spadek napięcia  :arrow:  mniejsze obroty pompy.
Ktoś, kto zaprojektował Poloneza, wiedział, że się kiedyś urodzimy...

Polonez Caro 1,6 GLI LPG, Polonez KOMBI 1,6 MPI LPG & Dacia Sandero Stepway 1,6MPI LPG
Lublin 3 KOMBI 2,4TD & Renault KANGOO Fairway 1,5 DCI Privilege ;)

Regulacja ssania w GLI Abimex
« Odpowiedź #14 dnia: Grudzień 04, 2008, 23:14:15 pm »

Milek#1944

  • Gość
Teraz to juz dostaje konwulsii! Jak zimny pale na benzynie (jak pan bog nakazal) i dopoki ma ssanie itd to chodzi ale po pewnym czasie jak sie silnik nagrzeje troszke poprostu gasnie. Na zupelnie rozgrzanym silniku wrzucam mu benke jedzie jedzie dobrze, czasem zarwie...,stoje na swiatlach, trzyma swoje obroty i nagle buch!Gasnie, odpalam znowu i znowu chodzi, pochodzi jakis czas (powyzej minuty czy dwoch) i znowu gasnie. To sie dzieje na benzynie, na gazie po rozgrzaniu silnika jest prawie idealnie (lekkie falowanie w granicach 50-200 obr/min podejrzewam) ale to raczej wina reduktora. Przy czym zarywanie trudno okreslic czy z winy benzyny czy pradu, nagle zarywa, nie jakby mu benzyny nie starczalo ale jakby zanik iskry na swiecach. Bo jak go przycisne na benzynie to idzie do przodu, tylko zarywa co czas jakis.
Więc wnioski: skoro zarywa na benzynie i na niej gasnie to albo uklad paliwowy albo komputer prawda?Lub tez wtryskiwacz.
Skoro na gazie jedzie dobrze i trzyma obroty i nie gasnie (komp gazu oszukuje komputer) to co moze mu dolegac kurka wodna?! :P

[ Dodano: 04 Gru 2008 23:57 ]
Po lekturze Pana Morawskiego spróbuje najlatwiejszej czynnosci jaka jest reset. Watpie ze to pomoze, ale czemu nie ;)to najprostszy ze sposobow. Dziwi mnie to nagle gasniecie....

Regulacja ssania w GLI Abimex
« Odpowiedź #15 dnia: Grudzień 14, 2008, 12:52:57 pm »

Przemko

  • Gość
Witam. Miałem problem z jazdą samochodem i na benzynie i na gazie. Polonez GLI 1,6.
Przynajmniej problem z benzyną został rozwiązany. Jeździ na niej jak marzenie.
Opisze uszkodzenie może komuś się to przyda. Zapalał na benzynie normalnie, po przejechaniu 5-8 km zaczął przerywać a następnie gasł. Po zbadaniu okazało się, że są przepalone styki pomiędzy pompą a pokrywą pompy oraz pomiędzy bakiem a wiązką elektryczną. Na zimno było ok., ale jak się nagrzały styki to stawiały coraz większy opór co powodowało zmniejszenie ciśnienia benzyny i silnik gasł. Powodzenia wszystkim, którzy mają podobny problem.

Regulacja ssania w GLI Abimex
« Odpowiedź #16 dnia: Grudzień 15, 2008, 13:03:44 pm »

Milek#1944

  • Gość
To ja pokaze o co chodzilo dokladniej w tym temacie ;) Chodzi mi o falowanie obrotow na gazie gdy silnik jest zimny. Ponizej zamieszczam filmik w ktorym widac zachowanie na benzynie (chodzi rowno) i na gazie - falowanie. Na benzynie slychac tez zarywanie gdy probuje utrzymac jakies wyzsze obroty a na gazie nie. Obejrzyjcie i sprobujcie wyjasnic o co biega ;) no i co z tym falowaniem?
http://pl.youtube.com/watch?v=EaLrtW6OrHM

[ Dodano: 15 Gru 2008 13:08 ]
widac na filmiku jak nim trzesie calym gdy probuje go na benzynie gazowac...a teraz filmik jak chodzi na rozgrzanym silniku ( i na benzynie i na gazie) prosze o podpowiedzi co moze byc przyczyna takiego zachowania zimnego silnika
http://pl.youtube.com/watch?v=Yc5ciCxoftI

[ Dodano: 15 Gru 2008 13:18 ]
No i dopowiem ze na rozgrzanym silniku wszystkie problemy znikaja...

[ Dodano: 15 Gru 2008 13:24 ]
Jakby sie komus nudzilo to zapraszam tez do obejrzenia Miłka dnia w pracy ;) odladzanie samolotow...zobaczcie ze ma tylko maly szron na skrzydle (doslownie troszke) a juz taka ilosc potrafi zmniejszyc sile nosna i spowodowac katastrofe... Na tym filmiku instruuje mlodszego kolege jak sie powinno to robic
http://pl.youtube.com/watch?v=FHO-O3XxJLs&feature=channel

[ Dodano: 15 Gru 2008 13:24 ]
Jakby sie komus nudzilo to zapraszam tez do obejrzenia Miłka dnia w pracy ;) odladzanie samolotow...zobaczcie ze ma tylko maly szron na skrzydle (doslownie troszke) a juz taka ilosc potrafi zmniejszyc sile nosna i spowodowac katastrofe... Na tym filmiku instruuje mlodszego kolege jak sie powinno to robic
http://pl.youtube.com/watch?v=FHO-O3XxJLs&feature=channel

[ Dodano: 15 Gru 2008 13:27 ]
http://pl.youtube.com/watch?v=FHO-O3XxJLs