Autor Wątek: Pali bezpiecznik od ogrzewania tylnej szyby ;/  (Przeczytany 6819 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Pali bezpiecznik od ogrzewania tylnej szyby ;/
« dnia: Wrzesień 25, 2008, 22:13:13 pm »

K@mil

  • Gość
Co może być jak w temacie pali bezpiecznik??
Jaki fabrycznie powinien tam być?
Jaki kabelek idzie tam?
I którą stroną leci może gdzieś się przetarł??

Re: Pali bezpiecznik od ogrzewania tylnej szyby ;/
« Odpowiedź #1 dnia: Wrzesień 26, 2008, 11:29:14 am »

Offline jimo#1921

  • Administrator
  • Wiadomości: 3417
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6 16V
Cytat: "K@mil"
Co może być jak w temacie pali bezpiecznik??
Jaki fabrycznie powinien tam być?
Jaki kabelek idzie tam?
I którą stroną leci może gdzieś się przetarł??


Przewód poprowadzony jest lewą stroną, kabelek idzie kolorowy(!), zobacz czy nie przetarły się kable na łączeniu buda/klapa bagażnika.
Bezpiecznik ma być biały - 25A.
  • Prowadzę dystrybucję wysyłkową gadżetów FSO-PTK! Podkładki pod tablice rejestracyjne (1-/2-rzędowe), latarki LED/otwieracze/breloki, naklejki... Zapraszam do kontaktu na PW.
Pozdrawiam Michał aka jimo
"A"It's a hundred and six miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses."
Były: A+ 1,6ohv; C 2.0dohc;V 745; A 1,8 K4F; YP250; C+ 18K4F; N126N
Są: C 16K4F; FZ6 SAHG; "pierdziawka", 3.6V6;

Pali bezpiecznik od ogrzewania tylnej szyby ;/
« Odpowiedź #2 dnia: Wrzesień 26, 2008, 12:27:15 pm »

K@mil

  • Gość
jimo#1921, jak sprawdzić ogrzewanie szyby?

Pamiętam zimą wywalało mi bezpiecznik i go wywaliłem.
Dziś dałem bezpiecznik nie spaloło mi go ale kontrolka się nie świeci :)
Może dlatego, że szyba jest ciepła?
Jak to sprawdzić??
Włożyłem bezpiecznik i go nie pali jak naciskam przełącznik nic się nie dzieje :(

Pali bezpiecznik od ogrzewania tylnej szyby ;/
« Odpowiedź #3 dnia: Wrzesień 26, 2008, 12:38:09 pm »

Offline jimo#1921

  • Administrator
  • Wiadomości: 3417
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6 16V
Napisałem Ci co masz zrobić! Czytaj uważnie i myśl.
Klapa lewy góry róg - tam masz kiche z kablami na 99%.
Takie tematy były już na forum!
Topic o żarówka zaraz poleci do śmieci! SZUKAJ SZUKAJ - to już było!!
  • Prowadzę dystrybucję wysyłkową gadżetów FSO-PTK! Podkładki pod tablice rejestracyjne (1-/2-rzędowe), latarki LED/otwieracze/breloki, naklejki... Zapraszam do kontaktu na PW.
Pozdrawiam Michał aka jimo
"A"It's a hundred and six miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses."
Były: A+ 1,6ohv; C 2.0dohc;V 745; A 1,8 K4F; YP250; C+ 18K4F; N126N
Są: C 16K4F; FZ6 SAHG; "pierdziawka", 3.6V6;

Pali bezpiecznik od ogrzewania tylnej szyby ;/
« Odpowiedź #4 dnia: Wrzesień 26, 2008, 12:43:26 pm »

K@mil

  • Gość
jimo#1921, mam poloneza atu i mam z dwóch stron kabelki i wyglądają dobrze.
Chyba, że mam rozbierać te plastiki całe i patrzeć dalej?

Powiedz mi czy nawet jak szyba jest ciepła po włączeniu przełącznika powinna się podgrzewać? Lub chociaż kontrolka się palić?

[ Dodano: Pią 26 Wrz, 2008 ]
I spokojnie nie krzycz na mnie :)

Pali bezpiecznik od ogrzewania tylnej szyby ;/
« Odpowiedź #5 dnia: Wrzesień 26, 2008, 12:52:09 pm »

Offline jimo#1921

  • Administrator
  • Wiadomości: 3417
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6 16V
A..... Atu masz ;) a to inna postać rzeczy, nie looknalem wczesniej w Posiadane auto - mój błąd. Więc tak, najprościej będzie jak weźmiesz miernik uniwersalny i sprawdzisz czy masz na konektorkach dochodzących do szyby napięcie (są takie wsówki) ściągnij i sprawdź, mase złap z jakiejś śruby a plusa z tego konektora. Co do piktogramu na desce to powinien on się świecić. Mogła się przepalić zarówka (trzeba odkręcić daszek nad zegarami oraz wyjąć zegary i ją sprawdzić). Jeżeli nie spaliła się zarówka to tzn. że albo włącznik poszedł się paść na trawkę, albo hmm no gdzieś masz przerwę na kablu idącym do tyłu auta.
  • Prowadzę dystrybucję wysyłkową gadżetów FSO-PTK! Podkładki pod tablice rejestracyjne (1-/2-rzędowe), latarki LED/otwieracze/breloki, naklejki... Zapraszam do kontaktu na PW.
Pozdrawiam Michał aka jimo
"A"It's a hundred and six miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses."
Były: A+ 1,6ohv; C 2.0dohc;V 745; A 1,8 K4F; YP250; C+ 18K4F; N126N
Są: C 16K4F; FZ6 SAHG; "pierdziawka", 3.6V6;

Pali bezpiecznik od ogrzewania tylnej szyby ;/
« Odpowiedź #6 dnia: Wrzesień 26, 2008, 13:04:46 pm »

K@mil

  • Gość
Cytuj (zaznaczone)
A..... Atu masz ;) a to inna postać rzeczy, nie looknalem wczesniej w Posiadane auto - mój błąd.


Hehe tak myślałem i dlatego za aktualizowałem profil bo nie miałem wpisane :P
A domyśliłem się, że chodzi ci o CARO

Cytat: "jimo#1921"
Więc tak, najprościej będzie jak weźmiesz miernik uniwersalny i sprawdzisz czy masz na konektorkach dochodzących do szyby napięcie (są takie wsówki) ściągnij i sprawdź, mase złap z jakiejś śruby a plusa z tego konektora. Co do piktogramu na desce to powinien on się świecić. Mogła się przepalić zarówka (trzeba odkręcić daszek nad zegarami oraz wyjąć zegary i ją sprawdzić). Jeżeli nie spaliła się zarówka to tzn. że albo włącznik poszedł się paść na trawkę, albo hmm no gdzieś masz przerwę na kablu idącym do tyłu auta.


O taką odpowiedź mi chodziło.


Idę grzebać :P

[ Dodano: Pią 26 Wrz, 2008 ]
I tak nie ma napięcia na kablu w tylnej szybie.
Są dwa kable jeden czarny pewnie masa drugi brązowy (pewnie plusowy)
Przekręciłem stacyjkę włączam przełącznikiem nic nie ma prądu na tylnej szybie.

Nie wiem czy to normalne ale przy bezpieczniku wygląda to tak:

Nie ma tam w ogóle napięcia :(



Obok są przekaźniki zamieniłem przekaźnik od świateł długich (bo jest taki sam) i nic nie pomoglo :/

Nie mam miernika więc sprawdzałem na żaróweczce  :wink:

Czy na tym czerwonym kablu powinno być napięcie?? Wydaje mi się, że tak :(

Pali bezpiecznik od ogrzewania tylnej szyby ;/
« Odpowiedź #7 dnia: Wrzesień 26, 2008, 15:36:24 pm »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
może być jeszcze urządzenie mikroprocesorowe ( rowież ono steruje tylnią szybą) proponuje, jesli chcesz sprawdzić co jest popsute podłaczyć tylnią szybę bez mikroprocesora, tj. zasilanie przez bezpiecznik i przekażnik i dalej prosto do szyby i włącznik podłaczony prosto do przekażnika, tyle ze trzeba było wymienić przełacznik za przełaczany (np. od halogenów przednich) i dla "bajeru" podlączyc jeszcze kontrolkę na desce.
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Pali bezpiecznik od ogrzewania tylnej szyby ;/
« Odpowiedź #8 dnia: Wrzesień 26, 2008, 16:15:52 pm »

K@mil

  • Gość
Zoltanno#1930, a normalne to jest, że na tych bezpiecznikach nie ma napięcia?

Pali bezpiecznik od ogrzewania tylnej szyby ;/
« Odpowiedź #9 dnia: Wrzesień 26, 2008, 18:52:15 pm »

Offline matucha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2701
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96
    • http://www.osp.piaski-wlkp.pl
Na bezpieczniku masz napięcie dopiero po załączeniu ogrzewania. Więc normalne ;)
Ktoś, kto zaprojektował Poloneza, wiedział, że się kiedyś urodzimy...

Polonez Caro 1,6 GLI LPG, Polonez KOMBI 1,6 MPI LPG & Dacia Sandero Stepway 1,6MPI LPG
Lublin 3 KOMBI 2,4TD & Renault KANGOO Fairway 1,5 DCI Privilege ;)

Pali bezpiecznik od ogrzewania tylnej szyby ;/
« Odpowiedź #10 dnia: Wrzesień 27, 2008, 02:07:22 am »

K@mil

  • Gość
Czyli wynika, że nie mam napięcia na bezpieczniku.
Może przełącznik walnął jutro zobaczę.
A jak nie przełącznik to będę szukał dalej... :(

[ Dodano: Sob 04 Paź, 2008 ]
Zrobiłem działa :)
Styki przeczyściłem i śmiga :)

Pali bezpiecznik od ogrzewania tylnej szyby ;/
« Odpowiedź #11 dnia: Marzec 22, 2010, 17:31:38 pm »

Offline MichalSW

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 857
  • Płeć: Mężczyzna
Topiło mi bezpiecznik od ogrzewanej tylnej szyby. Elektryk zasugerował, że trzeba zrobić obejście i bezpiecznik zainstalować oddzielnie. Przeciął dwa kable idące do bezpiecznika w centralce, po czym do obu końcówek idących z samochodu (nie z centralki :P) zalutował oprawkę bezpiecznika. Po tym zabiegu nie mam kontrolki działającej szyby. Żarówka sprawna, a szyba się załącza, tyle że nie ma sygnalizacji tego faktu. Jak zatem jest poprowadzony obwód szyby ogrzewanej? Co wysterowuje kontrolkę?
Pomóżmy Jackowi!

Pali bezpiecznik od ogrzewania tylnej szyby ;/
« Odpowiedź #12 dnia: Marzec 22, 2010, 18:03:03 pm »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4132
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
To nie elektryk tylko d*** sorki... A w ogóle po co takie kombinacje? Czemu niby ma służyć bezpiecznik między przewodami, a nie w skrzynce?

Sprawdziłem na schemacie. Napięcie zasilające tylną szybę oraz kontrolkę od niej wychodzi z bezpiecznika, do którego idzie z przekaźnika. Moim zdaniem to masz gdzieś przebicie do masy, najprawdopodobniej tam gdzie przewody idą z karoserii do klapy. Napraw przebicie, bo tak to jest żadna naprawa...
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

Pali bezpiecznik od ogrzewania tylnej szyby ;/
« Odpowiedź #13 dnia: Marzec 22, 2010, 18:47:31 pm »

Offline Mariusz#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2291
  • Płeć: Mężczyzna
    • POLONEZ Atu+ 1.6 GSI
jakby kto nie wiedział to  każdy obwód elektryczny ma swoją rezystancje która wynika z odbiornika jak również z samego obwodu i zastosowanych w nim materiałów. Na skutek przepływu prądu w obwodzie w którym występuje odbiornik rezystancyj ny( w tym przypadku szyba) następuje wydzielanie się ciepła które powoduje straty. Aby zrównoważyć moc odbiornika przy zbyt dużej  rezystancji i stałym napięciu  musi nastąpić wzrost prądu, na  skutek którego zaczyna wydzielać się ciepło co powoduje topienie się bezpiecznika.
rozwiązaniem jest poprawić mocowania punktów masowych oraz sprawdzić czy styk przy szybie nie zaśniedział( częsty powód z racji że na szybie osadza się wilgoć która bardzo szybko reaguje z miedzią i aluminium.
co do elektryka zasadź mu kopa  i powiedz że tak kopie prąd jak się nie ma o nim pojęcia.
Pan inżynier widzę, że lubi jeździć tym polonezem

Pali bezpiecznik od ogrzewania tylnej szyby ;/
« Odpowiedź #14 dnia: Marzec 22, 2010, 19:28:04 pm »

Offline MichalSW

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 857
  • Płeć: Mężczyzna
Czyli krótko mówiąc - sprawdzę stan przewodów przy klapie, przerobię z powrotem to co skopał elektryk, wyczyszczę styki przy szybie i ma być dobrze.
Pomóżmy Jackowi!

Pali bezpiecznik od ogrzewania tylnej szyby ;/
« Odpowiedź #15 dnia: Marzec 22, 2010, 22:58:12 pm »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4132
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
Dokładnie. Dodam jeszcze, że u mnie np klapa miała bardzo kiepską masę i dorabiałem jej dodatkowy przewód od masy na karoserii. Widziałem takie rozwiązanie też w Fordzie.
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

Pali bezpiecznik od ogrzewania tylnej szyby ;/
« Odpowiedź #16 dnia: Marzec 22, 2010, 23:06:31 pm »

Offline pigini

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 470
  • Płeć: Mężczyzna
  • Caro+/- ? 1,4 16v 1994
Cytat: "Mariusz#1926"
Aby zrównoważyć moc odbiornika przy zbyt dużej rezystancji i stałym napięciu musi nastąpić wzrost prądu, na skutek którego zaczyna wydzielać się ciepło co powoduje topienie się bezpiecznika.

 Nie wydaje mi się...
Wzrost prądu w obwodzie następuje w przypadku  ZMNIEJSZENIA rezystancji lub wzrostu napięcia.
 przykład:
jeśli w obwód zamiast żarówki 20W wepniesz 50W  (o mniejszej rezystancji) to bezpiecznik się stopi.
Jeśli natomiast wepniesz 5W (większa rezystancja) to nic złego się nie stanie z bezpiecznikiem.
 Morał z tego taki że słabe lub zaśniedziałe połączenia nie mogą być przyczyną palenia bezpiecznika, a zdecydowanie zwarcie do masy.
Jeśli nie potrafisz naprawić czegoś młotkiem, masz problem natury elektrycznej.

Pali bezpiecznik od ogrzewania tylnej szyby ;/
« Odpowiedź #17 dnia: Marzec 22, 2010, 23:10:33 pm »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4132
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
Nie całkiem w praktyce to tak działa bo przy kiepskim kontakcie złączki mają skłonność do nagrzewania się aż do stopienia obudowy włącznie.
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

Pali bezpiecznik od ogrzewania tylnej szyby ;/
« Odpowiedź #18 dnia: Marzec 22, 2010, 23:37:59 pm »

Offline pigini

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 470
  • Płeć: Mężczyzna
  • Caro+/- ? 1,4 16v 1994
Cytuj (zaznaczone)
Nie całkiem w praktyce to tak działa bo przy kiepskim kontakcie złączki mają skłonność do nagrzewania się aż do stopienia obudowy włącznie.

 Sugerujesz zatem że  przyczyna musiała by być w skrzynce bezpiecznikowej, na złączce pomiędzy przewodami a płytką bezpiecznika... :roll:
 takie założenie ma sens :idea:    
 Ja jednak nadal obstawiałbym zwarcie :wink:
Jeśli nie potrafisz naprawić czegoś młotkiem, masz problem natury elektrycznej.

Pali bezpiecznik od ogrzewania tylnej szyby ;/
« Odpowiedź #19 dnia: Marzec 23, 2010, 00:19:55 am »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4132
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
U dwóch kolegów dwie różne przyczyny.
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap