Autor Wątek: Nie zawsze przełącza się na gaz  (Przeczytany 6347 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Nie zawsze przełącza się na gaz
« Odpowiedź #20 dnia: Październik 21, 2008, 15:53:34 pm »

specjalista

  • Gość
Łał, tego bajeru jeszcze nie obczaiłem :P Jeśli pogoda dopisze to w piątek zabieram się za mojego "złoma", bo zima coraz bliżej, wypadało by żeby samochód jednak jeździł...

[ Dodano: 22 Paź 2008 21:27 ]
Wymieniłem dziś filtr gazu, który wyglądał tragicznie. Miałem nadzieję, że to on powodował te głupoty, ale mimo wymiany problem pozostał. Sprawdziłem dokładnie i do obu elektrozaworów dochodzi napięcie jednak silnik nadal nie potrafi się przełączyć na gaz gdy nie ma temperatury 70 stopni. Po jej przekroczeniu nie ma z tym najmniejszych kłopotów.

Kurde, już kończą mi się pomysły, a tego czujnika na parowniku nie mogłem namierzyć. Tam idą tylko 2 kable do elektrozaworu niebieski i czarny, który jest rozdwojony. Jeden koniec znika w jakiejś większej wiązce, a drugi jest przykręcony do obudowy parownika.

[ Dodano: 31 Paź 2008 15:19 ]
Opisze zakończenie moich przygód z gazem...

Zregenerowałem parownik i tak jak mówiliście jest to badziewnie proste...

Przyczyną moich kłopotów był elektrozawór zalepiony tym syfem, który na zimno sklejał go, a na ciepło robił się miękki i pozwalał mu się otwierać... Naprawa - banalna, czyli czyszczenie... Potem nawet znalazłem drugi "pypek" którego nawet nie musiał bym czyścić...

Jedyne co zostało to wymiana przewodu miedzianego, bo zaczął puszczać przy wejściu do parownika i żadne "patentowe" uszczelnianie nic nie dało. Na szczęście gazownik powiedział, że w wolnej chwili zrobi mi to za 30 złotych, więc cena nie jest straszna.

Podsumowując po całym dniu wąchania gazu zrobiłem wszystko co planowałem i jestem zadowolony, bo z czystym sumieniem pójdę na piwo... :D

Nie zawsze przełącza się na gaz
« Odpowiedź #21 dnia: Lipiec 23, 2009, 21:36:27 pm »

Bolo

  • Gość
To i ja mam pytanie...ma instalacje Elpigazu, to z przelaczaniem przy 2000 obr/min i jak dojdzie do jakiejs tam temperatury...przechadzac do rzeczy, czasem sie przelaczy na gaz czasem nie, nie ma tu zadnej zaleznosci od temperatury, zdaza sie ze po przejsciu na gaz chodzi chodzi chodzi...az tu nagle samoczynnie przechodzi na benzyne. Filtr gazu wymieniany jakies 3000 km temu, parownik ma ze 100kkm i 7lat...bylem u gaziarza...jeden powiedzial "parownik do wymiany...a drugi "to problem z elektryka"...elektryke przeczyscilem jak moglem, wszelkie widoczne styki papierkiem sciernym i jazda...o dziwo chodzil na gazie po ten zabawie przez dzien bez problemow...ale tylko dzien :) A teraz nadal musze odwiedzac stacje z kochanym klasycznym dystrybutorem z pieknym napisem 4,56zl/l :) Pytanie proste...kto moze miec racje, ten co mowi ze cos tam z elektryka (ze moze jednak nie znalazlem gdzies jakiegos kabelka), czy ten koles co mowi ze reduktor trzeba wymienic...dwa a moze lepiej kupic nowy reduktor i samemu wymienic ??

Nie zawsze przełącza się na gaz
« Odpowiedź #22 dnia: Lipiec 23, 2009, 21:44:52 pm »

Offline matucha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2701
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96
    • http://www.osp.piaski-wlkp.pl
Bolo, do pomiaru temperatury masz termistor na parowniku? Ja bym się za to wziął na początek.
Ktoś, kto zaprojektował Poloneza, wiedział, że się kiedyś urodzimy...

Polonez Caro 1,6 GLI LPG, Polonez KOMBI 1,6 MPI LPG & Dacia Sandero Stepway 1,6MPI LPG
Lublin 3 KOMBI 2,4TD & Renault KANGOO Fairway 1,5 DCI Privilege ;)

Nie zawsze przełącza się na gaz
« Odpowiedź #23 dnia: Lipiec 23, 2009, 21:47:51 pm »

Bolo

  • Gość
Tak mam...tam tez przeczyscilem wszystkie styki ;) Mowisz...ale jedna rzecz jak juz sie rzgrzeje to przechodzi na gaz, znaczy sie pokazuje ze "przeszedl na gaz" dioda...ale nadal jest na benzynie...nie ma takiego klasycznego "cykniecia" dobiegajacego z okolic butli...jutro jeszcze postaram sie doprowadzic tam kable z aku i na "buraka" sprawdzic czy "cyknie" jak podlacze na krotko...no i postaram sie wyciagnac ten czujnik i moze go przeczyscic...

Nie zawsze przełącza się na gaz
« Odpowiedź #24 dnia: Lipiec 26, 2009, 18:16:27 pm »

Offline matucha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2701
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96
    • http://www.osp.piaski-wlkp.pl
Mi chodziło raczej o to, żeby go pomierzyć ;) Skoro nie ma cyknięcia, to doprowadź "+" do któregokolwiek z elektrozaworów. One i tak są spięte do kupy.
Ktoś, kto zaprojektował Poloneza, wiedział, że się kiedyś urodzimy...

Polonez Caro 1,6 GLI LPG, Polonez KOMBI 1,6 MPI LPG & Dacia Sandero Stepway 1,6MPI LPG
Lublin 3 KOMBI 2,4TD & Renault KANGOO Fairway 1,5 DCI Privilege ;)