Autor Wątek: Wycieraczki zatrzymują się w innym miejscu - ROZWIĄZANY  (Przeczytany 4866 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Wycieraczki zatrzymują się w innym miejscu - ROZWIĄZANY
« dnia: Sierpień 16, 2008, 20:08:52 pm »

Offline matucha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2701
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96
    • http://www.osp.piaski-wlkp.pl
Dzieje mi się tak w Lublinie. Z racji, że tam połowa części z Poldka to pewnie rozwiązanie będzie takie samo. Wycieraczki w trybie "czasowym" nie zatrzymują się na samym dole, tylko w około 1/5 wysokości. Stoją, jadą normalnie i postój znowu w 1/5. Ogólnie mi to nie przeszkadzało, ale ostatnio czasami się nie zatrzymują nawet po wyłączeniu.

Problem będzie leżał gdzieś w instalacji czy w silniku?

Może mi ktoś przybliżyć wogóle jak to działa mniej więcej? Może wtedy będę wiedział co i jak.
Ktoś, kto zaprojektował Poloneza, wiedział, że się kiedyś urodzimy...

Polonez Caro 1,6 GLI LPG, Polonez KOMBI 1,6 MPI LPG & Dacia Sandero Stepway 1,6MPI LPG
Lublin 3 KOMBI 2,4TD & Renault KANGOO Fairway 1,5 DCI Privilege ;)

Wycieraczki zatrzymują się w innym miejscu - ROZWIĄZANY
« Odpowiedź #1 dnia: Sierpień 16, 2008, 21:54:35 pm »

Offline OZi1845

  • MG
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1171
  • Płeć: Mężczyzna
    • Volvo S80 2.4 20V :P
poprostu czasowka Ci klekla, muszisz wymienic ten przekaznik odpowiedzialny za czasowke
Był: Polonez Caro Plus 1.4GTi [109KM]
Było: BMW 318TDS Touring
Jest: Volvo i DL650

Wycieraczki zatrzymują się w innym miejscu - ROZWIĄZANY
« Odpowiedź #2 dnia: Sierpień 16, 2008, 22:03:59 pm »

Offline Daro

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 354
OZi1845, nie koniecznie. jesli silnik jest jak w DFie czy 126p to za zatrzymywanie sie wycieraczek odpowiadają 2 dodatkowe styki umieszczone w mechaniżmie ślimakowym. uruchamia je (zwiera i rozwiera krzywka) krzywka umieszczona na ślimacznicy. Czasem poprostu są podpalone albo brudne i  z opóżnieniem sie rozwierają potrafi potrafi je zespawać. wtedy śa własnie takie objawy.
były:
>plus '97
>125p '78/'82
>caro 96
jest: Power of Dreams

Wycieraczki zatrzymują się w innym miejscu - ROZWIĄZANY
« Odpowiedź #3 dnia: Sierpień 16, 2008, 22:18:44 pm »

Offline Daro

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 354
jesli jest takie cosik
http://tubek.pl/czesci/_mini-czesci_daewoo_dok2_186.jpg
to na 99% t o co napisałem

naprawa jest banalna odkrecasz plastikowy dekielek i w nim zamocowane są 2 blaszki (styki)

mógłbyś znalęźć gdzies jak wygląda Twój?
były:
>plus '97
>125p '78/'82
>caro 96
jest: Power of Dreams

Wycieraczki zatrzymują się w innym miejscu - ROZWIĄZANY
« Odpowiedź #4 dnia: Sierpień 16, 2008, 22:21:12 pm »

Grzesiek

  • Gość
U mnie w poldzie to samo na 1 stopniu gdy włączę czsówke więc jestem ciekaw rozwiązania :wink:

Wycieraczki zatrzymują się w innym miejscu - ROZWIĄZANY
« Odpowiedź #5 dnia: Sierpień 16, 2008, 22:23:54 pm »

Offline matucha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2701
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96
    • http://www.osp.piaski-wlkp.pl
Cytat: "Daro"
mógłbyś znalęźć gdzies jak wygląda Twój?


Na oko identyczny tyle, że w skali 2:1 ;)

[ Dodano: 16 Sie 2008 22:24 ]
Pomimo tego, że jutro niedziela to chyba się za to wezmę :)

Chodzi o ten dekielek ktory na zdjęciu widać po prawo?
Ktoś, kto zaprojektował Poloneza, wiedział, że się kiedyś urodzimy...

Polonez Caro 1,6 GLI LPG, Polonez KOMBI 1,6 MPI LPG & Dacia Sandero Stepway 1,6MPI LPG
Lublin 3 KOMBI 2,4TD & Renault KANGOO Fairway 1,5 DCI Privilege ;)

Wycieraczki zatrzymują się w innym miejscu - ROZWIĄZANY
« Odpowiedź #6 dnia: Sierpień 16, 2008, 22:26:21 pm »

Offline Daro

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 354
Tak sobie myślę....czasówka wyzwala krótki impuls potrzebny do ruszenia wycieraczek, potem działają tylko te styki. To do nich cały czas doprowadzone jest napięcie. Powodem tego, że zatrzymują sie w inym miejscu a mają dobry zakres ruchów to na 99% styki.
Co do ciągłej pracy to rzeczywiście może być czasówka ewentualne zwarcie styków.
Najprostrzy sposób... odłaczć od silnika przewód na którym  po wączeniu zapłonu jest (+) i bedzie wiadomo.

[ Dodano: 16 Sie 2008 22:28 ]
Dekielek z tyłu przekładni, którego nie widać na tym zdjęciu  (nie znalazłem zdjęcia z drugiej strony ;( ) zaraz może coś znajdę

[ Dodano: 16 Sie 2008 22:44 ]
http://www.czesci.v10.pl/img/thumbs/THUMB_C1588718.jpg
Trochę małe zdjęcie a chodzi o ten czarny plastikowy dekielek.
były:
>plus '97
>125p '78/'82
>caro 96
jest: Power of Dreams

Wycieraczki zatrzymują się w innym miejscu - ROZWIĄZANY
« Odpowiedź #7 dnia: Sierpień 16, 2008, 22:29:42 pm »

Offline matucha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2701
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96
    • http://www.osp.piaski-wlkp.pl
Daro, co do niezatrzymywania to może być to samo, bo one przystaną w tym miejscu co się zatrzymują i jadą dalej po prostu. Zacznę od tego i zobaczę czy będą znowu jeździć dalej.
Ktoś, kto zaprojektował Poloneza, wiedział, że się kiedyś urodzimy...

Polonez Caro 1,6 GLI LPG, Polonez KOMBI 1,6 MPI LPG & Dacia Sandero Stepway 1,6MPI LPG
Lublin 3 KOMBI 2,4TD & Renault KANGOO Fairway 1,5 DCI Privilege ;)

Wycieraczki zatrzymują się w innym miejscu - ROZWIĄZANY
« Odpowiedź #8 dnia: Sierpień 16, 2008, 22:54:33 pm »

sergiej

  • Gość
Nie wiem w którą wersję programatora wyposażony jest ten Lublin, ale z moich doświadczeń z C+ wiem, że po padnięciu "urządzenia mikroprocesorowego" (taka niebieska prostopadłościenna kostka) przestały działać:
- programowane odstępy wycieraczek (pierwsza pozycja nie działała)
- wycieraczki po wyłączeniu z 2 lub 3 pozycji na 1 i 0 zatrzymywały się natychmiast (w dowolnym położeniu)
- oświetlenie wnętrza nie działało (chyba, że były włączone światła awaryjne)
- opóźnienie oświetlenia nie działo
- automatyczne załączanie ogrzewania tylnej szyby

Zakup nowego urządzenia (~5 lata temu) rozwiązał całkowicie wymienione problemy

Wycieraczki zatrzymują się w innym miejscu - ROZWIĄZANY
« Odpowiedź #9 dnia: Sierpień 16, 2008, 23:17:49 pm »

Offline Daro

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 354
Cytat: "sergiej"
programowane odstępy wycieraczek (pierwsza pozycja nie działała)
- wycieraczki po wyłączeniu z 2 lub 3 pozycji na 1 i 0 zatrzymywały się natychmiast (w dowolnym położeniu)

mam sporadycznie takie same objawy i zaznacze ze nie jest to wina hybrydy(podmienaiłem w czasie wystepowania objawu na sprawną>> nie pomogło) nuczyłem się juz pokonywac ten problem ale fajnie by było wiedziec bez rozbierania co w trawie piszczy :)
były:
>plus '97
>125p '78/'82
>caro 96
jest: Power of Dreams

Wycieraczki zatrzymują się w innym miejscu - ROZWIĄZANY
« Odpowiedź #10 dnia: Sierpień 17, 2008, 12:03:53 pm »

Offline matucha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2701
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96
    • http://www.osp.piaski-wlkp.pl
sergiej, urządzenia mikroprocesorowego właśnie nie ma. Sprawdzę z tymi stykami i zdam relację. Dzisiaj chyba nie dam rady bo leje i wieje strasznie.
Ktoś, kto zaprojektował Poloneza, wiedział, że się kiedyś urodzimy...

Polonez Caro 1,6 GLI LPG, Polonez KOMBI 1,6 MPI LPG & Dacia Sandero Stepway 1,6MPI LPG
Lublin 3 KOMBI 2,4TD & Renault KANGOO Fairway 1,5 DCI Privilege ;)

Wycieraczki zatrzymują się w innym miejscu - ROZWIĄZANY
« Odpowiedź #11 dnia: Sierpień 17, 2008, 20:10:05 pm »

Nikita

  • Gość
tez sie podepne pod wycieraczki tylko ze ja mam problem tego typu ze mi strasznie wolno chodza na najszybszym biegu ledwo sie ciagna okolo 6-7 sekund im zajmuje jedna sekweencja w czym moze byc problem

Wycieraczki zatrzymują się w innym miejscu - ROZWIĄZANY
« Odpowiedź #12 dnia: Sierpień 17, 2008, 20:12:44 pm »

Offline Daro

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 354
Nikita, a może poprostu zacierają sie ośki?
były:
>plus '97
>125p '78/'82
>caro 96
jest: Power of Dreams

Wycieraczki zatrzymują się w innym miejscu - ROZWIĄZANY
« Odpowiedź #13 dnia: Sierpień 17, 2008, 22:20:06 pm »

Nikita

  • Gość
nie wiem w sumie nie zagladalem jak wygladaja w srodku

Wycieraczki zatrzymują się w innym miejscu - ROZWIĄZANY
« Odpowiedź #14 dnia: Sierpień 19, 2008, 17:14:46 pm »

Offline matucha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2701
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96
    • http://www.osp.piaski-wlkp.pl
Problem rozwiązany. Było dokładnie tak jak mówił kolega Daro. Styki już przypieczone przejechałem papierkiem, na tych stykach przy przekładni było trochę smaru, brudu itp. Wyczyściłem ładnie. Ta cała czasówka jest zaraz przy tym, ale nierozbieralna, dało się tylko wierzch zdjąć. Wyczyściłem, bo też zabrudzone, lekko wilgotne miejscami - wysuszyłem, po złożeniu wszystkie otwory i miejsca gdzie mogłaby się dostawać woda zatkałem silikonem. Wszystko ładnie śmiga. Opróćz tego chyba będę musiał założyć nową kostkę. Na każdym pinie mam ok. 30 Ohm oporu  :|  Szukam 5-pinowej kostki no i muszę kupić porządną zaciskarkę.
Ktoś, kto zaprojektował Poloneza, wiedział, że się kiedyś urodzimy...

Polonez Caro 1,6 GLI LPG, Polonez KOMBI 1,6 MPI LPG & Dacia Sandero Stepway 1,6MPI LPG
Lublin 3 KOMBI 2,4TD & Renault KANGOO Fairway 1,5 DCI Privilege ;)

Wycieraczki zatrzymują się w innym miejscu - ROZWIĄZANY
« Odpowiedź #15 dnia: Sierpień 19, 2008, 19:02:59 pm »

wiciu

  • Gość
U mnie było dokładnie tak samo i udało mi się z tym uporać. Moim zdaniem na pierwszym biegu wycieraczki działają zbyt szybko i w chwili kiedy mają się zatrzymać to siłą bezwładności-rozpędu kółko z bieżnią (po której chodzą styki) w silniku przekręca się na tyle, że styk znowu wpada na pole zasilania i wycieraczki wykonują kolejny cykl. Efekt jest właśnie taki, że wycieraczki zwalniają na dole szyby, lekko odbijąją do góry i ... działają nadal.
Rozwiązałem ten problem następująco: w silniczku wycieraczek do płytki drukowanej są przylutowane 3 kabelki: masa, bieg wolny, bieg szybki. Znalazlem je i zamieniłem bieg wolny z biegiem szybkim przelutowując dwa kabelki. Efekt jest następujący:
1bieg: wolno działająca czasówka
2bieg: najszybsza ciągła praca
3bieg: wolna ciągła praca

Aktualnie nie ma problemu z zatrzymywaniem się wycieraczek, ponieważ wyłączając jakikolwiek bieg, dźwignia przy kierownicy musi przejść przez pierwszy bieg, więc wycieraczki zwalniają na tyle, że zatrzymują się zawsze na dole.

Wycieraczki zatrzymują się w innym miejscu - ROZWIĄZANY
« Odpowiedź #16 dnia: Sierpień 19, 2008, 19:22:36 pm »

Offline matucha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2701
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96
    • http://www.osp.piaski-wlkp.pl
wiciu, tak jak opisałeś, to ja miałem od razu w moim Kombi zrobione. Można by jeszcze zrobić tak, że przełożyć o jeden ząbek na wieloklinie i zatrzymywałyby się nie podczas stawania, ale podczas zawracania. Ich masa przeszkadzałaby temu, żeby to siłą bezwładności przeskoczyło dalej,
Ktoś, kto zaprojektował Poloneza, wiedział, że się kiedyś urodzimy...

Polonez Caro 1,6 GLI LPG, Polonez KOMBI 1,6 MPI LPG & Dacia Sandero Stepway 1,6MPI LPG
Lublin 3 KOMBI 2,4TD & Renault KANGOO Fairway 1,5 DCI Privilege ;)

Wycieraczki zatrzymują się w innym miejscu - ROZWIĄZANY
« Odpowiedź #17 dnia: Sierpień 19, 2008, 19:47:58 pm »

wiciu

  • Gość
Cytat: "matucha"
wiciu, tak jak opisałeś, to ja miałem od razu w moim Kombi zrobione. Można by jeszcze zrobić tak, że przełożyć o jeden ząbek na wieloklinie i zatrzymywałyby się nie podczas stawania, ale podczas zawracania. Ich masa przeszkadzałaby temu, żeby to siłą bezwładności przeskoczyło dalej,


faktycznie wydaje się to logiczne, ale próbowałem również tej metody (wszystko żeby tylko nie wyciągać silniczka, ach to wyjmowanie i montowanie podszybia ...  :) ) i nijak u mnie się nie sprawdziła

pożądany skutek dawało jeszcze zduszenie (żeby ciężej chodziło) osi ślimaka w silniczku wycieraczek, ale śrubka/regulacja jest plastikowa, szybko się wyrabiała i znowu wycieraczki chodziły jak chciały

Wycieraczki zatrzymują się w innym miejscu - ROZWIĄZANY
« Odpowiedź #18 dnia: Sierpień 19, 2008, 21:47:29 pm »

Grzesiek

  • Gość
a u mnie coś innego padło stopił się w środku przełącznik od czasówki i dlatego tak chodził nie wiem czemu się popalił założyłem nowy i ok

Wycieraczki zatrzymują się w innym miejscu - ROZWIĄZANY
« Odpowiedź #19 dnia: Sierpień 27, 2008, 16:12:55 pm »

Kon.radek

  • Gość
W moim wycieraczki w ogóle nie łapią na wolnej częstotliwości. Działa jedynie szybka częstotliwość i to w ten sposób, że gdy ją wyłączam, to wycieraczki nie wracają na dół, tylko zostają tam, gdzie akurat wyłączyłem. Myślałem, że to silniczki zastrajkowały, ale z tego co piszecie, one właściwie zawsze działają, a problem leży gdzies indziej. Czy możecie coś doradzić w tym przypadku?

[ Dodano: 18 Wrz 2008 15:47 ]
Minęło trochę czasu, więc nie edytuję, bo trupa nie odkopię :)
Byłem u elektryka jakiś czas temu i powiedział, że szybsza praca kierunkowskazów związana jest z urządzeniem mikroprocesorowym ( o tym już mi mówiliście). Ale powiedział również, że wariowanie wycieraczek przednich NIE JEST ZWIĄZANE z mikroprocesorem, a ponoć umieszczony jest inny silnik wycieraczek z przodu - tzn. nie oryginalny z PN. Chciałem coś z tym robić, ale w sumie nie padało, więc zapomniałem. Wracam do tematu, bo się jesień brutalnie zaczęła. I moim zdaniem to nie może być silnik wycieraczki. Czy się mylę? Wydaje mi się bowiem, że silnik sam w sobie dostaje tylko impuls elektr. do działania, a nie ma zaprogramowanej pracy czasowej, ani jakiejkolwiek innej. Powiedzcie czy tak jest? Szukam urządzenia mikroprocesorowego do TRUCKA i na razie znaleźć nie mogę. Gdzie mogę to ustrojstwo kupić?