Autor Wątek: Nie odpala gdy zimny, odpala na dotyk gdy cieply..  (Przeczytany 12558 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Nie odpala gdy zimny, odpala na dotyk gdy cieply..
« dnia: Październik 29, 2008, 12:04:54 pm »

Offline Lupo

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1187
  • Płeć: Mężczyzna
    • Był: FSO Polonez Caro 1.6GLI
Wyczerpaly mi sie pomysly, moze ktos mi cos jeszcze podpowie.. Ustawiam wygasniecie na tydzien by nie zasmiecac kolejnym podobnym tematem.

Jak w temacie - postoi - nie ma szans by odpalil. Natomiast na cieplym odpala na dotyk.

Jak zimny podczas krecenia nie slychac wogole "zalapywania". Dopiero na mocnym akumulatorze po dlugim kreceniu i przelaczaniu miedzy benzyna a gazem za ktoryms razem zaczyna zalapywac i potem odpala.

Co sprawdzilem:

1. swiece, kable, modul.
2. wymienilem czujnik temperatury (ten do komputera)
3. wyczyscilem czujniki przy wtrysku
4. zregenerowalem parownik lpg
5. wymienilem filtry lpg
6. poruszalem styki na czujniku polozenia walu - nie udalo mi sie go zdemontowac calkiem..
7. sprawdzalem bezpieczniki od wtrysku


I kilka pytan:
1. jak zdemontowac ten czujnik polozenia walu. Czy on sie jakos wykreca? Odkrecilem ta dluga srube co go trzyma, ale dalej nie dalo sie go ruszyc?
2. Jak sprawdzic czy sie otwieraja cewki od gazu (robiac to w pojedynke) ? Bo wydaje mi sie ze po przekreceniu stacyjki otwieraja sie tylko na chwile?
3. czy wina moze lezec po stronie przekaznika odcinajacego wtrysk lub tez centralki lpg (instalacja najprostsza - Iej generacji) i jesli tak to czy mozna to jakos obejsc podlaczajac na stale tylko lpg?
4. Skoro odpala gdy jest cieply "na dotyk" to rozumiem ze moge wykluczyc przestawiony rozrzad itp.?
5. Czy zeby podmienic komputer trzeba wyciagnac schowek = rozwiercic nity?

Dzieki za pomysly bo juz mi sie naprawde koncza..
<font color="#FFFFFF">- O! Widzę, że kupiłeś sobie Golfa.
- Nie, wygrałem. Była to druga nagroda w loterii.
- A to co w takim razie było pierwszą?
- Worek kartofli.</font>

Re: Nie odpala gdy zimny, odpala na dotyk gdy cieply..
« Odpowiedź #1 dnia: Październik 29, 2008, 12:12:38 pm »

Offline jimo#1921

  • Administrator
  • Wiadomości: 3417
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6 16V
Cytat: "Lupo#1891"

2. Jak sprawdzic czy sie otwieraja cewki od gazu (robiac to w pojedynke) ? Bo wydaje mi sie ze po przekreceniu stacyjki otwieraja sie tylko na chwile?



Lupo a czy przy okazji regeneracji regeneracji parownika czyściłeś elektrozawory?
Czy daje jakiś efekt rozkręcenie bypasuu na parowniku "ba bogato"?
Być może po prostu masz tak wyregulowaną instalkę, że na zimny bardzo ciężko odpala - nagrzeje się parownik i odpala dobrze. Niestety tak powinno być - ogólnie to lpg nie szłuży do odpalania :/.

Spróbuj zrobić tak, że podaj stały + (z aku) na elektrozawory od gazu i wtedy kręć rozruchaczem.
  • Prowadzę dystrybucję wysyłkową gadżetów FSO-PTK! Podkładki pod tablice rejestracyjne (1-/2-rzędowe), latarki LED/otwieracze/breloki, naklejki... Zapraszam do kontaktu na PW.
Pozdrawiam Michał aka jimo
"A"It's a hundred and six miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses."
Były: A+ 1,6ohv; C 2.0dohc;V 745; A 1,8 K4F; YP250; C+ 18K4F; N126N
Są: C 16K4F; FZ6 SAHG; "pierdziawka", 3.6V6;

Nie odpala gdy zimny, odpala na dotyk gdy cieply..
« Odpowiedź #2 dnia: Październik 29, 2008, 12:14:48 pm »

Offline Lupo

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1187
  • Płeć: Mężczyzna
    • Był: FSO Polonez Caro 1.6GLI
Cytat: "jimo#1921"
Być może po prostu masz tak wyregulowaną instalkę, że na zimny bardzo ciężko odpala - nagrzeje się parownik i odpala dobrze.


Parownik czyscilem i regulowalem instalacje bo nie chcial odpalac. Wiec to nie jest powodem, bo problem byl juz wczesniej.

Cytat: "jimo#1921"
gólnie to lpg nie szłuży do odpalania :/

Eeee tam.. Pamietam czasy gdy bylo -20 i odpalal na gazie, wiec dac sie da. Ze sie nie powinno to inna sprawa.
Swoja droga ile trzeba minilalnie wlac do baku benzyny zeby pompa ja zassala? 5l? 10l?
<font color="#FFFFFF">- O! Widzę, że kupiłeś sobie Golfa.
- Nie, wygrałem. Była to druga nagroda w loterii.
- A to co w takim razie było pierwszą?
- Worek kartofli.</font>

Nie odpala gdy zimny, odpala na dotyk gdy cieply..
« Odpowiedź #3 dnia: Październik 29, 2008, 12:21:09 pm »

Offline jimo#1921

  • Administrator
  • Wiadomości: 3417
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6 16V
Czy elektrozawory też czyściłeś? Być może elektrozawór się zawiesza, jak się trochę rozgrzeje od silnika to puszcza, tudzież od wielokrotnego podania napięcia. Zrób tak że podaj napięcie niezależnie na każdy elektrozawór od lpg i sluchaj czy się otwiera..
  • Prowadzę dystrybucję wysyłkową gadżetów FSO-PTK! Podkładki pod tablice rejestracyjne (1-/2-rzędowe), latarki LED/otwieracze/breloki, naklejki... Zapraszam do kontaktu na PW.
Pozdrawiam Michał aka jimo
"A"It's a hundred and six miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses."
Były: A+ 1,6ohv; C 2.0dohc;V 745; A 1,8 K4F; YP250; C+ 18K4F; N126N
Są: C 16K4F; FZ6 SAHG; "pierdziawka", 3.6V6;

Nie odpala gdy zimny, odpala na dotyk gdy cieply..
« Odpowiedź #4 dnia: Październik 29, 2008, 17:00:59 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
można delikatnie popukać w obudowy elektromagnesów :)
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Nie odpala gdy zimny, odpala na dotyk gdy cieply..
« Odpowiedź #5 dnia: Październik 29, 2008, 19:54:56 pm »

alan28

  • Gość
ustaw zawory w silniku...za mały luz i już nie odpalisz...mialem tak w swoim....moglem cheblować do upadłego...na ciepłym od strzała

Nie odpala gdy zimny, odpala na dotyk gdy cieply..
« Odpowiedź #6 dnia: Październik 30, 2008, 09:56:59 am »

Offline Lupo

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1187
  • Płeć: Mężczyzna
    • Był: FSO Polonez Caro 1.6GLI
Byly regulowane 1,5 tys. km temu.. :/ Ale moze zajrze tam znowu. Musze tylko szczelinomierz namierzyc.
<font color="#FFFFFF">- O! Widzę, że kupiłeś sobie Golfa.
- Nie, wygrałem. Była to druga nagroda w loterii.
- A to co w takim razie było pierwszą?
- Worek kartofli.</font>

Nie odpala gdy zimny, odpala na dotyk gdy cieply..
« Odpowiedź #7 dnia: Październik 30, 2008, 10:24:46 am »

szczepan

  • Gość
Sprawdż ten wężyk od podciśnienia na parowniku, może jest nieszczelny? A wogóle jeśli masz lpg I gener.(jeśli dobrze pamiętam)  powinieneś miec ręczny przycisk do otwierania elektrozaworu lpg, który to na zimnym silniku należy załączyć na kilka sek.

Nie odpala gdy zimny, odpala na dotyk gdy cieply..
« Odpowiedź #8 dnia: Październik 30, 2008, 10:31:32 am »

Offline Lupo

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1187
  • Płeć: Mężczyzna
    • Był: FSO Polonez Caro 1.6GLI
Cytat: "szczepan"
ręczny przycisk do otwierania elektrozaworu lpg, który to na zimnym silniku należy załączyć na kilka sek


Nie mam czegos takiego.

[ Dodano: 2008-10-30, 10:31 ]
Cytat: "szczepan"
Sprawdż ten wężyk od podciśnienia na parowniku, może jest nieszczelny?

Po wymianie calosc sprawdzalem.
<font color="#FFFFFF">- O! Widzę, że kupiłeś sobie Golfa.
- Nie, wygrałem. Była to druga nagroda w loterii.
- A to co w takim razie było pierwszą?
- Worek kartofli.</font>

Nie odpala gdy zimny, odpala na dotyk gdy cieply..
« Odpowiedź #9 dnia: Październik 30, 2008, 10:50:03 am »

szczepan

  • Gość
W takim razie spróbuj sobie cos takiego założyć. Przycisk klawiszowy ,napięcie ze stacyjki ( żeby było tylko na wł. zapłonie) i do elektrozaworu na parowniku. Ja miałem coś takiego w eskorcie z 87r. czyli gażnikowcu . był tam wł. 3 pozyc  BEN/ GAS/ POMP

[ Dodano: 30 Paź 2008 10:53 ]
Czy przypadkiem nie masz zaworów hydraulicznych?

Nie odpala gdy zimny, odpala na dotyk gdy cieply..
« Odpowiedź #10 dnia: Październik 30, 2008, 10:54:44 am »

Offline Lupo

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1187
  • Płeć: Mężczyzna
    • Był: FSO Polonez Caro 1.6GLI
Cytat: "szczepan"
Czy przypadkiem nie masz zaworów hydraulicznych?

Nie, jeszcze mam normalnie regulowane.

[ Dodano: 2008-10-30, 10:55 ]
Cytat: "szczepan"
napięcie ze stacyjki ( żeby było tylko na wł. zapłonie) i do elektrozaworu na parowniku. Ja miałem coś takiego w eskorcie z 87r. czyli gażnikowcu . był tam wł. 3 pozyc BEN/ GAS/ POMP

Cos takiego czasem uzyskuje wlaczajac zaplon na benzynie i przelaczajac na gaz - na chwile otwiera sie cewka. Ale ostatnio to nie pomaga.
<font color="#FFFFFF">- O! Widzę, że kupiłeś sobie Golfa.
- Nie, wygrałem. Była to druga nagroda w loterii.
- A to co w takim razie było pierwszą?
- Worek kartofli.</font>

Nie odpala gdy zimny, odpala na dotyk gdy cieply..
« Odpowiedź #11 dnia: Październik 30, 2008, 11:00:49 am »

szczepan

  • Gość
Pytam, bo kilka lat temu musiałem mechanikowi udowodnić że w moim poldku jest hydraulika. Po prostu na siłe chciał mi wyregulować luzy na zaworach. Szczęście że byłem przy tym obecny.

Nie odpala gdy zimny, odpala na dotyk gdy cieply..
« Odpowiedź #12 dnia: Październik 30, 2008, 11:15:10 am »

Offline Lupo

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1187
  • Płeć: Mężczyzna
    • Był: FSO Polonez Caro 1.6GLI
No ja jestem pewien tego jakie sa u mnie :)

[ Dodano: 2008-10-30, 12:53 ]
ok, ide do auta sprobuje cos powalczyc.
<font color="#FFFFFF">- O! Widzę, że kupiłeś sobie Golfa.
- Nie, wygrałem. Była to druga nagroda w loterii.
- A to co w takim razie było pierwszą?
- Worek kartofli.</font>

Nie odpala gdy zimny, odpala na dotyk gdy cieply..
« Odpowiedź #13 dnia: Październik 30, 2008, 14:02:56 pm »

Offline Lupo

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1187
  • Płeć: Mężczyzna
    • Był: FSO Polonez Caro 1.6GLI
Juz wrocilem.
Udalo mi sie odpalic, ale szczerze mowiac przypuszczam ze to dzieki temu ze jest dzis 20stopni na termometrze.

Co zrobilem - najpierw jak przyszedlem zakrecilem i wogole nie zalapywal.
Potem pobawilem sie centralka (czasem sie zastanawiam czy ona nie moze jakos wplywac na nieodpalanie auta  - moja centralka to STAG 2W), zaczal zalapywac, ale nie chcial zaskoczyc.
Potem poszedlem pod maske. Popodlaczalem na krotko cewki - za kazdym razem sie otwieraly. Opukalem cewki. Zostawilem podpieta na stale cewke nad filtrem gazu i poszedlem zakrecic odpalil choc troche musialem nim jeszcze pokrecic i "poprzelaczac".

I teraz najlepsze. Odpalil, ale nie trzymal obrotow (to ostatnio u niego normalne chwile po odpaleniu) wiec go zgasilem.
 Poszedlem odlaczyc ta cewke i podpiac wszystko normalnie i.. znowu zapalil na dotyk.

I tu mnie cos dziwi - bo wogole sie przeciez nie nagrzal - chodzil moze 10 sekund..
<font color="#FFFFFF">- O! Widzę, że kupiłeś sobie Golfa.
- Nie, wygrałem. Była to druga nagroda w loterii.
- A to co w takim razie było pierwszą?
- Worek kartofli.</font>

Nie odpala gdy zimny, odpala na dotyk gdy cieply..
« Odpowiedź #14 dnia: Październik 30, 2008, 17:31:21 pm »

szczepan

  • Gość
Czyli wychodzi na to że masz najprawdopodobniej nieszczelną instal. gazową , dlatego po dłuższym postoju trzeba ją napełnić ( poprzez kilkusekundowe podanie prądu na cewkę) myślę że ten włącznik by się przydał. Chociaż lepiej z gazem nie kombinować, tylko pora już na intalację nowszej generacji. Bo jak przeholujesz z tym wł. (za długo go przytrzymasz) na dodatek ta nieszczelność to wylecisz nam w KOSMOS. :(

Nie odpala gdy zimny, odpala na dotyk gdy cieply..
« Odpowiedź #15 dnia: Październik 30, 2008, 17:57:29 pm »

Offline Lupo

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1187
  • Płeć: Mężczyzna
    • Był: FSO Polonez Caro 1.6GLI
Cytat: "szczepan"
tylko pora już na intalację nowszej generacji


Nie oplaca sie - nie ma takiej potrzeby.

Cytat: "szczepan"
Czyli wychodzi na to że masz najprawdopodobniej nieszczelną instal. gazową


Bledny wniosek. Po pierwsze sprawdzalem jej szczelnosc. Po drugie i najwazniejsze nieraz juz sie tak bawilem i auto nie odpalalo. Jak juz pisalem dzis bylo po prostu cieplej..

[ Dodano: 2008-10-30, 17:58 ]
Cytat: "szczepan"
poprzez kilkusekundowe podanie prądu na cewkę


Poza tym cewek jest kilka po drodze, wiec otwarcie jednej specjalnie nic nie zmienia.
<font color="#FFFFFF">- O! Widzę, że kupiłeś sobie Golfa.
- Nie, wygrałem. Była to druga nagroda w loterii.
- A to co w takim razie było pierwszą?
- Worek kartofli.</font>

Nie odpala gdy zimny, odpala na dotyk gdy cieply..
« Odpowiedź #16 dnia: Październik 30, 2008, 20:38:22 pm »

szczepan

  • Gość
Cytat: "Lupo#1891"
Poza tym cewek jest kilka po drodze, wiec otwarcie jednej specjalnie nic nie zmienia.
I tu mnie nie zrozumałeś. w instalacji starej generacji po załaczeniu przełącznika na lpg i po włączeniu zapłonu wszystkie elektrozawory przelączają się na gaz oprócz tego jednego, który jest otwierany przez wężyk podciśnienia. a podciśnienie wytwarza się podczas obrotu wałem. Chyba dlatego stosowano ten włącznik, żeby napełnić gazem przewód dochodzący do gażnika i zaoszczędzić na kręceniu rozrusznikiem. Ponieważ rozrusznik zabiera tyle pradu że np. po 10sek kręcenia słaby akumulator nie da już prądu na iskrę chociaz jeszcze kręci.I wcale nie musi to być nieszczelność którą opisałem. tylko tak jak bena potrafi wyparować z gażnika po kilku dniach postoju tak gaz wyparuje po paru godzinach.

[ Dodano: 30 Paź 2008 20:41 ]
Uff...... nie myślałem że jeszcze tyle pamiętam, Bo taką instalacje miałem 10lat temu, a piszę zpamięci :D

Nie odpala gdy zimny, odpala na dotyk gdy cieply..
« Odpowiedź #17 dnia: Październik 31, 2008, 15:31:51 pm »

Offline Lupo

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1187
  • Płeć: Mężczyzna
    • Był: FSO Polonez Caro 1.6GLI
No i dupa.. Temperatura spadla dzis do 10 stopni i juz nie odpalil..
Robilem to samo co wczoraj, otwieralem cewki i wogole. Strzelalo juz nawet gazem w silniku ale nie chcial wogole zaskoczyc.

Po kilku kreceniach akumulator powiedzial pier***e nie robie..

Wytargalem celem naladowania bo auto by sie jutro przydalo..
<font color="#FFFFFF">- O! Widzę, że kupiłeś sobie Golfa.
- Nie, wygrałem. Była to druga nagroda w loterii.
- A to co w takim razie było pierwszą?
- Worek kartofli.</font>

Nie odpala gdy zimny, odpala na dotyk gdy cieply..
« Odpowiedź #18 dnia: Październik 31, 2008, 18:37:09 pm »

szczepan

  • Gość
Spróbuj jeszcze pożyczyć gdzieś dobry akumulator . Albo nawet ten, który naładujesz w domu, rano jak go podłączysz; włącz zapłon wciśnij ręcznie na ok 3sek. elektrozawór na parowniku ( chyba wystarczy palcem nacisnąć taki metalowy rdzeń, który wystaje z cewki będziesz słyszał jak syczy gaz) potem zakrec rozrusznikiem aż zapali . Jeśli nic nie pomyliłem to powinien zapalić już przy 5st. C jeśli będzie zimniej przyciśnij na 4s do 5s. nie dłużej , bo może strzelić w silniku. Jak to nie podziała to ja już więcej pomysłow już nie mam.    POWODZENIA i głowa do góry

Nie odpala gdy zimny, odpala na dotyk gdy cieply..
« Odpowiedź #19 dnia: Październik 31, 2008, 22:33:51 pm »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
a w jaki sposób odpalasz? znaczy jak z pedałem gazu? bo ja też dużo odpalam z samego gazu i również zauważyłem taką sprawę jaką ty masz.

wracam do tematu- czy trzymasz gaz wciśnięty do dechy, czy jak? ja robie w ten sposób- jak odpalam i jest zimno to najpierw bez gazu, ew. troszeczkę i jesli ma ochotę od razu zaskoczyć to wtedy dodaje jeszcze trochę i zapala. jeśli nie, co sie zadarza, jak sam wiesz :) to wciskam gaz zupełnie do dechy i tak trzymam. max po 15s zaskakuje.
a jesli mi nie zaskakuje to wyłaczam dopływ gazu i benzyny ( brak jakiegokolwiek zasilania paliwem) i dalej kręce z wciśnietym do dechy gazem. po 3-5s zapala i dokładnie w tym momencie zarzucam na lpg- auto chodzi.
z wolnymi obrotami jest na początku troche problem, szczególnie w Trucku , gdzie mam gażnik.
ogólnie juz zauważyłem w nie jednym aucie, ze gdy zimno to daje dużo więcej gazu niż potrzeba i "zalewa" silnik. własnie wyłaczenie na krótki czas rozwiązuje sprawe- naukowo nie mogę tego poprzeć, ale działa :P
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r