Autor Wątek: Wałek rozrządu lepszy niż seria  (Przeczytany 3829 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Wałek rozrządu lepszy niż seria
« dnia: Listopad 20, 2008, 11:13:24 am »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4230
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Witam Szanownych Kolegów :)

W związku z tym, iż myślę w przyszłości o wymianie wałka na odpowiednik o lepszych parametrach, otworzyłem ten temat.

Chciałbym się dowiedzieć czy ktoś miał styczność z wałkami firm: Świątek, CATCAMS  :?:
O tych pierwszych słyszałem różne opinie, m.in. że są bardzo miękkie.
Nasuwa mi się pytanie czy da się z tym coś zrobić, bo istnieją firmy, które potrafią chemicznie utwardzić powierzchnię takiego wałka.
Ogólnie chodzi mi o ostrzejszy wałek od seryjnego. Głowicę mam już obrobioną, turbo pewnie nigdy nie zagości  :roll: , prace nad baranem się przedłużają  :?

Proszę o opinie osób, które miały styczność z tymi wałkami, a nie bajkopisarzy  :wink:
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Wałek rozrządu lepszy niż seria
« Odpowiedź #1 dnia: Listopad 20, 2008, 11:37:16 am »

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1714
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v
Ajku do siebie znalazł wałki i bynajmniej nie świątka. utwardzanie ich to za drogi gips.
BARTEK#1925, jak zrobimy przymiarki moze się okazać ze bedzie do zbycia kolektor z turbiną do pinto :)

Wałek rozrządu lepszy niż seria
« Odpowiedź #2 dnia: Listopad 20, 2008, 12:17:54 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4230
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Van#1860 ale kolektor z turbiną to nawet nie połowa sukcesu  :wink:

Ja jednak wolę N/A do codziennej jazdy.
Na forum sierry wyczytałem, że koszt utwardzenia wałka to ~300 zł.
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Wałek rozrządu lepszy niż seria
« Odpowiedź #3 dnia: Listopad 23, 2008, 22:42:55 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Cytat: "BARTEK#1925"
W związku z tym, iż myślę w przyszłości o wymianie wałka na odpowiednik o lepszych parametrach, otworzyłem ten temat.


Jak chcesz mam na sprzedaz nowiutki walek Kent Cams do pinto  :wink: - mi nie potrzebny gdyz przeszedlem juz na silniki szesciocylindrowe  :mrgreen:
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Wałek rozrządu lepszy niż seria
« Odpowiedź #4 dnia: Listopad 24, 2008, 18:34:08 pm »

Offline Smar

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 135
Elwood#1887,  jeśli Bartek nie weźmie tego wałka to ja jestem następny w  kolejce. ;)
Caro 1.5 GLI ("Zielony" - poległ); Caro 2.0 GLE (Poldoford - poszedł w świat); Caro 1.9D (Klekot - sprzedany); Caro 2000 DOHC (Czarny - poległ); Borewicz 2000 DOHC ("Czarnobyl"- jeździ u Hoffmana );
Caro 1.6 16v (Groszek)

Wałek rozrządu lepszy niż seria
« Odpowiedź #5 dnia: Listopad 24, 2008, 20:29:49 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4230
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Tak to wygląda cenowo u Świątka:
http://www.allegro.pl/item490580614_sportowy_walek_rozrzadu_ford_1_6_2_0_swiatek.html

jednak nic nie podali o tym z czego jest ten wałek wykonany - jaki stop  :roll:
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Wałek rozrządu lepszy niż seria
« Odpowiedź #6 dnia: Listopad 26, 2008, 16:11:21 pm »

Milek#1944

  • Gość
Ja z wałkami Świątka mialem troche wspolnego,kupowalem w jego firmowym sklepie w Bydgoszczy zaraz przy warsztacie i tam zakladalem. Niestety porównywać tu chyba nie ma czego bo było to w moim pierwszym własnym aucie - PF 126, czyli obciążenia różnią się diametralnie. Jednak pare lat na tym jezdzilem i nic niepokojacego sie nie dzialo a nie oszczedzałem biedaka. Przyrost mocy jako taki był...ale wiadomo jak to w maluszku ;)
Pozdrawiam

Wałek rozrządu lepszy niż seria
« Odpowiedź #7 dnia: Maj 19, 2009, 21:20:00 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4230
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Odkopię temat,

obecnie mam już zamontowany wałek od Elwooda#1887.
Auto jest o wiele bardziej żwawe, mimo że jeżdżę jeszcze na żeliwnym kolektorze.
Problem leży jednak w braku obrotów na biegu jałowym na benzynie i lekkim szarpaniu na gazie. Gazownik zasugerował szukanie przyczyny w instalacji zapłonowej. Wymieniłem kopułkę na oryginał BOSCHa (stara była nieco powypalana na stykach), dałem nowe świeczki NGK. EFEKT: auto elastyczniejsze, ale nadal szarpie silnikiem na luzie na gazie, brak jałowych na benie :? Zastanawiam się przy ostrzejszym wałku brak jałowych to reguła, czy należy teraz zmniejszyć/zwiększyć przerwę na świecach :?: nie wiem co robić. Przy okazji wymieniłem wąż od odmy, bo był taki sobie. Nie poprawiło to sytuacji. Co ciekawe, auto pali od strzała na zimno i ciepło, na benzynie i gazie.

Czekam na sugestie... :(
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Wałek rozrządu lepszy niż seria
« Odpowiedź #8 dnia: Maj 19, 2009, 23:25:06 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Zwiększyć nieco obroty biegu jałowego- nawet do 1000obr/min oraz w miarę możliwości zwiększyć pojemność dolotu- dodatkowa podkładka pod gaźnik. Wałek nie jest super ostry do wyścigów tylko trochę mocniejszy od serii- ma poprawić zakres od1 tys do 6 tys. Skoro auto kuleje tylko na ciepłym a na zimnym ok to kwestia regulacji- może wymagać innego wyprzedzenia zapłonu niż seria wiec zacząłbym od ruszenia aparatem w jedna i w druga stronę
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Wałek rozrządu lepszy niż seria
« Odpowiedź #9 dnia: Maj 20, 2009, 12:02:53 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4230
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Fajnie że się odezwałeś :)
Silnik ma problemy z biegiem jałowym na ciepłym i zimnym, zarówno na LPG jak i na benzynie. Dzisiaj rano zmniejszyłem odstęp na świecach do 0,6 . Troszkę się poprawiło. Zaczynam kierować podejrzenia na gaźnik - lewe powietrze.
Z tą przekładką to nie ma problemu, bo mam taki dystansik w garażu :P
Dzisiaj lub jutro zamontuję i zobaczę.
Aha, troszkę spowolniłem zapłon, to też minimalnie poprawiło sytuację.
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Wałek rozrządu lepszy niż seria
« Odpowiedź #10 dnia: Maj 20, 2009, 21:41:19 pm »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
BARTEK#1925, Sprawdz czy sie czasem rozrząd nie przestawił(nie był żle założony) o 1 ząbek czy coś. w astrze kiedyś wydawało mi sie ze doobrze załozyłem pasek, a był przekręcony o 1 ząb i własnie nierówno pracował na wolnych
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Wałek rozrządu lepszy niż seria
« Odpowiedź #11 dnia: Maj 21, 2009, 11:31:34 am »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4230
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Rozrząd jest OK, kilka razy sprawdzałem :wink: poza tym jak kiedyś miałem przestawiony rozrząd, to auto miało muła, a mój nie ma muła - wręcz przeciwnie :twisted:
Na forum capri.pl dotarłem do materiałów na temat regulacji automatycznego ssania.
Tak, tak, to w tym może być pies pogrzebany, mam gaźnik WEBERA 32/36 DGAV. Ssanie jest raczej rozregulowane, ponieważ wymieniałem membranki. Mam już dokładny opis regulacji, jutro rano przed pracą sprawdzę ten trop :P
Podejrzewam, że klapki ssania za szybko się uchylają, latają (wpadają we flater, latają "góra-dół" ), co chwilę cofając się i opadając. Stąd mogą być problemy. Jutro to wyreguluję i pochwalę się rezultatami :wink:

EDIT

dzisiaj rano ustawiłem automatyczne ssanie tak jak "każe" literatura, no i jest cały czas prawie tak samo :? dałem podkładkę pod gaźnik, nic to nie zmieniło. próbowałem podregulować wolne obroty na parowniku i przepustnicy, ale dupa :evil:

Nadal szarpie...

mlodyolek#1934 podrzucił mi pomysł o przefazowanie rozrządu - przesunięcie o jeden ząbek. Zastanawiam się czy to może być to :?:

[ Dodano: 2009-05-21, 16:48 ]
EDIT

Przed chwilą sprawdziłem rozrząd, nie jest przestawiony :)


Jedyne co zostało do sprawdzenia, to kwestia weryfikacji uszczelnień osiek przepustnic i skasowanie ew. luzów :?
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Wałek rozrządu lepszy niż seria
« Odpowiedź #12 dnia: Czerwiec 09, 2009, 19:00:10 pm »

Offline Zuczek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 836
    • Polonez 2.0Turbo, Syrena 1.0, Tarpan2.9v6 4x4
    • FSO KLUB MAŁOPOLSKA
witaj.. mialem identczny problem.. jak opisujesz.. pomogla wymiana świec na katalogowe do argenty 2.0 (gdyz ja akurat mam taki silnik) na innych udalo mi sie prawie wyeliminowac ten efekt tez ale nie dokonca - poprzez konkretne zmienijszenie odstepu na elektrodzie
polonez 2.0 DOHC Turbo
Syrena 105 1.0 pyr pyr,Tarpan2.9v6 4x4
punto 1.2 - Qatro in progress
ford escort MKIII 1984 1.6 Automatic
wigry 2, clk

Wałek rozrządu lepszy niż seria
« Odpowiedź #13 dnia: Czerwiec 09, 2009, 20:19:32 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4230
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Witam, walczę dalej z tematem, tzn na wysokich jest OK i to zarówno na gazie jak na benzynie. Problem jest z biegiem jałowym :( w kwestii benzyny wiąże się to z ustawieniem obrotów/składu mieszanki dla biegu jałowego, jeśli chodzi o gaz to wiąże się pośrednio z nastawami uchylenia przepustnicy. Odstęp na świecach zmniejszyłem z 0,75 na 0,6 i trochę się poprawiło. Świece mają około 500 km, założyłem nowe po wymianie wałka :)
Niedługo znowu przysiądę do tematu.
Co ciekawe, auto pali na dotyk na ciepło i zimno :!:
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Wałek rozrządu lepszy niż seria
« Odpowiedź #14 dnia: Czerwiec 10, 2009, 16:12:32 pm »

Offline Zuczek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 836
    • Polonez 2.0Turbo, Syrena 1.0, Tarpan2.9v6 4x4
    • FSO KLUB MAŁOPOLSKA
tez miałem "nowe" świece tylko ze takie jak do gsi. i tez palił ładnie na zimnym i na ciepłym.!
polonez 2.0 DOHC Turbo
Syrena 105 1.0 pyr pyr,Tarpan2.9v6 4x4
punto 1.2 - Qatro in progress
ford escort MKIII 1984 1.6 Automatic
wigry 2, clk

Wałek rozrządu lepszy niż seria
« Odpowiedź #15 dnia: Czerwiec 10, 2009, 17:18:13 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4230
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Powiem tak,

wcześniej miałem NGK, przejechały jakieś 3 tys. km , ale na wszelki wypadek dałem nowe i jest podobnie. Zmniejszenie przerwy dało poprawę. Spróbuję zmniejszyć przerwę do 0,5 mm i zobaczę co to da :roll:
Mam problem z regulacją ssania, obecnie nie działa ono wcale - mam gaźnik WEBERa 32/36 DGAV z automatycznym ssaniem. Jest tam wkręt regulacji obrotów na ssaniu. Muszę to wreszcie ustawić, bo ssanie normalnie działać powinno na gazie i benzynie. Kiedyś użytkowałem gaźnik WEBERa 32 DGAV, który posiadał identyczne ssanie i działało to sprawnie na gazie i benzynie, powyżej ~60 stopni ssanie się wyłączało. Tutaj po prostu musi to działać i koniec. Generalnie mało mnie to martwi, bo na jesieni chcę wrzucić kompletne EFI i BLOSA :D

[ Dodano: 2009-08-03, 21:32 ]
EDIT dla potomnych, co śledzą czasem temat :)

ssanie ustawione, działa poprawnie na benzynie i gazie, pozostaje problem lewego powietrza, poprzez luz na osi przepustnicy pierwszego przelotu.
Usterkę postaram się usunąć w najbliższy weekend, poprzez kasację luzu - dopasowanie plastikowej tulejki - oraz wymianę zaworu serwa, tak dla świętego spokoju :)
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja