Autor Wątek: Jaka jest optymalna temp. pracy silnika?  (Przeczytany 13420 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Jaka jest optymalna temp. pracy silnika?
« Odpowiedź #40 dnia: Sierpień 16, 2009, 02:28:25 am »

Offline Speed024

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 705
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro ( - ) 1995r. 2.1 TD / Honda Prelude V 2.2 VTi (4WS) 1996r.
    • Moto Porady
Czy w innych samochodach też powina byc taka tempepatura 90 ? Jak jest o wiele niższa to poszedl termostat?
Zapraszam po porady!

http://www.motoporady.pl/

Jaka jest optymalna temp. pracy silnika?
« Odpowiedź #41 dnia: Sierpień 16, 2009, 11:28:51 am »

Offline OZi1845

  • MG
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1171
  • Płeć: Mężczyzna
    • Volvo S80 2.4 20V :P
90* to masz optymalne i warunki pracy silnika, przy tej temp ma swoje najlepsze osiagi. Jesli jest o wiele nizsza czyli jaka temp? Ciezko go zagrzac powyzej 45*? To wskazuje na zawieszony termostat w pozycji otwartej.
Był: Polonez Caro Plus 1.4GTi [109KM]
Było: BMW 318TDS Touring
Jest: Volvo i DL650

Jaka jest optymalna temp. pracy silnika?
« Odpowiedź #42 dnia: Wrzesień 07, 2009, 20:58:57 pm »

asdx22

  • Gość
Witam

Czytałem wątek z racji tego że ostatnio mój poldek "trochę" pali i postanowiłem wymienić także termostat. Ale mam pytanie odnośnie części wymienianej tzn. czy lepiej będzie jak wymieni się cały termostat wraz z jego korpusem czy wystarczy wymienić tylko sam termostat - czyli takie coś:

http://www.allegro.pl/item733599864_termostat_polonez_lublin_zuk.html

?

Jaka jest optymalna temp. pracy silnika?
« Odpowiedź #43 dnia: Wrzesień 07, 2009, 21:02:47 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4230
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Wystarczy wymienić sam termostat, bez obudowy - czyli to co w aukcji.

Prawidłowa temperatura pracy to bliskie okolice 90 stopni C.
Jeżeli auto w ruchu miejskim nie osiąga tej temperatury, to masz zablokowany termostat w pozycji otwartej lub termostat po prostu po ostygnięciu silnika, nie domyka się.

Przy wymianie termostatu, warto od razu przepłukać chłodnicę i cały układ, z narzewnicą włącznie.
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Jaka jest optymalna temp. pracy silnika?
« Odpowiedź #44 dnia: Wrzesień 07, 2009, 21:07:31 pm »

asdx22

  • Gość
aha. i jeszcze jedno pytanko w sprw. wyłączenia wentylatora - jeśli optymalna praca silnika wynosi ok 90 stp.C a wentylator wyłącza mi się przy ok 70 stp.C (a w serwisówce podano że termostat zaczyna się otwierać przy 80 stp. C) tzn. że ja wymienię go (termostat) na nowy to jak raz mi się włączy wentylator to będzie chodził mi bez przerwy? chyba nie muszę też wymieniać czujnika wentylatora?

[ Dodano: 07 Wrz 2009 21:12 ]
co to płukania całego układu to mam obawy że zacznie mi się po tym cały lać. ostatnio przy wymianie (tylko) płynu chłodzącego musiałem wymienić też jego pompę. zdecydowałbym się na płukanie gdybym robił remont całego silnika.

Jaka jest optymalna temp. pracy silnika?
« Odpowiedź #45 dnia: Wrzesień 07, 2009, 21:12:46 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4230
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
A może masz uszkodzony czujnik temperatury - ten od wskaźnika na desce.
Stąd tak niska temperatura przy pracującym wentylatorze.
Wentylator załącza Ci się, bo ciecz w chłodnicy osiąga konkretną temperaturę - włączniki mają różną wartość w stopniach, zazwyczaj od 87 do 92 st. C.
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Jaka jest optymalna temp. pracy silnika?
« Odpowiedź #46 dnia: Wrzesień 07, 2009, 21:22:12 pm »

asdx22

  • Gość
Wydaje mi się że czujnik jest ok. włącza się przy 90 może 93 stp C wyłącza się ok 70 stp. C choć tego akurat nie jestem pewien, bo mam stary wskaźnik temp. i myśle że środek miedzy 50 a 90 to jest te 70 stp C. Dodam jeszcze że na trasie - czyli normalnie - wskazówka też się utrzymuje pośrodku 50 a 90.

Jaka jest optymalna temp. pracy silnika?
« Odpowiedź #47 dnia: Wrzesień 07, 2009, 21:22:55 pm »

Offline wrb#1974

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 2611
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1993. FIAT DOHC 1,6 "kwadrat". poległ w mojej obronie, w walce z przeważającymi siłami wroga.
mnie się 3x ostatnio silnik zagotował. wszystko sprawne. chłodnica nowa (3 lata). korki i ślimacze tempo.
Świat dla wszystkich, Polska dla Polaków. to nie rasizm, to prawo do bycia Panem we własnym Domu.

Jaka jest optymalna temp. pracy silnika?
« Odpowiedź #48 dnia: Wrzesień 07, 2009, 21:38:10 pm »

asdx22

  • Gość
Z tego wynika że musiałbym zmierzyć temp. dwoma zewnętrznymi miernikami. Ale gdzie najlepiej dokonać pomiaru dla otwierania się termostatu? - Ja myślę że jeden przy wylocie z chłodnicy a drugi bezpośrednio przy wlocie do termostatu. Jeśli temp. przy wylocie chłodnicy podniesie się o kilka stp. to na drugim mierniku będę miał wskazanie temp. przy której otwiera się termostat - chyba dobrze myślę? :roll: