Autor Wątek: wskaźniki temperatury i paliwa  (Przeczytany 2312 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

wskaźniki temperatury i paliwa
« dnia: Styczeń 06, 2009, 20:06:54 pm »

fanatyk

  • Gość
Otóż mam taki problem gdy ostatnio rano pojdę odpalić samochód to gdy go odpale jest pewien poziom paliwa według wskaźnika a gdy chwilę pochodzi ten poziom wzrośnie trochę i już tak trzyma (oczywiście wiadomo że podczas trasy w miarę z upływem paliwa wskaźnik wskazuje go coraz mniej) natomiast zanim rano nim ruszę w trase to rozgrzewam go tak do 85 stopni i przy tych mrozach co są ostatnio to gdy przejade ok 6 km silnik potrafi się schłodzić do ok.60-65 stopni. Chłodnica jest zasłonięta. Czy to że silnik mimo rozgrzania tak się w trasie schłodzi to normalne jest przy mrozach w okolicy 18 stopni. Czy wskaźnik paliwa powinien się tak zachowywać w tym modelu?(polonez 1.5 SLE 1988r. Zegary kwadratowe)

wskaźniki temperatury i paliwa
« Odpowiedź #1 dnia: Styczeń 06, 2009, 20:23:26 pm »

Offline matucha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2701
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96
    • http://www.osp.piaski-wlkp.pl
Jak się przejedziesz, to akumulator się doładuje, zmieni się napięcie, więc i wskaźniki się przesuną.
Ktoś, kto zaprojektował Poloneza, wiedział, że się kiedyś urodzimy...

Polonez Caro 1,6 GLI LPG, Polonez KOMBI 1,6 MPI LPG & Dacia Sandero Stepway 1,6MPI LPG
Lublin 3 KOMBI 2,4TD & Renault KANGOO Fairway 1,5 DCI Privilege ;)

wskaźniki temperatury i paliwa
« Odpowiedź #2 dnia: Styczeń 06, 2009, 20:45:18 pm »

fanatyk

  • Gość
to by wyjaśniało zachowanie wskaźnika paliwa; natomiast nie tylko wskaźnik wskazuje że silnik stygnie w trasie otóż jest to również odczuwalne pod pedałem gazu. Jak wyjadę rozgrzanym to pięknie przyspiesza dobrze zbiera się z niskich obrotów nawet łatwo jest tył w bok wysynąć natomiast po tych 6km to nie tylko wskaźnik wskazuje niską temperaturę po pracy silnika wi dać że jest chłodniejszy już tak chętnie z niskich obrotów nie przyspiesza nawet jak za ostro się doda gazu to potrafi szarpnąć.

wskaźniki temperatury i paliwa
« Odpowiedź #3 dnia: Styczeń 06, 2009, 21:38:17 pm »

Offline Maxiu

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1062
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro MR 91
Co do wskaźników to tak jakmatucha#1931 pisze, inne napięcie aku jak się zacznie ładować to sie wskazówki wychylaja bardziej. No i nie zapominaj o tym, że na gaźniku jak mu depniesz w podłoge to przeważnie szarpnie :wink:
FSO Polonez Caro 1.6 k16 :) lpg 92' L-46
4 elektryczne szyby , wspoma, lusterka elektryczne, podgrzewane, IG Standard podgrzewane, podłokietnik
były #1935

wskaźniki temperatury i paliwa
« Odpowiedź #4 dnia: Styczeń 06, 2009, 21:44:49 pm »

djarq

  • Gość
Żadne tam ładowanie, panowie! Napięcie w instalacji jest stałe i wynosi ok. 14V!
Stoisz na postoju i grzejesz silnik więc nie chłodzisz go, a jak ruszysz to zaczyna działać chłodnica bo masz zwalony termostat który jest otwarty non stop. Zwłaszcza to widać teraz na mrozie. Nie zasłaniaj chłodnicy tylko wymień termostat (najlepiej na firmy MERA) a zasłonę chłodnicy wywal. Pomoże na 100%.

wskaźniki temperatury i paliwa
« Odpowiedź #5 dnia: Styczeń 06, 2009, 21:48:00 pm »

Offline Maxiu

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1062
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro MR 91
60-65* to w sumie już mu zimno troche jest, ale na te warunki raczej normalne. Jak odpalisz silnik zimny to otwieraj mache i zlap za gorny wąż od chlodnicy jak sie robi odrazu (poparu min) cieply to masz termostat otwarty (zablokowany).

[ Dodano: 06 Sty 2009 21:49 ]
djarq, to postaw auto dzisiaj zmierz napiecie i zobacz ile rano bedziesz mial.
FSO Polonez Caro 1.6 k16 :) lpg 92' L-46
4 elektryczne szyby , wspoma, lusterka elektryczne, podgrzewane, IG Standard podgrzewane, podłokietnik
były #1935

wskaźniki temperatury i paliwa
« Odpowiedź #6 dnia: Styczeń 06, 2009, 22:38:05 pm »

knrdlvn

  • Gość
Cytat: "Maxiu1991"
60-65* to w sumie już mu zimno troche jest, ale na te warunki raczej normalne. Jak odpalisz silnik zimny to otwieraj mache i zlap za gorny wąż od chlodnicy jak sie robi odrazu (poparu min) cieply to masz termostat otwarty (zablokowany).



60 to nie jest normalne i warunki jakie obecnie panują nie mają nic do rzeczy, jakby miał dobry termostat to by trzymał niecałe 90 jakkolwiek by nie jechał i to bez żadnych zasłonek.

wskaźniki temperatury i paliwa
« Odpowiedź #7 dnia: Styczeń 06, 2009, 23:58:41 pm »

Offline matucha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2701
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96
    • http://www.osp.piaski-wlkp.pl
djarq, gwarancję prawidłowego napięcia ładowania nawet dla nowego alternatora (Polonezowego) masz dopiero od 2000 obr/min. ( chodzi o obroty alternatora ).

[ Dodano: 06 Sty 2009 23:59 ]
A przypadkiem koło pasowe w starszych modelach nie jest jeszcze mniejsze?
Ktoś, kto zaprojektował Poloneza, wiedział, że się kiedyś urodzimy...

Polonez Caro 1,6 GLI LPG, Polonez KOMBI 1,6 MPI LPG & Dacia Sandero Stepway 1,6MPI LPG
Lublin 3 KOMBI 2,4TD & Renault KANGOO Fairway 1,5 DCI Privilege ;)

wskaźniki temperatury i paliwa
« Odpowiedź #8 dnia: Styczeń 07, 2009, 06:43:33 am »

djarq

  • Gość
Fanatyk napisał że wskaźniki wahają się jak odpali, a skoro ma gaźnik to obroty odrazu są wyższe bo musi dać ssanie. Na wolnych obrotach masz 1800-2000 rpm na altku więc po daniu ssania musi ładować. Zresztą na wtrysku też tak jest. A jak odpalił i stoi to nie mów mi że sprawny altek nie da rady podnieść na stałe napięcia na aku do 14V od razu. Podniesie i nie ma bata. Chyba że już ma dość życia i nie daje rady, albo załącza wszystko co ma.

wskaźniki temperatury i paliwa
« Odpowiedź #9 dnia: Styczeń 07, 2009, 09:26:54 am »

Offline matucha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2701
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96
    • http://www.osp.piaski-wlkp.pl
Cytat: "djarq"
Fanatyk napisał że wskaźniki wahają się jak odpali,


Wahają się jak odpali, bo po nocce napewno na aku nie ma 14V.

U mnie w aucie też opadają wskaźniki, co prawda nieznacznie, ale jak jadę i przed krzyżówką wrzucę na luz to o grubość wskazówki się przesuną.
Ktoś, kto zaprojektował Poloneza, wiedział, że się kiedyś urodzimy...

Polonez Caro 1,6 GLI LPG, Polonez KOMBI 1,6 MPI LPG & Dacia Sandero Stepway 1,6MPI LPG
Lublin 3 KOMBI 2,4TD & Renault KANGOO Fairway 1,5 DCI Privilege ;)

wskaźniki temperatury i paliwa
« Odpowiedź #10 dnia: Styczeń 08, 2009, 19:59:35 pm »

fanatyk

  • Gość
już opanowałem temperature wlot powietrza miałem zasłonięty na 4/5 i przy ostrych mrozach stygnął wczoraj zasłoniłem całkowicie i dzisiaj było idealnie temperatura nie przekracza 92* więc tak zasłonięte narazie zostanie z termostatem dam sobie narazie spokój przy tej pogodzie to nie bardzo chce mi się z tym bawić.

[ Dodano: 08 Sty 2009 20:00 ]
P.S. Dzięki za zainteresowanie tematem.