Autor Wątek: 1.5 GLI - zimny gaśnie na benzynie. Ssanie?  (Przeczytany 2994 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

1.5 GLI - zimny gaśnie na benzynie. Ssanie?
« dnia: Styczeń 04, 2009, 21:13:12 pm »

sowiq

  • Gość
Witam,
jak w temacie.

Po uruchomieniu zimnego silnika na benzynie, pracuje on kilka sekund (2-3), po czym gaśnie. Muszę go w ten sposób uruchomić kilkukrotnie, około 3-4 razy. Potem silnik pracuje już chwilkę dłużej, ale i tak gaśnie. Żeby go utrzymać przy życiu chociaż przez chwilę do nagrzania, muszę wciskać na krótko pedał gazu do oporu. Wtedy silnik się dławi, ale jak puszczę pedał, to pracuje przez kolejne kilka sekund.
I tak aż do 50° C, aż przełączę go na LPG. Oczywiście o jeździe nierozgrzanym silnikiem na benzynie nie ma mowy.

Co więcej, ciepły silnik pracuje prawidłowo na benzynie na wolnych obrotach. Są tylko małe problemy podczas jazdy - silnik czasami szarpie i często trzeba wciskać pedał gazu do oporu, żeby nabrał obrotów.

Na LPG wszystko jest OK.

Podejrzewałem pompę paliwa, ale po zdjęciu wężyka i przekręceniu kluczyka paliwo lało się strumieniami (zresztą słychać, że pompka pracuje. Przynajmniej przed uruchomieniem rozrusznika). Zacząłem więc podejrzewać mechanizm ssania, ale nie wiem jak go sprawdzić. A może po prostu pompa przestaje pracować po uruchomieniu silnika?

Przewody wysokiego napięcia i świece są ok.

Z góry dzięki za wszelkie sugestie.

1.5 GLI - zimny gaśnie na benzynie. Ssanie?
« Odpowiedź #1 dnia: Styczeń 04, 2009, 21:30:42 pm »

Offline matucha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2701
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96
    • http://www.osp.piaski-wlkp.pl
sowiq, wpisz w wyszukiwarkę abimex i żeby szukała tylko po tytułach. Przejżyj tematy i wtedy jak się coś nie wyjaśni pytaj dalej.

Ciepły na benzynie chodzi dobrze? Bo wynika tylko tyle, że po 50*C przełączasz na LPG.

A zresztą co mi tam...

http://www.fsoptk.pl/forum2/viewtopic.php?t=19120
Ktoś, kto zaprojektował Poloneza, wiedział, że się kiedyś urodzimy...

Polonez Caro 1,6 GLI LPG, Polonez KOMBI 1,6 MPI LPG & Dacia Sandero Stepway 1,6MPI LPG
Lublin 3 KOMBI 2,4TD & Renault KANGOO Fairway 1,5 DCI Privilege ;)

1.5 GLI - zimny gaśnie na benzynie. Ssanie?
« Odpowiedź #2 dnia: Styczeń 05, 2009, 14:23:15 pm »

sowiq

  • Gość
Dzięki za zainteresowanie :)

Cytat: "matucha#1931"
sowiq, wpisz w wyszukiwarkę abimex i żeby szukała tylko po tytułach.
Szukałem. Zawsze tak robię przed napisaniem tematu :) A wyszukanie z takimi warunkami, jak napisałeś powyżej daje błąd:Fatal error: Allowed memory size of 16777216 bytes exhausted (tried to allocate 35 bytes)(jakby coś, to pisz na PW - pomogę rozwiązać problem :))

Cytat: "matucha#1931"
Ciepły na benzynie chodzi dobrze? Bo wynika tylko tyle, że po 50*C przełączasz na LPG.
Tak jak napisałem - chodziło mi o benzynę:
Cytuj (zaznaczone)
Są tylko małe problemy podczas jazdy - silnik czasami szarpie i często trzeba wciskać pedał gazu do oporu, żeby nabrał obrotów.


Cytat: "matucha#1931"
http://www.fsoptk.pl/forum2/viewtopic.php?t=19120
Tutaj kolega próbuje odpalać na gazie :) Jeśli ja tak robię na mrozie to natychmiast zamraża mi parownik. Dlatego muszę podgrzać silnik na benzynie.

Teraz jestem poza domem, więc nie mam możliwości się pobawić, ale podejrzewam, że może to być wina pompy paliwowej. Jedna siedzi w baku (koło baku?) i wiem, że pracuje przez kilka sekund po włączeniu zapłonu, bo to słychać. Potem się wyłącza i nie wiem czy pracuje jeszcze po odpaleniu silnika (nie wiem nawet czy powinna :P). Bo objawy są mniej więcej takie, jakby przed odpaleniem napompowało się trochę paliwa, samochód na nim chodzi, ale po chwili je wypala i gaśnie.
Dobrze kombinuję?

1.5 GLI - zimny gaśnie na benzynie. Ssanie?
« Odpowiedź #3 dnia: Styczeń 05, 2009, 15:08:10 pm »

Offline matucha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2701
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96
    • http://www.osp.piaski-wlkp.pl
Mi żaden błąd nie wyskoczył. Przy wyszukiwaniu  :roll:

Podstawa - zrób reset i wtedy sprawdź, może wystarczy ;)

Check engine się zaświeca?

W temacie uderzyłeś o ssanie. Może padł czujnik temp. płynu. Zmierz jaki ma opór na zimnym silniku.

Co do pompy może tak być.
Najlepiej jakbyś pod bezpiecznik od pompy podłączył próbówkę.
Albo pod wiązkę z tyłu. Zacznij od zmiany przekaźnika pompy, kosztuje grosze.
Ktoś, kto zaprojektował Poloneza, wiedział, że się kiedyś urodzimy...

Polonez Caro 1,6 GLI LPG, Polonez KOMBI 1,6 MPI LPG & Dacia Sandero Stepway 1,6MPI LPG
Lublin 3 KOMBI 2,4TD & Renault KANGOO Fairway 1,5 DCI Privilege ;)

1.5 GLI - zimny gaśnie na benzynie. Ssanie?
« Odpowiedź #4 dnia: Styczeń 05, 2009, 15:39:10 pm »

sowiq

  • Gość
Dzięki za odpowiedź. W weekend będę miał możliwość, to pokombinuję trochę i dam znać :)

A co do błędu - masz rację. Wyskakuje on tutaj: http://www.fsoptk.pl/forum2/search.php?mode=results&search_author=* (gwiazdka na końcu nie koduje się do adresu, wpisz ją ręcznie)

1.5 GLI - zimny gaśnie na benzynie. Ssanie?
« Odpowiedź #5 dnia: Styczeń 11, 2009, 09:36:47 am »

michniddz

  • Gość
Miałem troche podobne problemy. Wyjąłem krokowca, wyczyściłem i działa. U mnie tez już po wyczyszczeniu krokowca na wolnych obrotach przerywał. Spróbuj przytkać dolot powietrza zimnego i zobacz czy coś się poprawi. Jak ja przytkałem i dostawał samo ciepłe odrazu wkręcił się na obroty i równo chodził.