Autor Wątek: Roverek gaśnie  (Przeczytany 9839 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Roverek gaśnie
« Odpowiedź #40 dnia: Styczeń 23, 2009, 23:24:07 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Cytat: "Senn#1869"
KGB niczego nie bronie tylko uwazam ze jesli ktos madry zastosowal tam Torxy to znaczy ze mial ku temu powody. Widzisz w pinto tez sa i to w "glowicy" ktora sobie podobno wymyslilem
Torxy były dopiero po modernizacji ktorejs tam, wczesniej byl inny stary typ srub  :) Ale o tym ze korbowody skreca się na jakies wynalazki to pierwsze slysze, a silnikow juz troche rozebralem(i nie ograniczam sie do fiata i forda) Kiedys wszystko było na zwykle sruby, ewentualnie imbusy i dzialało lepiej niz teraz z jakimis badziewiami  :P  Postep techniczny jest po prostu wrogiem dobrych i sprawdzonych rozwiazan  :mrgreen: Jak sruba jest za słaba to się nie daje dziwnych koncówek tylko zamiast M6 instaluje się M8 a dla pewnosc moznai M12 ;)
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Roverek gaśnie
« Odpowiedź #41 dnia: Styczeń 23, 2009, 23:29:31 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
A ja was pogodzę. Śruba w kole zamachowym do docisku to klasyczna M7x1 więc do dostania w dobrym sklepie. A zastosowanie torxa wynikło z rozmiarów łba. O ile przy docisku 190mm był on przykręcany śrubą 6ciokątną to przy 200 poprostu taki łeb sie nie zmieści więc zastosowano torxa. Co jest lepsze mi to dynda. Jak się ma właściwe narzędzia to się (prawie) każdą śrubę odkręci. U mnie torxy TOPEXa dają radę więc nie narzekam...

Pozostałem śruby w silniku rovera mają również gwinty metryczne a łeb to sprawa drugorzędna.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Roverek gaśnie
« Odpowiedź #42 dnia: Styczeń 23, 2009, 23:37:08 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Normalnie to zrobiliby to w ten sposób ze daliby 215mm i problem by sie rozwiazal. Wieksze = trwalsze i jest odrazu zapas na podkrecanie mocy(sprezarka czy coś) co jest lepsze niz produkowanie 2 rodzajow kol,docisków i tarcz
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Roverek gaśnie
« Odpowiedź #43 dnia: Styczeń 23, 2009, 23:41:17 pm »

Offline Senn#1869

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1388
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1500C Rover 820Si MG ZS180
Cytat: "KGB"
Senn#1869,
pisze o twardosci ,bo to ty ja wypisales ,a JA chcialem tylko powiadomic ,ze w oznaczeniach srub nie ma twardosci ,bo ona ma malo wspolnego z modulem Younga ,czyli z oznaczeniem na srubach - wiec gdzie mam sie mylic ?


No wlasnie sie mylisz KGB bo w oznaczeniach srub masz klase wlasciwosci mechanicznych ktora to zawiera w sobie te parametry ktore podalem i jeszcze kilka innych na dodatek.

Co do styku klucz-sruba dla szesciokata i torxa to sprawa wyglada tak - przenoszenie sily skrecajacej w szesciokacie odbywa sie pod katem 60 stopni, a w torxie tylko 15. W standardzie torx plus kat wynosi 0stopni. To jest kolosalna roznica nawet przy zalozeniu ze powierzchnie styku beda podobne.

[ Dodano: 2009-01-23, 23:47 ]
Tak Elwood znam takie nacje ktore produkowaly duze z tego powodu ze duze jest lepsze. ZSRR na przyklad :P Czasami jest potrzebne male. Duzy wplyw ma tez ekonomia, bo na przyklad zuzycie narzedzi przy kreceniu torxami jest dwukrotnie mniejsze. Po porstu sie tak nie zuzywaja. Lby srub mozna wykonac ze stopow o nizszej klasie wlasciwosci poniewaz przy torxie spelnia wymagane parametry. Jedna sztuka to nic, ale jak produkujesz w setkach tysiecy to juz to jest wazne. Imbus tez jest dobrym wynalazkiem, ale to tez szesciokat. Torx jest ulepszeniem imbusa.

[ Dodano: 2009-01-23, 23:48 ]
No i jeszcze na dodatek to nie wiem Bociek co to miales za model z szesciokatami. Widocznie juz tam ktos grzebal. Przy 190 takze sa torxy
Były: C+1.4 K16 DOHC C1.6 K16 DOHC C+1.8 K16 DOHC Jest Polonez 1500C
Rover 820Si LPG
MG ZS180 PB
Renault Espace IV Pb

Roverek gaśnie
« Odpowiedź #44 dnia: Styczeń 23, 2009, 23:51:30 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Ja powiem tylko tak : Kiedyś się projektowalo z wiekszym zapasem materialu i z wiekszym wspolczynnikiem bezpieczenstwa. Teraz nie projektoja inzyniery(w ostatecznosci ludzie majacy papier inzyniera i pustke w glowie oraz dwie lewe rece, ci prawdziwi to albo sa na emeryturze albo na cmentazu) tylko księgowi a efekty mozecie ogladac w swoich silnikach i samochodach....  Dlatego kupilem Granade bo czuje się w tym aucie pewniej niż w nowej paczce zapalek,  i silnik tez jest mniej wysilony i lepszy. Jest taki jak powinien być. W koncu 160Km z 4.0 to nie to samo co 160 Km z 1.8. Niby to samo ale jakże inne  :| Wszystkie te gowniane oszczednosci to po prostu znak naszych chorych czasów :roll: Nowsze nie zawsze znaczy lepsze :P

[ Dodano: 2009-01-24, 00:02 ]
Cytat: "Senn#1869"
Tak Elwood znam takie nacje ktore produkowaly duze z tego powodu ze duze jest lepsze. ZSRR na przyklad
Ja znam USA i dla mnie to jest wyznacznik jak powinno się budować  :mrgreen:
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Roverek gaśnie
« Odpowiedź #45 dnia: Styczeń 24, 2009, 00:05:00 am »

Offline Senn#1869

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1388
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1500C Rover 820Si MG ZS180
Wcale tego nie neguje i po czesci sie zgadzam ze nowe wcale nie jest lepsze, ale niestety w dzisiejszych czasach tylko Ci ktorzy potrafia wyciagnac maksimum z minimum plywaja na wierzchu. Takie czasy. Tylko ze to nijak sie ma do torxow bo akurat tutaj jest i nowsze i mniejsze i lepsze.
No i Elwood nie przesadzaj tez z tymi ksiegowymi. Wlasnie dobry inzynier potrafi zaspokoic i ksiegowego i siebie :)

[ Dodano: 2009-01-24, 00:08 ]
Cytat: "Elwood#1887"
Ja znam USA i dla mnie to jest wyznacznik jak powinno się budować


No to miales ostatnio wyznacznik ze trzebabylo wpompowac 700mld dolarow w ich koncerny. Miedzy innymi Forda :) Cwaniaczki opanowali caly bliski wschod, ameryke pld, maja kupe swojej ropuchy to moga sobie pozwalac na HEMI 5.7 Kazdy by tak chcial.
Były: C+1.4 K16 DOHC C1.6 K16 DOHC C+1.8 K16 DOHC Jest Polonez 1500C
Rover 820Si LPG
MG ZS180 PB
Renault Espace IV Pb

Roverek gaśnie
« Odpowiedź #46 dnia: Styczeń 24, 2009, 00:15:57 am »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Cytuj (zaznaczone)
No to miales ostatnio wyznacznik ze trzebabylo wpompowac 700mld dolarow w ich koncerny. Miedzy innymi Forda :) Cwaniaczki opanowali caly bliski wschod, ameryke pld, maja kupe swojej ropuchy to moga sobie pozwalac na HEMI 5.7 Kazdy by tak chcial.


Cytat: "Senn#1869"
Tylko ze to nijak sie ma do torxow bo akurat tutaj jest i nowsze i mniejsze i lepsze.

Nie mialem tutaj na mysli akurat samochodów-zresztą dzisiejszy FORD to jest kpina z marki w porownaniu chocby z ostatnia wersja scorpio.. Torxy sa fajne i rzeczywiscie maja te wszystkie zalety o których wspomniałes :)  ale maja jedna powazna wadę- sa nie praktyczne  :)  Mialem troche doczynia z Amerykanami i jedno moge powiedziec z pelnym przekonaniem- ci ludzie sa praktyczni jak cholera- jak cos buduja co ma wytrzymac np 40 lat to buduja jak trzeba i nikt sie nie zastanawia ze mozna by oszczedzic np 10 Kg stali i 2Kg aluminium bo to i tak wyjdzie taniej niz te POZORNE oszczednosci poniewaz w ciagu tych 40 lat trzeba bedzie to wymienic albo naprawic... Tam prostu to działa 40 lat i się to wyrzuca.

A co do HEMI - Jeden woli gruszki(rover) a drugi córkę ogrodnika(hemi) :mrgreen:
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Roverek gaśnie
« Odpowiedź #47 dnia: Styczeń 24, 2009, 00:40:35 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13965
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Cytat: "Senn#1869"

No wlasnie sie mylisz KGB bo w oznaczeniach srub masz klase wlasciwosci mechanicznych ktora to zawiera w sobie te parametry ktore podalem i jeszcze kilka innych na dodatek.

Co do styku klucz-sruba dla szesciokata i torxa to sprawa wyglada tak - przenoszenie sily skrecajacej w szesciokacie odbywa sie pod katem 60 stopni, a w torxie tylko 15. W standardzie torx plus kat wynosi 0stopni. To jest kolosalna roznica nawet przy zalozeniu ze powierzchnie styku beda podobne.

a JA tak rysuje i patrze ,ze szesciokat ma sile nachylona o 30* , imbus 30*  ,a w torx az 60* (ten plus z kwadratowymi zabkami ma 90* )
czyli torx ma dwa razy wiecej i daje mu to przewage w konfrontacji leb w leb (zreszta juz pisalem o 1/3 powierzchni do 2/3 - zwiazane z katem)
ale szesciokaty nie konkuruja z torxami leb w leb - to chyba kazdy widzi co ma ten leb wiekszy i o ile wiekszy  :twisted:
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Roverek gaśnie
« Odpowiedź #48 dnia: Styczeń 24, 2009, 10:10:30 am »

Offline AndrewS#100

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 973
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 125p 1.4 16V MPI
    • http://www.roverki.pl
Cytat: "Elwood#1887"
i silnik tez jest mniej wysilony i lepszy.



no jest lepszy, ale w opróżnianiu zbiornika
jak samochod ma sluzyc do jazdy co niedziele w kolo komina, to ja nawet bym se kupil 6-litrowego,
pogadamy jak bedziesz tym samochodem robil rocznie 30 tys.km
Pozdrawiam Andrzej
FSO 125p 1.4 16V MPI
Rover 800 2.0 16V MPI
Jawa TS 350

Roverek gaśnie
« Odpowiedź #49 dnia: Styczeń 24, 2009, 20:59:06 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Cytat: "Elwood#1887"
Normalnie to zrobiliby to w ten sposób ze daliby 215mm i problem by sie rozwiazal. Wieksze = trwalsze i jest odrazu zapas na podkrecanie mocy(sprezarka czy coś) co jest lepsze niz produkowanie 2 rodzajow kol,docisków i tarcz

Ale przecież 1,8 ma tak w standardzie więc ja nie wiem w czym problem.

W FSO jest jeden problem że ten większy zamach nie wejdzie w obecny dzwon a raczej nikt z nas nie zrobi nowego pod 215... Choć w UK są gotowce spinające 1,8 z N9 za jedyne 250Ł/szt.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Roverek gaśnie
« Odpowiedź #50 dnia: Styczeń 25, 2009, 02:43:58 am »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Cytuj (zaznaczone)
Ale przecież 1,8 ma tak w standardzie więc ja nie wiem w czym problem.
W tym ze 1.4 ma 200/190mm a nie 215mm- wtedy skrzynia FSO by pasowala P&P pod wszystkie pojemnosci bez koniecznosci wymiany kola zamachowego.

Cytat: "AndrewS#100"

no jest lepszy, ale w opróżnianiu zbiornika
jak samochod ma sluzyc do jazdy co niedziele w kolo komina, to ja nawet bym se kupil 6-litrowego,
pogadamy jak bedziesz tym samochodem robil rocznie 30 tys.km

Rocznie robie około 15tys i rozklada się to na dwa samochody wiec tragedii nie ma  :)  Co ja poradzę ze  posiadanie 4.0 w automacie kosztuje odpowiednio wiecej niz 1.4 w manualu ? Komfort jazdy i mozliwosc sluchania dzwięku szesciogarówki kosztuje panowie  :P
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Roverek gaśnie
« Odpowiedź #51 dnia: Styczeń 25, 2009, 10:03:44 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Cytat: "Elwood#1887"
W tym ze 1.4 ma 200/190mm a nie 215mm- wtedy skrzynia FSO by pasowala P&P pod wszystkie pojemnosci bez koniecznosci wymiany kola zamachowego.

jakoś DOHC Fiata nie cierpi z powodu tarczy 200mm

No panowie ale OT siezrobił. Kto tu teraz posprząta. MOże ja jak znajdę chwilę czasu...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Roverek gaśnie
« Odpowiedź #52 dnia: Styczeń 25, 2009, 10:28:40 am »

Offline jimo#1921

  • Administrator
  • Wiadomości: 3417
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6 16V
Cytat: "Bocian_s#313"
Cytat: "Elwood#1887"
W tym ze 1.4 ma 200/190mm a nie 215mm- wtedy skrzynia FSO by pasowala P&P pod wszystkie pojemnosci bez koniecznosci wymiany kola zamachowego.

jakoś DOHC Fiata nie cierpi z powodu tarczy 200mm

No panowie ale OT siezrobił. Kto tu teraz posprząta. MOże ja jak znajdę chwilę czasu...


2.0 DOHC Fiata ma sprzęgło 215mm.
  • Prowadzę dystrybucję wysyłkową gadżetów FSO-PTK! Podkładki pod tablice rejestracyjne (1-/2-rzędowe), latarki LED/otwieracze/breloki, naklejki... Zapraszam do kontaktu na PW.
Pozdrawiam Michał aka jimo
"A"It's a hundred and six miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses."
Były: A+ 1,6ohv; C 2.0dohc;V 745; A 1,8 K4F; YP250; C+ 18K4F; N126N
Są: C 16K4F; FZ6 SAHG; "pierdziawka", 3.6V6;

Roverek gaśnie
« Odpowiedź #53 dnia: Styczeń 25, 2009, 11:01:10 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
:oops:  :oops:  :oops:
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Roverek gaśnie
« Odpowiedź #54 dnia: Styczeń 25, 2009, 11:46:45 am »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
Bocian_s#313, pociesz się tym, ze nie do końca sie myliłeś, dohc 1600 ma sprzęgło 200mm :)
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Roverek gaśnie
« Odpowiedź #55 dnia: Styczeń 25, 2009, 15:34:48 pm »

mark76

  • Gość
Z mojego doświadczenia szarpanie na benzynie przy wysokich obrotach , najpierw wymieniłem pompę paliwa i pomogło po jakimś czaśie wruciło , ale ciśnienie spoko okazało się że pozapychane wtryskiwacze a po wyczyszczeniu nie pomógł nowy filtr paliwa .Dodany środek do czyszczenia tylko pogorszył sytuację.Pomogła dopiero wymiana zbiornika na nowy w starym ten środek rozpuścił rdzę.
Co do czujnika położenia wału u mnie był naderwany jeden kabel przy samym czujniku jak chciał to łączył pomogło wyjęcie polutowanie zalanie klejem.
Podobny objaw (skakanie obrotomieża gaśnięcie) pojawiło się po obluzowaniu kabelka we wtyce do sterownika który leci do cewki i obrotomieża (nie są lutowane a ten zabiegł pomógł).
Co do nagrzewania to może czujnik temperatury albo lambda ?
Sory za błędy pozdrawiam.

Roverek gaśnie
« Odpowiedź #56 dnia: Styczeń 25, 2009, 22:14:20 pm »

Arnold

  • Gość
Panowie jesteście mistrzami off topu :)

Cytat: "mark76"
Co do czujnika położenia wału u mnie był naderwany jeden kabel przy samym czujniku jak chciał to łączył pomogło wyjęcie polutowanie zalanie klejem.
I jakie były objawy?

Cytat: "mark76"
Podobny objaw (skakanie obrotomieża gaśnięcie) pojawiło się po obluzowaniu kabelka we wtyce do sterownika który leci do cewki i obrotomieża (nie są lutowane a ten zabiegł pomógł).
Który to kabelek?

Cytat: "mark76"
Co do nagrzewania to może czujnik temperatury albo lambda ?
Czujnik temperatury mam teraz odłączony (pisałem o tym wyżej) i jest bez różnicy, o lambdzie myślałem, ale to się chyba nijak ma do gaśnięcia.

Nie mniej jednak dalej nie ma w okolicy nikogo kto chce to naprawić :mrgreen: Żal.

Roverek gaśnie
« Odpowiedź #57 dnia: Styczeń 25, 2009, 22:22:27 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2970
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Cytat: "Arnold#1910"
mark76 napisał/a:
Podobny objaw (skakanie obrotomieża gaśnięcie) pojawiło się po obluzowaniu kabelka we wtyce do sterownika który leci do cewki i obrotomieża (nie są lutowane a ten zabiegł pomógł).

Który to kabelek?
z tego co pamietam cienki bialo-czarny ktory wychodzi z kompa.
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Roverek gaśnie
« Odpowiedź #58 dnia: Styczeń 28, 2009, 22:14:36 pm »

Arnold

  • Gość
Czujnik zmieniony i wygląda na to, że jest ok. Dziękuję wszystkim za pomoc.

P.S. Samochód jest do sprzedania. Będzie wystawiony na allegro, a jak nie to giełda Żerań. Jak komuś zależy to pisać, może się dogadamy :)

Pzdr

Roverek gaśnie
« Odpowiedź #59 dnia: Styczeń 29, 2009, 11:05:40 am »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Czyli czas na swetra rozumiem  :roll:
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja