Autor Wątek: Wymiana uszczelki pod głowicą w silniku DOHC rodziny fiata  (Przeczytany 9360 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Wymiana uszczelki pod głowicą w silniku DOHC rodziny fiata
« dnia: Styczeń 06, 2009, 22:17:23 pm »

Offline Pablo 92

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 125
  • Płeć: Mężczyzna
  • 1.6 Turbo :-)
Jakie części trzeba wymienić (oprócz uszczelki :P ) przy takiej naprawie? wystarczy wymiana samej uszczelki i plan głowicy? bo podobno też trzeba wymieniać uszczelko pod wałkami i jakieś płytki pod zaworami czy coś takiego... I zna ktos może lie taka przyjemność kosztuje ze strny części?
1.6 OHV Turbo, Garett T25, 0,6 bar

Wymiana uszczelki pod głowicą w silniku DOHC rodziny fiata
« Odpowiedź #1 dnia: Styczeń 06, 2009, 22:32:06 pm »

Offline davit

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 220
Jeżeli zdejmujesz głowice to powinno się ją splanować. nie zrobią ci planu bez jej rozebrania więc trzeba odkręcić wałki. Jak już będzie rozebrana głowica to wymień przy okazji uszczelniacze zaworów i simmeringi na wałkach. jeżeli chodzi o koszty to plan 70 zł,uszczelka pod głowice od 30-120zł, pod wałki to nie pamiętam, uszczelniacze ok 8zł sztuka, no i wiadomo że trzeba by  założyć nowy rozrząd koszt paska ok 35 zł +rolka napinacza jakieś 60zł. Jeżeli chcesz się sam bawić w regulacje zaworów to musisz się zaopatrzyć w dodatkowe płytki koszt ok 2zł szt. Jeśli chcesz żeby ustawili ci zawory w warsztacie to jest to koszt ok 100 zł.
Fiat 125p DOHC
Audi S4 C4 2.2 turbo

Chciałbym umrzeć tak jak mój dziadek w kapciach przed telewizorem a nie tak jak jego pasażerowie krzycząc.

Wymiana uszczelki pod głowicą w silniku DOHC rodziny fiata
« Odpowiedź #2 dnia: Styczeń 06, 2009, 23:23:38 pm »

Offline jimo#1921

  • Administrator
  • Wiadomości: 3415
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6 16V
Ja dodam od siebie tyle, że płytki stoją nie 2 a 5-6zł sztuka (mowa o nowej płytce).
Watro sprawdzić stan prowadnic zaworowych. Przy okazji roboty głowicy zrób jej obróbkę pod kątem spasowania z kolektorami oraz polerki kanałów do i wylotowych.
  • Prowadzę dystrybucję wysyłkową gadżetów FSO-PTK! Podkładki pod tablice rejestracyjne (1-/2-rzędowe), latarki LED/otwieracze/breloki, naklejki... Zapraszam do kontaktu na PW.
Pozdrawiam Michał aka jimo
"A"It's a hundred and six miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses."
Były: A+ 1,6ohv; C 2.0dohc;V 745; A 1,8 K4F; YP250; C+ 18K4F; N126N
Są: C 16K4F; FZ6 SAHG; "pierdziawka", 3.6V6;

Wymiana uszczelki pod głowicą w silniku DOHC rodziny fiata
« Odpowiedź #3 dnia: Styczeń 06, 2009, 23:28:01 pm »

Offline davit

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 220
jimo#1921,  To widocznie zdrożały płytki, jak ja robiłem DOHCa to kosztowały 2 zyle.Jeżeli chodzi o prowadnice to jeśli auto jeździło na LPG to raczej na pewno będą do roboty, ja jak zrobiłem kiedyś głowice to po 15 tyś. już się zawory kiwały.
Fiat 125p DOHC
Audi S4 C4 2.2 turbo

Chciałbym umrzeć tak jak mój dziadek w kapciach przed telewizorem a nie tak jak jego pasażerowie krzycząc.

Wymiana uszczelki pod głowicą w silniku DOHC rodziny fiata
« Odpowiedź #4 dnia: Styczeń 07, 2009, 06:55:11 am »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Najpierw to odpowiedni gwintownik i wyczyscić otwory w bloku !! Sprawdzic dlugosc srub -jezeli maja 115mm ok jezeli nie to wymiana na nowe(okolo 70zl) inaczej najlepsza uszczelka nic nie da. W glowicy warto obrobic kanaly ssace i wydechowe oraz zadziory w kanalach wodnych. Pamietaj ze uszczelka od 1800/2000 nie pasuje do silnika 1600(A w druga strone tak  :P )
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Wymiana uszczelki pod głowicą w silniku DOHC rodziny fiata
« Odpowiedź #5 dnia: Styczeń 07, 2009, 11:04:50 am »

Offline Cyneq

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 503
  • Płeć: Mężczyzna
    • Fiat 125p '79
Z tą zmianą rozrządu, a już napinacza to bym nie panikował. Raz zrzucałem głowice po ok. 20 tysiącach, i pasek zmieniłem, bo to jednakjakiś tam przebieg, no i pasek za genialnie nie wyglądał. Zrobiłem generalnie wtedy bład - głowice trzeba było splanowac, albo w ogóle jej nie sciagać (powodem był wystrzał świecy z gwintu :) ). Ponieważ potem wszystko się lało (wsopaniała uszczelka Ajusa też miała w tym udizał), za jakieś 8 tysięcy zrzuciłem głowice znowu, i rozrządowi jednak dałem spokój.
Poza tym napinacz, panowie, to jednak kosztuje dużo więcej niż 60 zł, o ile pamiętam nawet ten najmniejsze (56 mm do 1.6 z paskiem 143 zęby).
Płytki nie koniecznie będziesz potrzebował, ale ze względu na demontaż zaworów i obowiązkową zmianę uszczelek pod głowiczką (cena 10-20 zł, zależnie od jakości), skontroluj luzy, będziesz wiedział czy któreś płytki zmieniać i na jakie.
Śruby głowicy - jeżeli przykręcałeś na nich głowice już 3 razy, to wymień, wzgjędnie zmierz je i pórównaj gwinty - wyciągnięte sruby od raz na złom.
Jeśli potrzebujesz nowe śruby - kupujesz od Cromy, kupujesz dobrą nasadkę typu "Ribe", numeru nie znam. Względnie kupujesz od Opla Corsy - nie wiem którego, wyrzuciłem gdzieś numer katalogowy tych śrub - będa albo na klucz sześciokatny, albo na "odwócony torx", numer 12 albo 13, względnie łatwy do dostania.
Nie zapomnij przedmuchać głowicy spręzonym powietrzem po planowaniu. dobrze też zmienić uszczelki kolektorów.

Wymiana uszczelki pod głowicą w silniku DOHC rodziny fiata
« Odpowiedź #6 dnia: Styczeń 07, 2009, 19:25:50 pm »

Offline Pablo 92

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 125
  • Płeć: Mężczyzna
  • 1.6 Turbo :-)
Dzięki za te informacje :) Z robotą nie ma problemu bo mój ojciec i mój dziadek są mechanikami. Po prostu chcę kupić silnik 1.6 dohc który ma zdjętą głowicę i wypalony 1 zawór więc po drodze chcę wszystko porobić bo w końcu to ma być silnik pod driftowóz a wiem że 1.6 dohc fiatowskie kochają wysokie obroty (krótkie korby) w przeciwieństwie do 2.0
1.6 OHV Turbo, Garett T25, 0,6 bar

Wymiana uszczelki pod głowicą w silniku DOHC rodziny fiata
« Odpowiedź #7 dnia: Styczeń 07, 2009, 22:51:50 pm »

Offline Cyneq

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 503
  • Płeć: Mężczyzna
    • Fiat 125p '79
To zrób go porządnie całego. Inaczej strata czasu i pieniędzy, i proszenie się o kłopoty. Szykuj tylko z 2 kawałki (licząc ze całą robote masz za darmo).

Wymiana uszczelki pod głowicą w silniku DOHC rodziny fiata
« Odpowiedź #8 dnia: Styczeń 07, 2009, 23:06:21 pm »

Offline Pablo 92

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 125
  • Płeć: Mężczyzna
  • 1.6 Turbo :-)
i tak chyba zrobię :) A wszystko sam robie ;)

PS. ma ktos może na sprzedaż 1 zawór do takiego silnika?
1.6 OHV Turbo, Garett T25, 0,6 bar

Wymiana uszczelki pod głowicą w silniku DOHC rodziny fiata
« Odpowiedź #9 dnia: Styczeń 07, 2009, 23:16:12 pm »

Offline jimo#1921

  • Administrator
  • Wiadomości: 3415
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6 16V
tak, akurat mam jeden zawór ale wygięty w chińskie zero - pasuje!?...

chłopie jak ty sie tak do tego zabierasz to z tego silnika nic nie bedzie...
  • Prowadzę dystrybucję wysyłkową gadżetów FSO-PTK! Podkładki pod tablice rejestracyjne (1-/2-rzędowe), latarki LED/otwieracze/breloki, naklejki... Zapraszam do kontaktu na PW.
Pozdrawiam Michał aka jimo
"A"It's a hundred and six miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses."
Były: A+ 1,6ohv; C 2.0dohc;V 745; A 1,8 K4F; YP250; C+ 18K4F; N126N
Są: C 16K4F; FZ6 SAHG; "pierdziawka", 3.6V6;

Wymiana uszczelki pod głowicą w silniku DOHC rodziny fiata
« Odpowiedź #10 dnia: Styczeń 07, 2009, 23:33:22 pm »

Offline Pablo 92

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 125
  • Płeć: Mężczyzna
  • 1.6 Turbo :-)
dlaczego tak uważasz? rreszta zaworów jest w dobrym stanie
1.6 OHV Turbo, Garett T25, 0,6 bar

Wymiana uszczelki pod głowicą w silniku DOHC rodziny fiata
« Odpowiedź #11 dnia: Styczeń 08, 2009, 00:48:42 am »

Offline davit

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 220
Bo robisz auto do driftu a nie do spokojnej jazdy.
Fiat 125p DOHC
Audi S4 C4 2.2 turbo

Chciałbym umrzeć tak jak mój dziadek w kapciach przed telewizorem a nie tak jak jego pasażerowie krzycząc.

Wymiana uszczelki pod głowicą w silniku DOHC rodziny fiata
« Odpowiedź #12 dnia: Styczeń 08, 2009, 01:44:11 am »

Offline maciejowski

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2979
  • Płeć: Mężczyzna
    • 125p '75 | 125p '78 | 125p '80 | 125p '90 | 126p '78 | caro '96 x2 |
Pablo 92, świece i klocki hamulcowe też tylko najbardziej zużyte wymieniasz?
Cytat: KGB
wtedy moze okazac sie ,ze pelno Nm ,a jakoby zadnego nie bylo - jedna malutka przekladnia ,tak wiele ubylo ...

Wymiana uszczelki pod głowicą w silniku DOHC rodziny fiata
« Odpowiedź #13 dnia: Styczeń 08, 2009, 08:15:08 am »

Offline Pablo 92

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 125
  • Płeć: Mężczyzna
  • 1.6 Turbo :-)
Ale spokojnie, niedenerwujcie się narazie chcem kupić jeden zawór bo wszystkie trudno dostać chyba że ktoś ma komplet?
1.6 OHV Turbo, Garett T25, 0,6 bar

Wymiana uszczelki pod głowicą w silniku DOHC rodziny fiata
« Odpowiedź #14 dnia: Styczeń 08, 2009, 09:24:37 am »

Offline jimo#1921

  • Administrator
  • Wiadomości: 3415
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6 16V
Pablo 92, słuchaj to jak wszystko trudno dostać to co po 3 zawodach driftowych robisz pół roczną pauzę bo - wszystko trudno dostać?
To może poszukaj innego silnika? Do którego części łątwiej dostać? Nie oszukujmy się - prędzej czy później coś trzaśnie - jeśli motor będzie wykorzystywany ekstremalnie - ten silnik ma namniej 30 lat i co z nim nie zrobisz tego nie zmienisz. Po takich przebiegach i upływie czasu czynnik losowy baaaardzo idzie do góry. Teraz wymienisz jeden zawór za 2 miesiące będziesz wymieniał inne dwa...
No chyba, że Ty dritem nazywasz pokręcenie się pod Auchan czy innym Realem raz na 3 tygodnie przez 20 minut ;)
to już sam sobie odpowiedz na to pytanie.
  • Prowadzę dystrybucję wysyłkową gadżetów FSO-PTK! Podkładki pod tablice rejestracyjne (1-/2-rzędowe), latarki LED/otwieracze/breloki, naklejki... Zapraszam do kontaktu na PW.
Pozdrawiam Michał aka jimo
"A"It's a hundred and six miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses."
Były: A+ 1,6ohv; C 2.0dohc;V 745; A 1,8 K4F; YP250; C+ 18K4F; N126N
Są: C 16K4F; FZ6 SAHG; "pierdziawka", 3.6V6;

Wymiana uszczelki pod głowicą w silniku DOHC rodziny fiata
« Odpowiedź #15 dnia: Styczeń 08, 2009, 10:17:40 am »

Offline Cyneq

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 503
  • Płeć: Mężczyzna
    • Fiat 125p '79
Aj tam zaraz trudno. Zawory do wyboru do koloru, od 17 do 30 zł sztuka, dostępne nastepnego dnia. Trzeba tylko sklep umiec znaleść.

Wymiana uszczelki pod głowicą w silniku DOHC rodziny fiata
« Odpowiedź #16 dnia: Styczeń 08, 2009, 16:22:19 pm »

Offline Pablo 92

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 125
  • Płeć: Mężczyzna
  • 1.6 Turbo :-)
A ma może ktoś namiary na taki sklep? :)  Ja nie prosiłem o wywód na temat tego ile silnik będzie chodził, tylko zadałem kilka prostych pytań na które dostałem odpowiedzi ;) Mi nie trzeba tłumaczyć że silnik ma 30 lat itp itd bo dobrze o tym wiem. Spokojna twoja rozczochrana ;) :mrgreen:

Edit: nalazłem fajny sklep ale niestety zaworów tu nie ma ;/
http://www.automotosklep.pl/cgibin/shop?show=
1.6 OHV Turbo, Garett T25, 0,6 bar

Wymiana uszczelki pod głowicą w silniku DOHC rodziny fiata
« Odpowiedź #17 dnia: Styczeń 08, 2009, 17:09:53 pm »

Offline Cyneq

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 503
  • Płeć: Mężczyzna
    • Fiat 125p '79
Szukaj EuroMotoFanu u siebie w ostatecznosci, jak nic inengo nie masz.
Dwa - gdzieś podwałem telefon do sklepu we Wrocku, zakupy i przesyłka to nie problem.
71-361-86-70.
Trzy - online też często można sporo rzeczy dostać  w różnych sklepach, trzeba poszukać dobrze tylko.

Wymiana uszczelki pod głowicą w silniku DOHC rodziny fiata
« Odpowiedź #18 dnia: Styczeń 08, 2009, 18:13:17 pm »

Offline Pablo 92

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 125
  • Płeć: Mężczyzna
  • 1.6 Turbo :-)
dzięki :)
1.6 OHV Turbo, Garett T25, 0,6 bar

Wymiana uszczelki pod głowicą w silniku DOHC rodziny fiata
« Odpowiedź #19 dnia: Luty 22, 2009, 22:36:04 pm »

Offline Łukasz!842!

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 609
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO POLONEZ 2000/TC/MPI
    • http://www.fso.ptk.prv.pl
zrób raz a dobrze :wink:  pałować można swobodnie tylko podstawowa sprawa dobra chłodnica (szeroka aluminiowa)  i dobre ciśnienie oleju minimum 0,4 przy 6 tys. jak dobry silnik to mu mielenie kołami w fiacie będzie jak splunąć  :wink: