Autor Wątek: Jak pomóc silnikowi odpalić przy -20° ?  (Przeczytany 30909 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Jak pomóc silnikowi odpalić przy -20° ?
« dnia: Styczeń 07, 2009, 12:29:50 pm »

insomnia_man

  • Gość
Koledzy pomóżcie. Otóż poldek stał około 5 dni nie odpalany w garażu (nieogrzewanym) gdzie temperatura wynosila ok -18° w nocy (na dworzu jakieś -23). Dziś rano próbowałem nim zakręcić niestety z marnym skutkiem a aku było już na wykończeniu dosłownie po 4 kręceniach. Aktualnie Aku stoi w domu pod prostownikiem i teraz nie wiem jak mu pomóc bo jak włoże Aku z powrotem to na 100% nie zapali. Wcześniej przy temperaturze około -8° pomagałem mu suszarką włożoną po odkręceniu pokrywy filtra powietrza i ładnie palił a dziś biedak zjadł cały prąd i dupa.. Możecie coś doradzić? Silnik oczywiście 1,5 gaźnik palony na benzynie.

Jak pomóc silnikowi odpalić przy -20° ?
« Odpowiedź #1 dnia: Styczeń 07, 2009, 12:33:36 pm »

Fistasz

  • Gość
moze nie profesjonalnie, ale wstrzyknij mu mala ilosc beny do gaznika

Jak pomóc silnikowi odpalić przy -20° ?
« Odpowiedź #2 dnia: Styczeń 07, 2009, 12:40:17 pm »

Offline matucha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2701
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96
    • http://www.osp.piaski-wlkp.pl
PLAK - środek do czyszczenia tapicerek pod filtr powietrza ;)

I nie zapomnij o odłączeniu wszystkich odbiorników prądu i klemy dobrze zakręć, najlepiej wyczyść je jeszcze lekko przed założeniem.
Ktoś, kto zaprojektował Poloneza, wiedział, że się kiedyś urodzimy...

Polonez Caro 1,6 GLI LPG, Polonez KOMBI 1,6 MPI LPG & Dacia Sandero Stepway 1,6MPI LPG
Lublin 3 KOMBI 2,4TD & Renault KANGOO Fairway 1,5 DCI Privilege ;)

Jak pomóc silnikowi odpalić przy -20° ?
« Odpowiedź #3 dnia: Styczeń 07, 2009, 12:42:34 pm »

insomnia_man

  • Gość
Spóbuję i tego ale poczekam na wszystkie możliwości. Być może wszystkie na raz zrobione i uda się go przełamać w końcu. Dziękuje za odpowiedzi.
P.S. A co powiecie aby zamiast benzyny wstrzyknąć mu troszke rozpuszczalnika nitro ? Nie wiem jak na to zareaguje ale pewnie za szybko wystrzeli.

Jak pomóc silnikowi odpalić przy -20° ?
« Odpowiedź #4 dnia: Styczeń 07, 2009, 18:44:49 pm »

Offline mareks#1181

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1167
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu+ GSI
Po pierwsze naładuj akumulator pożądnie no benzynka w gażniczek strzykawką podana i  powinien załapać,chyba że masz przyłapane paliwo to podajsze dalej po odpaleniu przez gardzele paliwo strzykawką aż wszystko zacznie ładnie chodzić lub przełaczasz na gaz .Wczoraj również miałem problem ze swoim roverkiem,ale to przez moja nieuwagę bo nieopatrznie przełaczyłem na odpalanie na gazie no i nie pomogło pozyczanie prądu od innych nawet nie zagadał.Dopiero podczas holowania najpierw włączyłem 2 ale bez zapłonu żeby przedmuchać cylindry i dopiero potem zapłon i z problemem ale zapalił.No i dziś ok.

Jak pomóc silnikowi odpalić przy -20° ?
« Odpowiedź #5 dnia: Styczeń 07, 2009, 19:25:13 pm »

lisu

  • Gość
Ja też miałem problem z odpaleniem mojego fiaciora ale to przez moją głupote a mianowicie zamarzł mi płyn chłodźący jednak dzisiaj odpalił mi ładnie i to z gazu :D

Jak pomóc silnikowi odpalić przy -20° ?
« Odpowiedź #6 dnia: Styczeń 07, 2009, 19:42:39 pm »

insomnia_man

  • Gość
Panowie wszystko w porządku. Poldzio odpalił bez problemu. Dziś przed 15 podłaczyłem ponownie suszarke aby podgrzać troche gaźnik, wziałem z domu naładowane aku, przeczyściłem klemy, zamontowałem i jakoś za 3 kręceniem ładnie zapalił. Chodził sobie tak z 20 minut na wolnych. Pózniej traska około 15 km pozostawiony na 2,5 godziny na mrozie i bez problemu zapalił na gazie. Dzięki za wszystkie porady. Szerokiej drogi i gumowych drzew!

Jak pomóc silnikowi odpalić przy -20° ?
« Odpowiedź #7 dnia: Styczeń 07, 2009, 20:35:25 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4230
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Ja się powtórzę, ale najlepiej (przynajmniej moje auto) pali na gazie przy dużych mrozach, tzn.: akumulator zawsze lepiej zabrać na noc do domu, by na drugi dzień się nie denerwować/wqrwiać (niepotrzebne skreślić), a rano przed odpaleniem, oblać porządnie wrzątkiem parownik LPG. Wtedy w nim zapanuje odpowiednia temperatura dla gazu, by ten ładnie przechodził w fazę lotną. Metoda sprawdziła mi się nawet przy -20 st. C. Auto zagadało od strzała, tylko musiałem sprzęgło trzymać parę minut, bo jak puszczałem to chciał odjechać i gasł :mrgreen:
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Jak pomóc silnikowi odpalić przy -20° ?
« Odpowiedź #8 dnia: Styczeń 07, 2009, 20:37:27 pm »

Offline Alien#174

  • Mój Polonez - jako JEDYNY od początku w PTK
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1211
  • Płeć: Mężczyzna
  • ***$karbnik PTK ***
    • PN CARO 1.6GLE MR'91
jesli zostawiasz Poldka na dłuzszy czas nie ruszanego zawsze warto wlać go gaźnika odrobinę paliwa i pomóc pompie zassać benę z baku. Mniej wymęczysz aku :wink:

lisu - coś tym miał w układzie chłodzenia że ci zamarzł :?:
Minister Zdrowia ostrzega! Polonez uzależnia!
PN Caro - burgundowe cacuszko 92' ( Polina )

Jak pomóc silnikowi odpalić przy -20° ?
« Odpowiedź #9 dnia: Styczeń 07, 2009, 20:40:27 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4230
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Nawiasem mówiąc, to przypomniał mi się jeden temat, a propos pompy paliwa w OHV.
Mój tato jak miał kiedyś kombiaka, to wymienił pompę paliwa na ładowską, pasuje.
Ma tą zaletę, że ma dźwigienkę, co umożliwia ręczne podpompowanie benzyny do gaźnika po dłuższym postoju, bez katowania rozrusznika i AKU.
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Jak pomóc silnikowi odpalić przy -20° ?
« Odpowiedź #10 dnia: Styczeń 07, 2009, 21:27:09 pm »

Offline jimo#1921

  • Administrator
  • Wiadomości: 3413
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6 16V
A ja mam elektryczną pompkę paliwa w gaźniczku ;)
Teraz po przekręceniu stacyjki donośne bzzzzzzz spod maski i po napompowaniu odpalam od razu ;)
  • Prowadzę dystrybucję wysyłkową gadżetów FSO-PTK! Podkładki pod tablice rejestracyjne (1-/2-rzędowe), latarki LED/otwieracze/breloki, naklejki... Zapraszam do kontaktu na PW.
Pozdrawiam Michał aka jimo
"A"It's a hundred and six miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses."
Były: A+ 1,6ohv; C 2.0dohc;V 745; A 1,8 K4F; YP250; C+ 18K4F; N126N
Są: C 16K4F; FZ6 SAHG; "pierdziawka", 3.6V6;

Jak pomóc silnikowi odpalić przy -20° ?
« Odpowiedź #11 dnia: Styczeń 07, 2009, 21:35:08 pm »

djarq

  • Gość
Ja nauczyłem się zabierać aku do domu, bo jak mieszkałem na wsi miałem zapalarkę zrobioną na trafie 600W i zapalał zawsze. Teraz auto stoi w rynki i prądu ni ma więc jak jest -20 to rano mam aku naładowany i ciepły w domciu, wkładam i gada za pierwszym.
Jak miałem trucka na gaźniq to zanim zgasiłem przełączałem go na benzynę i przed wyłączeniem zapłonu wyciągałem ssanie - w cylindrach zostawała benzyna i palił na dotyk. Z gazu szło gorzej a jak opaliłem przy -15 to parownik zamarzał więc benzyna to była podstawa

Jak pomóc silnikowi odpalić przy -20° ?
« Odpowiedź #12 dnia: Styczeń 07, 2009, 21:36:56 pm »

FSO maniak

  • Gość
A co myślicie, o przysłonięciu czymś akumulatora, żeby mu cieplej było? Sprawdzi się, czy nie ma prawa zadziałac? Bo własnie mam 65 Ah Centry i po ostatnich mrozach mi padł, więc go naładowałem to teraz odpala bez problemu, ale nie ma pewności, ze jak ojciec pojedzie do pracy, to mu tam nie siądzie na parkingu...  :roll:

Jak pomóc silnikowi odpalić przy -20° ?
« Odpowiedź #13 dnia: Styczeń 07, 2009, 21:53:20 pm »

Offline Alien#174

  • Mój Polonez - jako JEDYNY od początku w PTK
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1211
  • Płeć: Mężczyzna
  • ***$karbnik PTK ***
    • PN CARO 1.6GLE MR'91
swego czasu własnie do Centry 65 zrobiłem sobie ocieplacz ze styropianowego ekranu do kaloryferów :mrgreen: bardzo ladne ubranko. Czy działało - chyba tak, nie miałem problemu z odpalaniem choć auto stało wtedy jeszcze w garażu blaszaku. Ubranko było tak zrobione że wkładałem aku do "pudełka" na górę zakładałem odpowiednio docięty styropian i zaklejałem taśmą tak że wystawały tylko klemy. Prawie hermetyczna konstrukcja :mrgreen:
Minister Zdrowia ostrzega! Polonez uzależnia!
PN Caro - burgundowe cacuszko 92' ( Polina )

Jak pomóc silnikowi odpalić przy -20° ?
« Odpowiedź #14 dnia: Styczeń 07, 2009, 22:05:39 pm »

djarq

  • Gość
Ubranko dla aku? Moim zdaniem nie zadziała, spowolni tylko stygnięcie aku, a później uniemożliwi ew. ogrzanie. Tak jak z domem obłożonym styropianem - palić w piecu też trzeba :) lepiej wziąść do domu lub piwnicy, w końcu -20 mamy kilka dni w roku, nie tragedia.

Jak pomóc silnikowi odpalić przy -20° ?
« Odpowiedź #15 dnia: Styczeń 07, 2009, 22:12:02 pm »

insomnia_man

  • Gość
A jak myślicie koledzy jaka pojemność aku jest najlepsza dla poldka? Bo mam obecnie 45Ah i czuje że jednak jest mu za mało. Przed tym miałem 54 Ah i było lepiej. Myśle że przy następnej wymianie zakupi się mocniejszy tylko nie wiem czy 54 czy coś ponad 60 Ah.

Jak pomóc silnikowi odpalić przy -20° ?
« Odpowiedź #16 dnia: Styczeń 07, 2009, 22:23:48 pm »

azazel

  • Gość
wcześniej miałem poldka 1.5 z 93 r. palił ładnie oczywiście na paliwie [zawsze tak robie najpierw paliwko 2-5 min a następnie lpg] tylko raz nie zapalił ale niema się co dziwić  temperatura spadła do ok -30. sekret polegał na tym że był dobrze ustawiony świece,zapłon,zawory,dobry aku itp. obecnie mam 1.6 gsi z 99 r. pali jak złoto żadnych problemów no ale teraz to mam troche mniej do grzebania pozdrawiam.

Jak pomóc silnikowi odpalić przy -20° ?
« Odpowiedź #17 dnia: Styczeń 07, 2009, 22:26:27 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4230
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Cytat: "insomnia_man"
A jak myślicie koledzy jaka pojemność aku jest najlepsza dla poldka? Bo mam obecnie 45Ah i czuje że jednak jest mu za mało. Przed tym miałem 54 Ah i było lepiej. Myśle że przy następnej wymianie zakupi się mocniejszy tylko nie wiem czy 54 czy coś ponad 60 Ah.


Pojemność to jedno, ale przy kupnie aku trzeba patrzeć na prąd rozruchowy.
Im więcej amper, tym lepiej.
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Jak pomóc silnikowi odpalić przy -20° ?
« Odpowiedź #18 dnia: Styczeń 07, 2009, 22:42:24 pm »

azazel

  • Gość
45 Ah to jest do malucha do poldka to troche mało nie pamiętam jaki ma być do mojego ale wiem że kupując kiedyś nowy to sporo przesadziłem zamiast bodajrze 560A kupiłem 680A no i nic wiele się nie dzieje pali dobrze alternator radzi sobie kontrolka aku cały czas jest zielona. no ale mając za słaby to czasem może sobie nie radzić zwłaszcza w zimie.

Jak pomóc silnikowi odpalić przy -20° ?
« Odpowiedź #19 dnia: Styczeń 07, 2009, 22:57:25 pm »

FSO maniak

  • Gość
Moj aku ma 65Ah pojemności i prąd rozruchowy 540A. W Zupełności wystarcza, ale jak masz więcej kaski to lepiej kupic Futurę, z podobną pojemnoscią, ale prądem około 680A jak się nie mylę. W zimie to kazdy dodatkowy Amperek przemawia na twoją korzyśc ;)