Autor Wątek: Jak pomóc silnikowi odpalić przy -20° ?  (Przeczytany 32986 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Jak pomóc silnikowi odpalić przy -20° ?
« Odpowiedź #40 dnia: Styczeń 20, 2009, 12:09:19 pm »

djarq

  • Gość
Ja sobie nie wyobrażam żeby nie można było popchnąć auta. Co przeskoczy, jakim cudem?? Nie mam pojęcia. Silnik zakręci się tak samo i w tą samą stronę. Czujnik położenia wału? Element bezstykowy bez części ruchomych ma się popsuć od kręcenia?? Do tego jest stworzony. Dla mnie to bzdury. Nie raz nie jeden się upierał że nieeee pchać bo to be, bo jego audi/vw inne się spierdzielą. I co? Przyszła zima, zajechał aku i trzeba było pchać. Wtedy to nie szkodziło i auta ruszały. Dla mnie bzdura. Chyba że się ma automat, wtedy się nie da :P

Jak pomóc silnikowi odpalić przy -20° ?
« Odpowiedź #41 dnia: Styczeń 20, 2009, 12:13:22 pm »

Milek#1944

  • Gość
Znalazlem cos takiego na necie:
(Przykład oparty o konstrukcję sam. - Polonez Caro 1.6 GLE)

NIE WOLNO ZAPALAĆ SILNIKA NA TZW. "PYCH". MORZE STRZELIĆ PASEK ROZRZĄDU! Zarówno przy
odpalaniu silnika na postoju jak i "na pych", rozrząd napędzany jest z wału korbowego, ale jest
ZASADNICZA RÓŻNICA. Gdy w samochodzie odpalanym "na pych", gwałtownie puszczone zostaje sprzęgło,
następuje: gwałtowny obrót wałem korbowym, kołem rozrządu na wale korbowym, szarpnięcie paskiem
rozrządu, który napędza drugie koło wałka rozrządu. Ten pasek, musi przekazać prędkość obrotową z
koła na wale korbowym, na koło wałka rozrządu. To właśnie gwałtowne przyśpieszenie może okazać się
zabójcze w skutkach dla paska i w konsekwencji dla silnika.
Dla zobrazowania podam przykład. Przywiązujesz nitkę do klamki otwartych (uchylonych drzwi). Gdy
delikatnie pociągniesz za nitkę, drzwi się uchylą. Ale jeżeli szarpniesz, nitka zerwię się (pęknie).
Ta sama zasada ma miejsce gdy palisz samochód "na pych".



a tu kolejny komentarz do artykułu:
PRAWDA TO JEST TAKA.."muła" czyli poloneza na pych..czemu nie aby tylko pasek oraz kola zebate byly
w miare dobrym stanie (ma bardzo małe opory na rozrzadzie)i napewno mu sie nic nie stanie aby tylko
z 3 biegu i nie szarpiac sprzeglem ...reszte co ma rozrzad na pasku odradzam . NIGDY cos z 2 walkami
rozrzadu w glowicy a juz karygodne jest odpalanie diesla na pych chyba ze zamiast paska ma
łańcuszek lub nalepiej koła zebate...

Jak pomóc silnikowi odpalić przy -20° ?
« Odpowiedź #42 dnia: Styczeń 20, 2009, 13:23:08 pm »

Offline Cyneq

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 503
  • Płeć: Mężczyzna
    • Fiat 125p '79
Że tak powiem: pierdu, pierdu... znajdzcie mi JEDEN przykład że komuś pękł pasek przy odpalaniu na pych.
Zresztą za bogaojca żaden normalny człowiek nie puszcza przy odpalaniu na pych gwałtownie sprzegła.
Katalizator - tojedyna przyczyna w którą moge uwierzyć. Problem w tym że to jest trudne do uzyskania - po pierwsze to przy długotrwałym kręceniu w katalizatorze będzię więcej benzyny niż po krótkim odpaleniu na pych, a po drugie myślę że w miarę ogrzewania gazami spalinowymi, a przy znikomych ilościach tlenu paliwo prędzej odparuje i zostaje "wydmuchane" przez rure wydechową znacznie szybciej niż mogłoby się zapalić, a już na pewno wybuchnać.

Jak pomóc silnikowi odpalić przy -20° ?
« Odpowiedź #43 dnia: Styczeń 20, 2009, 17:38:14 pm »

Offline AndrewS#100

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 973
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 125p 1.4 16V MPI
    • http://www.roverki.pl
czesto widac ze podczas palenia na pych, samochod zaczyna szarpac,bo pchajacym brakuje juz sil i napewno takie zmiany w obrotach nie sa dobre dla paskow, co innego gdy samochod jest rowno ciagniety prze inny samochod i sprzeglo puszcza sie delikatnie rowno, tak wiec palenie, a palenie to tez roznica i producent zamiast opisac w miare bezpieczna procedurę odpalania, wygodniej mu bylo po porostu zabronic palenia na pych :-)
Pozdrawiam Andrzej
FSO 125p 1.4 16V MPI
Rover 800 2.0 16V MPI
Jawa TS 350

Jak pomóc silnikowi odpalić przy -20° ?
« Odpowiedź #44 dnia: Styczeń 20, 2009, 17:59:27 pm »

Fistasz

  • Gość
Cytat: "TakiMilek"
gwałtownie puszczone zostaje sprzęgło,
następuje: gwałtowny obrót wałem korbowym

Przepraszam a rozrusznik to sie powoli rozpedza? Przekrecasz stacyjke i tez jest gwaltowne wprawione w ruch koło zamachowe.
Cytat: "TakiMilek"
a juz karygodne jest odpalanie diesla

Nie wiem co za róznica czy diesel czy benzyna. To ze wysokopręzny silnik ma wiekszy stopien spręzania chyba nie oznacza ze walek rozrzadu ma wiecej pracy?Czy sie myle?
Zdarzyło sie kilka razy diesla odpalic na pych i jakos nic mu sie nie stalo od tego.

Jak pomóc silnikowi odpalić przy -20° ?
« Odpowiedź #45 dnia: Styczeń 20, 2009, 18:05:22 pm »

Offline gerfur

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 183
  • Płeć: Mężczyzna
  • Psuj
    • BMW E46
Panowie w moim poprzednim Poldolocie miałem już tak zajechany rozrusznik że tulejowanie ratowało go na tydzień góra 2 tygodnie póżniej trzeba było mieć dobrze doładowany aku żeby z kluczyka palić i co zanim przyszła wypłata to przez 2 tygodnie polonez codzięń prawie był palony na pych i to tylko przeze mnie samego tzn leciutki spadek na drodze mam i zawsze w tamtą stronę stawiałem wóz w razie czego no i co 10 metrów biegiem z polonezem na barku pierwszy bieg strzał ze sprzęgła i odpalony a i wcześniej też sie zdażało bo jak gdzieś zimny był i zgasł na gazie to też trzeba było troche sie pomęczyć albo popchać i nic mu nie było. Najlepsze że pasek w nim strzelił ale na postoju w  roku 2007 na wigilję o 17.30 mu sie uwidziało a na drugi dzień miałem jechać na wieś na święta ach ten PKS. Także z autopsji wiem że to z tym paskiem to takie naciągane troche jak bedzie lichy pasek to może strzelić a jak sie dba to nic mu nie bedzie. Heh>>
Był Caro `95 abimex L-122
Był Caro `97 abimex L-146
Był Atu+ `98 boschowtrysk L-74E --> 1.4 GTI Rover ltd

Jest BMW E46`98 2.5 Pb/LPG Cosmoshwarz

Jak pomóc silnikowi odpalić przy -20° ?
« Odpowiedź #46 dnia: Styczeń 20, 2009, 18:34:24 pm »

Offline DF

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1029
  • Darek F
    • Fordy Transit MkV x 2 - 2.3 LPG i 2.0 LPG
Z tym paskiem to głównie straszą w tych nowoczesnych silnikach gdzie on tam jakimś labiryntem zasuwa po wielu rolkach itp. W polonezie to wiadomo jakie to proste... Nie oszczędzać i wymieniać na czas to nie będzie strachu.
"Dla triumfu zła trzeba tylko, żeby dobrzy ludzie nic nie robili"  Ale dobrych już jest tak niewiele, że nic nie mogą...
Nie dajcie się zwieść - nie ma epidemii...  
Niestety wszyscy jesteśmy niewolnikami systemu. Jednak ja jestem nieposłuszny i gardzę tymi oraz szczerze nienawidzę tych dobrowolnych ścierw, które są niczym i krzywdzą innych.

Jak pomóc silnikowi odpalić przy -20° ?
« Odpowiedź #47 dnia: Styczeń 20, 2009, 18:43:18 pm »

Offline AndrewS#100

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 973
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 125p 1.4 16V MPI
    • http://www.roverki.pl
Cytat: "gerfur"
Najlepsze że pasek w nim strzelił ale na postoju w roku 2007


mozna tez dojsc do takiego wniosku :
skoro po tylu szarpaniach na popych, w koncu i przy rozruchu nie wytrzymal  :mrgreen:
Pozdrawiam Andrzej
FSO 125p 1.4 16V MPI
Rover 800 2.0 16V MPI
Jawa TS 350

Jak pomóc silnikowi odpalić przy -20° ?
« Odpowiedź #48 dnia: Styczeń 20, 2009, 18:49:42 pm »

mariusz_u

  • Gość
Nic się nie szczyp tylko odpalaj z 3-go biegu i delikatnie puszczaj sprzęgło. Ja też wykorzystuję każde wzniesienie w okresie zimowym, żeby nie chechłać z aku (tymbardziej, że odpalam z LPG) i nic się nie stało od 4 lat. Podstawa to z wyczuciem i delikatnie, żeby szarpnięcia nie było.
Na pych zimny silnik pali momentalnie (bynajmniej mój), bo para nie idzie w gwizdek czyli na kręcenie rozrusznikiem tylko na świece przez co iskra mocniejsza.
Swoją drogą opis z nitką przywiązaną do klamki jest bardzo obrazowy i oddaje sedno sprawy.
Jak ktoś jest fizol to i line stalową zerwie... :mrgreen:

Jak pomóc silnikowi odpalić przy -20° ?
« Odpowiedź #49 dnia: Styczeń 20, 2009, 19:32:18 pm »

Milek#1944

  • Gość
Czyli wnioskuje, że zimnego palimy na pych ;) żart oczywiście...jeśli jednak ktoś (tak jak ja) ma taką dogodność w postaci zaje...... górki to polecam :) Mówie tu tylko o zimnym silniku, ja tylko do tego tej górki bede używał. Fakt że pali mi bez problemu ale szkoda mi aku na rozkrecanie zimnego silnika tylko po to zeby za 10 min go zgasic a odpalac znowu po 12h...Pozdro600 :D

Jak pomóc silnikowi odpalić przy -20° ?
« Odpowiedź #50 dnia: Styczeń 20, 2009, 20:48:41 pm »

Offline gerfur

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 183
  • Płeć: Mężczyzna
  • Psuj
    • BMW E46
Cytat: "AndrewS#100"
Cytat: "gerfur"
Najlepsze że pasek w nim strzelił ale na postoju w roku 2007


mozna tez dojsc do takiego wniosku :
skoro po tylu szarpaniach na popych, w koncu i przy rozruchu nie wytrzymal  :mrgreen:


tak tylko ten pasek to mi sie zerwał zanim zrobił sie problem z odpalaniem i jak pisałem wrociłem pod domek ale zanim powyłaczałem wszystkie gadżety tj. Radio dmuchawe wycieraczki ogrzewanie tylnej szyby no i światła bo zanim doszedłem do świateł to wtedy właśnie padł pasektakże było to na postojui bez żadnego gazowania ani nic (a kumpel mówił niedawno wymieniany to głupi nie ruszyłem tego)
Był Caro `95 abimex L-122
Był Caro `97 abimex L-146
Był Atu+ `98 boschowtrysk L-74E --> 1.4 GTI Rover ltd

Jest BMW E46`98 2.5 Pb/LPG Cosmoshwarz

Jak pomóc silnikowi odpalić przy -20° ?
« Odpowiedź #51 dnia: Styczeń 21, 2009, 00:59:22 am »

Offline DF

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1029
  • Darek F
    • Fordy Transit MkV x 2 - 2.3 LPG i 2.0 LPG
Ja bym jednak sugerował 2 bieg i nie rozpędzać się niepotrzebnie zbytnio bo wtedy właśnie łatwo o szarpnięcie. Silnik nie musi do tego kręcić się nie wiadomo jak szybko. Jak odpalamy na pych na płaskim to można to zrobić nawet samodzielnie przy dogodnych warunkach
"Dla triumfu zła trzeba tylko, żeby dobrzy ludzie nic nie robili"  Ale dobrych już jest tak niewiele, że nic nie mogą...
Nie dajcie się zwieść - nie ma epidemii...  
Niestety wszyscy jesteśmy niewolnikami systemu. Jednak ja jestem nieposłuszny i gardzę tymi oraz szczerze nienawidzę tych dobrowolnych ścierw, które są niczym i krzywdzą innych.

Jak pomóc silnikowi odpalić przy -20° ?
« Odpowiedź #52 dnia: Styczeń 31, 2009, 22:55:52 pm »

Offline AndrewS#100

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 973
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 125p 1.4 16V MPI
    • http://www.roverki.pl
Cytat: "azazel"
Akumulator ZAP Piastów ....... 6 SD 60 CaV - 550 A (CCA)



no i ??????????
napisz mi teraz co to jest to 550 A ??
czekam
Pozdrawiam Andrzej
FSO 125p 1.4 16V MPI
Rover 800 2.0 16V MPI
Jawa TS 350

Jak pomóc silnikowi odpalić przy -20° ?
« Odpowiedź #53 dnia: Luty 01, 2009, 21:41:54 pm »

Offline maciejowski

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2979
  • Płeć: Mężczyzna
    • 125p '75 | 125p '78 | 125p '80 | 125p '90 | 126p '78 | caro '96 x2 |
Cytuj (zaznaczone)
nie kłóć się z idiotą - sprowadzi cię do swojego poziomu i pokona doświadczeniem
to tyle w tym temacie.
Cytat: KGB
wtedy moze okazac sie ,ze pelno Nm ,a jakoby zadnego nie bylo - jedna malutka przekladnia ,tak wiele ubylo ...

Jak pomóc silnikowi odpalić przy -20° ?
« Odpowiedź #54 dnia: Listopad 06, 2009, 21:33:28 pm »

zipposirocco

  • Gość
Ja robię w ten sposób ze z górki zapalam na pych trójką lub czwórką i jak tylko zapali to momentalnie sprzęgło troszkę gazu i dwójeczka i powoli ruszam. Poza tym często jeżdżę wyłaczając silnik z większych i dużych pagurów z płynnym zjazdem/podjazdem jeśli nie ma żadnych zagrożeń na drodze i brak ruchu.  Zapalam oczywiście biegiem jak wyżej jak już wytracam prędkość do 20 km/h. Dzięki takim i różnym zabiegom pali mniej do 4 litrów/100 km gazu.

Jak pomóc silnikowi odpalić przy -20° ?
« Odpowiedź #55 dnia: Listopad 07, 2009, 16:36:05 pm »

zipposirocco

  • Gość
1. Moj model nie ma wspomagania kierownicy, wyłączając silnik układ kierowniczy działa jak zwykle

2. Hamulce w starych polonezach robią się twarde i tracą wspomaganie po bardzo mocnym naciśnięciu kilka razy pedału. W nowych modelach po wyłączeniu silnika momentalnie tracą wspomaganie.  Jakiś użytkownik tutaj na forum już to kiedyś zauważył i tak kombinował bo sam bym tego nie wymyślił.

3. Jeżdżę w różnych miejscach także i w Beskidach, zjeżdżając z prostych pagurów jak nie ma ruchuna drodze i nie jest mocno kręta 50-60 km/h, a przy większych prędkościach nigdy nie wyłączam silnika ze względów bezpieczeństa, odnośnie Chrzanowa i pagurów: Myślachowice, Luszowic, Płok nie znasz?? Kolego no jak ?  Tak nawet biegnąc lekko  zmachasz się jak świnia :)

4. KIlka zasad ecodrivingu, wolniejsza jazda, magnetyzery, docieplenie silnika, dobrze wyregulowany zapłon, inny sposób naiskania gazu, dbanie o dobre hamulce i opony i nawet 4 litry mniej a nie wierzyłem sam do momentu aż pewien użytkownik mnie do tego przekonał z forum.

Jak pomóc silnikowi odpalić przy -20° ?
« Odpowiedź #56 dnia: Listopad 07, 2009, 16:47:17 pm »

Offline adamek9026

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 109
    • Passat b5 FL 05'
dla mnie jest bezsensu wyłączać silnik...:/ bo ile ci spali paliwa na ten czas? a ile potrzebuje na odpalenie...?

Jak pomóc silnikowi odpalić przy -20° ?
« Odpowiedź #57 dnia: Listopad 07, 2009, 17:07:16 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Kiedyś jak Ci przez te zabawy strzeli pasek w trasie, będzie ciemno, zimno i deszcz będzie Ci się lał w twarz, to wtedy przejrzysz na oczy.
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Jak pomóc silnikowi odpalić przy -20° ?
« Odpowiedź #58 dnia: Listopad 07, 2009, 19:52:32 pm »

zipposirocco

  • Gość
KOlega Bartek ma rację, tak się może stać jeśli wrzuca się dwójke lub trójke odpalając na pych. Dlatego nigdy nie używam tych biegów jak odalam na pych tocząc się wytracając prędkość.
Eco driving znakomicie sprawdza się w takich starych autach jak moje, ale kazdy jeździ jak chce, ja tam wolę za tą kasę zabrać kobietę na piwo czy pizzę postawić niż wypuścić to z rury wydechowej.

Jak pomóc silnikowi odpalić przy -20° ?
« Odpowiedź #59 dnia: Listopad 07, 2009, 20:19:08 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6139
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
CO to wogóle za dyskusja o odpalaniu na popych ?
TO JEST OSTATECZNOSĆ I AWARYJNE URUCHAMIANIE SILNIKA JESLI NIE MA INNEJ MOZLIWOŚCI !

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...