Autor Wątek: Luz na moście, czy to już czas na szperę?  (Przeczytany 3095 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Luz na moście, czy to już czas na szperę?
« dnia: Styczeń 23, 2009, 22:55:03 pm »

djrobson

  • Gość
Powstał luz na moście, oczywiście sam się on nie zrobił, bardzo mu w tym pomogłem, wymieniając 2 komplety opon w ciągu miesiąca. Wydaje się, że wał do skrzyni jest sztywny tu luzu nie ma, gdzieś na frezach, krzyżaku  itp. Jest luz na jakieś 1/3 jałowego  obrotu i wyraźnie stuka w moście kręcąc raz w jedną i druga stronę, zapewne aż tak powyrabiały się tryby. Jazda na jedynce i dodanie/puszczenie gazy objawia się głośnym waleniem z tyłu z mostu. Delikatnie podtuningowany 1.4 roverka plus styl jazdy pewnie go zmielił.

Pytanie do „znawców” co konkretnie się zmieliło, czy to już czas żeby most zaspawać tzn zrobić szperę? Czy luz powstał właśnie na tych środkowych trybikach, które mam chęć właśnie zespawać.  Czy lepiej szukac całego gotowego po szrotach?

Luz na moście, czy to już czas na szperę?
« Odpowiedź #1 dnia: Styczeń 25, 2009, 15:35:23 pm »

Offline G.T.

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 900
a wg mnie to tylko krzyzaki :)

a spawa sie robi wtedy kiedy sie chce  :mrgreen:

ja u siebie spawalem dobry cichy most bo mialem taki kaprys i jaja :)

Luz na moście, czy to już czas na szperę?
« Odpowiedź #2 dnia: Styczeń 25, 2009, 15:58:56 pm »

djrobson

  • Gość
Jestem już po zabiegu. Majster, który mi to robił pokazał mi olej z mostu, był to srebrny metalik z masą opiłków. Te małe trybiki z jakimis tam wałkami oczywiście dokładnie zaspawane wg wątku z forum. Działa znakomicie, czyli wykonana szpera na stałe. Właśnie porobil się u mnie luz na tym całym mechaniźmie różnicowym. Te tryby, jeden prosto zmontowany na wale i bezpośrednio się z nim stykający ten duży, były OK.

Luz na moście, czy to już czas na szperę?
« Odpowiedź #3 dnia: Styczeń 25, 2009, 21:27:00 pm »

Offline G.T.

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 900
uzyj troche nazw, bo dyfrow juz kilka  w rekach mialem ale ty to tak opisales,ze az sie pogubilem :D

Luz na moście, czy to już czas na szperę?
« Odpowiedź #4 dnia: Styczeń 25, 2009, 22:08:32 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2902
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
poprostu zespawal mu satelilki do kosza razem z koronkami i tyle   :P  o :wink:
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Luz na moście, czy to już czas na szperę?
« Odpowiedź #5 dnia: Styczeń 25, 2009, 23:11:05 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Cytat: "djrobson"
Działa znakomicie, czyli wykonana szpera na stałe.
Tylko pamietaj o tym ze masz 100% szpery kiedy bedziesz wchodzil w zakret albo wyprzedzał na mokrym...
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Luz na moście, czy to już czas na szperę?
« Odpowiedź #6 dnia: Styczeń 25, 2009, 23:49:34 pm »

djrobson

  • Gość
Cytat: "Elwood#1887"
Cytat: "djrobson"
Działa znakomicie, czyli wykonana szpera na stałe.
Tylko pamietaj o tym ze masz 100% szpery kiedy bedziesz wchodzil w zakret albo wyprzedzał na mokrym...
No dokładnie zespawane satelitki zreszta wg zdjęcia z wątka "elektro-szpera". Jestem właśnie po testach i chyba zjechałem opony do slicków ;) Faktycznie zabawa się polepszyła, poldka stawia się bokiem o wiele ciekawiej i łatwiej go utrzymać i kontrolować. Do codziennej jazdy raczej się taka przeróbka nie nadaje ale na szczęście furka jest tylko do (bezpiecznej) zabawy, zero szybkiej jazdy bo to na łuku może byc naprawdę niebezpieczne.

Luz na moście, czy to już czas na szperę?
« Odpowiedź #7 dnia: Styczeń 25, 2009, 23:58:45 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Omijaj tez betonowe nawierznie -sprawdzone  8)
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Luz na moście, czy to już czas na szperę?
« Odpowiedź #8 dnia: Styczeń 26, 2009, 00:47:01 am »

djrobson

  • Gość
Cytat: "Elwood#1887"
Omijaj tez betonowe nawierznie -sprawdzone  8)
W sumie chyba nie będzie to jakiś offtop ale może wymienimy się tu wrażeniami i uwagami dot. driftu i jazdy ze 100% szperą? Bo to chyba mnie najbardziej interesuje a dobrze coś wiedzieć żeby nie "przepałować".

Luz na moście, czy to już czas na szperę?
« Odpowiedź #9 dnia: Styczeń 26, 2009, 08:58:15 am »

Offline jimo#1921

  • Administrator
  • Wiadomości: 3415
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6 16V
djrobson, bedzie offtop :P

http://www.fsoptk.pl/forum2/viewtopic.php?t=19557&highlight=szpera opinie użytkowników. tam dziel się swoimi spostrzeżeniami.
  • Prowadzę dystrybucję wysyłkową gadżetów FSO-PTK! Podkładki pod tablice rejestracyjne (1-/2-rzędowe), latarki LED/otwieracze/breloki, naklejki... Zapraszam do kontaktu na PW.
Pozdrawiam Michał aka jimo
"A"It's a hundred and six miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses."
Były: A+ 1,6ohv; C 2.0dohc;V 745; A 1,8 K4F; YP250; C+ 18K4F; N126N
Są: C 16K4F; FZ6 SAHG; "pierdziawka", 3.6V6;