Autor Wątek: Śruba w rozrządzie - jak odkręcić??  (Przeczytany 10876 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Śruba w rozrządzie - jak odkręcić??
« Odpowiedź #20 dnia: Styczeń 31, 2009, 19:13:51 pm »

Marek

  • Gość
Co do narzekań na mechaników to całkowicie zgadzam się z Marcinem. Najwięcej do powiedzenia mają ci co nic przy samochodach nie naprawiali a uważają się za znawców tylko po co wtedy jeżdżą do mechaników jak są tacy mądrzy to niech sami naprawią. Stingerek ja o panewki to bym się tak bardzo nie martwił pasek rozrządu i koło  po którym chodzi jest bliżej. Ciekawe jak bardzo przygrzał pasek i na ile go osłabił?

Śruba w rozrządzie - jak odkręcić??
« Odpowiedź #21 dnia: Styczeń 31, 2009, 19:32:05 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6139
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
pasek akurat i tak byl do wymiany wiec to mozna pominac :)

A ja .. wszystko co moge naprawic /wymienic zrobic w warunkach domowych robie sam.
Gdybym mial podnosnik, specjalistyczne narzedzia , spawarke lektrodowa i migomat oraz WLASNY GARAZ dobrze zaopatrzony to nie wiedzialbym gdzie jaki mechanior ma dziuple.
A tak to musze bo a to klucza ni ma, a to cla eauto trzeba do gory, a to tego nie zrobie , tego nie pospawam, tego nie wytne itd.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Śruba w rozrządzie - jak odkręcić??
« Odpowiedź #22 dnia: Styczeń 31, 2009, 20:13:00 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2946
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Ja tą śrube odkrecałem właśnie przez rozrusznik w najgorszym przypadku młotkiem i przecinakiem (ale tylko wtedy gdy nie mogłem znaleść klucza 38)
Małe OT: :wink:
Cytat: "Mynx"
Pewien pisarz (Camus o ile dobrze pamiętam) powiedział, że najważniejsze w życiu to dobrze wykonywać swoją pracę. Szkoda, że teraz to hasło wygląda inaczej - najważniejsze w życiu to dobrze zarobić.

Nie dla wszystkich. Są tacy co wolą dobrze wykonać robote niż wziąc fure kasy (ze tak powiem skromnie ja tak robie  :P ) a nauczył mnie tego mój tatuś :mrgreen:  który jest z wykształcenia mechanikiem - kierowcą ale choroba nie pozwala nawet wziąć klucza do ręki. Dzięki niemu i właśnie na podstawie poczciwego poloneza nauczyłem sie remontować silniki itp itd i to on zaraził mnie takim sposobem życia: jedz zawsze małą łyżka a zawsze się najjesz. Większość dzisiejszych mechaników to jak ktoś wczesniej napisał monterzyy części czy coś podobnego. Nie problem zmienić silnik bo coś cyka czy coś. Sztuką jest zlokalizować usterke i usunąć ją za pierwszym podejściem.
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Śruba w rozrządzie - jak odkręcić??
« Odpowiedź #23 dnia: Styczeń 31, 2009, 21:42:46 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6139
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
świete słowa.
Nie chwaląc się (co za skromność :) ) to samo robie przy komputerach, w ten sposób zarabiam na życie. Ludzie ktorzy do mnie przychodzą, czy to żeby dobrać jakiegoś kompa czy naprawić, czy zmodernizować, zawsze są ostrzegani że biorę dużo, robie porzadnie albo wcale. W przypadku gdy ktoś życzy sobie tandetę odmawiam wykonania takiej usługi lub jeśli ktoś bardzo nalega staram się wytłumaczyć wszystkie możliwe konsekwencje. Porównać to można do zamiast wymiany filtra paliwa zastąpienie go rurką z długopisu. Niby jakoś działać będzie... ale jak długo ?:D

Mechaników dobrych ze świecą szukać, faktycznych mechaników którzy tak jak piszesz mlodyolek potrafia wyczarować rozwiązanie problemu. Kiedyś jeździł mój ojciec do "szpenia" co w Przemyskim polmozbycie czarował. Jak tylko ojciec wjeżdżał swoim poldkiem to ten już po odgłosie jaki wydawał silnik wiedział co jest z nim nie tak.
Czesto wygladało to tak że ojciec podjeżdżał do niego ubabranego po łokcie grzebiącego w innym aucie  a on tak jakby od niechcenia rzucał "Idź kup to i to i wróć i bedzie dobrze" i zawsze było. A z BMW jak wjechał do szpeców to przez tydzień nie mogli dojść dlaczego silnik szarpie i przy okazji ojciec zrobił kapitalke. wyjechał po remoncie przejechał 100 metrów i z dymem spod opon wrócił cąły zagotowany do nich :)
Nie ukrywam że to ja znalazłem małą dziurkę w kopułce aparatu która "czyniła zło" :D

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Śruba w rozrządzie - jak odkręcić??
« Odpowiedź #24 dnia: Styczeń 31, 2009, 21:57:13 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2946
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Cytat: "Stingerek"
wjeżdżał swoim poldkiem to ten już po odgłosie jaki wydawał silnik wiedział co jest z nim nie tak.
tez tak potrafie :mrgreen:  ale rozroznic glos zurzytych panewek albo rozregulowanych zaworow :P  :P  8)  no i ze nie chodzi na wszystkich itp itd
Cytat: "Stingerek"
A z BMW jak wjechał do szpeców to przez tydzień nie mogli dojść dlaczego silnik szarpie i przy okazji ojciec zrobił kapitalke.
i dlatego wole smigac polonezem niz kupywac zachodniego trupa jakim dla mnie jest BMW
Cytat: "Stingerek"
Mechaników dobrych ze świecą szukać
chyba z halogenem 2000W i to w biały dzien :wink:
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Śruba w rozrządzie - jak odkręcić??
« Odpowiedź #25 dnia: Styczeń 31, 2009, 21:58:17 pm »

Offline -Marcin-

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1575
    • PN 3.0 24v, PN Truck 1.6E
Stingerek, a jak definitywnie padnie (nie wstaje) plyta glowna to szukasz przyczyny czy wymieniasz plyte?

[ Dodano: 2009-01-31, 22:02 ]
Cytat: "mlodyolek#1934"
(...) no i ze nie chodzi na wszystkich itp itd

a przyczyne tez mozesz znalezc?
to silnik pali na trzy gary. cewka zespolona (brak kabli zaplonowych). mpi.

co robisz?
przypominam -
Cytat: "mlodyolek#1934"
Sztuką jest zlokalizować usterke i usunąć ją za pierwszym podejściem.
to ja, byly Marcin#839

Śruba w rozrządzie - jak odkręcić??
« Odpowiedź #26 dnia: Styczeń 31, 2009, 22:14:35 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2946
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Cytat: "-Marcin-"
silnik pali na trzy gary. cewka zespolona (brak kabli zaplonowych). mpi.
prawdopodbnie mowisz o skodzie (jak dotad w innych nie widzialem tego chyba ze jeszcze ktorys VW) sprawdzam ktora swieca jest zalana. sprawdzam czy jest iskra na swiecy. okazuje sie ze jest iskra przy cisnieniu atmosferycznym ale moze jej nie byc w komorze spalania (wyzsze cisnienie). wtedy byc moze wina lezy po stronie instalacji elektrycznej albo swieca jest do wyrzucenia. przyczyn moze byc wiele ale szczerze mowie ze nie potrafie ich wymienic. po prostu na elektronice czy elektryce sie nie znam. po za tym ja bardziej lubie sie bawic w mechanicznej czesci niz elektrycznej. i nie uwazam sie za super mechanika. sprzeglo czy rozrzad czy glowice zawsze chetnie przygarne w swoje łapki 8)
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Śruba w rozrządzie - jak odkręcić??
« Odpowiedź #27 dnia: Styczeń 31, 2009, 22:34:35 pm »

Offline -Marcin-

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1575
    • PN 3.0 24v, PN Truck 1.6E
nie skoda. peugeot 206.
i zadna swieca nie jest zalana. no i jest mocna iskra na wszystkich swiecach. co bys dalej zrobil?

btw cewki zespolone se tez niektorych oplach, mercedesach...

i jeszcze cos -  "mechanike" robisz zawodowo? czy jak sie trafi?
to ja, byly Marcin#839

Śruba w rozrządzie - jak odkręcić??
« Odpowiedź #28 dnia: Styczeń 31, 2009, 22:47:20 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2946
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Cytat: "-Marcin-"
peugeot 206.

kolego  :mrgreen:  ale zes trafil :wink:  tak sie składa ze mam praktyki w serwisie peugeota  :twisted:  no dobra. byc moze ze ktorys zawor ssacy sie nie otwiera jesli mamy silnik 8v (np. okragla krzywka na walku rozrzadu) w przypadku 16v to pewno bym dumal co moze byc nie tak). ale jak mowisz ze swieca nie zalana to moze to byc wina wtryskiwacza. albo wina czujnika polozenia walka rozrzadu (zle szczytuje i daje iskre wtedy kiedy nie potrzeba)
a mechanike powiedzmy ze robie jak sie trafi. w chwili obecnej jestem w technikum samochodowym ale przy samochodzie robie od zeby nie sklamac 4 lat  ale i tak nigdy nie bede sie uwazal za super mechanika.
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Śruba w rozrządzie - jak odkręcić??
« Odpowiedź #29 dnia: Styczeń 31, 2009, 22:47:31 pm »

Offline wrb#1974

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 2645
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1993. FIAT DOHC 1,6 "kwadrat". poległ w mojej obronie, w walce z przeważającymi siłami wroga.
panowie, odjechaliście od tematu. może kol. djarq się wypowie co ze śrubą?
Świat dla wszystkich, Polska dla Polaków. to nie rasizm, to prawo do bycia Panem we własnym Domu.

Śruba w rozrządzie - jak odkręcić??
« Odpowiedź #30 dnia: Styczeń 31, 2009, 22:53:33 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2946
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
a i te cewki faktycznie sa w peugeocie
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Śruba w rozrządzie - jak odkręcić??
« Odpowiedź #31 dnia: Styczeń 31, 2009, 22:59:13 pm »

Offline -Marcin-

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1575
    • PN 3.0 24v, PN Truck 1.6E
mlodyolek#1934, wtrysk. ale robiles to samo co robia wszyscy mechanicy. wiec czy jestes lepszy od innych mechanikow (bo taki w zasadzie plynie wniosek z Twoich postow)?

i skoro nie robisz jako mechanik przez 6 dni w tygodniu popracuj co najmniej 2 lata w tym zawodzie (ale tak, ze masz kontakt z klientami) i wypowiedz sie na ten temat wtedy. Bo tak naprawde nie masz pojecia na razie o tym co to znaczy byc mechanikiem. Zobaczymy, czy nadal bedziesz tak wszystko super robil czy tak "zeby tylko pojechalo i dzialalo" ( i zeby nie bylo - ja staram sie tak nie robic)
(i nie gniewaj sie, nie atakuje Cie, ani nie obrazam)
Pozdrawiam, mechanik "sluzacy" ludziom 10 godzin dziennie 5 dni w tygodniu i 6 godzin w sobote.
to ja, byly Marcin#839

Śruba w rozrządzie - jak odkręcić??
« Odpowiedź #32 dnia: Styczeń 31, 2009, 23:09:41 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2946
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Cytat: "-Marcin-"
wiec czy jestes lepszy od innych mechanikow (
tego nie powiedzialem ze jestem lepszy. moze tak to zabrzmialo ale nie to mialem na mysli.
Cytat: "-Marcin-"
Bo tak naprawde nie masz pojecia na razie o tym co to znaczy byc mechanikiem
powiedzmy ze w bardzo malym stopniu wiem. ale daleko mi do Twojego doswiadczenia. dodam jeszcze ze ja tylko dumajac a nie majac przed nosem samochodu mysle calkiem inaczej. i ja tez staram sie nie robic
Cytat: "-Marcin-"
"zeby tylko pojechalo i dzialalo"
jesli wiem ze nie jestem w stanie czegos zrobic to sie tego nie podejmuje i mowie ze ja nie jestem w stanie tego naprawic.
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Śruba w rozrządzie - jak odkręcić??
« Odpowiedź #33 dnia: Styczeń 31, 2009, 23:25:19 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6139
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Cytuj (zaznaczone)

Stingerek, a jak definitywnie padnie (nie wstaje) plyta glowna to szukasz przyczyny czy wymieniasz plyte?

TO zalezy czego żąda klient.
Czasem to tylko kondziorek wybrzusozny , czasem zimny lut, czasem inna pierdoła.
jednak wszystko zależy od życzenia:
- Coś jest walnięte, próbujemy naprawić czy wymieniamy na nową ?
Mi to bez różnicy, jeśli da się naprawić niewielkim kosztem to dobrze, jeśli nie , to też dobrze.
Tak czy siak klient ponosi wydatek i tak czy siak ja zarabiam.
tak czy siak klient odbiera sprawnego kompa.
Naprawa plyty jest oplacalna jesli zamyka sie w 50zł. Jesli nie, doklada sie 30zł i kupuje sprawna używkę lub 50zł i ma się nówke.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Śruba w rozrządzie - jak odkręcić??
« Odpowiedź #34 dnia: Luty 01, 2009, 13:34:15 pm »

djarq

  • Gość
Witam, jutro jadę do niego z opelkiem, to przy okazji powiem mu o waszym pomyśle z rozrusznikiem. I jak się coś wyklaruje zaraz wam napiszę.

[ Dodano: 03 Lut 2009 12:09 ]
Witam!
Po rozmowie z nim wynikło że to raczej nie pomoże bo próbowali odkręcić we dwóch i nie dało rady więc wątpi czy rozrusznik byłby mocniejszy od nich dwóch i kluczy z rurami. I że jak będzie wiosna to mam przyjechać i spróbuje zrobić to tak że odkręci miskę i zablokuje wał bo na biegu boi się że pęknie coś w skrzyni albo sprzęgle. A jak to nie pomoże to trzeba będzie naruchać koło pasowe z innego muloneza a te potnie i jak nie będzie koła to pójdzie gładko.
A za przyczynę tego zamieszania obwinia poprzednią osobę zmieniającą pasek która nawaliła za dużo kleju do gwintów... zobaczymy na wiosnę, jak coś to dam znaka
Pozdrawiam

Śruba w rozrządzie - jak odkręcić??
« Odpowiedź #35 dnia: Luty 09, 2009, 01:05:04 am »

Offline wrb#1974

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 2645
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1993. FIAT DOHC 1,6 "kwadrat". poległ w mojej obronie, w walce z przeważającymi siłami wroga.
djarq, już tydzień minął- śruba odkręcona?
Świat dla wszystkich, Polska dla Polaków. to nie rasizm, to prawo do bycia Panem we własnym Domu.

Śruba w rozrządzie - jak odkręcić??
« Odpowiedź #36 dnia: Luty 09, 2009, 07:47:12 am »

Fistasz

  • Gość
Cytat: "djarq"
która nawaliła za dużo kleju do gwintów

To akurat nie ma znaczenia. Kleje do gwintów mają takie własciwosci ze nei przeszkadzaja w ponownym odkręceniu. Wez podgrzej sróbe palnikiem i pusci bez problemów.

Śruba w rozrządzie - jak odkręcić??
« Odpowiedź #37 dnia: Luty 09, 2009, 10:07:33 am »

djarq

  • Gość
Cytat: "wrb"
djarq, już tydzień minął- śruba odkręcona?

No nie odkręcona, stwierdził że tak jak pisałem wcześniej też nie raz odkręcał rozrusznikiem ale to wyjątkowo uparty egzemplarz i jeszcze się z takim nie spotkał. I że weźmie się za to na wiosnę, a zrobi to tak że zdejmie miskę i zablokuje wał bo boi się o skrzynię, a jak nie puści to potnie koło pasowe boszycą i wtedy musi puścić. Zobaczymy

Cytat: "Fistasz"
Wez podgrzej sróbe palnikiem i pusci bez problemów.

Też próbował ale:
Cytat: "Stingerek"
Jeśli mechanik używał do tego długiej rury/palnika/młotka. TO JEST IDIOTĄ i powinieneś zmienić mechanika.

Tak że widzę że co kraj to obyczaj :P :D

Śruba w rozrządzie - jak odkręcić??
« Odpowiedź #38 dnia: Luty 09, 2009, 11:09:56 am »

Offline DF

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1029
  • Darek F
    • Fordy Transit MkV x 2 - 2.3 LPG i 2.0 LPG
Cytat: "djarq"
Cytat: "wrb"
djarq, już tydzień minął- śruba odkręcona?

No nie odkręcona, stwierdził że tak jak pisałem wcześniej też nie raz odkręcał rozrusznikiem ale to wyjątkowo uparty egzemplarz i jeszcze się z takim nie spotkał. I że weźmie się za to na wiosnę, a zrobi to tak że zdejmie miskę i zablokuje wał bo boi się o skrzynię, a jak nie puści to potnie koło pasowe boszycą i wtedy musi puścić. Zobaczymy


To na pewno jest mechanik ? Nawet "mechanik" by chyba nie miał takich pomysłów...

A jak chce wyciągnąć np alternator to wyciąga silnik?

Na tej zasadzie jak będę wymieniał termostat to odłącze przewody paliwowe bo obawiam się o pompę paliwa...  :mrgreen:
"Dla triumfu zła trzeba tylko, żeby dobrzy ludzie nic nie robili"  Ale dobrych już jest tak niewiele, że nic nie mogą...
Nie dajcie się zwieść - nie ma epidemii...  
Niestety wszyscy jesteśmy niewolnikami systemu. Jednak ja jestem nieposłuszny i gardzę tymi oraz szczerze nienawidzę tych dobrowolnych ścierw, które są niczym i krzywdzą innych.

Śruba w rozrządzie - jak odkręcić??
« Odpowiedź #39 dnia: Luty 09, 2009, 12:34:50 pm »

djarq

  • Gość
No a jak chcesz zablokować silnik żeby tą śrubę jednak odkręcić??