Autor Wątek: Kładące koła- ktoś mi wyjaśni w czym problem?  (Przeczytany 8252 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Kładące koła- ktoś mi wyjaśni w czym problem?
« Odpowiedź #20 dnia: Listopad 29, 2009, 12:22:51 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6584
  • Płeć: Mężczyzna
Nie ponoć, ma zdecydowanie.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Kładące koła- ktoś mi wyjaśni w czym problem?
« Odpowiedź #21 dnia: Grudzień 04, 2009, 09:20:15 am »

denis

  • Gość
Trzeba dorzucić do tego wszystkiego jeszcze jedno -
zmęczenie budy a mianowicie rozjeżdżanie się kolumn mocowań zawieszenia - po to np stosuje się rozpórki.  Z tym że (niech mnie ktoś oświeci jak jest inaczej) w polonezie ciężko to zrobic  bo:
1. Nie ma "akcesoryjnych" rozpórek
2. Umiejscowienia samych kolumn jest na tyle niefortunne że przeważnie silnik przeszkadza - rozpórka musiałaby byc wygięta sporo w stronę podszybia oraz do góry - co odbierze jej sztywności

Bo jak do tej pory nigdzie nie widziałem poloneza (nawet fotki z Obrso) który by rozpórke miał - a wiadomo że np w bmw od tego zaczyna się pod maska ws zawieszenia.

BMW


W poldku mocowania są stosunkowo nisko( w tym wypadku na zdjęciu ich nawet nie widać)

Kładące koła- ktoś mi wyjaśni w czym problem?
« Odpowiedź #22 dnia: Grudzień 04, 2009, 09:42:45 am »

Offline Cyneq

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 503
  • Płeć: Mężczyzna
    • Fiat 125p '79
Rozpórki w poldku??
Jaki sens?
Jeżeli buda jest już tak wyrypana że się rozpada, to raczej głupotą jest w ogóle jakaś bardziej wysilająca jazda, o sportowej nie wspomnę, więc rozpórka pomoże jak umarłemu kadzidło. Pewnie dlatego nawet OBR tego nie robił.
To co dałeś na pierwszym zdjęciu to chyba jednak troche inne zawieszenie niż polonez :)

Kładące koła- ktoś mi wyjaśni w czym problem?
« Odpowiedź #23 dnia: Grudzień 04, 2009, 10:32:13 am »

Offline sova

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 667
  • Płeć: Mężczyzna
  • wychowany na tylnym napędzie
    • PN Coupe--> home made
ej Panowi Panowie,
rozpórki daje się przy mc phersonach, bo tam górne mocowanie amortyzatora przyjmuje na siebie cały ciężar auta i wszystkie siły nim szarpią.
w zawiasie poldkowym są dwa wachacze i i siły się rozkładają inaczej, a mocowanie górne amortyzatora  nie jest tak obciążone, i nie jest tak szarpane na wszystkie strony.
Więc rozpórka wwtym przypadku może być co najwyżej ozobą madafaka
FSO Motoklub Polska---> www.fsomoto.xip.pl
Mercedes C180 Esprit kombi
Historia mojego PN 1,4 Coupe zaczyna się tu ->www.fsomoto.xip.pl/forum/viewtopic.php?t=1143&postdays=0&postorder=asc&start=360

Kładące koła- ktoś mi wyjaśni w czym problem?
« Odpowiedź #24 dnia: Grudzień 04, 2009, 12:38:01 pm »

Offline turbonez

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 356
Cytat: "sova"
ej Panowi Panowie,
rozpórki daje się przy mc phersonach, bo tam górne mocowanie amortyzatora przyjmuje na siebie cały ciężar auta i wszystkie siły nim szarpią.


w polonezie górne mocowanie amora tez przyjmuje cały ciężar auta przeciez tam siedzi sprężyna więc mylisz trochę pojęcia . Jedyna różnica jest taka ze w polonezie obciążenia występujące w zakręcie przejmuje góny wahacz a w macpersonie  to dodatkowo idzie na kielich .

pozdro !!

Kładące koła- ktoś mi wyjaśni w czym problem?
« Odpowiedź #25 dnia: Grudzień 04, 2009, 12:49:26 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Rozpórki są po to żeby ci się Mc-persony nie rozjechały.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Kładące koła- ktoś mi wyjaśni w czym problem?
« Odpowiedź #26 dnia: Grudzień 04, 2009, 13:41:06 pm »

Offline graczol1

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 563
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borek 1.4 & Caro 1.6
W polonezie rozpórka jest zbędna, można ewentualnie dać dwie wzdłuż osi auta :mrgreen:
a wracając do tematu to czy ktoś napisze w końcu jakie są ustawienia kątów przednich kół dla plusa? 3 stopnie w negatywie na pochyleniu koła to nie za dużo jak na seryjne auto? reszta kątów jest jak dla zwykłego caro?
nic się tak wzajemnie nie uzupełnia jak szlifierka kątowa i migomat...
...i sto koni w Borku goni...
FSO POLONEZ Your best discovery