1.8T VAG dmucha się grubo ponad 1 bar a ma stopień sprężania 9,5:1
ale chyba nie te 150KM ,bo to one maja 9.5:1 i wyszloby dla nich wtedy z 220KM ,
a seria 225KM jest only Pb98 i z pewnoscia odprezona ,wiec dla e=9.5 to chyba na LPG
mylisz się , takie 150 KM 1.8 turbo np AEB to najmocniejsze jednostki bo z początku produkcji gdzie margines wytrzymałości był odsunięty bardzo daleko i dzięki temu seryjne zdrowe 1.8 turbo bez otwierania silnika idzie zrobić na 300 KM .
nie wnikam jak mocne i czy mocne sa te silniki - choc mialem do czynienia z jednym dlubnietym na 170KM :roll: i ktoras tam sprezarka ,bo padaly jak muchy ,a koles traktowal je bardzo ostroznie (po drugiej padnietej to juz napewno :twisted: )
łorewer,
chodzi mi o to ,ze ten silnik ma trapezowa komore spalania i przy e=9.5 nie nadmuchasz mu wiecej niz 1bar na Pb98 ,bo bedziesz mial detonacje,
nie znam tego silnika zbyt dobrze ,ale patrzac na fabryczny typoszereg ,to nie neguje mocy 300KM ,bo nie wiem ile sie moze krecic ,ale nie wierze w dmuchanie go niewiadomo ile przy e=9.5 ,
ujme to tak - jezeli ten silnik przy e=9.5 nadmuchasz 1.5bara to , 1.5 ohv e=9.2 nadmuchasz 2.2bara jak to legenda kiedys krazyla o vtechu czy tam innym,
masz turbo w OHVce ,wiec sam wiesz ile w tym prawdy moze byc
P.S.
obiecuje podszkolic sie ze znajomosci danych 1.8 20v