Autor Wątek: Nierówna praca silnika 1.5 Gle  (Przeczytany 5006 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Nierówna praca silnika 1.5 Gle
« dnia: Marzec 05, 2009, 00:45:28 am »

florek1987

  • Gość
Witam mam poloneza GLE z 92 Benzyna + LPG, jeżdżę tylko na lpg, problem polega na tym że silnik ma wahania obrotów (Jakby czasami gasł na jednym z cylindrów) strasznie nim szarpie bez względu na obroty ale oczywiście na wolnych lepiej widać. A stało mi się tak jak jakieś 2 tyg temu jechałem i nagle zgasł, po z holowaniu samochodu i rozebraniu całej elektryki (brakowało iskry) okazało się że ten zielony kabelek od aparatu do modułu był strasznie skorodowany więc kupiłem nowy zamontowałem i iskra jest ale zaczęło szarpać silnikiem. Na początku szarpanie było malutkie skoki obrotomierza wahały się o ok 50 obr, więc się tym za bardzo nie przejmowałem (przed uszkodzeniem silnik ładnie równo pracował), ale teraz już jest tragedia, skoki obrotów są na jakieś 200 obr, jak jadę to skacze jak żabka. na wolnych obrotach to przez te skoki czasami gaśnie, przy 3000 obr też słychać przerwy w pracy.
Wymieniłem już :
- moduł zapłonowy,
- cewkę zapłonową,
- świecę,
- zielony kabelek (po raz drugi)
Wyczyściłem wszystkie styki w aparacie, sprawdziłem czy w nocy nie ma dyskoteki pod maską, ale nie ma. Co może być jeszcze powodem?? Dodaje że przed tym uszkodzeniem silnik ładnie czysto chodził.
Proszę o pomoc.
Z góry dziękuje.

Nierówna praca silnika 1.5 Gle
« Odpowiedź #1 dnia: Marzec 05, 2009, 01:25:55 am »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Kopułkę podmień, może być pęknięta/nadpalona.
Palec rozdzielacza.
W nim jest rezystorek ktory też może się upalić i będzie podobnie.
Kable do świec, też mogą dawać w nocy dyskotekę.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Nierówna praca silnika 1.5 Gle
« Odpowiedź #2 dnia: Marzec 05, 2009, 13:50:06 pm »

Offline graczol1

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 563
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borek 1.4 & Caro 1.6
a nie zmieniłeś konetktorków na zielonym kabelku? powoduje to ponoć przyspieszenie zapłonu, sprawdź zapłon i jeszcze luzy na zaworach. jak rozbierałeś aparat to nie poobracałeś magnesów?
nic się tak wzajemnie nie uzupełnia jak szlifierka kątowa i migomat...
...i sto koni w Borku goni...
FSO POLONEZ Your best discovery

Nierówna praca silnika 1.5 Gle
« Odpowiedź #3 dnia: Marzec 05, 2009, 22:44:05 pm »

florek1987

  • Gość
Stingerek
Kopułkę podmieniłem razem z palcem i niestety nic to nie zmieniło, A kable nie swiecą.


graczol1

zapłon ustawiałem
Cytat: "graczol1"
jak rozbierałeś aparat to nie poobracałeś magnesów?

Możesz mi wyjaśnić jak to zrobić?? Bo mi się zdaje że się nie da. Ale mogę się mylić.

Nierówna praca silnika 1.5 Gle
« Odpowiedź #4 dnia: Marzec 05, 2009, 23:24:47 pm »

Offline graczol1

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 563
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borek 1.4 & Caro 1.6
florek1987, jak mocno rozbierzesz aparat to dojdziesz do takich trzech magnesów, które układają się w okrąg, przy rozbieraniu aparatu szybko wyskakują i nawet nie wiesz jak były włożone, jak złożysz nie po kolei to iskra będzie, ale bardzo słaba, należy je ułożyć tak, żeby się wzajemnie odpychały.
nic się tak wzajemnie nie uzupełnia jak szlifierka kątowa i migomat...
...i sto koni w Borku goni...
FSO POLONEZ Your best discovery

Nierówna praca silnika 1.5 Gle
« Odpowiedź #5 dnia: Marzec 06, 2009, 10:34:53 am »

florek1987

  • Gość
graczol1, Tak wyglądają magnesy w aparacie ich się nie da obrócić.





Co jeszcze może być przyczyną?

Nierówna praca silnika 1.5 Gle
« Odpowiedź #6 dnia: Marzec 06, 2009, 12:16:31 pm »

Offline graczol1

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 563
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borek 1.4 & Caro 1.6
Magnesów wcale nie widać na tym zdjęciu... Są pod ta płytka z 4biegunami, jak odkręcisz te 3 śrubki to je zobaczysz, ale jak tam nie rozkręcałes to ich nie zmieniłeś. Równie dobrze jeden z nich może być pęknięty i też będzie słaba iskra. Jakbyś rozkręcał to porób znaki, żeby to potem centrycznie skręcić. Ustawiales zasłon lampa? Iskra nie jest rozbiegana? Przyspieszacze działają prawidłowo? Jak wyglądają świece i jak silnik chodzi na benzynie?
nic się tak wzajemnie nie uzupełnia jak szlifierka kątowa i migomat...
...i sto koni w Borku goni...
FSO POLONEZ Your best discovery

Nierówna praca silnika 1.5 Gle
« Odpowiedź #7 dnia: Marzec 26, 2009, 20:16:04 pm »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4132
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
Dopiszę się do tego tematu bo mam problem z moim 1.5GLE.
Otóż silnik chodzi nierówno, raczej tak "pyr, pyr, pyr" robi zamiast ładnie wejść na obroty. Jak mu opóźnię zapłon to zaczyna strzelać w wydech, jak trochę przyśpieszę to w gaźnik, a pomiędzy tymi pozycjami chodzi cały czas nierówno jakby mu wypadały zapłony. A czasami jak się go uruchomi to chodzi ładnie dopóki się go nie zgasi. Do tego pojawia się takie zjawisko, że po ruchomieniu silnik (na ssaniu) idzie do 2000 obr, po czym one spadają tak, że niemal gaśnie, a potem znowu 2000 i znowu prawie gaśnie itd. Jak wcisnę nieco ssanie to zjawisko przysiada, ale za to silnik w ogóle za chwilę gaśnie. Kabelek juz wymieniałem, moduly mam 4 - na każdym to samo, zmiana cewki nic nie dała, aparat zapłonowy mam nowy, kopułkę i palec też.

A i wszystko to na benzynie bo gaz mam chwilowo nieczynny z powodu braku, :D
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

Nierówna praca silnika 1.5 Gle
« Odpowiedź #8 dnia: Marzec 26, 2009, 20:20:49 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
możliwe że  łapie Ci gdzieś lewe powietrze.
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Nierówna praca silnika 1.5 Gle
« Odpowiedź #9 dnia: Marzec 26, 2009, 21:08:48 pm »

Offline ujban88

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 262
  • Płeć: Mężczyzna
    • Fiat 125p
gaźnik do regulacji
Moc V-ki

Nierówna praca silnika 1.5 Gle
« Odpowiedź #10 dnia: Marzec 26, 2009, 23:21:19 pm »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4132
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
Obmacałem gaźnik. Regulacja mu nie pomoże. Niemniej ciekawe, że przestał dobrze działać akurat jak zrobiłem porządek z zapłonem...
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

Nierówna praca silnika 1.5 Gle
« Odpowiedź #11 dnia: Marzec 27, 2009, 08:51:49 am »

Offline jimo#1921

  • Administrator
  • Wiadomości: 3417
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6 16V
Grzech, a skontroluj jeszcze raz na który cylinder masz zapłon..  :roll:
Bo mnie to się widzi, że kable są źle podpięte, tzn wali w gaźnik albo w wydech poza tym nie wkręca się na obroty.
  • Prowadzę dystrybucję wysyłkową gadżetów FSO-PTK! Podkładki pod tablice rejestracyjne (1-/2-rzędowe), latarki LED/otwieracze/breloki, naklejki... Zapraszam do kontaktu na PW.
Pozdrawiam Michał aka jimo
"A"It's a hundred and six miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses."
Były: A+ 1,6ohv; C 2.0dohc;V 745; A 1,8 K4F; YP250; C+ 18K4F; N126N
Są: C 16K4F; FZ6 SAHG; "pierdziawka", 3.6V6;

Nierówna praca silnika 1.5 Gle
« Odpowiedź #12 dnia: Marzec 27, 2009, 14:08:30 pm »

Offline ujban88

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 262
  • Płeć: Mężczyzna
    • Fiat 125p
kombinuj z zapłonem, wyprzedź go troszke ale dosłownie odrobinke. Druga sprawa, napewno dobrze podpiąłeś przewody? 1-3-4-2 patrząc od uchwytu przyśpieszacza zapłonu
Moc V-ki

Nierówna praca silnika 1.5 Gle
« Odpowiedź #13 dnia: Marzec 27, 2009, 20:07:26 pm »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4132
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
Po sprawdzeniu zapłonu od Ado Z podejrzenia krążą wokół pompy paliwa. Jutro będzie demontaż.

[ Dodano: 31 Mar 2009 19:58 ]
Póki co sytuacja się nie zmieniła na plus - przeciwnie auto zaczęło jeszcze piszczeć. Piszczy w rytm obrotów silnika trochę jakby to był pasek klinowy, ale nie mogę sprawdzić bo mimo sprawnej (mam nadzieję bo nowej) pompy gaśnie mi co chwila.

[ Dodano: 05 Kwi 2009 21:43 ]
Po dłuższej walce juz wiem co mu jest - nie wiem tylko dlaczego. Zapłon mu się przestawia ale na chwilę. Co któryś zaplon jest za wcześnie albo za późno i na wyższych obrotach strzela mi w wydech, a na niższych w gaźnik. Nie wiem tylko który element zapłonu może wywoływać taki efekt - jakieś sugestie?
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap