Autor Wątek: regulacja zaworow - płytki FIAT  (Przeczytany 16644 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

regulacja zaworow - płytki FIAT
« dnia: Marzec 12, 2009, 15:19:06 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2902
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Witam. Wczoraj trafilo mi sie do roboty Seicento 1.1. Niestety jak to na fiata przystalo luzy zaworowe sa regulowane płytkami. Musialem oddac glowice do planowania i musialem sciagac walek rozrzadu no i trzeba bylo sciagac szklanki. Poukladalem sobie je tak zeby potem spowrotem powkladam tam gdzie byly. I albo ktoras jakims cudem mi sie wlozyla nie tam gdzie trzeba albo po kazdym sciagniecu walka trzeba regulowac luzy. teraz mam pytanie czy aby do kazdej zmiany plytki w szklance/popychaczu trzeba sciagac walek rozrzadu czy mozna je zmieniac bez sciagania walka. Dzieki za odp

temat ustawiony na wygasniecie
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

regulacja zaworow - płytki FIAT
« Odpowiedź #1 dnia: Marzec 12, 2009, 15:55:13 pm »

Offline graczol1

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 563
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borek 1.4 & Caro 1.6
nie wiem jak w silniku 1.1, ale w FIRE jest specjalne narzędzie fiata do wyciągania tych płytek, aczkolwiek nie wiem jak wygląda.
nic się tak wzajemnie nie uzupełnia jak szlifierka kątowa i migomat...
...i sto koni w Borku goni...
FSO POLONEZ Your best discovery

regulacja zaworow - płytki FIAT
« Odpowiedź #2 dnia: Marzec 12, 2009, 16:04:01 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2902
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
ehh kurde... chyba czeka mnie kilkunastokrotne sciaganie walka rozrzadu :cry:  chyba ze ktos z was zna jakis inny patent.
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

regulacja zaworow - płytki FIAT
« Odpowiedź #3 dnia: Marzec 12, 2009, 16:47:57 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6139
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
w 2.0 DOHC jest to samo :)

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

regulacja zaworow - płytki FIAT
« Odpowiedź #4 dnia: Marzec 12, 2009, 16:52:09 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2902
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
nie wiem nie widzialem.
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

regulacja zaworow - płytki FIAT
« Odpowiedź #5 dnia: Marzec 12, 2009, 19:03:07 pm »

Offline jimo#1921

  • Administrator
  • Wiadomości: 3415
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6 16V
tolerancja do 5 setek może jest akceptowalna.
ogólnie to w dohcu trzeba zastosować narzędzie do ściągania płytek albo poradzić sobie przy pomocy śrubokrętów ;D
obracasz krzywkę do góry, wbijasz płaski szeroki śrubokręt pomiędzy wałek a płytkę, szklanka z płytką idą na dół, teraz musisz w jakiś magiczny sposób zablokować w takiej pozycji szklankę (aha uprzednio jeszcze tak obracasz szklankę by nacięciem była do Ciebie - by można było podważyć płytkę). Można do tego zastosować właśnie specjalny klin albo próbować z dwoma płaskimi śrubokrętami. Jak już oprzesz szklankę o wałek na tych dwóch śrubokrętach i wyjmiesz ze środka śrubokręt który do tej pory trzymał konstrukcję to podważasz sobie malutkim śrubokręcikiem płytkę do góry i szczypcami czy też magnesikiem wyciągasz ją na powierzchnię. Dla bezpieczeństwa wsadź śrubokręt pod wałek jakby te boczne puściły. KGB chyba już dobitnie napisał jak wymierzać potrzebne płytki.
  • Prowadzę dystrybucję wysyłkową gadżetów FSO-PTK! Podkładki pod tablice rejestracyjne (1-/2-rzędowe), latarki LED/otwieracze/breloki, naklejki... Zapraszam do kontaktu na PW.
Pozdrawiam Michał aka jimo
"A"It's a hundred and six miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses."
Były: A+ 1,6ohv; C 2.0dohc;V 745; A 1,8 K4F; YP250; C+ 18K4F; N126N
Są: C 16K4F; FZ6 SAHG; "pierdziawka", 3.6V6;

regulacja zaworow - płytki FIAT
« Odpowiedź #6 dnia: Marzec 12, 2009, 19:26:28 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2902
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
KGB, przez chwile sie zamotalem i sie tylko jeszcze zapytam czy mam na poczatku wyjac wszystkie plytki i potem dobierac do kazdego zaworu indywidualnie?? bo tak zrozumialem
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

regulacja zaworow - płytki FIAT
« Odpowiedź #7 dnia: Marzec 12, 2009, 19:47:17 pm »

Offline jimo#1921

  • Administrator
  • Wiadomości: 3415
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6 16V
Cytat: "mlodyolek#1934"
KGB, przez chwile sie zamotalem i sie tylko jeszcze zapytam czy mam na poczatku wyjac wszystkie plytki i potem dobierac do kazdego zaworu indywidualnie?? bo tak zrozumialem


To zależy, jak masz głowicę rozłożoną to tak rób, jak masz do wyregulowania tylko zawory, to wpierw szczelinomierzem zobacz gdzie jest za duzo/mało i wyciagaj tylko konkretne plytki. moze tak sie udac ze "pożąglujesz nimi" między sobą i akurat będą pasowały gdzie indziej, jak nie to trza kupić nowe - albo zeszlifować grubsze. Płytki 32/33mm jak do fiatów są w granicach 5/6zł za sztukę do kupienia bez większych problemów.
  • Prowadzę dystrybucję wysyłkową gadżetów FSO-PTK! Podkładki pod tablice rejestracyjne (1-/2-rzędowe), latarki LED/otwieracze/breloki, naklejki... Zapraszam do kontaktu na PW.
Pozdrawiam Michał aka jimo
"A"It's a hundred and six miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses."
Były: A+ 1,6ohv; C 2.0dohc;V 745; A 1,8 K4F; YP250; C+ 18K4F; N126N
Są: C 16K4F; FZ6 SAHG; "pierdziawka", 3.6V6;

regulacja zaworow - płytki FIAT
« Odpowiedź #8 dnia: Marzec 12, 2009, 20:08:15 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
mlodyolek#1934,
mierzysz luzy na zalozonym walku tak jak pisal jimo
pozniej wszystko zdejmujesz i mierzysz plytki mikrometrem - oczywiscie nie pomyl kolejnosci plytek , wszysko musisz zapisywac na kartce

jaki ma byc luz w 1.1 - nie wiem ,musisz sprawdzic w ksiazce
mozna spokojnie przyjac rozrzut 0.05mm raczej na plus (czyli wiekszy luz) ,czyli jak ma byc np. 0.25mm to przy 0.3mm tez bedzie dobrze ,ale najlepiej dazyc do fabrycznych

jak wszysko podobierasz to skladasz walek i sprawdzasz jeszcze raz - tam gdzie trzeba to dokupujesz plytki ,bo z pewnoscia nie masz szlifierki ,by zdac material ,wiec tam gdzie stwierdzasz braki to kalkulujesz i kupujesz
obliczenia sa tu proste ,bo jedynie dodawanie i odejmowanie
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

regulacja zaworow - płytki FIAT
« Odpowiedź #9 dnia: Marzec 12, 2009, 20:25:26 pm »

Offline -Marcin-

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1569
    • PN 3.0 24v, PN Truck 1.6E
Cytat: "mlodyolek#1934"
(...) pewno jeszcze tak wyjdzie ze na tym strace. ehh to jest wlasnie robota znajomym znajomego :roll:


niestety w normalnym, UCZCIWYM warsztacie tak bywa.


wiele razy robilem glowice w seicento  i innych w ktorych sa takie szklanki i nigdy nie musialem regulowac szklanek.
musiales je niestety pozamieniac. :/

szklanki reguluje sie tylko jak cos kombinuje sie przy zaworach (np szlif itp).
to ja, byly Marcin#839

regulacja zaworow - płytki FIAT
« Odpowiedź #10 dnia: Marzec 12, 2009, 20:30:21 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2902
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Cytat: "-Marcin-"
musiales je niestety pozamieniac. :
i tak napewno bylo.
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

regulacja zaworow - płytki FIAT
« Odpowiedź #11 dnia: Marzec 12, 2009, 20:40:33 pm »

Offline -Marcin-

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1569
    • PN 3.0 24v, PN Truck 1.6E
a luz dla silnika (m.in. sporting) 176b2.000 to (zimny)
wlot 0,40+-0,05
wylot 0,50+-0,05

dla 187a1.000 (od 2000r)
wlot 0,35+-0,05
wylot 0,45+-0,05
to ja, byly Marcin#839