Autor Wątek: Rover - wspomaganie kierownicy  (Przeczytany 101902 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Rover - wspomaganie kierownicy
« Odpowiedź #20 dnia: Sierpień 02, 2004, 13:50:15 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
A ja sobie dzisiaj przejechałem 170km poldkiem ze wspomą.
Jednak podziękuję. Kiera u mnie chodzi lekko (jak na poldka) a wspoma daje takie wrażenie przy 90km/h jakby się miało potężny luz na przekładni.
Może jakby zrobić jakiś zaworek obejściowy zależny od prędkości odcinający przekładnię od pompki to może byłoby lepiej. DO jazdy po placu bomba. W trasie po nierównej nawieżchni i kałużach tragedia.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Rover - wspomaganie kierownicy
« Odpowiedź #21 dnia: Sierpień 02, 2004, 14:08:10 pm »

adamdial#498

  • Gość
ja tam przyzwyczaiłem się do wspomagania, mimo ze przy większych predkościach kiera jest mniej czuła na ruch, ale idzie się przyzwyczaić. Co do kałuż to wg mnie jest lepiej niż przy normalniej przekładni, bo nie wyrywa kiery z rąk, a co do dziur - oj tu się zgodze, w tedy to się pływa z lekka po drodze, każdy większy wstrząs można przenieś na kiere - za lekko chodzi. Ale ja jestem za wspomaganiem - acha wada ZF - bardzo mały skręt, ale też idzie się przyzwyczaić (podobno JKC ma większy)

Rover - wspomaganie kierownicy
« Odpowiedź #22 dnia: Sierpień 03, 2004, 15:05:35 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
No nie wiem jaka.
PO czym je poznać to może jak znowu mi się trafi ten poldas to oblookam i powiem. Ale i tak narazie nie mam kaski na wsopmę więc siłownia na kółkach będzie śmigać nadal.

[ Dodano: 2004-08-09, 11:49 ]
D128 a jak u ciebie z tym wspomaganiem jest. Czy też orzy większych prędkościach  siła wspomagania jest większa czy się zmniejsza. Ogolnie opisz nieco wrażenia z jazdy ze wspomoą z większymi prędkościami.

PS. Czy o sile wspomagania decyduje pompka wspomagania (im szybciej sie kręci tym większa siła) czy jest ona stała niezależnie od prędkości obrotowej silnika.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Rover - wspomaganie kierownicy
« Odpowiedź #23 dnia: Maj 08, 2005, 17:39:25 pm »

Offline mastah22

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1450
to jak da sie w koncu zarzucic standard poldowsa wspome do rovera??Robił to juz ktos??Bo na roverowska mnie nie stac...a poldowska bym jakos moze załozył...z kołem pasowym bym pokombinował ewentualnie wytoczył(mam taka mozliwosc)takie zeby sie zmiesciłop.Myslałem tez nad dospawaniem po prostu do roverowskiegoi koła pasowego takiego z polda zeby zachowac srednice i forme paska klinowego a z mocowaniem pompy bym si ejuz pobawił...tak zeby starzcyło przewodów do przekałdni ;)
  • Jef
  • Czaku

Rover - wspomaganie kierownicy
« Odpowiedź #24 dnia: Maj 08, 2005, 21:38:35 pm »

Mrozek#83

  • Gość
Robił to kto? - na forum fsoak było o tym. Zdaje się, że nawet artykuł o tym był. Ale faktem - da się wspomaganie z seryjnych silników PNa założyć i przypasować do współpracy w modelu z silnikiem rovera. Pamiętam tylko tyle, że było to kupa kombinowania i pracy własnej, ale się da.

Rover - wspomaganie kierownicy
« Odpowiedź #25 dnia: Maj 08, 2005, 21:52:10 pm »

Offline mastah22

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1450
Mrozek#83, musze  pokombinowac mam pytanie jezeli mógłby ktos zmierzyc jak długie sa standardowe przewody od pompy do przekładni...bo najwazniejsza kwestia to to abym zmiescił pompe nad alternatorem i staczyło przewodów... :twisted:
  • Jef
  • Czaku

Rover - wspomaganie kierownicy
« Odpowiedź #26 dnia: Maj 08, 2005, 22:25:46 pm »

Mrozek#83

  • Gość
A gdzie ma się znale?ć pompa wspomagania? Jak z przeciwnej strony niż w silniku seryjnym - przewody nie sięgn?, musisz dorabiać/ ew.przerabiać seryjne. W tej adaptacji któr? widziałem - pompa była w takim miejscu jak w silniku seryjnym. Niestety nie pamiętam czy alternator zmienił również swoje miejsce. Pogrzeb na tamtejszym forum i poszukaj odpowiedzi (nie zakładaj broń boże nowego w?tku, bo Cię zjebi?  :lol: )

Rover - wspomaganie kierownicy
« Odpowiedź #27 dnia: Maj 08, 2005, 23:02:34 pm »

Offline mastah22

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1450
wiem wiem sa starsznie wyczuleni jesli chodzi o SZUKAJKE ale to dobrze...bo ile mozna odpowiadac na ten sam temat.Na dodatek zazwyczaj na tematy które były poruszane z 4 posty nizej... :?
  • Jef
  • Czaku

Rover - wspomaganie kierownicy
« Odpowiedź #28 dnia: Maj 08, 2005, 23:04:59 pm »

Offline OLO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1216
do wspomy przy większych prędkosciach trzeba sie przyzwyczaić i tyle.
Co do wkł?dania do roverka - juzjest opracowany pomysł - już 2 osoby jeżdż? na elementach ze standartowej z OHV. Wkrótce kolejne 2
Były:
PNC 1.6 GLE 95
PNC 1.6 DOHC 91
PNC 1.5 GLE 93 EVO 1
PNC 1.5 GLE 94 EVO 2
PNC 1.6 GLI 95 EVO 3
PNC 1.5 GLE 94 EVO 4
PNC 1.4 GLI 96 EVO 5
PNC 1.9 D 96 EVO 6
PNC 1.6 GSI 99 EVO 7

Karetka 1.6 GLI 97 EVO 8
PN 1.5 SLE 90 EVO 9

Rover - wspomaganie kierownicy
« Odpowiedź #29 dnia: Maj 09, 2005, 07:04:29 am »

Patryk#153

  • Gość
je?li potrzebujesz dłuzszych przewodów to przy moim wspomaganiu ze 132 sa nie?le długie-musiałem na około pod maska cisnieiowy poprowadzic:) W oryginale długie nie sa-od przekładni do miejsca przeznaczenia i tyle.

Rover - wspomaganie kierownicy
« Odpowiedź #30 dnia: Maj 09, 2005, 09:46:24 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Cytuj (zaznaczone)
Co do wkł?dania do roverka - juzjest opracowany pomysł - już 2 osoby jeżdż? na elementach ze standartowej z OHV. Wkrótce kolejne 2

MOzna nieco więcej szczegułów albo jakie? namiary??
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Rover - wspomaganie kierownicy
« Odpowiedź #31 dnia: Maj 09, 2005, 22:59:40 pm »

Offline mastah22

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1450
juz nie wazne przed chwila okazało sie ze mam teraz inny wydatek aby pold znów zaczał jezdzic... :cry:
  • Jef
  • Czaku

Rover - wspomaganie kierownicy
« Odpowiedź #32 dnia: Maj 10, 2005, 07:31:44 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Co znowu. Może nieco więcej szczegułów. Jakis crash czy znowu skończył się silnik??
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Rover - wspomaganie kierownicy
« Odpowiedź #33 dnia: Maj 10, 2005, 08:08:49 am »

Offline mastah22

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1450
Cytuj (zaznaczone)
znowu skończył się silnik
ani mnie nie wk.... Padła uszczelka pod głowica. a ja poza checia samodzielnej jej wymiany nie mam nic moze pozycze taka nasadke do tych szpilek i klucz dynamometryczny bo jak nie to znów kasa dla mechanika...
  • Jef
  • Czaku

Rover - wspomaganie kierownicy
« Odpowiedź #34 dnia: Maj 10, 2005, 17:10:42 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Z mił? chęci? bym porzyczył ale trochę daleko man na górny ?l?sk. A i radze odkręcać i dokręcać głowicę wg mojego przepisu. |miem uważać że jest lepszy i pewniejszy niż zalecany w serwisówce. Szczeguły znajdziesz w temacie: "Operacja na otwartym sercu 1,4" (najłatwiej trafisz tam przez FAQ dla roverkowców).
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Rover - wspomaganie kierownicy
« Odpowiedź #35 dnia: Maj 10, 2005, 23:00:10 pm »

Offline mastah22

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1450
zdielano....
  • Jef
  • Czaku

Rover - wspomaganie kierownicy
« Odpowiedź #36 dnia: Maj 11, 2005, 10:58:20 am »

Karaœ#1878

  • Gość
seryjne wspomaganie od Poldka da się zamontować i bez większych problemów, musisz tylko dorobić wspornik wspomy (nad alternatorem) i 2 kółka napinaj?ce..., żeby poszło na tym samym pasku co alternator.
2 bieżni się nie opłaca, bo koło drogie, a do tego nie przyspawawsz bieżni, bo wtym kole jest guma i j? wypalisz!!, 2 sprawa to, że belkę trzeba przespawywać :(

Rover - wspomaganie kierownicy
« Odpowiedź #37 dnia: Maj 11, 2005, 16:07:48 pm »

Offline mastah22

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1450
Kara?#1878, cos mi tu nie gra a jak chcesz napedzic to jednym paskiem skoro standardowa bieznia z pompy wspom jest całkowicie inna niz w roverze...
  • Jef
  • Czaku

Rover - wspomaganie kierownicy
« Odpowiedź #38 dnia: Maj 11, 2005, 16:40:07 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Cytuj (zaznaczone)
Kara?#1878, cos mi tu nie gra a jak chcesz napedzic to jednym paskiem skoro standardowa bieznia z pompy wspom jest całkowicie inna niz w roverze...

No wła?nie sam się zastanawiam. Dlatego z mił? chęci? nabędę uszkodzone koło napędowe paska klinowego z silnika rovera. Może dopasuję je do pompy i założę wspomę.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Rover - wspomaganie kierownicy
« Odpowiedź #39 dnia: Maj 11, 2005, 17:25:21 pm »

adamdial#498

  • Gość
jak to jak, s? pompy do poldka od wspomy z kołem wielorowkowym, np przy dizlach i tam pompa jest napędzana tym samym paskiem co alternator!!