Autor Wątek: Rover - wspomaganie kierownicy  (Przeczytany 97952 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Rover - wspomaganie kierownicy
« Odpowiedź #240 dnia: Wrzesień 16, 2008, 01:09:47 am »

Offline G.T.

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 900
z calym szacunkiem ale to niby jest to lepsze rozwiazanie? zaloze sie ze po jednym upalaniu w Boleslawiu w malopolskiem, pod wplywem kurzu ktory tam jest BANKOWO ZACZALBY SIE SLIZGAC

Rover - wspomaganie kierownicy
« Odpowiedź #241 dnia: Wrzesień 16, 2008, 15:29:44 pm »

poldorover

  • Gość
dojeżdżam poldkiem co tydzień na działkę 5km bez asfaltu, jest kurz, i wilgoć, ze wspomaganiem zrobiłem już 1200km, narazie nie nażekam, nie twierdze że to jest lepsze rozwiązanie, ale nie niszczy alternatora

Rover - wspomaganie kierownicy
« Odpowiedź #242 dnia: Wrzesień 17, 2008, 01:27:46 am »

Offline G.T.

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 900
moje rozwiazanie tez nie niszczylo, mialem kolo z pompy wody OHV wkrecone w kolo pasowe walu

Rover - wspomaganie kierownicy
« Odpowiedź #243 dnia: Wrzesień 17, 2008, 12:43:04 pm »

KraseK

  • Gość
Wszystko fajnie ale pamietaj ze koła n awale korbowym powinno byc opasane paskiem w 3/4 swojego obwodu.
Wiec powinno isc u ciebie z koła pasowego na rolke, potem na pompe wspomyi potem na alternator.

Rover - wspomaganie kierownicy
« Odpowiedź #244 dnia: Wrzesień 17, 2008, 12:56:17 pm »

Offline Joker

  • Żyj Jakbyś Miał Umrzeć Jutro, Marz Jakbyś Miał Żyć Wiecznie
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 459
  • Płeć: Mężczyzna
  • DRIFTER
    • Drift-borek 1.6 16V
Cytat: "poldorover"
dojeżdżam poldkiem co tydzień na działkę 5km bez asfaltu, jest kurz, i wilgoć, ze wspomaganiem zrobiłem już 1200km, narazie nie nażekam, nie twierdze że to jest lepsze rozwiązanie, ale nie niszczy alternatora


no to pozostaje poczekac na zime, lub ciagle deszczowe dni (wilgoc non stop) i wtedy stwierdzic czy sie slizga czy nie, choc obstwiam ze na 100% bedzie...
17.07.2011 - Cycu - [']
22.02.2018 - Czaku - [']
"Żyj Jakbyś Miał Umrzeć Jutro, Marz Jakbyś Miał Życ Wiecznie"
http://www.youtube.com/user/jokerfso/videos
http://vimeo.com/user5582520/videos

Rover - wspomaganie kierownicy
« Odpowiedź #245 dnia: Wrzesień 17, 2008, 16:37:22 pm »

poldorover

  • Gość
jak będzie ślizgało to wstawie jeszcze jedną rolkę, i trochę dłuższy pasek

Rover - wspomaganie kierownicy
« Odpowiedź #246 dnia: Wrzesień 17, 2008, 21:55:20 pm »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
Cytat: "poldorover"
jak będzie ślizgało to wstawie jeszcze jedną rolkę, i trochę dłuższy pasek


i na pewno wtedy bedzie dobrze. kazde rozwiązanie jest dobre jesli działa i jest trwałe
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Rover - wspomaganie kierownicy
« Odpowiedź #247 dnia: Wrzesień 18, 2008, 11:40:46 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Słabsze wspomaganie to pikuś ale słabsze łaowanie to już poważy problem. Nie zapominajcie że alternator stanowi czasem powazne obciążenie silnika.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Rover - wspomaganie kierownicy
« Odpowiedź #248 dnia: Wrzesień 18, 2008, 15:59:33 pm »

poldorover

  • Gość
narazie nic nie ślizga :D  :D  :D

Rover - wspomaganie kierownicy
« Odpowiedź #249 dnia: Styczeń 18, 2009, 14:16:44 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4230
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
kastyk zajrzyj do działu "GIEŁDA", tam Kolega Michael sprzedaje kompletną wspomę JKC (pompa, przewody, przekładnia i inne bzdety) za 150 zł :wink:
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Rover - wspomaganie kierownicy
« Odpowiedź #250 dnia: Styczeń 18, 2009, 14:31:17 pm »

kastyk

  • Gość
Cytat: "jimo#1921"
(...)
Później kupujesz pompę wspomagania JKC, koło pasowe na wał (skąd będzie napęd pompy do Twojego rozwiązania) odpowiednie przewody olejowe do połączenia pompy z przekłądnią, chłodniczkę oleju i zbiorniczek wyrównawczy. Na koniec pasek klinowy i tyle.


Pompę JKC? Myślałem o oryginalnej pompie z Rovera 214 chociażby, by uniknąć dorabiania wspornika, używając oryginalny. IMHO o wiele łatwiej dorobić przewody olejowe niż wspornik :)

Czy do przekładni JKC będą pasować pompy roverowskie?

Edycja:
Nie zauważyłem postu powyżej, właśnie o to mi chodziło: pompa roverowska, przekładnia poldkowska. Będzie OK?

Rover - wspomaganie kierownicy
« Odpowiedź #251 dnia: Styczeń 25, 2009, 13:09:18 pm »

Offline mareks#1181

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1174
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu+ GSI
W moim roverku mam wspomaganie składak,czyli pompa jest z innej firmy niż przekładnia ale wszystko od poloneza pochodzi.Wspornik to takie coś w kształcie  U ale tak spasowane żeby obejmowało wspornik alternatora.Do tego dospawana rurka ,żeby można było pompę umocować.Wstepnie wszystko tak spasowane,aby koło pompy było w osi koła od pompy wody zwyklego poloneza spasowane z kołem pasowym rovera.Koło rovera zostało tak ze 2mm ścięte od strony chłodnicy i podobnie potraktowano koło pompy płynu ale z obu stron, a to celem coby podczas hamowania nie ocierało o nadwozie.Działa to już spokojnie z rok.

Rover - wspomaganie kierownicy
« Odpowiedź #252 dnia: Sierpień 10, 2009, 17:00:35 pm »

Offline kuuuba777

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 293
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu + 1.4 16V
może wie ktoś jakie ma wymiary koło pasowe od roverka? i to od ohv(ta część na której chodzi pasek od pompy wspomy)? bo możliwe że będę miał możliwość wytoczenia takiego podwójnego koła

Rover - wspomaganie kierownicy
« Odpowiedź #253 dnia: Sierpień 10, 2009, 21:10:42 pm »

Offline Wojt@s

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 749
Cytat: "kuuuba777"
może wie ktoś jakie ma wymiary koło pasowe od roverka? i to od ohv(ta część na której chodzi pasek od pompy wspomy)? bo możliwe że będę miał możliwość wytoczenia takiego podwójnego koła

chcesz oryginalne koło? ja takie kupiłem od kolesi co ściągają angole za 50 zł ;]
1.4 K16
1.6 K16
1.6 OHV
1.6 T  in progress...

Rover - wspomaganie kierownicy
« Odpowiedź #254 dnia: Sierpień 10, 2009, 22:12:33 pm »

Offline kuuuba777

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 293
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu + 1.4 16V
nie chcę oryginalnego. Z tego co napisałem można wywnioskować ale wyjaśniam: chcę zrobić sobie wspomę w roverku używając wspomagania poldkowego bo takie mam na stanie a tak to musiałbym wszystko od rovera kupować co się wiąże ze sporą kasą a dużo ilością gotówki jakoś nie dysponuje, z resztą jak wiekszość ludzi:)

Rover - wspomaganie kierownicy
« Odpowiedź #255 dnia: Sierpień 11, 2009, 10:48:11 am »

marcij

  • Gość
Cytat: "kuuuba777"
nie chcę oryginalnego. Z tego co napisałem można wywnioskować ale wyjaśniam: chcę zrobić sobie wspomę w roverku używając wspomagania poldkowego bo takie mam na stanie a tak to musiałbym wszystko od rovera kupować co się wiąże ze sporą kasą a dużo ilością gotówki jakoś nie dysponuje, z resztą jak wiekszość ludzi:)


Ja osobiscie nie bawilbym sie w dorabianie kola pasowego , bo to sa nie male pewnie koszty. Ktos na forum dodrobil koleczko do alternatora i pedzi pompe wspomagania za posrednictwem altka. Mozna tez zmienic kolo paswe na pompie wspomagania , na wielorowkowe i napedzac ja jednym paskiem z alternatorem , dorabiajac jakis maly napinacz. Ale to tylko moje zdanie , przeszukaj forum , to znajdziesz wiele opisow i zdjec z roznymi rozwiazaniami.

Rover - wspomaganie kierownicy
« Odpowiedź #256 dnia: Sierpień 11, 2009, 13:27:05 pm »

Offline kuuuba777

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 293
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu + 1.4 16V
ale ja będę mieć takie koło za piwko góra za flaszkę! ja już wybrałem sobie sposób zamontowania i pisałem dlaczego... chodzi mi tylko o wymiary wiec jeśli ktoś ma to niech się podzieli:) najwyżej wymontuje obydwa i zaniose kolesiowi tylko problem w tym że aby to zrobić muszę przejechać 90km i wrócić. Poza tym odkręcenie tych kół nie należy to lekkich, łatwych i przyjemnych rzeczy z tego co czytałem...

Rover - wspomaganie kierownicy
« Odpowiedź #257 dnia: Sierpień 11, 2009, 21:59:27 pm »

Offline Wojt@s

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 749
Cytat: "kuuuba777"
nie chcę oryginalnego. Z tego co napisałem można wywnioskować ale wyjaśniam: chcę zrobić sobie wspomę w roverku używając wspomagania poldkowego bo takie mam na stanie a tak to musiałbym wszystko od rovera kupować co się wiąże ze sporą kasą a dużo ilością gotówki jakoś nie dysponuje, z resztą jak wiekszość ludzi:)


koło pasowe 50 zł, wspornik pompy wraz z rolką samonapinającą 50 zł, pompa 80 zł, dorobienie węża 50 zł - czy to dużo za osprzęt roverkowy i przyjemność z kręcenia jednym paluchem kierą? reszta poldkowa...

[ Dodano: 11 Sie 2009 22:00 ]
Cytat: "kuuuba777"
ale ja będę mieć takie koło za piwko góra za flaszkę! ja już wybrałem sobie sposób zamontowania i pisałem dlaczego... chodzi mi tylko o wymiary wiec jeśli ktoś ma to niech się podzieli:) najwyżej wymontuje obydwa i zaniose kolesiowi tylko problem w tym że aby to zrobić muszę przejechać 90km i wrócić. Poza tym odkręcenie tych kół nie należy to lekkich, łatwych i przyjemnych rzeczy z tego co czytałem...


Wymiana koła pasowego w roverze = góra 30 minut ;]
1.4 K16
1.6 K16
1.6 OHV
1.6 T  in progress...

Rover - wspomaganie kierownicy
« Odpowiedź #258 dnia: Sierpień 12, 2009, 08:38:06 am »

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1714
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v
milego odkrecania sie dorobionego koleczka :)
po co kombinowac skoro jest gotowe rozwiazanie i o niebo lepsze niz pompa z ohv??

Rover - wspomaganie kierownicy
« Odpowiedź #259 dnia: Sierpień 12, 2009, 18:53:53 pm »

Offline OZi1845

  • MG
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1171
  • Płeć: Mężczyzna
    • Volvo S80 2.4 20V :P
A i tak najlepsza opcja jesl elektryczna pompa z AstryG, dwa zeze do przekladnii, dwa przewody do aku oraz dwa kabelki sygnalowe na plus po stacyjce i ladowanie. Wszystko dziala miodnie :)
Był: Polonez Caro Plus 1.4GTi [109KM]
Było: BMW 318TDS Touring
Jest: Volvo i DL650