Autor Wątek: 1,3 OHV kapitalka czyli generalny remont zabytka  (Przeczytany 1235 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

1,3 OHV kapitalka czyli generalny remont zabytka
« dnia: Kwiecień 14, 2009, 22:56:58 pm »

007

  • Gość
powitać po bardzo długiej przerwie (niegdys jako 007#506)

Ale do meritum.

Robię sobie właśnie kapitalny remont w 1,3 OHV z fiatona 125p. Szlify nowe tłoki pierścienie, panewki itp itd. Przed świetami skręciłem sobie wał do bloku. Musze przyznać, że kręcił się naprawdę uroczo.
Dziś założyłem tłoki oraz korby no i się zaczęło:
Wał kręci się bardzo ciężko ale tylko w 2 położeniach
a) gdy tłoki 2 oraz 3 są w dolnym położeniu i płetwy tłoków zaczynają wchodzić w cylindry
b) gdy tłoki 1 orz 4 są w dolnym położeniu i płetwy tłoków zaczynają wchodzić w cylindry
Cieżko tzn że muszę naprawdę nieźle się napiąć żeby nim obrócić. Mam dziwne wrażenie, że opór stawiają nowe tłoki.
Tak w celu nakreślenia sytuacji to:
silnik 1,3 z 125p
3 szlif czyli 72,6
nowe tloki nowe pierscienie itp etc

Czy ktoś może ma właśnie lub robił niedawno taki lub inny motor i może powiedzieć coś na temat tego jak się kręci taki wał (oczywiscie bez głowicy i pompy oleju) ?


PS
Ostatnio OHV robiłem 10 lat temu i szczerze powiem że już nie pamiętam jakie tam opory występowały i brak mi punktu odniesienia.

1,3 OHV kapitalka czyli generalny remont zabytka
« Odpowiedź #1 dnia: Kwiecień 15, 2009, 15:43:48 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4230
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Czy głowica i świece są na bloku :?:
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

1,3 OHV kapitalka czyli generalny remont zabytka
« Odpowiedź #2 dnia: Kwiecień 15, 2009, 15:49:24 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2865
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
to ze wal sie kreci dosyc ciezko w tych punktach ktore wymieniles to norma. ja tak samo mialem jak skladalem swoje OHV. Nowe tłoki, pierscienie, panewki robia swoje wlasne opory. Po zalozeniu głowicy moze byc jeszcze ciezej. No chyba ze za mocno dokreciles korbowody. Ja u siebie stopki korbowodow dokrecalem na 11Kg(116Nm) a głowne na 13Kg(chyba 138 Nm) i po odpaleniu krecil sie ladnie. Oczywiscie wszystko musialo sie dotrzec stad tez silnik chodzil na wolnych obrotach ok 12 godzin.
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)