Autor Wątek: Wymuszony włączony wentylator  (Przeczytany 6739 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Wymuszony włączony wentylator
« Odpowiedź #20 dnia: Czerwiec 20, 2009, 23:09:50 pm »

Offline Pawel.

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 279
Ja w trasie tez mam zazwyczaj temperaturę ok 70*, natomiast gdy zaczyna się korek lub gdy wlokę się po mieście to silnik nagrzewa się minimalnie ponad 90* właściwie to wskazówka nadal jest na 90*, włącza się wentylator i temp nieco spada, a potem znów i tak cały czas. Źle czy dobrze?
328i

Wymuszony włączony wentylator
« Odpowiedź #21 dnia: Czerwiec 20, 2009, 23:53:31 pm »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
w miescie dobrze, troche za mocno spada tem na trasie, prawdopodobnie termostat do wymiany, chociaz jak tak mam u siebie i żyje, tyle, że w zime trzeba wsadzac tekturę. u jimo w roverze tak tez bylo, ale po wymianie termostatu podobno duzo sie nie polepszylo. jesli nie spada poniżej 70 to jest w miarę ok choc powinno byc te 80 chociaz
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Wymuszony włączony wentylator
« Odpowiedź #22 dnia: Czerwiec 21, 2009, 11:08:46 am »

Offline Pawel.

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 279
Eeee to nie bede kombinowal
328i

Wymuszony włączony wentylator
« Odpowiedź #23 dnia: Sierpień 21, 2009, 12:00:25 pm »

Locco

  • Gość
no to się wszystko wyjaśniło

samochód mi się przegrzewał w korkach dosłownie zagotował się parę razy na trasie temp 60 stopni stwierdziłem że przy okazji wymiany paska rozrządu jak i tak wszystko rozbieram wymieniłem termostat przepłukałem cały układ pompa wody byla pęknięta kupiłem nową

po całej robocie zdziwiłem się że silnik osiąga tak szybko 90 stopni i trzyma a wcześniej było 60

[ Dodano: 21 Sie 2009 12:14 ]
po lekturze postu muszę niestety stwierdzić że występuje u mnie właśnie wyraźny spadek mocy i drobne plamki oleju w zbiorniku wyrównawczym ,czyli uszczelka

wie ktoś może ile kosztuje wymiana w serwisie i ile to trwa okolice Łodzi najlepiej

mam też ciekawy problem z wentylatorem silnik z powodu uszczelki przegrzewa się poziom płynu szybko rośnie wywala go korkiem specjalnie nie dokręcam żeby nie rozwaliło zbiornika

wentylator powyżej 95 włącza się działa około 30 s i wyłącza zaznaczam bez specjalnego spadku temperatury zauważyłem że wystarczy zdjąć przewód z czujnika temp w chłodnicy i złożyć go na nowo wiatrak zaskakuje na 30 s itd.

czego to może być winna czujnika a może przekaźnik (przy bezpiecznikach)  jest wadliwy

Wymuszony włączony wentylator
« Odpowiedź #24 dnia: Sierpień 21, 2009, 14:07:07 pm »

Offline Maxiu

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1061
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro MR 91
Cytat: "Locco"
czego to może być winna czujnika a może przekaźnik (przy bezpiecznikach) jest wadliwy

przekaźnik możesz przeczyścić dla pewności i wtedy zobacz czy dzieje się to samo. Jeżeli tak to czujnik wlanięty.
FSO Polonez Caro 1.6 k16 :) lpg 92' L-46
4 elektryczne szyby , wspoma, lusterka elektryczne, podgrzewane, IG Standard podgrzewane, podłokietnik
były #1935

chłodnica
« Odpowiedź #25 dnia: Sierpień 27, 2009, 16:34:27 pm »

Locco

  • Gość
no i wyszlo na to że trochę spanikowałem
mechanik stwierdził że ciśnienie w cylindrach 10-11 w normie przegrzewa się z powodu poluzowanego przewodu nie zawsze załączał się wiatrak

na moje stwierdzenie że podpiąłem wiatrak a krótko żeby chodził cały czas a temp i tak dochodziła do 100 stopni


stwierdził że chłodnicę mam nie od tego modelu i powinienem mieć dwa wiatraki

moja chłodnica faktycznie ma 1 wentylator i jedno miejsce na włącznik wentylatora (polonez caro plus 1,6 gsi Mpi 99r)

dla samej satysfakcji posiadania czegoś ładnego nowego i świecącego kupił bym nową chłodnicę

mam tylko pytanko w jaki sposób połączyć przewody od drugiego włącznika wentylatora tak żeby włączał drugi wentylator samoczynnie

wiem że mógłbym połączyć oba wiatraki żeby startowały razem lub użyć dodatkowego przycisku w kabinie ale chciałbym mieć więcej roboty

Może mi ktoś podpowiedzieć jak tego dokonać ?

Wymuszony włączony wentylator
« Odpowiedź #26 dnia: Sierpień 29, 2009, 10:38:04 am »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Cytuj (zaznaczone)


mam tylko pytanko w jaki sposób połączyć przewody od drugiego włącznika wentylatora tak żeby włączał drugi wentylator samoczynnie

Drugi wentylator polączysz równolegle z pierwszym.

http://pl.wikipedia.org/wiki/Po%C5%82%C4%85czenie_r%C3%B3wnoleg%C5%82e

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...