Autor Wątek: regulacja zaworów na płytkach jak się do tego zabrać??  (Przeczytany 3978 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

regulacja zaworów na płytkach jak się do tego zabrać??
« dnia: Lipiec 04, 2009, 22:37:32 pm »

WKLIW

  • Gość
Będę miał przyjemność robić głowice w escorcie 1,4 gdzie regulacja luzów zaworowych odbywa się za pomocą płytek. Ogólnie wiem jak się za to zabrać ale prewencyjnie pytam bardziej doświadczonych na co uważać i jak zrobić żeby zrobić a się nie narobić??

regulacja zaworów na płytkach jak się do tego zabrać??
« Odpowiedź #1 dnia: Lipiec 05, 2009, 20:13:23 pm »

Offline matucha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2701
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96
    • http://www.osp.piaski-wlkp.pl
Pytaj się mlodegoolka. On przerabiał to z fiatem.
Ktoś, kto zaprojektował Poloneza, wiedział, że się kiedyś urodzimy...

Polonez Caro 1,6 GLI LPG, Polonez KOMBI 1,6 MPI LPG & Dacia Sandero Stepway 1,6MPI LPG
Lublin 3 KOMBI 2,4TD & Renault KANGOO Fairway 1,5 DCI Privilege ;)

regulacja zaworów na płytkach jak się do tego zabrać??
« Odpowiedź #2 dnia: Lipiec 05, 2009, 20:56:49 pm »

Fistasz

  • Gość
zmierz luzy najpierw na starych lytkach na wszystkich zaworach. Zapisz sobie wartosci dla poczczegolnych zaworow. Porownaj je z tymi jaki owinny byc dla tego silnika. Dobierz odpowiednie plytki by zwiekszyc lub zmniejszyc luz i wymien stare na odpowiednie. To chyba najkrocej jak sie da, chociaz nie wiem jak dokladnie jest tam to zbydowane, w tym fordzie akuat.

regulacja zaworów na płytkach jak się do tego zabrać??
« Odpowiedź #3 dnia: Lipiec 05, 2009, 21:05:34 pm »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
estort 1,4 ? on ma hydro przecież, no chyba, że to jakiś super stary egzemplarz.
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

regulacja zaworów na płytkach jak się do tego zabrać??
« Odpowiedź #4 dnia: Lipiec 05, 2009, 22:36:06 pm »

WKLIW

  • Gość
Cytat: "Zoltanno#1930"
estort 1,4 ? on ma hydro przecież, no chyba, że to jakiś super stary egzemplarz.


podobno bez hydro ja go jeszcze na oczy nie widziałem tylko znajomy mi d...e zawraca żeby mu popatrzeć bo jeździ już 4 rok i nic nie robił przy tym aucie poza wymianą oleju i silnikiem telepie jak starą pralką strzela kicha i pali od hu... i ciut ciut prawie 20l w mieście więc stwierdziłem że trzeba go przeglądnąć od podstaw.

regulacja zaworów na płytkach jak się do tego zabrać??
« Odpowiedź #5 dnia: Lipiec 05, 2009, 23:53:54 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2946
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
z tego co ja wiem i co pamietam z poprzedniego lata to we fordzie 1.4 nie ma plytek tylko hydraulika. ew. ma recznie ustawiane zawory.
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

regulacja zaworów na płytkach jak się do tego zabrać??
« Odpowiedź #6 dnia: Lipiec 06, 2009, 21:04:42 pm »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
Grzebałem swego czasu w tym silniku sporo. hydro jest tak umiejscowione, że jest kiepsko smarowane, łącznie z krzywkami. wytarcie wałka rozrządu i samych hydroregulatorów jest częst spotykane przy większym przebiegu.
silnik niebo lepszy od 1,3 ohv, ale i tak średni.
btw. nie da sie wyciągnąc tłoków do ew. zmiany pierscieni- stopy korbowodów są większe jak średnica cylindra- wyciąganie tylko poprzez demontaż wału korbowego :/

wskazówka- kupic drugi silnik :)
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

regulacja zaworów na płytkach jak się do tego zabrać??
« Odpowiedź #7 dnia: Lipiec 07, 2009, 08:15:32 am »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
1.8 16v? troche rzeźby by było, po pierwsze elektyryka i wszystko co związane z przeróbką na wielopunkt.
skrzynia raczej jest inna, ale mogę to potwierdzić  na 100% wieczorem.
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

regulacja zaworów na płytkach jak się do tego zabrać??
« Odpowiedź #8 dnia: Lipiec 08, 2009, 20:42:20 pm »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2204
dokładnie jeśli jest to silnik 1.4 CVH to jest na hydraulice i mono wtrysku webera . Jak puka coś w głowicy to wałek plus szklanki i będzie cicho.

regulacja zaworów na płytkach jak się do tego zabrać??
« Odpowiedź #9 dnia: Lipiec 08, 2009, 23:18:41 pm »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
Patrzyłem- skrzynia w 1,8 ma rozrusznik z drugiej strony, ale człowiek , który siedzi w fordach powiedział ze dało by rade podpiąc 1,8 do skrzyni 1,4.
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

regulacja zaworów na płytkach jak się do tego zabrać??
« Odpowiedź #10 dnia: Lipiec 10, 2009, 23:40:22 pm »

WKLIW

  • Gość
już plany na swap nieaktualne 1,4 leży na stole operacyjnym. Po zdjęciu głowicy zdziwiłem się że to o własnych siłach wjechało do garażu, 2 śruby od głowicy urwane (o dziwo po uszczelce nie widać śladów żeby puszczała) kolejne 2 mocno przecienione i rozciągnięte jedna prowadnica zaworu przesunięta jakieś 10mm w stroną grzybka, zawory wydechowe wypalone na amen (w 2 dziury aż świtało) uszczelniacze rozsypały się w pył przy próbie demontażu. masakra i tyle, rozbierałem nie tak dawno poldka po podobnym przebiegu to nie do porównania prawie nie było co robić a tu sieczka i tyle. Ale gładzie cylindrowe ma ładne więc dołu nie dotykam.