Tak, chciałbym dokładnie wyczyścić kanały. W szlifierni tego nie zrobią, bo im się pewnie zwyczajnie nie chce. Poprzedni właściciel jeździł na jakimś syfie i wolę być pewien, że jest czysto. Za dużo kasy wywalę na ten silnik, żeby to pominąć.
Zaślepki są tylko w silnikach ze szklankami hydraulicznymi.
Na swoim motorze nie będę próbował - bo nie ma takiej potrzeby w tej chwili. Skoro tam jest gwint, i będziesz to robił, to mogę Ci doradzić taśmę teflonową. Wygląda ona jak izolacyjna a uszczelnia lepiej niż pakuły. Przede wszystkim nie spada z gwintów i jest odporne w dodatku uszczelnia się bez problemu i w chwile.
MichałSW, to jakiś większy remont? Można o nim gdzieś poczytać na forum? Miałbym do Ciebie kilka pytań.
AC to jest odprężony, AA to zwykłe 1.5.
Warto wiedzieć, bo szedł jak strzała (lepiej od mojego GLi). Takie pytanie, do tych co wiedzą.
Słyszałem coś na temat tego, że silniki DF miały inne szczeliny między tłokiem a gładzią cylindra. Wiązało się to z tym, że w tłokach były zalane jakieś płytki. Mógłby ktoś to potwierdzić lub obalić?
Pytam, bo przygotowuje małymi, kroczkami silnik pod turbo więc preferował bym sfrezować denka tłoków, aby go właśnie odprężyć i nie do końca pewien jestem czy to osiągalne.
Znalazłem to:
Tloki w AA i AB sa takie same, ale roznia sie znacznie w stosunku do silnika 125p.
W 125p sa stożkowe, w Polonezie w kształcie beczki, bez wkładek kompensacyjnych,
W Polonezie luz o 60% większy niż w 125p.
Inny kształt denka.
Inny pierwszy pierścień.
Zmontowac silnik sie da (w koncu srednica cylindra taka sama), ale konstrukcja tloka jest zupelnie inna.
Aha - w 1993 r. zmodernizowano tloki silnika 1.6 - ale to juz inna bajka.